reclames wissen?

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

reclames wissen?

Bericht door oktagon » 20 okt 2014, 18:50

Ik schafte een Lcd kleurentv aan met daarbij een Humax decoder.


Met deze decoder kan ik zg." gemiste uitzendingen" toch bekijken tot een week terug en ik vraag me af of je bij deze door een centrale opgenomen uitzendingen (Delta met zeelandnet bij mij?)de ingebakken reclames zou kunnen wissen .

Dit kan tot heden wel gebeuren bij opgenomen uitzendingen door jezelf van films die je later wilde bekijken.

Wie heeft ervaring?
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 20 okt 2014, 21:19

Ik heb zo'n Humax decoder.
De reclame's kan je niet wissen in een gemiste uitzending, je moet ze nog steeds vooruitspoelen om ze over te slaan.
Wat ik leuk vind bij de Humax, is dat je een film of serie die je live kijkt, even 1 of meerdere minuten terug kan spoelen door links op de ronde knop in het midden een aantal malen te drukken.
Dan hoef je niets te missen als je even iets moet doen wat niet kan wachten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: reclames wissen?

Bericht door oktagon » 20 okt 2014, 23:26

Fenna,bedankt voor je snelle reactie.

Ik vermoedde al, dat er zo iets was, dat vergelijkbaar was met het traditionele systeem. Alleen het recept wissen,dat ik lanceerde gebeurt ook niet in dat huidige systeem,maar je spoelt door totdat de film weer verder gaat.

Ditzelfde blijkt dus te werken in een massa-systeem,waar wel ieder persoon een tijdelijk eigen film met reclame krijgt toegedeeld en daar het persoonlijke doorspoelen kan regelen;wel een knap uitgevonden systeem om dat apart van elkaar en op verschillende tijdstippen te kunnen regelen.

Overigens vind ik in de werkelijke toestand het uitzenden van reclame in de films zelf een grote inbreuk op je persoonlijke vrijheid;je kijkt gedwongen ca.25-30% van de uitzendtijd van een fil;m naar reclames.Voor mij gedwongen pauzes waarbij ik het geluid uitschakel en mijn ogen dicht doe en ca. 6-7 min taxeer en op tijd weer verder kijk.

De tegenopmerking van de zenders zal wel zijn,dat de financien die hierdoor worden verkregen de kosten voor de zender beperken;ik vraag me af of de werkelijke kosten procentueel veel zouden stijgen bij uitschakelen van de reclame.Ik vermoed meer,dat het gehele semi-ambtelijke systeem met veel organiserende figuren een veel hogere kostenpost is.

Ook in deze systemen is de wet van Parkinson ingebouwd,net als in alle grote organisaties. [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 21 okt 2014, 11:56

Ze willen in de toekomst wel een kanaal op de markt brengen waar geen reclames in de uitzendingen zitten maar daar moet je fors voor betalen.
Dit is al eens in een topic op dit forum vernoemd ik kan het alleen niet weer vinden. :-(
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: reclames wissen?

Bericht door univers » 21 okt 2014, 13:20

:search:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: reclames wissen?

Bericht door oktagon » 22 okt 2014, 18:51

@Fenna!

Kun jij mij vertellen hoe ik direct met de kleine handbediening op de vergeten uitzendingen kan komen;moet eerst ook PVR en TV met de grote handbediening worden opgestart?

En als ik dan mogelijk via de kleine erop zou zijn,kom je na smart te hebben ingedrukt bij de onderste rij (van het scherm) bij ca. 7 iconen en zou je via een kunstje alle iconen van de zenders op je scherm kunnen krijgen?

Vervolgens is me nog niet duidelijk of de zg. gemiste uitzendingen alle zenders met alle onderwerpen betreft of is de hoeveelheid beperkt.

Aangezien deze nieuwe Samsung LCD(?) een zeven jaar oudere Grundig opvolgt,zijn er veel nieuwe zaken op te lossen en en dealers hebben niet alle het vermogen en tijd om bij te staan,vandaar dat ik me een beetje een roepende in de ICT-woestijn voel (zo af en toe) :?
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 23 okt 2014, 09:12

Er is geen simpele manier om direkt op de gemiste uitzending te komen, je moet uiteraard eerst de tv aanzetten en de Humax en dan in het menu van de decoder zoeken naar uitzending gemist.
Het is niet mogelijk alle iconen op het beeldscherm te krijgen.
Niet alle uitzendingen van uitzending gemist zijn kosteloos, je moet voor de meeste commerciële gemiste uitzendingen betalen, alleen alle publieke omroepen zijn kosteloos.
Tip, voordat je decoder uitdoet, moet je hem op Nederland 1 zetten, dan update hij alles zodra hij in standby stand staat en als het ding eens niet wil opstarten, moet je hem even een minuut van het stroom afhalen dan reset alles weer zodra je hem weer aansluit op het stroom.
Misschien is de gebruiksaanwijzing op onderstaande link op jou humax van toepassing.
http://www.myhumax.info/gebruiksaanwijz ... R5200C.pdf
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: reclames wissen?

Bericht door univers » 23 okt 2014, 09:38

Niet alle uitzendingen van uitzending gemist zijn kosteloos, je moet voor de meeste commerciële gemiste uitzendingen betalen, alleen alle publieke omroepen zijn kosteloos.
Via je pc is het gratis, iets wat ik niet snap.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 23 okt 2014, 12:36

@ Univers.
daar heb ik mij ook over verbaasd, gemiste uitzendingen kijk ook meestal via de pc.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 23 okt 2014, 12:40

@ Oktagon.
Het kan toch iets sneller.
Op de afstandsbediening van de Humax zit een rode knop voor media, druk je daar op kun je direkt naar uitzending gemist.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: reclames wissen?

Bericht door oktagon » 23 okt 2014, 14:15

Moet dat zonder aanzetten met de Humax (pvr en tv of wel met aanzetten van pvr met tv.) Dit laatste mislukte toen ik media aandrukte en gezien dat met het opnieuw inschakelen weer gelazer gaf (Humaxlicht bleef blauw) gestopt en blauw licht handmatig rood gemaakt.

Moet toch wel wennen aan de complexheid van deze apparatuur! [burn]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: reclames wissen?

Bericht door Fenna » 23 okt 2014, 16:10

je moet altijd de humax aanzetten zie ook mijn eerdere antwoord.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie