4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door taigitu » 23 apr 2017, 18:22

Prachtige video's en Nederlands ondertiteld........
ENJOY!
Inner Worlds, Outer Worlds - Part 1 - Akasha
Nederlands ondertiteld.
Deel- 1 - Akasha.
Akasha is het ongemanifesteerde, het "niets" of leegte die het vacuüm van de ruimte vult. Zoals Einstein zich realiseerde, lege ruimte is niet echt leeg. Heiligen, wijzen en yogi's die in zichzelf hebben gekeken beseften ook dat binnen de leegte een ondoorgrondelijke macht schuilt, een web van informatie of energie die alle dingen met elkaar verbindt.

De Engelse tekst bij de eerste video:
Part one of the film Inner Worlds, Outer Worlds. Akasha is the unmanifested, the "nothing" or emptiness which fills the vacuum of space. As Einstein realized, empty space is not really empty. Saints, sages and yogis who have looked within themselves have also realized that within the emptiness is unfathomable power, a web of information or energy which connects all things. This matrix or web has been called the Logos, the Higgs Field, the Primordial OM and a thousand other names throughout history. In part one of Inner Worlds, we explore the one vibratory source that extends through all things, through the science of cymatics, the concept of the Logos, and the Vedic concept of Nada Brahma (the universe is sound or vibration). Once we realize that there is one vibratory source that is the root of all scientific and spiritual investigation, how can we say "my religion", "my God" or "my discovery".
Deel- 2 - The Spiral.
De Pythagoriaanse filosoof Plato liet op raadselachtige wijze doorschemeren dat er een gouden sleutel bestaat, die alle mysteries in het universum verenigd. Deze gouden sleutel is de intelligentie van de logo's, de bron van de oorspronkelijke OM. Men zou kunnen zeggen dat het de geest van God is. De bron van deze goddelijke symmetrie is het grootste mysterie van ons bestaan.
Deel- 3 - The Serpent and the Lotus.
De spiraal is vaak vertegenwoordigd door de slang, de neerwaartse stroom, terwijl de vogel of bloeiende lotusbloem de opwaartse stroom of transcendente vertegenwoordigd.De oude tradities leren dat een mens een brug kan worden die zich uitstrekt van het buitenste naar het binnenste, van grof naar subtiel, van de lagere, naar de hogere chakra's.
Deel- 4 - Beyond Thinking.
Leven, vrijheid en het nastreven van geluk. We leven ons leven in het nastreven van geluk "buiten onszelf" alsof het een grondstof is. We zijn slaven geworden van onze eigen verlangens en hunkeringen. Geluk is niet iets dat kan worden gevolgd, of worden gekocht als een goedkoop pak.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 25 apr 2017, 10:55

O my God ...

Na 10 minuten heb ik de eerste clip afgezet.
De clip is in HD en ik had 'm full-screen gezet.
De stem is zeer aangenaam.
Er gebeurde 'teveel' met mij en bij de fractals met de rustgevende en helende muziek had ik even rust nodig.
Ik kreeg zoveel rust dat ik er onrustig van leek te worden.
In die eerste 10 minuten kwamen er tal van onderwerpen aan de orde waarover we het hier in het forum over gehad hebben -en nog- ...
Bij die eerste 10 minuten werd mijn 'weten' aangeboord.
Emoties.
Psychologen en psychiaters zouden mijn emoties 'theatraal' noemen, maar ik noem het mijn 'intensiteit' ...
Zo ongelooflijk veel herkenning ...
Het maakt helemaal niet uit wat de wetenschap en de ratio er van zegt of vindt, 'ik ben' ...

Even afschakelen om daarna weer op te schakelen.
Geen woord teveel geschreven taigitu.

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 25 apr 2017, 13:36

En zo zag ik deel 1.
Alsof ik in een soort van dubbelspiegel keek waarbij ik mijn eigen universum zag.
De afsluiting van deel 1 is prachtig en zo zal ik mijn dochter dit deel 1 gaan sturen per mail.
Ongetwijfeld zal ze heel veel herkennen waarover we vaak samen gesproken hebben.
Ik ga nu echter heel even en klein slaapje doen want ik ben er een beetje duizelig van geworden.
Wel nieuwsgierig naar deel 2, maar eerst rust.
Stilte.

Wauw ...

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 26 apr 2017, 19:22

En zo zag ik deel 2.
Heel even kwam daar de bibliotheek van Vitharr voor bij, of was het Tardis?
Hoe vaak hebben we al niet geschreven over de spiraal, de fundamentele spiraal?
Prachtig om te zien dat ook hier bevestigd wordt dat het universum een gigantisch brein is.
Een brein zoals zich dat in onze hersenen bevindt en zo voelde ik mijn 'weten' ...
En de 'Hara' komt aan de orde; het buik-darm-brein.
Deze video's zijn werkelijk fantastisch.
Jeetje ...

Morgen deel 3 ...
Ik verheug me er al op.

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 27 apr 2017, 08:26

En zo zag ik deel 3.
Bij het bekijken en beluisteren van de video's ervaar ik elke keer weer opnieuw een onbeschrijflijk gevoel van rust.
Misschien is het ook wel een soort van roes, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat het een gevoel van 'zweven' is.
In dit deel kwam ook de pijnappelklier aan de orde.
Positieve autosuggestie zou Guus dit noemen.
Het maakt niet uit ...
Wat in deze video besproken wordt is waar(heid), kundalini ...
De bewegende kosmische plaatjes in deze video hebben me denk ik op een bepaald moment in trance gebracht.
Ben ik nou werkelijk de enige die deze video's aan het bekijken ben en een reactie geeft?
Ja dus ... en ook dat maakt niet uit ...
Iedereen en alles neemt waar via mijn ' derde oog' en andersom doe ik dat ook.
Dit is mijn avatar nu -op 27 april 2017 om 14:28 uur- :

Afbeelding

Deze avatar echter past beter en precies op dit moment op 27 april 2017 om 14:30 uur heeft Tammy mijn avatar aangepast:

Afbeelding

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 28 apr 2017, 12:49

En jawel, zo zag ik deel 4.
Ik ben de mening toegedaan dat dit deel eigenlijk deel 1 zou moeten zijn.
Het eerste deel zou dan weer deel 2 moeten zijn enzovoort.
Fantastisch zoals dit deel 4 gemaakt is!

Vanavond komt onze dochter op bezoek en gaan we de delen op onze relatief grote LED-tv bekijken in HD op 200 Hz.
Meteen denk ik al bij zo'n uitspraak aan dit deel 4 wat dus deel 1 zou moeten zijn.
Ik verheug me er nu al op, om samen met dochterlief te gaan kijken, maar laat ik me maar bezig houden met het moment waarin ik leef en mijn vingertoppen van beide wijsvingers op mijn toetsenbord laat tapdansen.
Hihihi ...

Op een ander topic binnen dit forum plaatste ik een foto van mij -gewoon voor de flauwekul- en iets later besefte ik dat die foto een totaal andere betekenis voor mij heeft gekregen dan bijvoorbeeld een jaar of 15 geleden.
De foto komt bij de meesten zonder meer als patserig over en langer geleden voelde ik me niet alleen zo, maar manifesteerde mij zo zelfs.
Tegenwoordig -al een jaar of 10- zie ik het trainen veel meer als een soort van onderhoudsbeurt van mijn woning waarin ik huis.
Waarin mijn universum huist.

Ik 'train' nu veel meer in evenwicht en voer de oefeningen heel rustig uit.
Ik let daarbij heel goed op mijn ademhaling en denk zelfs tijdens het trainen te mediteren.
Feitelijk let ik zelfs helemaal niet meer op mijn ademhaling of bij het uitvoeren van die oefening.
Het 'gaat als vanzelf' en er komt geen denken aan te pas.
Het komt in de buurt van wanneer ik een boom knuffel.

Wanneer ik 'alleen' train, komt er na een korte inspanning wel eens iemand naar mij toe 'of alles wel goed is'.
Ik neem dan ook rust, nét als tijdens het uitvoeren van die oefeningen.
Maar tijdens die 'normale' rust ben ik dan ook niet bezig met mijn omgeving.
Meestal voelt het als een soort van trance.

Het lijkt alsof ik me steeds sterker voel, maar ik denk dat 'evenwicht' een veel beter woord is.
Mijn astronomisch sterrenbeeld 'weegschaal' lijkt weer heel langzaam in balans te komen.

Het sterrenbeeld Libra – Weegschaal bevindt zich aan de zuidelijke sterrenhemel.
Het is één van de twaalf sterrenbeelden van de Dierenriem.
Libra is de Latijnse naam voor Weegschaal. Het sterrenbeeld wordt meestal afgebeeld als de Griekse godin van de gerechtigheid Dike (of Astraiea) die een weegschaal (balans) in haar handen heeft.

Libra is het enige sterrenbeeld van de Dierenriem dat een object voorstelt en geen dier of een karakter uit de mythologie -ik schreef er al over-.
De vier helderste sterren van het sterrenbeeld vormen een vierhoek.
Alpha en Bèta Librae vormen de arm van de balans en Gamma en Sigma Librae vormen de schalen van de balans.

Het sterrenbeeld werd door Ptolemeus voor het eerst gecatalogiseerd.
Het sterrenbeeld bevat geen heldere sterren. Wel bevindt de ster HD 140283 zich in het sterrenbeeld.
Deze ster, met de bijnaam Methuselah, is de oudste ster in het heelal die we -tot nu toe- kennen.

Ik weet dat ik mij in het oog van het universum bevind en denk dat daarom mijn avatar dicht bij 'onnoembare' komt ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Susan » 28 apr 2017, 13:20

Dit zijn inderdaad schitterende clips die ik al eens gezien had(niet allemaal nog)
en heb vannacht 1 er van nog eens bekeken, ik geraakte niet in een 'euforie of trance' om het even zo
te noemen , maar dit deed mij aan m'n 'heimwee-gevoelens' denken en meerdere beelden op die clips voelden dan ook aan als 'thuis komen'.
Op andere wijze kan ik het niet uitleggen..
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 28 apr 2017, 14:04

Vandaar dat ik dat al het 'onnoembare' ... heu ... noemde :wink:

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 28 apr 2017, 14:19

Mag ik er dan van jou -taigitu- deze er ook nog bijzetten?

Ik heb 'm nog lang niet helemaal bekeken, maar kwam er zomaar op uit.
En bekeek heel even minuut 25:25 tot 30:03 ... doe maar eens en wellicht word je 'gevangen' om de video helemaal te zien:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Susan » 28 apr 2017, 15:20

Gast1 schreef:Mag ik er dan van jou -taigitu- deze er ook nog bijzetten?

Ik heb 'm nog lang niet helemaal bekeken, maar kwam er zomaar op uit.
En bekeek heel even minuut 25:25 tot 30:03 ... doe maar eens en wellicht word je 'gevangen' om de video helemaal te zien:
Deze heb ik ook gezien, de moeite waard, mijn zoon stuurde dit 3 januari jl naar mij toe :grin:
Doen hij en ik vaker naar elkaar, en ook wel andere over banken, politiek enz.
Is het in het engels en niet ondertiteld, kan hij ook een en ander wat vlugger verduidelijken, werkt
voor mij natuurlijk wel zo gemakkelijk :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 29 apr 2017, 08:28

Susan schreef: ... ik geraakte niet in een 'euforie of trance' ...
Niet iedereen beleeft en voelt de dingen hetzelfde Susan, toch? :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Susan » 29 apr 2017, 09:49

Gast1 schreef:
Susan schreef: ... ik geraakte niet in een 'euforie of trance' ...
Niet iedereen beleeft en voelt de dingen hetzelfde Susan, toch? :wink:
Zo is dat en zie ik het ook hoor.
Waarom je dit zegt weet ik niet Gast1, waar meende je dat uit op te maken in wat ik schreef, dat ik daar misschien anders over zou denken?

Iedereen beleeft en voelt veel dingen/ervaringen weer anders op eigen geheel wijze, net als hier dus bij het
ook ondergaan van gevoelens door hetgeen te zien en te horen is in de clips, en gelukkig maar dat dat zo mag en kan zijn.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 29 apr 2017, 13:10

Susan schreef:Waarom je dit zegt weet ik niet Gast1, waar meende je dat uit op te maken in wat ik schreef, dat ik daar misschien anders over zou denken?
Susan, nergens meende ik dat je daar misschien anders over zou denken. Zie, dit is wat ik immers schreef:
Gast1 schreef:Niet iedereen beleeft en voelt de dingen hetzelfde Susan, toch? :wink:
... en daar kun je toch niet uit opmaken dat ik meende dat je daar anders over zou denken?
Het vragende woordje 'toch?' vraagt eigenlijk om een voor de hand liggend antwoord en feitelijk schrijf je dat ook, zie:
Susan schreef:Iedereen beleeft en voelt veel dingen/ervaringen weer anders op eigen geheel wijze, net als hier dus bij het ook ondergaan van gevoelens door hetgeen te zien en te horen is in de clips, en gelukkig maar dat dat zo mag en kan zijn.
... toch?
Maar waarom jouw opmerking dat dat zo mag en kan zijn?
Ik schrijf immers toch nergens dat dat niet zou mogen en niet zou kunnen?

[think]

Ik begrijp het niet ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door univers » 29 apr 2017, 13:27

Volgens mij, gaan jullie langs elkaar heen.
Verstandige avatar. ;P!

Zie jij de stromingen in de video voor het eerst?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 30 apr 2017, 08:12

univers schreef:Zie jij de stromingen in de video voor het eerst?
Nee hoor, de video's zijn voor mij juist een bevestiging zoals ik alles al heel lang voel en beleef.
Al vanaf mijn prille begin hier op Aarde en al zeker van wat ik de laatste 10 jaren in mijn innerlijke waarneem.
Het uiterlijke drong echter pas een jaar of 10 geleden tot mij door (conditionering).
Eigenlijk zou je dat kunnen weten Uni, ik heb er hier in dit forum nogal wat over geschreven, toch?
De video's verwoorden mijn waarheid en als deel 4 deel 1 zou worden en de rest daarna op volgorde zou volgen klopt de chronologie ook heel aardig.

Ik ben er erg blij mee. ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Susan » 30 apr 2017, 17:46

Gast1 schreef:Susan, nergens meende ik dat je daar misschien anders over zou denken. Zie, dit is wat ik immers schreef:
Gast1 schreef:Niet iedereen beleeft en voelt de dingen hetzelfde Susan, toch? :wink:
... en daar kun je toch niet uit opmaken dat ik meende dat je daar anders over zou denken?
Het vragende woordje 'toch?' vraagt eigenlijk om een voor de hand liggend antwoord
Dat is waar wat je zegt, toch had ik jou in eerste instantie wel goed begrepen hoor, maar dacht even later pas,zou
Gast1 er misschien iets anders in gelezen hebben met wat ik schreef over die clips...zo zie je maar weer,
het eerste gevoel is bijna altijd goed, er naderhand over nadenken 'vertroebelt' dan soms het eerste gevoel wat juist was. :grin:
en feitelijk schrijf je dat ook, zie:
Susan schreef:Iedereen beleeft en voelt veel dingen/ervaringen weer anders op eigen geheel wijze, net als hier dus bij het ook ondergaan van gevoelens door hetgeen te zien en te horen is in de clips, en gelukkig maar dat dat zo mag en kan zijn.
... toch?
Maar waarom jouw opmerking dat dat zo mag en kan zijn?
Ik schrijf immers toch nergens dat dat niet zou mogen en niet zou kunnen?

[think]
Ik begrijp het niet .../
Hier ga je een beetje de mist in en uit van een verkeerde veronderstelling manneke, *1*
want mijn opmerking had helemaal niets te maken met het idee dat jij dit ergens geschreven zou hebben hoor Gast1. ('k zal proberen er aan te denken om dit in het vervolg er even bij te zetten, dat het mijn eigen woorden/gedachten zijn om misverstanden te voorkomen) :wink:

Ik schreef dat laatste zinnetje: "en gelukkig maar dat dat zo mag en kan zijn", naar aanleiding van iets waar ik aan dacht op dat moment,
aan het feit dat er zoveel mensen zijn die dit alles bagatelliseren en onzin vinden, maar ook kinderen door ouders daarin niet serieus genomen worden indien ze dergelijke dingen waarnemen en dit vertellen zoals in de filmpjes te zien is.
Ouders en/of anderen die het afdoen als fantasie en/of dat de kinderen (en volwassenen die dit dus ook ervaren hebben..) iets willen zien wat er helemaal niet is, of plaatsgevonden heeft.
(doordat ze (ouders etc) er niets van begrijpen, en/of hier niets van willen weten, niet mee te maken willen hebben, sommigen ook omdat het niet bewezen is..)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door Gast1 » 30 apr 2017, 19:56

Ah ... op die fiets ... :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 4 video's - Inner worlds-Outer worlds Ned. ondertiteld.

Bericht door univers » 30 apr 2017, 21:22

Afbeelding

Kijk hoe dartel Suus is, ze doet de fiets eer aan.
Ze zit enkel achterop. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie