mailproblemen

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

mailproblemen

Bericht door Osiris » 21 apr 2014, 12:27

Hai luitjes heb het volgende probleem.

Na overzetten backups naar nieuwere pc ( HP 7700 refurbished ) ivm XP werkt eerdere mailprogramma niet hoe het zou moeten.
Gebruik Incredimail en kan geen mail meer verzenden,wel ontvangen al vraag ik me af of alle mail doorkomt, onder Windows 7.
Socket error 10013 port 25 protocol smtp.

Mcafee is op deze desktop geinstalleerd ( oude draaide met Norton )
Al uitgeschakeld gehad.
IM opnieuw geinstalleerd.
Toegangsregels windows firewall gechecked ( =toegestaan)
Wachtwoord in IM al gewijzigd.

Alles geen gevolg.
Ook provider al gemeld, tot nog toe geen reactie.

Iemand een idee ??
Ben al een week aan het klooien/switchen met oude pc.
Beetje ziek er van aan het worden [burn]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: mailproblemen

Bericht door Vitharr » 21 apr 2014, 12:43

Ik heb dat enkele jaren terug ook ineens gehad met IM. In mijn geval moest ik een ander poortnummer dan 25 gebruiken. Wat ook kan is dat je mailservers niet goed ingesteld staan. Bijvoorbeeld smtp.huppeldepup.com terwijl het eigenlijk mail.huppeldepup.com moet zijn.

En let ook op de beveiliging bij aanmelden! Dat stukje is vaak nogal misleidend. Vaak heb je 2 beveiligingsopties, en je moet er slechts 1 aanvinken. (ik vergeet altijd welke. :wink: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: mailproblemen

Bericht door Vitharr » 21 apr 2014, 12:46

Als je nog wat tijd over hebt, doe dan eens het volgende:

- Maak een screendump van je instellingen met 'print screen'
- Plak die screendump in Paint, en snij het stukje met je instellingen uit die afbeelding en maak daar een nieuwe mee.
- Verberg je privacy info met zwarte blokjes
- Upload het resultaat naar tinypic en plaats die hier, dan kunnen we meekijken. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: mailproblemen

Bericht door The Grey » 21 apr 2014, 14:06

Volgens een forum kan je Incredimail dan geen verbinding maken met de server.
Dit is een antwoord:
Next try to check this out.
1) go to TOOLS
2) go to ACCOUNTS
3) click the popmail name and click on PROPERTIES
4) go to ADVANCED tab

try to check if there is a check mark on secure SSL connection, if there is, make sure there is NO check mark on that one
Hope it works :)
-

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: mailproblemen

Bericht door Osiris » 21 apr 2014, 20:14

The Grey schreef:Volgens een forum kan je Incredimail dan geen verbinding maken met de server.
Dit is een antwoord:
Next try to check this out.
1) go to TOOLS
2) go to ACCOUNTS
3) click the popmail name and click on PROPERTIES
4) go to ADVANCED tab

try to check if there is a check mark on secure SSL connection, if there is, make sure there is NO check mark on that one
Hope it works :)
Heb de nl versie :grin:
Staan voor beiden niet aangevinkt.
Bij servers staan de popinfo in blauw en de poort 25 eveneens.
Dus heb het idee dat daar wat veranderd moet gaan worden,maar geen idee wat ( niet zomaar een leek).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: mailproblemen

Bericht door Vitharr » 22 apr 2014, 00:05

Bij mij weten moet er 1 aangevinkt staan. 2 kansen. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: mailproblemen

Bericht door Osiris » 22 apr 2014, 05:47

Heb van Ziggo gebruikersforum ook de diverse instellingen geprobeerd ( opgegeven andere poorten etc ).
Geen van allen werken.
Inkomende mail werkt tot nog toe wel ( voor zover alles binnenkomt ?).
Heb bij Ziggo zelf ook bericht achtergelaten van het probleem ( nog geen reactie ) nadat ik eerst telefonisch het geprobeerd heb ( wat gelijk 15 euro beltegoed kostte zonder juiste resultaat,dus niet nog een keer ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: mailproblemen

Bericht door univers » 22 apr 2014, 07:19

UPC gratis bellen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: mailproblemen

Bericht door gusteman » 22 apr 2014, 11:09

Osiris schreef:Iemand een idee ??
Ben al een week aan het klooien/switchen met oude pc.
Beetje ziek er van aan het worden [burn]
Misschien eens overwegen om een Linux distro in dualboot naast je Win7 te installeren? Een 10Gb partitie volstaat meer dan ruimschoots.
Je kan er in elk geval niks bij verliezen, alleen maar bij winnen.
OpenSource email programma's zijn allemaal ontworpen door gebruikers voor gebruikers waarbij winstmarges en verplichtingen/beperkingen niet mee opgenomen worden in de ontwikkeling: alleen de functionaliteit, gebruiksgemak en degelijkheid zijn hier van belang.
En zo'n Linux distro is altijd handig om die taakjes gedaan te krijgen waar Windows het moeilijk mee heeft.
Neem bijvoorbeeld NASA: iedereen zal het er wel over eens zijn dat die mensen de correcte beslissingen nemen wanneer het gaat over hun keuze van componenten voor het ISS?
Als je er dan ook rekening mee houdt dat NASA vorig jaar beslist heeft om op alle laptops in het ISS Linux te installeren in plaats van Windows (omdat naar hun eigen zeggen Windows onstabiel en onbetrouwbaar is) dan mag je er toch logischerwijs van uit gaan dat ook deze ingreep gebaseerd is op een streven naar perfectie en niet uit zuiver willekeur of persoonlijke voorkeur is ontstaan.
Linux IS gewoon beter dan Windows, dat weet elke gebruiker al na enkele weken ervaring.
En daarbovenop is het dan ook nog eens mega-gratis ook, dus waarom zou je het niet eens uittesten?
Veel succes, zou ik zo zeggen :hands:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: mailproblemen

Bericht door Osiris » 22 apr 2014, 23:20

Probleem opgelost; zat in anti virusprogramma.
Kan een slotje op ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

carbon

Re: mailproblemen

Bericht door carbon » 24 apr 2014, 20:29

Osiris schreef:Probleem opgelost; zat in anti virusprogramma.
Kan een slotje op ;P!
Geen last van :nice:

gusteman

Re: mailproblemen

Bericht door gusteman » 25 apr 2014, 17:36

Osiris schreef:Probleem opgelost; zat in anti virusprogramma.
Kan een slotje op ;P!
Een slotje? Op het anti virusprogramma? :mrgreen:

Sonny

Re: mailproblemen

Bericht door Sonny » 19 dec 2014, 14:27

Hier een andere emailkwestie (misschien is dit niet de beste plek daarvoor, maar aangezien er in dit topic toch al over emails wordt gesproken). Ik gebruik al tijden gewoon een hotmail-adres, maar overweeg nu om voor een ´professioneel` emailaccount te gaan. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik graag als freelancer aan de slag wil en zo wat zakelijker over wil komen. Nu kun je bijvoorbeeld bij dit bedrijf een emailadres binnen een eigen domein aanvragen. Ik vroeg me af: heeft iemand anders ervaring met het aanmaken van een professioneel email-account en via welk bedrijf?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: mailproblemen

Bericht door Vitharr » 19 dec 2014, 15:59

Sonny schreef:Hier een andere emailkwestie (misschien is dit niet de beste plek daarvoor, maar aangezien er in dit topic toch al over emails wordt gesproken). Ik gebruik al tijden gewoon een hotmail-adres, maar overweeg nu om voor een ´professioneel` emailaccount te gaan. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik graag als freelancer aan de slag wil en zo wat zakelijker over wil komen. Nu kun je bijvoorbeeld bij dit bedrijf een emailadres binnen een eigen domein aanvragen. Ik vroeg me af: heeft iemand anders ervaring met het aanmaken van een professioneel email-account en via welk bedrijf?
Daar heb ik inmiddels heel wat ervaring in. Grappig genoeg wel precies andersom dan jouw eigen wensen. Ik wilde domeinen en kreeg daar mailadressen bij.

Qua advies hangt het sterk af van je wensen. Wil je echt alleen een emailadres? Of wil je jezelf ook wat promoten via een site (je wilt immers een eigen domein, dus kan je ook een site maken).

Als je daar even goed over nadenkt, dan wacht ik je reactie af zodat ik je beter kan adviseren aan de hand van mijn eigen ervaringen. Wat je als voorbeeld geeft zou ik in ieder geval al niet doen. :wink:

@Tammy

Ik mag geen reclame maken op het forum volgens mij, maar mag ik wel aan Sonny's adviesverzoek voldoen in het openbaar? Of heb je liever dat ik dat via PB doe?

Mijn ervaringen kunnen namelijk wel van pas komen voor andere leden. Vandaar mijn vraag. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: mailproblemen

Bericht door univers » 19 dec 2014, 17:10

Netjes. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: mailproblemen

Bericht door Tammy » 20 dec 2014, 05:36

Zeker netjes van Vitharr. ;P!
Ik zie dit niet echt als reclame maken maar advies geven.
Zoals we soms ook hebben gesproken in topics over besturingssystemen en providers en virusprogramma`s enz wat met internet te maken heeft.

So go ahead. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: mailproblemen

Bericht door Vitharr » 20 dec 2014, 12:43

Regels zijn regels, en daarbij heb ik liever geen onenigheid met Tammy. :mrgreen:

Sonny gaf aan een emailadres te willen, en uit zijn bericht maak ik op dat hij dat mailadres het liefste binnen een eigen domein zou willen hebben. Dan heb je 2 elementen nodig, namelijk een domeinnaam en een vorm van webhosting.

Domeinnamen kun je op heel veel plekken registreren en het is een vrij eenvoudig proces. Met alleen een domeinnaam kun je verder weinig. Tenzij je een squatter bent die domeinnamen kaapt om daar geld mee te verdienen natuurlijk.

Ik ben ooit het slachtoffer geworden van een squatter toen mijn webhoster verzuimde om op tijd mijn registratie te verlengen. Squatting is volstrekt legaal, dus je kunt er niets tegen doen. Wat die graaiers doen is domeinnamen opkopen die vrijvallen. Als je hem dan terug wilt hebben kost je dat belachelijk veel geld. Mij werd 10.000 dollar gevraagd. :shock:

De beste oplossing in zo'n geval is gewoon zwijgen, want na een jaar of 2 laten ze hem gewoon weer vallen en kun je hem zelf weer registreren. Maar als je het kan voorkomen geniet dat natuurlijk de voorkeur.

Als je ook een mailadres, of site, bij je domeinnaam wilt, dan is het meest praktische om de domeinnaam te laten registreren via degene bij wie je webhosting gaat huren. Bij het registreren van je domeinnaam kun je 1 belangrijke keuze maken. Je registreert op je eigen naam, of (tegen een kleine vergoeding) anoniem. Ik adviseer altijd het laatste. Doe je dat niet, dan kan iemand op een willekeurige 'whois' site je domeinnaam invullen en je adres verschijnt gewoon op het scherm.

Een snelle check voor de domeinnaam van dit forum laat dat mooi zien. In plaats van Tammy's adres staat bij 'houder' Divine Creations ingevuld. Tammy's privacy is dus goed beschermd. ;P!

Maar dan de webhosting zelf. De keuze is nagenoeg eindeloos. Maar de verschillen zijn dat dus ook!

Het allerbelangrijkste bij hosting is de uptime. Dat is het percentage tijd dat een server online is, en dus een maat voor de bereikbaarheid van je site. De uptime voor dit forum bijvoorbeeld is prima, anders zou het vaak onbereikbaar zijn.

Wat je ook absoluut wilt hebben is een bereikbare helpdesk. Dat klinkt flauw, maar in de praktijk is het vaak een drama en valt 99% van de aanbieders af op uptime en bereikbaarheid van de helpdesk. Geloof dus niet wat je leest maar probeer het gewoon uit. Verzin wat vragen voor je een overeenkomst aan gaat, en kijk of de snelheid van reageren (via mail) of de bereikbaarheid (via telefoon) geen rare dingen laat zien.

Dan nog loop je een risico zoals ik helaas heb ontdekt. Ik ben na het Squat incident verhuisd naar Davohost. Goede prijskwaliteitverhouding, en geslaagd voor de bovengenoemde test. Ik was snel online en alles bleef braaf naar behoren functioneren. Na ca 2 jaar echter, liet de Squatter mijn gekaapte domeinnaam eindelijk vallen en heb ik een nieuwe bestelling bij Davohost geplaatst. Daar werd niet op gereageerd, dus dan komt de helpdesk in beeld. Daar wordt vaak gewerkt met 'tickets'. (lijkt een beetje op een forumprincipe) Ook op mijn ticket werd echter niet gereageerd.

Ik ging zoeken op internet en zag dat veel klanten dit probleem ervaarden. Dus kon ik niet echt veel anders dan de vrijgevallen domeinnaam bij een ander registreren. En ik wilde natuurlijk ook mijn bij Davohost ondergebrachte domein verhuizen. Toen stootte ik op een vervelende manier mijn neus.

Het betrof een .NL domein, en die zijn geregistreerd bij SIDN. Als je wilt verhuizen heb je een code nodig die ze 'token' noemen. Deze 'token' is eigenlijk je eigendomsbewijs. Bijna alle hosters houden die echter voor zichzelf zodat je ze dus op moet vragen. Zo ook ik. Uiteraard kreeg ik geen reactie van Davohost.

Toen contacteerde ik SIDN met de mededeling dat mijn registrar niet wilde reageren en ik dus mijn token niet op kon vragen. SIDN wilde echter niet voor mij persoonlijk aan de slag, maar eiste dat mijn nieuwe webhoster het verzoek in diende. Dus ik vroeg het aan mijn nieuwe webhoster en die deelde me vrolijk mede dat ze dat niet meer deden omdat het 'teveel rompslomp' voor ze meebracht. Fijn, daar zit je dan. :?

Ondertussen bleef Davohost wel rekeningen sturen. Ik dacht dat als ik die niet betaalde hij misschien alsnog contact op zou nemen. Helaas, dat proces is volledig geautomatiseerd tot het deurwaarder gedeelte aan toe. Juridisch bekeken zat ik fout als ik niet betaalde dus moest ik alsnog het geld overmaken. Daarna heb ik overlegd met mijn rechtsbijstand en gedreigd met juridische stappen. Toen kreeg ik eindelijk waar ik om vroeg met wat onfatsoenlijk commentaar er bij. En toen kon ik eindelijk de verhuizing rond maken. Uiteraard zit ik nu bij een host waar mijn tokens gewoon met mij gedeeld worden. Dat is dus ook belangrijk.

Overigens kreeg dit verhaal nog een staartje want na het opzeggen van deze overeenkomst heeft Davohost met een jaar vertraging alsnog mijn bestelling in gang gezet en probeert mij sindsdien de rekening daarvoor te laten betalen. Ditmaal is dat zinloos omdat hij de registratie van een domeinnaam in rekening brengt die hij niet kan registreren omdat mijn nieuwe host dat een jaar geleden al geregeld heeft. Jammer maar helaas. Wel storend! :evil:

Maar zo zie je dus het belang van de helpdesk!

Wat de hosting zelf betreft heb je zo veel verschil dat ik dat niet allemaal kan beschrijven. Als je een site wilt maken dan zijn de grootte van het pakket en de toegestane verkeerslimieten heel belangrijk. Een site als youtube genereert bijvoorbeeld veel verkeer en vereist veel opslag vanwege de filmpjes. Dit forum kan weer met veel minder toe. En foto sites hangen daar tussen in.

Ook is het belangrijk om van te voren goed na te denken over hoeveel verstand je er eigenlijk van hebt. Ik had verstand van websites, maar niet van servers. Dan kies je voor een host met iets als 'installatron'. Installatron is een handige tool om je sites en dergelijke mee online te krijgen en te onderhouden. Zonder installatron moet je werkelijk alles zelf doen.

Mijn specifieke eisen waren als volgt:
- Goede mailhelpdesk
- Veel serverruimte
- Meer dan 5 MySQL databases (die gebruik je bijvoorbeeld voor modernere sites)
- Onbeperkte mailadressen
- Installatron

En dat bracht mij bij Versio.

Maar ik ben ook webmaster bij een Yogasite. De eisen daar komen in de buurt van wat Sonny lijkt te vragen. Namelijk:

- Goede service
- Goede uptime
- Installatron
- Mailadressen
- Acceptabel verkeer en datalimiet
- Lage prijs

En zo kwam ik voor deze site terecht bij Goedkopewebhoster.nl

Een NL domein kost daar 9,99 per jaar, wat vrij standaard is. Wat niet standaard is, is het feit dat hun Lite Hosting pakket gratis is. :mrgreen:

Daarvoor krijg je 250MB webruimte, wat bescheiden is maar toereikend voor een tekst met plaatjes site. Verder heb je 20GB aan dataverkeer, wat voor een dergelijke site meer dan genoeg is. Verder krijg je 1 MySQL database, waarmee je dus een site, forum of blog kunt opzetten, en daarnaast maximaal 5 mailadressen. En Installatron voor de digibeten onder ons. Wil je meer dan gaat het iets kosten, maar nog steeds erg weinig voor wat ze aanbieden. De reden dat ik er zelf niet zit is dat Versio weer goedkoper is qua Serveropslag, en dat was mijn persoonlijke eis.

Ik heb jaaaaren geleden de site gebouwd die bij goedkopewebhoster.nl draait. Al die tijd heb ik geen enkel probleem gehad. Op een dag begon ik echter mails te krijgen dat ik de limiet had overschreden. Dat bleek te komen omdat er spam in een mailadres zat wat automatisch aan was gemaakt bij de webhosting. (ook dat is vrij standaard) Ik moest dat gewoon even weg gooien, maar was de inloggegevens kwijt. Dus had ik de helpdesk nodig. De reactie was snel en bevredigend waardoor het probleem in 1 dag opgelost was. En ook bij de opstart hebben ze ons goed geholpen met de verhuizing.

Ik hoop dat mijn ervaringen je een beeld hebben gegeven van waar je tegenaan kunt lopen en wat je dus voor jezelf even goed op een rijtje moet zetten voordat je een keuze maakt. Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. :wink:

Oh ja, nog 1 ding. Als je de keuze hebt gemaakt gaat het verder heel eenvoudig. Je bestelt je domeinnaam en hosting. Als dit gereed is krijg je een berichtje met inloggegevens voor je 'directadmin' of 'cpanel'. Dat is het scherm waarin je dus met je hosting kunt werken. Als je daar ingelogd bent staat er ergens een knop om emailadressen aan te maken. Je vult de naam in, hoe groot je postvak mag worden en welk wachtwoord je in wilt stellen en dan is het met 1 druk op de knop geregeld. Vervolgens is het een kwestie van het nieuwe adres instellen in je mailprogramma en klaar is Clara. (webmail, dus online lezen zonder mailprogramma, zit er ook vaak standaard bij.)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: mailproblemen

Bericht door univers » 20 dec 2014, 13:19

Regels zijn regels, en daarbij heb ik liever geen onenigheid met Tammy. :mrgreen:
Ja, dat begrijp ik.Afbeelding

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie