Advanced Systemcare betrouwbaar?

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door Cardassian » 07 sep 2015, 20:43

Advanced Systemcare is de naam van een programma wat zegt de computer mooi schoon te houden van allerlei rotzooi. Ik heb het gratis - legal gratis - gedownload en ineens komen ze met een bericht dat er maar liefst 20.000 foute bestanden op mijn pc staan. Vreemd, Norton mag wel niet hetzelfde zijn, maar die heeft zelden een aanwijzing gegeven dat er iets mis is met mijn PC.

Het enige dat raar doet is dat de verkenner opvallend vaak vastloopt en dat komt waarschijnlijk door de overstap van Windos 8 naar Windows 10 wat daarvoor gebeurde het nooit en er is niks anders - bewust - geinstalleerd., zie mijn andere topic:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 79&t=14092

Dus, is Advanced Systemcare wel zo betrouwbaar?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door Determinist » 07 sep 2015, 21:56

Dat hang helemaal af wat het type van deze 20.000 bestanden zijn.
Het ene programma duidt normale cookies aan als "troep" terwijl de andere dat niet doet.

Een virusscanner (zijnde alleen scannen op virussen) zal deze cookies niet als gevaarlijk zien. Een tracker voor advertenties is geen virus.

Een ad-aware scanner is er JUIST voor om dit soort bestanden op te sporen.

De truuk is om voordat je enige scanner gebuikt eerst je internet cache te schonen.
Dat kan je doen in de browser zelf (bij opties zoals geschiedenis wissen etc), of je gebruikt een tool die alles onder één dak wist.

Ik kan daarbij ccleaner aanraden. Deze wist allerhande troep uit caches en achtergebleven bestanden van installaties en temp files.

Na deze tool gebruikt te hebben kan je een ad-aware scanner gebruiken om evt restanten op te sporen.

Doe dit regelmatig en dan blijft je PC redelijk schoon.

https://www.piriform.com/ccleaner

gusteman

Re: Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door gusteman » 08 sep 2015, 11:25

Determinist schreef:Ik kan daarbij ccleaner aanraden. Deze wist allerhande troep uit caches en achtergebleven bestanden van installaties en temp files.
Voor gamers kan dit wel problemen opleveren aangezien heel wat spellen hun "saved games" opslaan via flash cookies. Indien deze gewist worden zijn de opgeslagen spellen ook verloren.
Alles hangt daarbij af van welke software wordt gebruikt en hoe ze ingesteld staat.
Gewone HTTP Cookies worden bij mij verwijderd bij afsluiten van de browser, Flash Cookies (ook LSO genoemd) verwijder ik handmatig via Better Privacy.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door Determinist » 08 sep 2015, 12:25

gusteman schreef:Voor gamers kan dit wel problemen opleveren aangezien heel wat spellen hun "saved games" opslaan via flash cookies. Indien deze gewist worden zijn de opgeslagen spellen ook verloren.
Dat is een goede aanvulling. Ik zelf speel geen web games, dus daar heb ik geen last van.
Wat ook wel handig te vermelden is dat door het wissen van cookies je inlog-status ook gewist wordt van sites.
Dus als je normaliter naar een forum gaat waar je standaard aangelogd begint, zal je opnieuw moeten aanloggen.

Dat is op te lossen door ccleaner goed vooraf in te stellen, waarbij je de cookies opgeeft die niet gewist moeten worden.
(bij Options/Cookies)
Daar krijg je trouwens een lijst te zien van alle cookies die op je systeem gezet zijn. Wel grappig om eens te bekijken wat voor troep er na het bezoeken van een aantal sites opgeslagen worden.

gusteman

Re: Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door gusteman » 08 sep 2015, 13:36

Determinist schreef:Wat ook wel handig te vermelden is dat door het wissen van cookies je inlog-status ook gewist wordt van sites.
Dus als je normaliter naar een forum gaat waar je standaard aangelogd begint, zal je opnieuw moeten aanloggen.
Niet noodzakelijk.
Bij Firefox bijvoorbeeld wordt je bij elke eerste aanmelding gevraagd of je de inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) wil opslaan.
Indien je dit hebt gedaan heb je geen nood meer aan cookies: Firefox herkent de inlogpagina en vult zelf je inloggegevens in. :wink:
Determinist schreef:Wel grappig om eens te bekijken wat voor troep er na het bezoeken van een aantal sites opgeslagen worden.
Inderdaad, en sommige zijn heel hardnekkig en blijven terugkomen ook al ga je niet meer naar de desbetreffende pagina. Die zijn dan gelinkt aan andere webpagina's waardoor ze automatisch telkens weer de kop opsteken.

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Re: Advanced Systemcare betrouwbaar?

Bericht door Cardassian » 14 sep 2015, 21:38

Ik heb het inmiddels van mijn PC verwijderd, en mijn PC heeft minder klachten.

Plaats reactie