Voorspellingen voor 2018

Voor alle andere reportages.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Voorspellingen voor 2018

Bericht door taigitu » 02 jan 2018, 18:37

VOORSPELLINGEN 2018

Afbeelding

Door: ©Jan C. van der Heide
Oegstgeest, 9 november 2017

Kenmerkend voor 2018: individualisering, verharding maatschappij, eenzaamheid, zelfmoord bejaarden, mondiale vredesbesprekingen, Paus zet aan tot nieuw missionair denken, waterstof, vervuiling door accu’s, Trump, waanzin, Noord-Korea, Kim Jong-un, Bitcoins, Koningshuis, Rutte, kabinetscrises, Wilders, aanslag, levenseindepil, misoogsten, prijzenoorlog en schandalen voedingsindustrie, supermarkten, Maxima, nationaal verdriet, omwentelingen farmaceutische industrie, China in de problemen.

Mogelijk vette koppen in tijdschriften, kranten en websites: Rutte komt niet uit de kast maar wordt er door Wilders òp gezet… / Trump wordt gedumpt/ Amsterdam in bestuurscrisis/ Burgemeester van Rotterdam door oog van de naald…/ Beschermengel Kabinet draait overuren/ God bestaat…/ Robot zonder stekker…/ Nederlandse alternatieve- en gezondheid tijdschriften komen in Belgische handen…/ Eerste vrachtwagens op waterstof…/ Metoo opent voor Trump eigen website/ Nepnieuws blijkt de waarheid…/ Overbelasting elektriciteitsnet trekt stekker uit stroomauto/

Binnenland

In de burelen van het Binnenhof loopt een drugshond zijn neus achterna,
in opdracht van een tv-zender…
Een onderzoeksjournalist verdiept zich in de peppillen die worden gebruikt bij defensie.

De kans bestaat dat Gerard Joling het steeds minder gezellig gaat vinden in Nederland. Zijn moeder lijkt het enige dat hem nog bindt aan het polderland, terwijl hij juist heel veel houdt van Nederland. Maar ik wil verder niet gaan invullen wat bijvoorbeeld Gerard Joling zou denken, voelen of vinden. Een open interview met Gerard Joling kan ons allemaal tot nadenken stemmen want naast mooi zingen kan hij zaken heel goed bij de naam noemen. Het is een eerlijk mens die erg goed zijn best doet, hij is betrokken bij mens & wereld en weet heel goed welke dingen anders zouden moeten in Nederland…

Voor Patricia Paay zou een actie moeten worden gevoerd waardoor haar geestelijke wonden door het smerige filmpje wat gaan genezen. Een massale steunbetuiging zou haar goed doen. Er is vast wel iemand op Facebook die een dergelijke helende steunsessie op poten kan zetten. Want laten we eerlijk zijn, Patricia loopt naar de 70, er zo jong blijven uitzien dat gaat niet van zelf. En haar werk als artiest is van een zeker belang geweest en velen hebben daar plezier aan beleefd… En door zo’n filmpje wordt dit alles weggevaagd, dat onrecht daar kunnen we wat aan doen met z’n allen…

In 2018 teisteren stormen met orkaankracht de Nederlandse kusten. Het natuurgeweld slaat een gat in een belangrijke dijk. De stormwering Deltawerken wordt diverse keren gesloten. Hoogste vorm van dijkbewaking in heel Nederland wordt van kracht. Er zullen overeenkomsten zichtbaar worden met omstandigheden van de ramp uit 1953.

Leers meer:
http://www.jancvanderheide.com/2018-voorspellingen-2018
Hierboven staat maar een deel van de voorspellingen die J.C van der Heide doet over 2018.
Er staan nog meer interessante voorspellingen die je kunt lezen via de link van zijn site.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door taigitu » 02 jan 2018, 18:40

8 dingen die in 2018 gebeuren volgens de man die ook Trump en de Brexit voorspelde

14 november, 2017

Nog zes weken dan is het 2018 en er is één man die nu al denkt te weten wat ons dan allemaal te wachten staat. Craig Hamilton-Parker heeft enig krediet opgebouwd door een aantal correcte geopolitieke voorspellingen te doen waaronder het presidentschap van Trump én de Brexit. Dus wat heeft hij te vertellen over 2018?

In een video op YouTube voorspelt hij de volgende acht gebeurtenissen, die, toegegeven, niet heel verrassend zijn:

1. Er komen meer terreuraanslagen.

2. En grote massastakingen in Groot-Brittannië.

3. Een Amerikaans oorlogsschip zal zinken.

4. Het regime van Kim Jong-un wordt omver geworpen.

5. Prins Harry en Meghan Markle kondigen hun verloving aan.

6. Donald Trump overleeft een poging om hem af te zetten.

7. In de buurt van Napels zal een vulkaan uitbarsten, waarschijnlijk de Vesuvius.

8. Er breekt een enorm stuk van Antarctica af.


Bron(nen): The Independent
http://www.welingelichtekringen.nl/onge ... pelde.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door taigitu » 02 jan 2018, 18:49

Voorspellingen 2018

Tussen alle kakofonie van voorspellingen voor 2018 hier een paar voorspellingen die uitkomen.
Ik weet het zeker!

- De aandelen op de beurzen zullen stijgen. Hoe idioot ook: Trumps belastinghervorming zal positieve effecten hebben. De waarde van de dollar stijgt, die van de euro daalt. Fijn voor exporterende landen zoals Nederland en Duitsland.
- Volgend jaar is het tien jaar geleden dat Leeman Brothers omviel. We zullen worden overspoeld met beschouwingen. Er zal veelvuldig worden gesuggereerd dat dit nooit meer kan gebeuren.
- De bitcoin blijkt toch geen bubbel en de blockchain-technologie wordt massaal omarmd door verzekeraars en logistieke bedrijven.
- Na de AKZO-hausse gaan Nederlandse bedrijven, aangemoedigd door lage rente en veel cash, in 2018 zelf vol op overnamepad. Nu hoor je er niemand over.
- Engeland viert de terugkeer van zijn blauwe paspoorten als overwinning, negerend dat geen enkele regel vanuit de EU voorschrijft welke kleur de nationale paspoorten moeten hebben.
- Eén gevolg van de Brexit is wel dat de European Medicines Agency (EMA) naar Nederland verhuist. Dit geeft in 2018 een boost aan nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidszorg, de sector waarin juist onze regio uitblinkt.
- De regio zal in 2018 sowieso steeds meer gezien en gewaardeerd worden als ‘the place to be for food, health, energy’. Nieuwe vindingen worden gedaan, juist op de snijvlakken van deze sectoren.
- De arbeidsmarkt wordt wederom krapper. Met partners binnen de regio gaan we werken aan een zogenaamde Human Capital Agenda. Klinkt saai, is het niet.
- Vluchtelingen met enige opleiding worden door werkgevers met open armen ontvangen. Langdurig werkzoekenden krijgen scholing gefinancierd, zodat ze kunnen meedoen in het vele werk dat de energietransitie met zich mee brengt.
- Het European Green Capital-jaar wordt een groot succes. De middenstand is buitengewoon tevreden over het aantal bezoekers en hotelovernachtingen dat de evenementen genereren.
- Oscar Wilde zei het al: “We weten van alles de prijs maar van niets de waarde.” Er gaat een beweging op gang komen die zich hiermee bezighoudt: is de prijs van €2,50 voor een hamburger daadwerkelijk kostendekkend, CO2-uitstoot, overgewicht en hartkwalen meerekenend?
- 2018 wordt het jaar van netwerken. Maar dan face-to-face. Er ontstaat een steeds grotere beweging onder jongeren die terughoudend omgaan met social media.
- Over social media gesproken: Chinese platforms rukken op. Volg de spannende ontwikkelingen van Weibo (Twitter), WeChat (Whatssapp), RenRen (Facebook) en Youku (Youtube). In 2018 heeft de regio Gelderland eigen accounts op deze platformen waarin onder meer de goede relaties met de Arnhemse zusterstad WuHan (10,5 miljoen inwoners) worden geëtaleerd.
- Alle gemeenteraden van de aangesloten regiogemeenten gaan zich in 2018 nog meer realiseren dat alleen door samenwerking klinkende resultaten geboekt kunnen worden.
- De gemeenteraadsverkiezingen worden megasaai. De tevreden (nu eens niet de boze) Nederlander staat volop in de belangstelling.
- De burgemeesters van Arnhem en Nijmegen worden in 2018 goede bestuurlijke vrienden. Bruls wordt gesignaleerd als hij Vitesse aanmoedigt en Marcouch jubelt bij N.E.C.
- 2018 is het jaar waarin je alles mag zeggen. Steeds meer beschaafde mensen kiezen ervoor dit niet te doen.
- Ook al is niemand gemiddeld: wederom stijgt in 2018 voor de gemiddelde Nederlander de levensverwachting, het opleidingsniveau en de algehele kwaliteit van het leven.
- Nederland blijft ook in 2018 in alle happiness en welvaartsindexen in de top 10 waarbij onze regio het fantastisch blijft doen op alle welbevinding indexen. Deze worden niet alleen gebaseerd op het regionale bbp maar ook op participatie vrijwilligerswerk, betaalbare woningen, groenvoorziening in de wijk, sociale cohesie, mate van fileleed en aantal beschikbare m2 per inwoner. Met name het ontbreken van ‘ophokkinderen’ stemt vrolijk.
- Het Nederlands Openluchtmuseum zal in 2018 opnieuw alle bezoekersrecords breken.
- Pete Hoekstra, de nieuwe VS-ambassadeur verwacht bij zijn aantreden in 2018 terror en no-go areas. Na een jaar Nederland weet hij beter en is hij helemaal om. We zien hem uitbundig dansen op een boot van de gaypride-parade.
- In 2018 bestaat The Economic Board twee jaar. Zo kort nog maar? Ja, zo kort nog maar.
- Ook in 2018 hebben we elkaar nodig. Gelukkig maar. Blijf genieten en vooral dapper.

Deze blog is geschreven door Sigrid Helbig, directeur van The Economic Board.
https://theeconomicboard.com/nl/media/b ... ngen-2018/
De voorspelling over Pete Hoekstra? Ik ben zeer benieuwd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Mypos » 02 jan 2018, 20:09

De enige voorspelling die ik zal doen is dat we in een bubbel leven en dat die de komende jaren gaat knappen. Het is echt totaal bizar dat de huizenprijzen nu nog hoger liggen dan voor 2008. Als mensen zich nou eens echt in ons financiele systeem zouden gaan verdiepen zou dat veel nieuw bewustzijn geven. En dan kunnen we wel gebruiken..... :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door univers » 02 jan 2018, 20:26

zich nou eens echt in ons financiele systeem zouden gaan verdiepen zou dat veel nieuw bewustzijn geven.
Dan moeten ze eerst Klaasvaak met pensioen sturen.

Afbeelding

Je ziet het, de mens steekt liever zijn kop in het zand.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Witte wel » 02 jan 2018, 20:37

Dagelijks worden er dollars "bijgedrukt". (tegenwoordig gaat dat digitaal)
Dagelijks worden er Euro's "bijgedrukt". (dat ging altijd al digitaal)

Het is wachten tot het systeem instort en er een nieuw systeem komt. Of het er dan beter op wordt is nog maar de vraag.
En dát zal gaan bepalen wat er in de toekomst gaat gebeuren. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Mypos » 02 jan 2018, 22:05

Witte wel schreef:Dagelijks worden er dollars "bijgedrukt". (tegenwoordig gaat dat digitaal)
Dagelijks worden er Euro's "bijgedrukt". (dat ging altijd al digitaal)

Het is wachten tot het systeem instort en er een nieuw systeem komt. Of het er dan beter op wordt is nog maar de vraag.
En dát zal gaan bepalen wat er in de toekomst gaat gebeuren. :wink:
Spannende tijden in ieder geval.

Maar het totale gebrek aan kennis over wat er precies aan de hand is is wel schrikbarend hoor. De meeste politici en economen lopen voorop in de polonaise van 60 miljard euro die er elke maand in de economie gepompt wordt zonder ook maar 1 keer stil te staan bij wat voor effect dit heeft buiten de groei van de economie.

Namelijk de wel bekende bubbel. We zijn trouwens al jaren over datum mbt de nieuwe crisis. Maar het kenmerk van de bubbel is natuurlijk dat ie ooit moet knappen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door herman50 » 03 jan 2018, 07:50

zou zo zeggen , gewoon afwachten ...want -vind ik- dit zijn ook gewoon profeten die brood eten ,, alles loopt zoals het moet of niet en iets voorspellen?, onmogelijk -----hey is meer raaden én de media goed bij gehouwe hebben
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13648
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Fenna » 03 jan 2018, 09:03

Mijn voorspelling; de huizenbubbel gaat knappen, Rutte III valt voor het einde van het jaar en er komen meer terreuraanslagen, ik verwacht er ook een in Nederland.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door univers » 03 jan 2018, 09:30

Afbeelding

Deze corrupte ‘Ezels’ krijgen een ‘Duivels-Graai-plekje’ in ‘Christelijk-Shell-Rutte III’.
https://stevenbrownsblog.wordpress.com/ ... rutte-iii/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Gast1 » 03 jan 2018, 17:42

Nog meer voorspellingen door paragnosten, ze schetsen een inktzwart beeld van 2018.

Ik laat 2018 lekker op me afkomen ... en zie het Maaswater inmiddels gezwind stijgen ...
Voorlopig gaat 2018 nog steeds lekker bij mij en wanneer het zo door zal gaan, komt alles goed ... [joker]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Witte wel » 03 jan 2018, 18:50

Onze wereld zoals de meesten hem kennen, is een schijnwereld want men ziet alleen wat getoond wordt. De werkelijke wereld die deze schijnwereld in stand houdt ziet men nagenoeg niet en blijft onaantastbaar.
Paragnosten en waarzeggers kunnen er op los gaan maar de meesten zitten er toch vaak ver naast of raken per ongeluk een gebiedje wat toevallig net de kant uit gaat zoals voorspeld.
Het inktzwarte beeld had ik ook wel kunnen bedenken, een logisch gedachtenpatroon.
Een grote lariekoek maar het houdt de mensen toch wel lekker bezig én, er kunnen ook weer wat centjes mee verdient worden. Toch?
Ik denk dat het hem daar het meeste om gaat bij paragnosten. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door taigitu » 03 jan 2018, 20:38

Afbeelding

Ik zeg: Hij is per 31 december 2018 geen president meer, of minimaal heeft hij zijn macht over moeten geven..... Hij dient alleen nog als decor voor de democraten?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13648
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Fenna » 03 jan 2018, 20:46

Witte wel schreef: Een grote lariekoek maar het houdt de mensen toch wel lekker bezig én, er kunnen ook weer wat centjes mee verdient worden. Toch?
Ik denk dat het hem daar het meeste om gaat bij paragnosten. :wink:
Daar draait het grotendeels om.
Zodra iemand beweert iets te kunnen voorspellen op commando en hij/zij wil daar geld voor hebben, dan geloof ik er al helemaal geen barst meer van.
De meesten zijn charlatans.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Witte wel » 03 jan 2018, 21:39

Fenna schreef:Zodra iemand beweert iets te kunnen voorspellen op commando en hij/zij wil daar geld voor hebben, dan geloof ik er al helemaal geen barst meer van.
De meesten zijn charlatans.
De spijker op zijn kop Fenna. Voorheen genaamd telesthesia en/ of clairvoyance, en tegenwoordig remote viewing, werkt even ietsje anders dan in een glazen bolletje kijken of wat kaarten met afbeeldingen op tafel leggen of een fototje bekijken. Ik heb bijna een hele dag bij iemand in de auto gezeten die bij Astro tv enkele jaren op de stoel heeft gezeten. Hij weet nog steeds niet dat ik dwars door hem heen keek. Wat een onzin zeg. Maar het had hem wel door 4 jaren crisis geholpen vertelde hij mij. Het zou strafbaar moeten zijn. Overigens verdient niet degene die aan de telefoon zit hier het meeste aan maar degene die de telefoon beheert.
Zoals jij schrijft Fenna, de meesten zijn charlatans. De personen die het werkelijk kunnen die hoor je of zie je niet, die weten wel beter. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Cornelius

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Cornelius » 03 jan 2018, 23:46

Toevallig was het 1 januari volle maan en kon ik mij, gehuld in mijn heksenkostuum, 's nachts naar een afgelegen plek in de Loonsche en Drunensche duinen begeven om me daar in trance te brengen als voorbereiding op een sessie schouwen in de toekomst. Ik doe dat niet graag, maar dit topic dwong me er haast toe. Ik hield het een beetje kort daar ginds in het woud, want het was verhipte koud.
Ik zag hoe Geert Wilders, gelijk crimineel Peter la S., een nieuwe identiteit kreeg aangemeten waarna hij zich als bananenkweker vestigde op Vanuatu.
Fred Teeven schoor Wilders helemaal kaal en deed hem een pruik op, gemaakt van het hoofdhaar van Karadzic.
Wilders hoopt dat zijn bananen in Nederland gretig aftrek zullen vinden omdat door de opwarming van de aarde steeds meer vrouwen in ons land 's zomers bananenrokjes zullen gaan dragen.
Een zware dennenappel viel op mijn hoofd en, verkleumd als ik was, had ik geen zin meer mij opnieuw in trance te brengen door honderd maal met de bezemsteel op mijn hoofd te bonken.
We zullen op 31 december 2018 zien of mijn voorspelling is uitgekomen. Als dat niet het geval is dan is Wilders toch ingegaan op het voorstel van Thierry om diens huisbutler te worden.
Hoe dan ook: eind goed, al goed.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Witte wel » 04 jan 2018, 00:21

Haha, Cornelius. Mooie beleving heb jij bij ons in de Loonsche en Drunensche duinen. Dat maak ik nou nooit mee he als ik daar wandel. En ik kom er toch regelmatig.
Ik denk dat ik dan ook maar eens een kostuum moet gaan aantrekken en dat ik dan als Kobold ga. Ik zie mij dan als Pumuckl en zal mijn ondeugendheid eens de vrije loop laten gaan. Misschien komen we elkaar nog eens tegen. Een heks en een kobold, zou wel een beleving zijn denk ik.
Dolle pret. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door Gast1 » 04 jan 2018, 06:10

Witte wel schreef:
Fenna schreef:Zodra iemand beweert iets te kunnen voorspellen op commando en hij/zij wil daar geld voor hebben, dan geloof ik er al helemaal geen barst meer van.
De meesten zijn charlatans.
De spijker op zijn kop Fenna. Voorheen genaamd telesthesia en/ of clairvoyance, en tegenwoordig remote viewing, werkt even ietsje anders dan in een glazen bolletje kijken of wat kaarten met afbeeldingen op tafel leggen of een fototje bekijken. Ik heb bijna een hele dag bij iemand in de auto gezeten die bij Astro tv enkele jaren op de stoel heeft gezeten. Hij weet nog steeds niet dat ik dwars door hem heen keek. Wat een onzin zeg. Maar het had hem wel door 4 jaren crisis geholpen vertelde hij mij. Het zou strafbaar moeten zijn. Overigens verdient niet degene die aan de telefoon zit hier het meeste aan maar degene die de telefoon beheert.
Zoals jij schrijft Fenna, de meesten zijn charlatans. De personen die het werkelijk kunnen die hoor je of zie je niet, die weten wel beter. :wink:
Ik zie het geheel eender zoals Fenna en jij dat zien.
Overigens schrijf ik ook uit ervaring.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11960
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door MetalPig » 04 jan 2018, 08:47

taigitu schreef:
Craig Hamilton-Parker <...> over 2018

5. Prins Harry en Meghan Markle kondigen hun verloving aan.
Dat is alvast een misser *1*

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Voorspellingen voor 2018

Bericht door univers » 04 jan 2018, 09:33

Haha, Cornelius. Mooie beleving heb jij bij ons in de Loonsche en Drunensche duinen. Dat maak ik nou nooit mee he als ik daar wandel. En ik kom er toch regelmatig.
Ik denk dat ik dan ook maar eens een kostuum moet gaan aantrekken en dat ik dan als Kobold ga. Ik zie mij dan als Pumuckl en zal mijn ondeugendheid eens de vrije loop laten gaan. Misschien komen we elkaar nog eens tegen. Een heks en een kobold, zou wel een beleving zijn denk ik.
Dolle pret. :mrgreen: :mrgreen:
Neem volgende keer een bezem mee. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie