email-URL's doublures in lijst

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

email-URL's doublures in lijst

Bericht door oktagon » 02 jan 2015, 16:10

Hoe kan ik van mijn emailadressenlijst doublures van URL's verwijderen op een eenvoudige manier;er zitten ca 150 naamverdubbelingen in en van het steeds per naam deleten krijg ik tabakssmaak in mijn mond en pijn in mijn vingers.

Deze doublures zijn ontstaan door het aanleggen/copieren van naamlijsten volgens een gevraagde opdracht en dat leverde steeds teveel namen op.

Als je bijv op een fotoprogramma fotos van een camera download,krij je de vraag of doublures moeten worden verwijderd en iets soortgelijks zoek ik nu bij deze lijst.

Mijn provider Zeelandnet wist er geen antwoord op te geven en verwees me naar google;er zou een eenvoudig commando voor moeten zijn (ergens in opslaan) [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: email-URL's doublures in lijst

Bericht door Vitharr » 02 jan 2015, 21:53

oktagon schreef:Hoe kan ik van mijn emailadressenlijst doublures van URL's verwijderen op een eenvoudige manier;er zitten ca 150 naamverdubbelingen in en van het steeds per naam deleten krijg ik tabakssmaak in mijn mond en pijn in mijn vingers.

Deze doublures zijn ontstaan door het aanleggen/copieren van naamlijsten volgens een gevraagde opdracht en dat leverde steeds teveel namen op.

Als je bijv op een fotoprogramma fotos van een camera download,krij je de vraag of doublures moeten worden verwijderd en iets soortgelijks zoek ik nu bij deze lijst.

Mijn provider Zeelandnet wist er geen antwoord op te geven en verwees me naar google;er zou een eenvoudig commando voor moeten zijn (ergens in opslaan) [think]
Waarin heb je die lijst nu? (Bijvoorbeeld;Outlook, Excel, Word etc...)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: email-URL's doublures in lijst

Bericht door Tammy » 03 jan 2015, 07:30

Ik heb deze topic verplaatst vanuit de Babbelhoek.
Hier komt het beter tot zijn recht. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: email-URL's doublures in lijst

Bericht door oktagon » 03 jan 2015, 11:51

@ vitharr: Doublures staan op de URLlijst van WindowsLive mail
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: email-URL's doublures in lijst

Bericht door Vitharr » 03 jan 2015, 12:30

oktagon schreef:@ vitharr: Doublures staan op de URLlijst van WindowsLive mail
Daar zou ergens een optie verstopt moeten zitten om je contacten op te schonen en dubbele te verwijderen.

Ik kan alleen Engelse instructies vinden. Daar wordt gesproken over een 'manage' button, ergens bovenaan het scherm. Als je daar op klikt zou je de optie 'clean up contacts' moeten krijgen.

In een Nederlandse versie heet die 'manage' button mogelijk 'beheren'?

Als je hem hebt gevonden, dan zou deze optie de dubbele contacten opzoeken en aan je tonen, waarna je ze dus allemaal tegelijk kunt verwijderen als je dat wilt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie