Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Voor reportages die betrekking hebben op wetenschappelijke zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door univers » 29 apr 2016, 05:51

Afbeelding

De eerste resultaten van het ScanPyramids-project bewijzen dat kosmische straling gebruikt kan worden om de laatste geheimen van de Egyptische piramides te ontrafelen.

De Knikpiramide – zo genoemd vanwege zijn vrij bijzondere vorm – werd in de tijd van farao Sneferu, zo’n 4600 jaar geleden, gebouwd. De piramide telt twee gangen die elk uitkomen in een kamer. Sommige onderzoekers vermoedden dat er in de piramide nog een derde kamer verborgen zit.

Geen derde kamer
En nu hebben onderzoekers – geholpen door deeltjes afkomstig uit de ruimte – achterhaald hoe de piramide precies in elkaar steekt. De scans bevestigen dat er twee kamers in de piramide zitten. De ene kamer zit zo’n achttien meter boven de andere. Bovendien blijkt uit de scans dat er geen derde kamer in de piramide zit.

Kosmische deeltjes
De resultaten zijn zoals gezegd met behulp van kosmische deeltjes verkregen. Hoe werkt dat precies? De onderzoekers richtten zich op muonen. Deze deeltjes ontstaan wanneer kosmische straling de interactie aangaat met atomen in het bovenste deel van de atmosfeer. Muonen ‘regenen’ continu op de aarde en kunnen heel diep in elk materiaal doordringen. Net als röntgenstraling door ons lichaam reist en botten in kaart kan brengen, kunnen muonen door honderden meters steen reizen alvorens ze geabsorbeerd worden. Wel is het zo dat muonen gemakkelijker door lege ruimtes reizen dan door gebieden met een grote dichtheid, waar meer muonen geabsorbeerd of afgebogen worden. Door muon-detectoren in een ruimte – bijvoorbeeld een kamer in een piramide – te plaatsen, kan achterhaald worden of boven die kamer sprake is van een hoge dichtheid of juist een lege ruimte.

In het geval van de Knikpiramide werd apparatuur waarmee muonen kunnen worden gedetecteerd in de lagergelegen kamer geplaatst. Dat materiaal bleef daar veertig dagen staan. Onderzoekers hebben de gegevens uitgebreid geanalyseerd en onthuld hoe de piramide in elkaar steekt. Het bewijst volgens de onderzoekers dat de methode heel geschikt is om meer te weten te komen over Egyptische piramides. Er zijn dan ook serieuze plannen om in de nabije toekomst nog meer piramides aan de technologie te onderwerpen.

http://www.scanpyramids.org/

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4893195328
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 30 apr 2016, 03:38

Zeer mooie techniek. ;P!
Archeologie heeft een moderne sprong gemaakt .
De tijd van alleen maar graven gaat langzaam voorbij.

Schitterend het filmpje wat te zien is in de link. [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Witte wel » 30 apr 2016, 17:22

Ik vraag mij wel eens af welk belang er is te weten wat er zich in de piramides bevindt en als het belang dan zo groot zou zijn dit te willen weten waarom dan deze omslachtige wijze wordt toegepast.
Men wil alles in stand houden maar weet dat door de tijd het bestaande verder corrodeert en dus uiteindelijk verloren zal gaan waardoor de wetenschap hierdoor minder zal kunnen ondervinden.
Men ontwikkeld steeds weer nieuwe zeer omslachtige methodes om te weten te komen wat zich verschuilt achter de vele blokken steen maar welk doel streeft men nu na. Het ontwikkelen van onderzoeksmethodes of het vinden van verborgen wetenswaardigheden en kostbaarheden misschien. Of de wijze waarop deze bouwwerken daadwerkelijk tot stand zijn gebracht is mogelijk de drive.
Ik vraag mij daarom af of de prioriteit meer de industrie en wetenschap als instituut dient dan wel de daadwerkelijke nieuwsgierigheid naar wat er zich in de piramides bevindt.
Er zijn vele malen goedkopere methodes toe te passen om te weten te komen wat er zich in deze bouwwerken bevindt maar dan zou men de bouwwerken uiteen moeten nemen. Daarop zou men de vraag kunnen stellen welk doel het dient ze in tact te laten en ze dan door de elementen in de loop der tijden verloren gaan en het kennisgebied hiermee ook deels verloren gaat.

In mijn ogen is het secundaire belang wat hieraan vast kleeft, de ontwikkeling van methodes en de wetenschap als instituut, belangrijker buiten de noodzaak of belang te weten wat er zich in de piramides bevindt. Miljoenen worden er gespendeerd om deze wetenswaardigheden te achterhalen maar waarom deze omslachtige methodes als het belang deze kennis te verkrijgen dan zo groot zou zijn. Is het dan wel zo belangrijk te weten wat er zich binnen deze bouwwerken bevindt of is het interessanter zich hiermee te bezigen.

Het is zomaar een zienswijze welke mij zo nu en dan bezig houdt en bij mij bedenkingen op roept.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Vitharr » 30 apr 2016, 17:44

Witte wel schreef:Het is zomaar een zienswijze welke mij zo nu en dan bezig houdt en bij mij bedenkingen op roept.
Interessante nieuwe visie Witte wel. Bij mijn weten stonden de Egyptische scepterzwaaiers geen gangbare onderzoeksmethodes (o.a. destructief) toe. Dat de toegepaste methodes zo apart zijn zou komen doordat de wetenschapper en de dromer in deze technieken hun heil denken te vinden. Door het verschil in vakgebied is het aannemelijker dat zij vooral met high tech apparatuur in aanraking komen en inderdaad, de producenten daarvan zijn zeer geïnteresseerd in de reclame die dergelijke ondernemingen met zich meebrengen.

Maar hier liggen de 'duistere motieven' bij de Egyptische scepterzwaaiers. Volgens 'complotters' die ik sprak wordt kennis verborgen gehouden vanwege kosmische redenen, volgens Egyptologen die ik sprak betrof de spil van de Egyptische scepterzwaaiers een man die op deze manier probeerde om nieuwe ontdekkingen tegen te houden daar die zijn eigen werk zouden devalueren.

Ik geloof in de oprechtheid van de meeste onderzoekers. Ik twijfel aan hun integriteit. De motieven voor de producenten van de apparatuur lijken me duidelijk. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Witte wel » 30 apr 2016, 18:02

Het is iets wat mij al geruime tijd bezig houdt.
Het is mooi dat je de complotters er even bij betrekt want wat ik zie is dat men de laatste jaren iedere keer een nieuwe kast uit de bok trekt wat de mogelijkheid opent de diverse lettervakjes ten toon te spreiden waardoor enorme afdwalingen tot stand komen en het feitelijke doel gigantisch voorbij geschoten wordt. Of kan men stellen dat het beoogde doel in feite een fictie is of een illusie.
Wie zijn daadwerkelijk de mensen achter de complotters en welke doelstelling steekt daar achter.
Als men het helemaal dan niet meer weet dan zal er wel iets buitenaards bij betrokken dienen te worden wat al helemaal een onaantastbaarheid met zich mee brengt wat de afdwaling des te meer zal ondersteunen.
Ik zie het kosmische ET poppetje al zitten, in mijn verbeelding, in zijn vliegend schoteltje met zijn lichtvingertje voor hem uit gestoken. "ET"!!!!!!!! [ufo]

Ik kom daar in een andere topic ook even op terug. Ben zojuist weer terug van vakantie.
Tijd om even het vingertje te wijzen op de realiteit en te confronteren met bewuste afdwalingen zo hier en daar.
Er zit een overeenkomstigheid in op vele terreinen de laatste jaren en velen, en zelfs waar je het niet bij zou verwachten, raken verstrikt in het vangnet van misleidingen.
Als men werkelijk zou willen weten wat beoogt wordt, dan wist men dat al geruime tijd. Maar die noodzaak is er niet. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Vitharr » 30 apr 2016, 18:59

Ik hoor je broeder. Het nieuwe millennium raakt me als een inspiratieloze tijd en hoewel dat deels aan mijn eigen perspectief ligt is de devolutie altijd tastbaar aanwezig.

Gisteren nog spuwde ik mijn gal over opgemerkte futiliteiten. Niet vanwege de futiliteit, maar vanwege de onderliggende motivaties. (of beter gezegd; het gebrek daaraan. ) Iedere keer als ik ergens ga tanken vind ik een bonnetje in de automaat. Ieder apparaat vraagt of je een bonnetje wil. Dat impliceert dat de sheople dusdanig geconditioneerd zijn dat ze blind blijven bevestigen teneinde hun doel, het tanken, te bereiken. Ik weet zeker dat je een nieuwe optie kunt introduceren waarbij gevraagd wordt of je al je geld aan een wildvreemde wil schenken en nog zou men blind bevestigen.

Het is slechts een voorbeeld van een verschijnsel wat ik al veel langer intuïtief waarneem. Ik vind het bizar om zelfbewuste wezens zo ... volgzaam te zien.

In je beschouwing geldt hetzelfde denk ik voor de wetenschapper/dromer en de producent. Zij streven hun eigen motieven na en ik vermoed dat zij blind zullen gehoorzamen aan manipulatieve extra 'hindernissen'. Wanneer zij dus niet gedreven worden door interne stimuli maar door externe zullen zij dit niet weten.

Het fenomeen vind ik nog bizarder dan een matrixvisie. Deze personen dromen met open ogen hun illusies bij elkaar. Helaas geldt dit naar mijn mening ook voor de complothoek. Het lijkt wel of ze niet eens opmerken dat ze blind mantra's volgen. 'Complotdenker' kon je ooit opvatten als een compliment voor je vrije geest, maar die tijd is voorbij. Het is inmiddels helaas een synoniem geworden voor een compleet nieuwe groep sheople ... volgens hun eigen voorspellingen notabene.

Je hoeft de hand die je voedt inderdaad niet direct te bijten, maar je mag best kijken aan wie hij vast zit en wat er op het menu staat.

"In shall I go | into Ægir's hall,
For the feast I fain would see;
Bale and hatred | I bring to the gods,
And their mead with venom I mix."


Think long
remember well
and journey far. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 01 mei 2016, 03:34

Witte wel schreef:
Ik vraag mij wel eens af welk belang er is te weten wat er zich in de piramides bevindt en als het belang dan zo groot zou zijn dit te willen weten waarom dan deze omslachtige wijze wordt toegepast.
Men wil alles in stand houden maar weet dat door de tijd het bestaande verder corrodeert en dus uiteindelijk verloren zal gaan waardoor de wetenschap hierdoor minder zal kunnen ondervinden.
Men ontwikkeld steeds weer nieuwe zeer omslachtige methodes om te weten te komen wat zich verschuilt achter de vele blokken steen maar welk doel streeft men nu na. Het ontwikkelen van onderzoeksmethodes of het vinden van verborgen wetenswaardigheden en kostbaarheden misschien. Of de wijze waarop deze bouwwerken daadwerkelijk tot stand zijn gebracht is mogelijk de drive.
Ik vraag mij daarom af of de prioriteit meer de industrie en wetenschap als instituut dient dan wel de daadwerkelijke nieuwsgierigheid naar wat er zich in de piramides bevindt.
Er zijn vele malen goedkopere methodes toe te passen om te weten te komen wat er zich in deze bouwwerken bevindt maar dan zou men de bouwwerken uiteen moeten nemen. Daarop zou men de vraag kunnen stellen welk doel het dient ze in tact te laten en ze dan door de elementen in de loop der tijden verloren gaan en het kennisgebied hiermee ook deels verloren gaat.

In mijn ogen is het secundaire belang wat hieraan vast kleeft, de ontwikkeling van methodes en de wetenschap als instituut, belangrijker buiten de noodzaak of belang te weten wat er zich in de piramides bevindt. Miljoenen worden er gespendeerd om deze wetenswaardigheden te achterhalen maar waarom deze omslachtige methodes als het belang deze kennis te verkrijgen dan zo groot zou zijn. Is het dan wel zo belangrijk te weten wat er zich binnen deze bouwwerken bevindt of is het interessanter zich hiermee te bezigen.

Het is zomaar een zienswijze welke mij zo nu en dan bezig houdt en bij mij bedenkingen op roept.
Archeologie is bedoeld om meer te weten te komen over ons verleden.
Niet alleen van de mens maar van alles.
Het is een interessante vraag die je stelt Witte wel in je bericht.
Welk belang we eraan hebben.

Voor mij is het heel belangrijk.
Dat zijn alle ontdekkingen uit het verleden voor mij.
De Pyramides zijn gebouwen die zijn weerga niet kent.
De manier waarop ze zijn gebouwd en ook de kennis wat er toen leefde is voor mij heel belangrijk.
Of er anderen motieven misschien zouden zijn bij dit soort onderzoekingen weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat er veel tegenwerking ook is om alles bloot te leggen.
En dat is iets wat mij niet bevalt, want er zijn mensen die vasthouden aan de officiele datum van 2500 jaar oud.
Terwijl nieuw onderzoek jaren geleden suggereert dat de Pyramides 10.500 jaar oud zijn.
Die tegenwerking vind ik dus vreemd, want wat is het belang om vast te houden aan iets wat misschien niet de waarheid is ?


Geschiedenis kan herschreven worden met nieuwe technieken zoals deze.
Wat is daar mis mee ?
Dat is een vraag die ik mij eerder stel dan wat het nut is om deze techniek te gebruiken om binnen in de Pyramides te kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Vitharr » 01 mei 2016, 07:42

Tammy schreef:Die tegenwerking vind ik dus vreemd, want wat is het belang om vast te houden aan iets wat misschien niet de waarheid is ?

Geschiedenis kan herschreven worden met nieuwe technieken zoals deze.
Wat is daar mis mee ?
Het denkpatroon van sommige individuen. :mrgreen:

Als je een ontdekking doet brengt dat status met zich mee en heb je iets te zeggen in dat vakgebied. Een nieuwe ontdekking schenkt die macht en status aan iemand anders. Dan tel je niet meer mee want je had het fout.

En dus loont het de moeite voor egotrippers om na het doen van een ontdekking de verworven status en macht aan te wenden om nieuwe ontdekkingen tegen te houden.

Deze mensen zoeken geen waarheid maar status en macht. En de dynamiek is helaas zo dat dit soort obstructies succesvol zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door univers » 01 mei 2016, 07:52

Deze mensen zoeken geen waarheid maar status en macht. En de dynamiek is helaas zo dat dit soort obstructies succesvol zijn. :wink:
Je slaat de spijker op zijn kop. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 02 mei 2016, 05:07

Ik denk dat je gelijk hebt Vitharr.
Hawass is zo`n figuur in Egypte.
Vind het een vreselijke nare en arrogante man.
Weigerde ook te spreken met Graham Hancock en Robert Bauval over hun bevindingen.
Vreselijk gewoon. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door univers » 02 mei 2016, 07:56

Hawas is zo`n figuur in Egypte.
Arrogantie ten top.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 03 mei 2016, 05:11

Ja Univers, vreselijk kereltje.
Die man mag van mij van het archeologische veld verdwijnen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Gast1 » 03 mei 2016, 08:45

Tammy schreef:Hawas is zo`n figuur in Egypte.
Vind het een vreselijke nare en arrogante man.
Die mening deel ik ten volste.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 04 mei 2016, 03:25

Ja Gast1, dit zijn mensen die ervoor zorgen dat we onnodig lang moeten wachten om erachter te komen welke geheimen de Pyramides herbergen.
En dat vind ik echt erg. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door univers » 04 mei 2016, 05:04

Ik ben nieuwsgieriger naar de Sphinx.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Tammy » 04 mei 2016, 05:19

Ja, wat zou er toch onder die voorpoten liggen he ?
Misschien wel een soort bibliotheek zoals sommige denken.
Er is een ruimte, en nog steeds is het gesloten.
Snap ik werkelijk niks van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 09:10

Tammy schreef:Ja Gast1, dit zijn mensen die ervoor zorgen dat we onnodig lang moeten wachten om erachter te komen welke geheimen de Pyramides herbergen.
En dat vind ik echt erg. :-|
Ik ook.

Gast1

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 09:11

univers schreef:Ik ben nieuwsgieriger naar de Sphinx.
Ik ook.

Gast1

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 09:12

Tammy schreef:Ja, wat zou er toch onder die voorpoten liggen he ?
Misschien wel een soort bibliotheek zoals sommige denken.
Er is een ruimte, en nog steeds is het gesloten.
Snap ik werkelijk niks van.
Ik ook niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Eerste resultaten van het ScanPyramids-project

Bericht door Witte wel » 04 mei 2016, 19:53

En ook daar ontwerpen en ontwikkelen ze apparatuur voor en worden tonnen aan gelden geïnvesteerd en worden er weer velen enorm verrijkt hiermee. Het is een business waarin veel geld om gaat en waar veel geld verdwijnt.
En als dat nu allemaal was om daadwerkelijk alles te laten zien wat men ontdekt en achterhaald, dan was dat geen probleem.
Maar dat gebeurd helaas niet.

Maak die sphinx nu gewoon open en kijk er in. En doe dat ook bij enkele piramides. En als men echt had willen weten wat zich daarin bevindt dan hadden ze dat allang gedaan.
Maar nee, de weg van de "wetenschap" wordt bewandeld en dan duurt het enkele generaties om antwoorden te verkrijgen.
Ik moet wel zeggen dat door deze business kant er wél erg goed onderzoeks apparatuur wordt ontwikkeld welke in de samenleving ook toe te passen zijn. Dan wel door instanties die dergelijke apparatuur kunnen betalen.
Dus er zitten natuurlijk wel positieve kanten aan deze tak van "wetenschap".
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie