Internet ongelofelijk traag

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Internet ongelofelijk traag

Bericht door Cardassian » 12 feb 2015, 18:06

Ik heb al een paar dagen een ongelofelijke trage internet verbinding tijdens gewoon surfen.

Op het moment van schrijven gebruik ik Chrome, en het volgende staat NIET eens aan. Geen andere webapplicaties, geen online games, geen USB aansluitingen die internet gebruik hebben, geen online videos. Nee, echt alleen 5 tabs van Chrome. Op taakbeheer zie ik dat ik peiken heb waarbij ik 500 kbps verzend en 450 kbps ontvang.

Waarbij ik eerst 5 tabs tegelijk kon laden, deed ik daar eerst 30 seconden over. Nu bijna 5 minuten. Okee, niet veel, maar opvallend meer. Veel sites worden langzaam geladen of helemaal niet geladen en zie ik pas na F5 herladen. Downloads op Rapidgator duren ineens het dubbele van eerst, en soms worden downloads afgebroken. Het lijkt op een sprong terug naar 1997, toen ik voor het eerst internet kreeg. Toen was het leuk en nieuw. Maar 18 jaar later? Nee.

Wanneer ik wel online game, ervaar ik ook problemen. Uiteraard zitten alle kabels goed. Storing sites melden geen storing in mijn omgeving. Weet iemand wat het kan zijn?

Screenshot taakbeheer
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Internet ongelofelijk traag

Bericht door Vitharr » 12 feb 2015, 18:21

Cardassian schreef:Ik heb al een paar dagen een ongelofelijke trage internet verbinding tijdens gewoon surfen.

Op het moment van schrijven gebruik ik Chrome, en het volgende staat NIET eens aan. Geen andere webapplicaties, geen online games, geen USB aansluitingen die internet gebruik hebben, geen online videos. Nee, echt alleen 5 tabs van Chrome. Op taakbeheer zie ik dat ik peiken heb waarbij ik 500 kbps verzend en 450 kbps ontvang.

Waarbij ik eerst 5 tabs tegelijk kon laden, deed ik daar eerst 30 seconden over. Nu bijna 5 minuten. Okee, niet veel, maar opvallend meer. Veel sites worden langzaam geladen of helemaal niet geladen en zie ik pas na F5 herladen. Downloads op Rapidgator duren ineens het dubbele van eerst, en soms worden downloads afgebroken. Het lijkt op een sprong terug naar 1997, toen ik voor het eerst internet kreeg. Toen was het leuk en nieuw. Maar 18 jaar later? Nee.

Wanneer ik wel online game, ervaar ik ook problemen. Uiteraard zitten alle kabels goed. Storing sites melden geen storing in mijn omgeving. Weet iemand wat het kan zijn?

Screenshot taakbeheer
Afbeelding
Irritante storingen zijn dat. Meet je snelheid eens online, dan kun je vaststellen of je probleem in- of uitwendig is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Internet ongelofelijk traag

Bericht door Determinist » 12 feb 2015, 19:03

Zet je modem even uit en weer aan.
Kijk even op de website van je provider bij storingen, wellicht is in de buurt iets aan de hand.

Controleer (met een virusscanner) of er wellicht zaken draaien die er niet horen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Internet ongelofelijk traag

Bericht door Vitharr » 12 feb 2015, 20:42

Ik heb een tijd zo'n last gehad van die lui uit Goes die met die cyberoorlog bezig waren. (niet alleen ik overigens natuurlijk :mrgreen: ) Die slurpten de bandbreedte in de regio namelijk op en het heeft veel te lang geduurd voordat ze dat beëindigden!

Maar in ieder geval vergiste ik me toen ook door bij mezelf te gaan zoeken. Vandaar de snelheid test die ik adviseerde. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Internet ongelofelijk traag

Bericht door MetalPig » 13 feb 2015, 09:19

Zoals ik het lees hebben we het over kabels, niet wi-fi.
Als dat klopt: klaag bij je provider. Als zij het niet willen of kunnen oplossen: ga naar een andere provider.

Als het om wifi gaat dan zal de provider waarschijnlijk iets roepen over interferentie en niet-ons-probleem.

Plaats reactie