UPC en Ziggo

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 13 jun 2015, 13:01

Ik heb altijd bij UPC gezeten, voorheen Chello.nl
En ondanks de kinderziektes en anderen mankementen ben ik nooit overgestapt.
Ik was zeg maar redelijk tevreden.
Want ik denk dat er bij de anderen ook mankementen zijn.

Maar sinds kort zijn UPC en Ziggo gefuseerd.
Ik heb het totaal pakket van UPC altijd gehad waaronder vele zenders.
Sinds een week zijn 13th Street en SyFy ineens weg.
De tv gids klopt voor geen meter meer.
Als ik een paar films opneem moet ik ze eerst een stukje afspelen om te weten welke film het is.
De titel staat er niet meer bij enz.
Vlekkerig beeld en ga zo maar door.

Ik stap dus binnen een paar weken over naar een anderen provider.
Contract is al getekend deze week en dan kijken hoe de ander is.
Zal niet perfect zijn maar alles beter dan dit.
Ik heb niet om die fusie gevraagd en het is waardeloos geworden.
En ik ben niet de enigste die er zo over denkt.
Ben benieuwd over een paar weken. :rolleys:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: UPC en Ziggo

Bericht door univers » 13 jun 2015, 13:12

Ik wacht je resuultaat wel af, ben ook aan het overwegen om over te stappen.
het is momenteel 1 grote puinhoop.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 13 jun 2015, 13:19

Heb jij ook Ziggo nu ?
Wat voor problemen heb jij ?

Het nieuwe contract daar heb ik niet het grote pakket bij genomen.
Geen Filmnet meer want ik ga Netflix proberen.
Eerdere pogingen lukte niet maar we gaan een soort Apple kastje kopen die je aansluit op de tv.
Dan zou het moeten lukken.
Maar eerst eens zien wat mijn nieuwe provider over een aantal weken laat zien.
Als Netflix niet lukt pak ik de zenders HBO erbij.


Ik heb een Loewe tv, we denken erover om een ander te kopen.
Deze tv maakt conflicten met o.a de afstandsbediening enz.
Was dure tv en vormgeving is heel mooi maar sommige zaken zoals 1 afstandsbediening voor alles gaat niet.
Dus of dat kastje gaat werken weten we niet.


Loewe staat bekend om zijn mooie vormgeving maar we hebben spijt van de aankoop 4 jaar geleden.
Ze hebben een eigen systeem wat conflicten kan veroorzaken met anderen diensten.
Maar het heeft niks met die fusie te maken.
Ziggo is waardeloos, lees het overal.

Het schijnt dat vaste Ziggo klanten de verdwenen zenders wel kunnen zien.
Maar oude UPC klanten niet .
Slaat nergens op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 03 jul 2015, 02:48

Hallo allemaal, ik ben weer online. :grin:

Mijn modem en huistelefoon hielden er ineens mee op.
De tv deed het wel maar de rest niet.
Dus dat werd 5 keer bellen naar Ziggo.
Toevallig heb ik de laatste tijd veel gelezen over klachten van Ziggo en 1 daarvan was dat men het dan gooit op het kabeltje van de modem die ineens verouderd zou zijn.

Dus ja hoor, bij mijn eerste telefoontje werd dat dus ook gezegd .
Toen ik zei dat het wel erg toevallig was dat alle oude UPC klanten dat te horen kregen werd er gezegd dat men daar niks van af wist.
Kabeltje kon je kopen in de Ziggo winkel voor 14,95.
Dacht het niet.

Weer bellen en ik kon een nieuw modem bestellen of halen in de Ziggo winkel.
Koste me 2 telefoontjes want eentje zei dat het per post moest en de ander zei dat ik het kon halen. [doh]

Heb gezegd dat ik Ziggo waardeloos vind en ik het heel vreemd vind dat zoveel mensen ineens een defecte modem hebben.
De stroom daarheen is ineens weg.
Is dat toeval of iets anders ?

Maar goed, deze week is glasvezel gelegd en nu wachten op mijn nieuwe provider die een afspraak moet gaan maken om de boel aan te sluiten.

Dan gaat dit nieuwe modem per post weer terug naar Ziggo.
Want ik ga echt geen weken zonder internet zitten door Ziggo.
Ik had wel internet op mijn Blackberry mobiel maar dat schermpje is zo klein dat hier op het forum mee doen bijna niet te doen is.
Na paar regels lezen word ik al scheel. [dizzy]
Gelukkig hield Paulus een extra oogje in het zeil hier. ;P!

De Iphone van mijn man deed het niet, maar ik heb een Blackberry internet abonnement.
Blackberry heeft een aparte internetverbinding, betaal je ook voor iets extra maar heb ik altijd raar gevonden.
Ik word altijd uitgelachen dat ik geen Iphone heb, nu was ik degene die zat te grinneken. :mrgreen:

Al met al ben ik weer online.

Word vervolgd. :rolleys:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: UPC en Ziggo

Bericht door univers » 03 jul 2015, 06:23

Ik zat gisteren ook ineens zonder stroom, gelukkig 700 huishoudens met me.
Maar dan weet je wel wat je mist, mijn ventilator deed het niet meer.

Bij ons leggen ze de glasvezel kabel aan het eind van het jaar aan.
Dus ik zit nog even opgescheept met ziggo.
Op sommige kanalen is er veel storingen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 03 jul 2015, 08:34

Dat is niet zo mooi dat jullie geen stroom hadden, vooral met deze hitte.

Wij hadden wel stroom maar niet in het modem.

Waarom kan jij geen anderen provider nemen ?
Ik heb al jarenlang kabel.
Nu gaat straks alles op glasvezel, maar heb ik zelf aangevraagd.
Niet iedereen neemt dat in mijn buurt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: UPC en Ziggo

Bericht door univers » 03 jul 2015, 08:42

kpn gaat hier via adsl, en is niet vooruit te branden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Fenna » 03 jul 2015, 08:44

Tammy schreef:Sinds een week zijn 13th Street en SyFy ineens weg.
De tv gids klopt voor geen meter meer.
Als ik een paar films opneem moet ik ze eerst een stukje afspelen om te weten welke film het is.
Ik zit van het begin af al bij Ziggo voorheen Essent maar heb de door jou genoemde zenders nog steeds.
De tv gigs klopt bij mij wel maar de informatie over films en series die wij voor de fusie hadden was veel beter.
Er wordt niet meer gemeld welke hoofdrolspelers er in spelen, de jaartallen worden ook niet meer vermeld en de info over film of serie is veel beknopter.
Het internet ligt er bij mij wel geregeld uit maar, dat zou aan ontvanger van mijn smartphone en oude laptop kunnen liggen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 03 jul 2015, 08:58

Aha nu snap ik het Univers.

Fenna, de vaste Ziggo klanten hebben die zenders ook.
Alleen de meeste oude UPC klanten niet meer.
Ik kreeg de melding dat ik in het oude UPC gebied woon en anderen zeggen het ook.
Belachelijk gewoon.

De tv gids en informatie klopte bij mij bij UPC wel, maar nu het Ziggo is is het een puinhoop.
Zie mijn openingspost, lijkt op wat jij nu ook ondervind.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Barrel

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Barrel » 03 jul 2015, 09:30

Zit ook bij Ziggo, en heb niet zo veel last. Echter, ga binnenkort wel veranderen. Maar dan naar geen TV, dat kijk ik al heel lang niet meer. Met evt. netflix (en popcorn time) via internet heb ik niets meer met TV.

Heb het overigens nog nooit meegemaakt dat er ergens de bliksem in slaat. Tot vorig jaar, toen in 3 weken tijd de bliksem 4 keer in sloeg. Bij beide buren, en 2 keer bij de overburen. Toen lag alles er telkens uit, en tot 2 keer toe schade. Eenmaal alle lan poorten doorgebrand. Volgens mij is het alle vier de keren via de kabel ons huis binnen gekomen. Vanuit Ziggo 2 keer zonder problemen de volgende dag een nieuwe modem gekregen.
En gisteravond dus weer. Gelukkig geen schade dit keer, maar hoorde het modem wel knetteren (ongeveer een seconde voor de knal).

Vreemd toch, dat fenomeen bliksem ...

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: UPC en Ziggo

Bericht door entropy » 03 jul 2015, 10:42

Barrel schreef:Zit ook bij Ziggo, en heb niet zo veel last. Echter, ga binnenkort wel veranderen. Maar dan naar geen TV, dat kijk ik al heel lang niet meer. Met evt. netflix (en popcorn time) via internet heb ik niets meer met TV.

Heb het overigens nog nooit meegemaakt dat er ergens de bliksem in slaat. Tot vorig jaar, toen in 3 weken tijd de bliksem 4 keer in sloeg. Bij beide buren, en 2 keer bij de overburen. Toen lag alles er telkens uit, en tot 2 keer toe schade. Eenmaal alle lan poorten doorgebrand. Volgens mij is het alle vier de keren via de kabel ons huis binnen gekomen. Vanuit Ziggo 2 keer zonder problemen de volgende dag een nieuwe modem gekregen.
En gisteravond dus weer. Gelukkig geen schade dit keer, maar hoorde het modem wel knetteren (ongeveer een seconde voor de knal).

Vreemd toch, dat fenomeen bliksem ...
:nice:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 12 jul 2015, 05:27

Jeetje Barrel dat is vaak gebeurd . :shock:
Weet jij hoe dat komt dat er zoveel blikseminslagen zijn bij jou in de buurt ?

Begin Augustus word bij mij de nieuwe provider aangesloten.
De monteur heeft gebeld voor de afspraak dus ik ben heel benieuwd.

Bij mijn buurvrouw gebeurt het volgende week al, dus kan ik alvast kijken hoe het daar is.
Opzegkaart naar Ziggo is al de deur uit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 02 aug 2015, 07:20

Vandaag laatste dag Ziggo.

Morgenochtend komt de nieuwe provider de boel aansluiten en sturen we alle spullen van Ziggo terug.

Als jullie me online zien is het gelukt. :mrgreen:
Als jullie me niet online zien dan is het............. :pc bad: ......moet lukken. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Osiris » 02 aug 2015, 10:23

Ben blij dat ik niet meegegaan ben met die hetze van technologieen en 'vernieuwingen'.
Geen digitaal gebeuren,geen WIFI shit,geen Iphones,tablets,geen glasvezel etc etc.
Alles geweigerd.....
Weet dat daardoor mijn keuzes beperkter zijn en de boel trager verloopt.
Maar het werkt nog steeds :wink:

Heb nog 'antieke' tv en desktop en zowieso niet de middelen om alles maar nieuw te blijven aan schaffen om het 'passend' te maken voor wat providers elke keer weer verzinnen.
Want dat is waar het m.i. allemaal om gaat.

Veel meer rust en tijd om andere dingen te doen i.p.v. continu achter die kastjes te zitten en aan de telefoon te hangen om alles te 'regelen'.

Elke fusie of overname zorgt voor steeds meer ellende,waar je zelf elke keer achter aan moet met de nodige frustratie en woede.
En ook aan je telefoontjes ( waar je bewust van het kastje naar de muur gestuurd word,leugens ) om het op te lossen word grof geld verdiend.

Vernieuwing is simpelweg geen verbetering meer in deze tijd,kosten worden hoger,diensten alleen maar slechter.

But hey, just the choice i made :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Osiris » 02 aug 2015, 10:37

Zie helaas steeds meer mensen als zombies door het leven gaan.
Vastgeklonken aan hun nieuwste Iphone,verslingerd/verslaafd aan WhatsApp.
Of je ziet ze weken niet, omdat ze 11 seizoenen van een serie achter elkaar moeten zien op video on demand or whatever.

Stuur zelf een smsje ( ze bestaan nog hi hi ) om in levenden lijve wat af te spreken en face to face te kunnen communiceren met een versnapering ergens op een terrasje of iets dergelijks.
I.p.v. emotieloos vanachter een schermpje te communiceren.

Noem me maar achterhaald en ouderwets,maar ben er een stuk gelukkiger door, ook al is de kring mensen om me heen daardoor een stuk beperkter geworden ( niemand heeft tijd,omdat ze uren per dag kwijt zijn aan hun interacties per digitale telefoon/tablet/tv whatever ).
De sociale interacties,hoewel minder, zijn bij mij vele malen sterker en intenser.......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 02 aug 2015, 16:51

Osiris, je hebt helemaal gelijk wat je zegt.
Ik heb het ook vaak over het zombiegedrag gehad wat ik zie.
Vind het vreselijk.
Ik ga wel mee met de technologie maar ik zie wel degelijk de buitenwereld om me heen.
Zo kan het namelijk ook. :mrgreen:

Maar ik begrijp helemaal waarom jij het anders doet.
Good for you. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Osiris » 02 aug 2015, 23:14

Het is ook niet zo dat ik het niet begrijp,hoor.

Zie ook wel de voordelen ervan,mits je het slechts als middel gebruikt.
Maar voor velen is het gebruik gewoon een doel op zich geworden en bizar hoe sterk de 'afkick verschijnselen' zijn als de telefoon kwijt is of apparatuur niet werkt; total panic freak out :shock: .

Op mijn oude desktop krijg ik de meeste ' gebruikelijke huis tuin en keuken 'dingen nog steeds voor elkaar,maar hoe lang nog ?
Als de technologie in zo'n rap tempo blijft veranderen,zullen uiteindelijk bij mij ook dingen niet meer lukken....

Maar ben een eigenwijze,probeer het zo lang mogelijk te rekken ha ha.

Snap ook heel goed ,dat je vanuit een zakelijke omgeving niet anders meer kan,helaas ( heb dat zelf dus niet gelukkig ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 04 aug 2015, 04:55

Osiris schreef:
Maar voor velen is het gebruik gewoon een doel op zich geworden en bizar hoe sterk de 'afkick verschijnselen' zijn als de telefoon kwijt is of apparatuur niet werkt; total panic freak out
Ik heb die mensen gezien Osiris. :mrgreen:
Echt in paniek als ze hem kwijt zijn of vergeten mee te nemen van huis.
Ik vind dat soms gewoon eng om te zien.
Ik zeg dan altijd dat het geen ramp is.
Dat er een tijd was dat we dat allemaal niet hadden, maar die mensen kijken me dan glazig aan. :rolfl:

Mijn nieuwe provider doet het goed.
Alles werkt.
Mijn Loewe tv geeft natuurlijk weer conflicten met de afstandsbediening, daar staat dat merk om bekend.

Dat is al 6 jaar zo en we zijn het zat.
Dus morgen krijgen we onze nieuwe Samsung Smart tv.
Daar zit Netflix al op, een zender die ik al heel lang wil hebben.
Ben benieuwd allemaal, want Loewe heeft eigen software of zoiets wat altijd problemen geeft.

Dus morgen zal ik het allemaal wel zien.
Kan ik eindelijk House of Cards kijken als het lukt. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Fenna » 04 aug 2015, 08:50

Ik hoor graag van je hoe de smart tv bevalt, wij willen ook een.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: UPC en Ziggo

Bericht door Tammy » 04 aug 2015, 14:10

Fenna, mijn Loewe is al een smart tv.
Heb er internet op maar er nooit iets mee gedaan.
Ook geen foto`s enz erop gezet.

Maar deze heeft de apps van Netflix al erop, en daar gaat het bij mij om.
En Loewe is moeilijk met afstandsbediening met providers.
Waren we zat geworden.

Nu Samsung morgen.
Ik laat het je weten. :grin:

Mijn nieuwe provider tot nu toe prima.
Is https://www.onsbrabantnet.nl.
So far so good. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie