Selfies verboden!

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Selfies verboden!

Bericht door Tammy » 09 nov 2014, 07:10

Afbeelding
Garoupe.

Selfies verboden!

Op social media vliegen de selfies je nog steeds dagelijks om de oren. Toch zijn er inmiddels plekken waar deze zelfportretjes zijn verboden. Sterker, waar je een boete kunt oplopen als je het stiekem toch doet. Wees dus op je hoede als je een van deze zeven plekken aandoet...

Lake Tahoe.

Niet zo gek dat medewerkers van Lake Tahoe bezoekers vragen geen selfies te maken met beren op de achtergrond, zeker wanneer bezoekers doodleuk hun rug naar de beer in kwestie toe keren! Je weet maar nooit hoe zo'n dier reageert. Dus uit veiligheidsoverwegingen worden selfies hier niet langer getolereerd.

Van Gogh Museum.

Ons eigen Van Gogh Museum in Amsterdam heeft een bijzondere verhouding met social media en fotografie. Eerst mochten er geen foto's worden gemaakt in het museum maar in mei 2013 werd het verbod opgeheven. Een jaar later werd het echter weer in ere hersteld. Volgens het museum veroorzaakte fotografie spanningen tussen degenen die gewoon naar de schilderijen wilden kijken en degenen die er foto's van wilden maken. Al dan niet met zichzelf op de voorgrond.

Mekka.

De hadj, een pelgrimstocht naar Mekka, is een van vijf zuilen van de Islam. Door de komst van onder andere mobieltjes zijn jonge moslims geneigd hun bezoek aan deze heilige plaats op social media te delen met hun familie en vrienden. Diverse prominente geleerden en geestelijken hebben bezoekers gevraagd zich te onthouden van het versturen van selfies, vooral als zij helige plaatsen aandoen. Volgens de leiders zouden zulke foto's tegen het islamitische principe van bescheidenheid in gaan.

Sixtijnse Kapel.

In het Sixtijnse Kapel is fotograferen verboden, dus ook shots van de beroemde plafondfresco van Michelangelo. Het verbod gaat terug naar 1980 toen het Vaticaan zo'n 2,2 miljoen euro kreeg gestort in het restauratiefonds van een Japans televisienetwerk in ruil voor exclusieve foto- en videorechten. De ban op foto's en dus ook selfies is nog steeds geldig maar de handhaving ervan rammelt nogal waardoor er nog steeds toeristen in slagen met foto's uit het kapel te komen.

Garoupe.

Op het Zuid-Franse strand Garoupe is het verboden selfies, of zoals zij het daar noemen 'braggies', te maken omdat het constant delen van strandfoto's op social media de 'strandbeleving' zou verpesten. ,,De stranden van Garoupe behoren tot de meest glamoureuze en ongerepte stranden van Frankrijk", liet een woordvoerder weten. ,,We willen dat bezoekers optimaal genieten van ons exclusieve strand en niet het grootste deel van hun tijd besteden aan het opscheppen over waar ze zitten tegenover vrienden en familie thuis."


Pamplona.

Een selfie maken terwijl je rent, is vragen om moeilijkheden. Een selfie maken terwijl je wegrent van stieren nog meer. Daarom hebben autoriteiten in het Spaanse Pamplona, waar jaarlijks de stieren door de stad rennen, het verboden om nog langer zelfportretjes te schieten. Overtreders krijgen zelfs een boete. Zo kon een Brit afgelopen zomer 3000 euro aftikken.

New York.

In de staat New York is het verboden om in dierentuinen direct contact te maken met of om selfies te maken met gevaarlijke katachtige-dieren zoals leeuwen, tijgers en luipaarden op de achtergrond. Aanleiding hiertoe was het grote aantal tijger-selfies dat op social media terecht kwam (vooral op Tinder Guys With Tigers) en zelfs een trend leek te worden. Mensen die de regels overtreden kunnen een boete krijgen tussen de 400 en 800 euro (500-1000 dollar).


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Selfies verboden!

Bericht door Tammy » 09 nov 2014, 07:14

In museums snap ik het, maar wist niet dat het in de buitenlucht ook niet mocht.
Vind wel mooi wat ze zeggen over dat Franse strand.
Ik vind selfies niks aan.
Tijdje geleden waren we in een restaurant en mijn man zei: Tammy we maken een selfie van ons tweetjes.
Ik zei: dacht het niet darling.
Maar hij drong aan en zei lachend, voor 1 keertje.
Want hij vind er ook niks aan, maar gewoon voor de lol.

Nou , dat was ook de laatste keer.
We hebben allebei dikke koppen dus staan er maar voor de helft op. :rolfl: :rolfl:
Dus flink zitten lachen daarna om die onzin. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Selfies verboden!

Bericht door univers » 09 nov 2014, 09:49

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Selfies verboden!

Bericht door Tet » 09 nov 2014, 11:34

We willen dat bezoekers optimaal genieten van ons exclusieve strand en niet het grootste deel van hun tijd besteden aan het opscheppen over waar ze zitten tegenover vrienden en familie thuis.
Precies.
Het lijkt wel of men alleen kan genieten als anderen zien dat men geniet.
Wat opa betreft is er toch niets mis met een leuke ansichtkaart?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Selfies verboden!

Bericht door Tardis » 09 nov 2014, 12:29

In de trein zie ik dat de meeste reizigers vanaf het moment dat ze zitten alleen maar op het beeldscherm van hun telefoon gefixeerd zijn. Uit een recent onderzoek bleek dat de gemiddelde mens tegenwoordig ca. 150 keer per dag op zijn gsm kijkt. Je gaat je afvragen hoe het mogelijk is dat de mensheid zich heeft kunnen ontwikkelen zonder internet en telefoons. Ik behoor tot de groep mensen die dat gemiddelde een stuk naar beneden trekt (zonder ons was het gemiddelde veel hoger dan 150 keer), in de trein kijk ik naar buiten en zie hoe het landschap tijdens het verschuiven van de seizoenen verandert en af en toe kijk ik verbaasd naar de mensen om me heen die als ontmenselijkte mensen de hele tijd naar dat stomme schermpje zitten te loeren en zich niet meer bewust zijn van wat er buiten gebeurt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Selfies verboden!

Bericht door The Grey » 09 nov 2014, 20:10

Tardis schreef:In de trein zie ik dat de meeste reizigers vanaf het moment dat ze zitten alleen maar op het beeldscherm van hun telefoon gefixeerd zijn. Uit een recent onderzoek bleek dat de gemiddelde mens tegenwoordig ca. 150 keer per dag op zijn gsm kijkt. Je gaat je afvragen hoe het mogelijk is dat de mensheid zich heeft kunnen ontwikkelen zonder internet en telefoons. Ik behoor tot de groep mensen die dat gemiddelde een stuk naar beneden trekt (zonder ons was het gemiddelde veel hoger dan 150 keer), in de trein kijk ik naar buiten en zie hoe het landschap tijdens het verschuiven van de seizoenen verandert en af en toe kijk ik verbaasd naar de mensen om me heen die als ontmenselijkte mensen de hele tijd naar dat stomme schermpje zitten te loeren en zich niet meer bewust zijn van wat er buiten gebeurt.
Ben ik met je eens!
Lekker naar buiten kijken en een beetje wegdromen is heerlijk in de trein!
Nu moet ik ook zeggen dat ik ook wel eens treinreizen maak waarbij ik ook constant op mijn telefoon zit. Dit heeft echter wel een praktische reden. Meestal ben ik emails aan het beantwoorden of de krant aan het lezen.
En soms een serie/film! :mrgreen:

Maar dit artikel gaat over hetzelfde als wat je tegenwoordig bij veel concerten ziet!
Mensen genieten er niet meer van! Ze maken filmpjes (die ze later nooit bekijken) en houden hun telefoon voor iemand's smoel die er wellicht wel van wil genieten!
-

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Selfies verboden!

Bericht door Susan » 09 nov 2014, 20:51

Tardis schreef:In de trein zie ik dat de meeste reizigers vanaf het moment dat ze zitten alleen maar op het beeldscherm van hun telefoon gefixeerd zijn. Uit een recent onderzoek bleek dat de gemiddelde mens tegenwoordig ca. 150 keer per dag op zijn gsm kijkt. Je gaat je afvragen hoe het mogelijk is dat de mensheid zich heeft kunnen ontwikkelen zonder internet en telefoons. Ik behoor tot de groep mensen die dat gemiddelde een stuk naar beneden trekt (zonder ons was het gemiddelde veel hoger dan 150 keer), in de trein kijk ik naar buiten en zie hoe het landschap tijdens het verschuiven van de seizoenen verandert en af en toe kijk ik verbaasd naar de mensen om me heen die als ontmenselijkte mensen de hele tijd naar dat stomme schermpje zitten te loeren en zich niet meer bewust zijn van wat er buiten gebeurt.
;P!
Volkomen mee eens hoor, en zelfs in de vakantie kunnen ze niet zonder.. :shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Selfies verboden!

Bericht door Tammy » 10 nov 2014, 05:27

Och een ansichtkaart.............
Die krijg ik nooit meer. :-|
Dat vond ik vroeger altijd zo leuk om te krijgen.


Ik zie hier aan de reacties dat ik niet de enigste ben die verbijsterd aan het raken is door de mensen om me heen met hun mobieltjes.
Ik begin het bijna eng te vinden hoe de mensheid zich aan het ontwikkelen is.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op nieuwe technische ontwikkelingen.
Maar dit is akelig aan het worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Selfies verboden!

Bericht door univers » 10 nov 2014, 09:08

Vraag me wel eens af, of er een steekje los zit bij die mensen.
Normale foto's kunnen ze niet maken, ik zie soms foto's voorbijgaan, dat ik denk die zijn rijp voor een inrichting.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Selfies verboden!

Bericht door Zoeker » 10 nov 2014, 12:49

Ik zal wel wat schokkends vertellen, maar ik moet mijn eerste selfie nog maken.
Ik heb echt het gevoel dat ik niet meer in deze tijd hoor.
In geen enkele tijd trouwens...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Selfies verboden!

Bericht door entropy » 10 nov 2014, 12:49

Ik heb geen medelijden met die screen gazers. Het is hun eigen keus, en als ze er later spijt van krijgen kunnen ze alleen zichzelf de schuld geven. En Apple. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Selfies verboden!

Bericht door Zoeker » 10 nov 2014, 12:51

Tammy schreef:Och een ansichtkaart.............
Die krijg ik nooit meer. :-|
Dat vond ik vroeger altijd zo leuk om te krijgen.


Ik zie hier aan de reacties dat ik niet de enigste ben die verbijsterd aan het raken is door de mensen om me heen met hun mobieltjes.
Ik begin het bijna eng te vinden hoe de mensheid zich aan het ontwikkelen is.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op nieuwe technische ontwikkelingen.
Maar dit is akelig aan het worden.

Ik vinnut niet eng of akelig hoor. In het publieke domein richt ik me op de mensen die nog niet met een stukje electronica bezig zijn.
Zoals een ander selfies spaart, spaar ik ervaringen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Selfies verboden!

Bericht door entropy » 10 nov 2014, 12:57

Zoeker schreef:Zoals een ander selfies spaart, spaar ik ervaringen.
Tegeltekstjuuuuuh! :mrgreen: ;P!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Selfies verboden!

Bericht door Zoeker » 10 nov 2014, 13:04

Ik mag niet van mijn vrouw op de tegels schrijven!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Selfies verboden!

Bericht door entropy » 10 nov 2014, 13:10

Zoeker schreef:Ik mag niet van mijn vrouw op de tegels schrijven!
Lekker nuchter. Koffie al op? :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Selfies verboden!

Bericht door univers » 10 nov 2014, 13:33

Ik mag niet van mijn vrouw op de tegels schrijven!
Gelukkig voor je is er toch nog iemand verstandig :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Selfies verboden!

Bericht door Zoeker » 10 nov 2014, 17:01

univers schreef:
Ik mag niet van mijn vrouw op de tegels schrijven!
Gelukkig voor je is er toch nog iemand verstandig :mrgreen:

Wat zou een man zonder vrouw zijn?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Selfies verboden!

Bericht door univers » 10 nov 2014, 19:30

Wat zou een man zonder vrouw zijn?
Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Selfies verboden!

Bericht door Tet » 10 nov 2014, 19:42

Zoeker schreef:Wat zou een man zonder vrouw zijn?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Selfies verboden!

Bericht door Zoeker » 10 nov 2014, 20:22

univers schreef:
Wat zou een man zonder vrouw zijn?
Afbeelding

Afbeelding
Ja, ik ben Niets.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie