Waar zijn mijn homepage thumbnails

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door Cardassian » 10 aug 2014, 18:28

Chrome heeft net een update geinstalleerd en nu ben ik ineens deze mooie bladzijde kwijt:

Afbeelding

Hoe dit precies heette weet ik eigenlijk niet, maar het is zo handig dat de "history thumnails" in google homepage obsolete zijn voor mij.
Alleen nu is dat dus weg. Deze screenshot is niet van mij, maar zo zag het er ongeveer wel uit.

Kent iemand dit en weet iemand hoe ik het terughaal?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door MetalPig » 10 aug 2014, 19:12

Die screenshot is van Safari, niet van Chrome :?
Dan wordt het lastig om te helpen zoeken denk ik...

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door Cardassian » 10 aug 2014, 20:13

Dat klopt, maar mijn start pagina in Chrome zag er ook ongeveer zo uit. (Mijn thumbnails liepen niet in een boogje, voor zover dat belangrijk is.)

gusteman

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door gusteman » 10 aug 2014, 21:14

Cardassian schreef:Kent iemand dit en weet iemand hoe ik het terughaal?
Ik weet niet welk OS (Windows, MacOS of Linux) je draait, maar ik ga er van uit dat het Windows is.
Dan zou ik je aanraden je OS terug te zetten op de laatste opgeslagen versie (dus die van vóór de update van Chrome) en daarna de updates van Chrome niet installeren.
Dan heb je al je thumbnails terug.
Indien Chrome desondanks toch de updates zou installeren zonder je toestemming te vragen noteer dan de URL van de webpagina van waaruit Chrome de updates installeert en blokkeer die in je firewall, waarna je opnieuw je OS terug draait.
Daarna ga je zoeken op de Chrome Helpcentrum pagina. Misschien heeft al iemand anders dit probleem ervaren, en indien je geen antwoord vindt stel je zelf even de vraag.
Succes ermee ;P!

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door entropy » 10 aug 2014, 23:59

Het lijkt me niet verstandig om updates over te slaan - dat doe ik zelf althans niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door The Grey » 11 aug 2014, 00:17

Bedoel je dit?
(zie bijlage)

Overigens zou ik Gusteman's optie voorlopig nog even afhouden :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-

gusteman

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door gusteman » 11 aug 2014, 05:28

entropy schreef:Het lijkt me niet verstandig om updates over te slaan - dat doe ik zelf althans niet :mrgreen:
De "update" kan net zo goed malware zijn die afkomstig is van een nagemaakte website, een courante vorm van hacking en phishing.
En niet alle malware wordt als dusdanig herkend.
Daarom had ik aangeraden om eerst terug te zetten op een vroegere instelling en de URL te blokkeren, gevolgd door een zoektocht op de Chrome Helpcentrum pagina.
Maar je doet maar hoor, het is niet mijn PC. :mrgreen:

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door Cardassian » 11 aug 2014, 17:50

The Grey, dat is niet wat ik bedoel. Maar dat is wel wat ik ineens heb en het werkt niet hetzelfde. Het verschil zit in de keuzes en hoeveelheid.
"Mijn ding" laat tegels zien die ikzelf kan programmeren met webpages en het ziet er uit zoals eerder getoond. Er kunnen 24 tegels aangemaakt worden.
Google laat tegels zien van meest/latst bezichte pagina's. Google laat "maar" 8 tegels tegelijk zien.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door MetalPig » 12 aug 2014, 22:53

Iets als de Speed Dial plugin?

https://chrome.google.com/webstore/deta ... ikmi?hl=en

Er zijn vast meer van dat soort dingen te vinden. Welke jij had weet ik natuurlijk niet.

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Re: Waar zijn mijn homepage thumbnails

Bericht door Cardassian » 13 aug 2014, 21:24

Supervet!! Dit is het niet, maar aangezien het WEL een Chrome app is, ga ik deze gebruiken.

Thanks!!

Plaats reactie