Journey To The Edge Of The Universe

Voor reportages die betrekking hebben op wetenschappelijke zaken.
Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Ster » 09 aug 2012, 11:45

Tammy schreef:Gast1 schreef dit Starlight. :mrgreen:
Neen, Tammy en Starlight: Ikke!
[*]
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 09 aug 2012, 12:27

Maakt dat wat uit Ster?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Tammy » 09 aug 2012, 16:31

Hahaha ok Ster. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Ster » 09 aug 2012, 21:04

Gast1 schreef:Maakt dat wat uit Ster?
Ja Gast1, het is grappig!
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 09 aug 2012, 22:19

Hahaha ok Ster. :mrgreen:

Starlight

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Starlight » 09 aug 2012, 23:00

Haha, sorry Ster!
foutje van ons.
Jij bent inderdaad de eigenaar van het bericht :mrgreen:

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 09 aug 2012, 23:06

Ster schreef het inderdaad echt. Maar toch vond ik het leuk dat Tammy dat schreef dat ze dacht dat ik dat was. Enne ... Ik vond die stem ook heel erg rustgevend :wink: Ziezo, nou heb ik het lekker toch geschreven *1*

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Ster » 10 aug 2012, 15:48

Gast1 schreef:Ster schreef het inderdaad echt. Maar toch vond ik het leuk dat Tammy dat schreef dat ze dacht dat ik dat was. Enne ... Ik vond die stem ook heel erg rustgevend :wink: Ziezo, nou heb ik het lekker toch geschreven *1*
Ik moet spontaan hardop lachen. :hahaha:
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Tammy » 11 aug 2012, 06:10

Ik ook nu, leuk dit. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 11 aug 2012, 09:55

Afbeelding

De willekeurige volgorde die ik genomen heb, maken mij heel gelukkig. Ik ben heel erg blij. Ik was namelijk een beetje ... snif ... Maar heerlijk om deze reacties te zien. Ik sprong van het babbelboek augustus naar 'Journey To The Edge Of The Universe' Als jullie lezen wat ik daar schreef en nu dus deze reacties van jullie ... Dan begrijpen jullie het.
:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Tammy » 11 aug 2012, 17:45

Yep ik begrijp het Gast1. :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Starlight

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Starlight » 11 aug 2012, 22:57

Even off topic,
VERGEET NIET NAAR DE PERSEIDEN TE KIJKEN VANNACHT EN MORGENNACHT!!

Het is het waard, ik heb er al een aantal gespot gisternacht. Vannacht en morgen nacht is het op z'n piek.

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 12 aug 2012, 06:18

Afbeelding

Ik was een beetje vroeg wakker. Waarschijnlijk omdat ik vorige nacht heel erg vast geslapen had en zelfs uitsliep tot 08:00 uur en deze nacht had ik er mijn 5 uurtjes ook weer opzitten, resultaat: hartstikke wakker

Ik ben eens even naar buiten gelopen en zag dat het heel erg helder weer was. Van een zonsopgang was nog niets te merken. De maan reflecteerde in het zonlicht en de sterren op miljoenen lichtjaren verwijderd waren heel helder waar te nemen. Geen Perseïden te zien ... Maar ik schrok van de prachtige donker silhouetten van de bomen in mijn tuin en zag hoe groot ze waren geworden. Het is niet zo dat is dat niet wist, want ik kijk er elke dag naar en zie de groene blaadjes tegen het blauwe of bewolkte firmament. Ik blijf de bomen bewonderen hoe hoog ze wel niet zitten met hun blaadjes en alle bomen die ik zie heb ik zelf gepland, op één na. Daar heb ik vroeger nog tegenaan geschommeld met de Engelse schommel. De boom was toen nog heel klein en er zat toen een grote wond in. Die is weg en de boom is heel groot geworden. 'S nachts lijken de bomen nog groter en ik moest een heel eind de tuin in lopen voordat ik het firmament goed kon zien. Ik besefte alweer dat mijn tuin een grote kathedraal is met de bomen als pilaren. Ik stond daar voor een poos in de tuin en genoot er van en liep even op mijn blote voeten door het ietsje bedauwde gras. Wauw ... daar stond ik dan als piepklein wezentje op een kleine zandkorrel in het AL ... Onzichtbaar te zijn en ik dacht dat ik heel veel keek door de ruimte in te kijken. Maar in feite zag ik niets. Ik zag slechts fracties en bevond me in een yoctoseconde van de kosmos. Wauw ... wat een gevoel en wat een rust in deze kosmische chaos waar alles enorm in beweging is met ongelooflijke snelheden. Ik schreef het al eerder. Toen ik zojuist in mijn tuin stond en dacht volledige rust waar te nemen, snelde ik toch al met de omwentelingssnelheid van de Aarde rond en dat zijn toch maar liefst 1670 km/u. Op dát moment echter suisde de Aarde met een snelheid van ruim 107.000 km/u om de zon en jawel, de zon beweegt zich ook op dát moment met een snelheid van 900.000 km/u om het centrum van ons sterrenstelsel de melkweg. De melkweg die ik vroeger werkelijk kon zien doordat er nog niet zoveel licht-verstrooiing was. En de melkweg staat ook niet stil. Naar schatting suist de melkweg met een snelheid van 250.000 km/u op de Andromedanevel af op en nee, we zijn er nog niet. Onze melkweg maakt deel uit van een locale sterrencluster die zich met een snelheid van ongeveer 700.000 km/u van het centrum van de Virgo supercluster verwijdert, maarrrr ... Ook daar maken we een deel van uit en die cluster suist weer met een snelheid van ongeveer tussen de 2 en 3 miljoen km/ u naar de Great Attractor ... Het gaat elk voorstellingsvermogen voorbij maar ik denk wat ik al 40 jaren denk ... We zijn een onderdeel van één heel groot organisme ... en zo piepklein, dat we niet bestaan. We bestaan slechts in de yoctoseconde. Ik zal dit tekstje ook bij 'anders zijn' zetten want ik besef dat ik er in dees vroege uren weer eens lekker met mezelf aan het filosoferen ben.

Starlight

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Starlight » 17 aug 2012, 23:53

Wat prachtig omschreven Gast1, echt!
Ik heb het met bewondering zitten lezen..

Het klopt wat je zegt, wij zijn als mensen helemaal niets in het grote boze heelal, gewoon echt niets.

Je hebt het ook op zo'n manier weten te beschrijven dat ik het allemaal voor me zag, elke regel!

Ik vind het heelal zo prachtig mysterieus, dat is echt niet te beschrijven..
Wij mogen echt hééél veel respect hebben over het feit dat we hier mogen zijn.

Wat jij al zo lang denkt denk ik ook. Het heelal is zelf een mega groot organisme wat wij niet eens kunnen bevatten, niet eens een van beeld kunnen voorstellen.

Wie weet bevat elke atoom op zich ook wel een heel universum..?

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 18 aug 2012, 20:15

Graag gedaan lieffie ...

Agaat

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Agaat » 19 aug 2012, 10:52

Foei! Gast1.. Gij hedde toch zomerreces? ... ik word bijna jaloers hoor...

:aliensmile:

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Ster » 19 aug 2012, 15:23

Agaat schreef:Foei! Gast1.. Gij hedde toch zomerreces? ... ik word bijna jaloers hoor...

:aliensmile:
Zo Gast1, jij zit in de Tweede Kamer der Staten-Generaal? Nu begrijp ik het! :uhhhm:
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Susan » 19 aug 2012, 19:52

Ster schreef: Zo Gast1, jij zit in de Tweede Kamer der Staten-Generaal? Nu begrijp ik het! :uhhhm:
Ja, Gast1 is daar 'voorzanger', in de hoop op: :peace: en dat ze daar beter hun verstand gebruiken, dat het roer om gegooit moet worden qua denken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Journey To The Edge Of The Universe

Bericht door Gast1 » 19 aug 2012, 23:06

:oops: :oops: :oops:
Niet jaloers worden en nee hoor, ik zit niet in de Tweede Kamer der Staten-Generaal. En jawel, ik hoop dat de stemmer dadelijk zijn verstand gaat gebruiken. Ik raadpleeg stemwijzer en kieskompas straks. Ik kijk nog wel af-en-toe hier op het forum en wilde Starlight even vlug PM-en maar maakte even een vergissing en ging dus in het openbaar. Ik ben écht spiritueel aan het chillen en me fysiek aan het inspannen. Te mooi weer om achter de monitor te zitt'n :mrgreen:
Over ruim een maandje ben ik er weer en ben benieuwd wat ik allemaal te melden heb. Fijne vakantie allemaal ... :wink:

Plaats reactie