Ipad in de war

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ipad in de war

Bericht door Tammy » 09 okt 2015, 05:24

Hallo allemaal. :grin:

Ik heb sinds een aantal jaren een Ipad.
Sinds een tijdje is dat ding in de war.
Kan bijna geen kranten meer lezen.
Pagina `s blijven zich opnieuw laden.

Elke keer krijg ik deze melding:

De pagina word herladen wegens een probleem...........

Maar welk probleem staat er niet bij.
Mijn man heeft hetzelfde met zijn Ipad.
Ik heb hem in de kast gelegd, want nog even en ik smijt hem uit het raam. [joker]

Dus wie kan mij helpen ?
Bedankt alvast. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Ipad in de war

Bericht door gusteman » 09 okt 2015, 09:32

Tammy schreef:Dus wie kan mij helpen ?
Een pasklare oplossing kan ik je niet geven, lieve Tammy, ik heb zelf geen ervaring met Apple producten.

Ik kan je wel een paar tips aan de hand doen.

Zo kan ik je vertellen dat het zo goed als onmogelijk is om hulp te krijgen aan de hand van de informatie welke je hier geeft. De oorzaken kunnen velerlei zijn en dus (tenzij je ontzettend boft en iemand net hetzelfde probleem heeft gehad en er de knip en klaar oplossing voor heeft) zal je moeten gaan "filteren", "narrow down the problem" zoals dat heet.

1) Heb je dit probleem (herladen van een pagina) uitsluitend bij kranten of doet het zich ook voor op andere webpagina's?
2) Benader je die kranten via een webbrowser of via een specifieke app (die bijvoorbeeld alleen maar kranten aanbiedt; een soort van RSS Feed dus)?
3) Benader je die websites door gebruik te maken van Favorieten/Bladwijzers of vul je de internetadressen zelf in (handmatig of door kopiëren van een adres wat je hebt verkregen via een zoekopdracht bij Google, Yahoo of dergelijke)?
4) Gaat het om één of meer specifieke kranten (waarbij sommige wel laden en andere dan weer niet)?
5) Gaat het om kranten waar je een account of abonnement hebt en je automatisch wordt ingelogd?
6) Is de iPad van je man identiek dezelfde als die van jou (model, type, hardware, software en apps)?

Zo zullen er nog wel wat vragen zijn die ik nu over het hoofd zie, maar de essentie is dat je moet gaan elimineren en werken volgens het principe van Sherlock Holmes: schrap alles wat niet de oorzaak kan zijn en je komt geheid uit op de kern van het probleem.
Aan de hand daarvan kan je dan op zoek naar de oplossing.
Tammy schreef:Ik heb hem in de kast gelegd, want nog even en ik smijt hem uit het raam.
Niet doen, lieve Tammy, dan doe je beter de kast op slot en gooi daarna de sleutel weg. :mrgreen:
Er is een enorme vraag naar tweedehandse iPad's; je kan hem altijd opsturen naar Apple (met wat geluk krijg je er nog een bedragje voor). Zij geven de iPad dan een revisie met gecertificeerde Apple onderdelen en het apparaat wordt dan weer te koop aangeboden. Kijk hiervoor even op deze pagina.

Ik wens jullie alvast veel succes. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ipad in de war

Bericht door Tammy » 10 okt 2015, 05:02

Hai Gusteman. :grin:

Dank je wel voor de tips om betere uitleg te geven. ;P!

Het gaat om de kranten:

Telegraaf
AD................deze is heel erg en krijg vaak de krant van paar weken terug.
NRC
Trouw
HLN.
3) Benader je die websites door gebruik te maken van Favorieten/Bladwijzers of vul je de internetadressen zelf in (handmatig of door kopiëren van een adres wat je hebt verkregen via een zoekopdracht bij Google, Yahoo of dergelijke)?
Gewoon via Google gedaan.
Bij die apps moet je gaan betalen en dat doe ik niet.
Dus geen account daar.
Gewoon de kranten geplakt zeg maar op het scherm.
Geen officiele app dus.
Ging paar jaar harstikke goed zonder problemen.
Dit forum , daar heb ik het dus niet. :mrgreen:

Tv gidsen enz zonder officiele app heb ik ook hetzelfde probleem.

De Ipads zijn ongeveer 4 jaar oud en we hebben dezelfde.

Boekje erbij gepakt en soort gereset naar fabrieksinstellingen weer.
Helpt ook niet.

Dus hoe kan dit toch ineens ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ipad in de war

Bericht door taigitu » 10 okt 2015, 10:21

Tammy schreef: Dus wie kan mij helpen ?
Bedankt alvast. :hands:
Ik heb het even aan mijn zoon gevraagd en hij gaf dit aan mij door:

Het enige advies wat ik kan geven is dat ze proberen de ipad software te updaten.
Daarnaast, als ze een ipad bij iemand anders thuis willen proberen om te kijken of het aan hun internet verbinding ligt. Kunnen ze dat eventueel uitsluiten.
Misschien een andere webbrowser op dat ding installeren
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Ipad in de war

Bericht door gusteman » 10 okt 2015, 13:34

Tammy schreef:Gewoon via Google gedaan.
.....
Geen officiele app dus.
Ging paar jaar harstikke goed zonder problemen.
.....
Tv gidsen enz zonder officiele app heb ik ook hetzelfde probleem.

Boekje erbij gepakt en soort gereset naar fabrieksinstellingen weer.
Helpt ook niet.

Dus hoe kan dit toch ineens ? [think]
Misschien eens nagaan of het aan je firewall ligt?
Ook een adblocker kan hiervoor aansprakelijk zijn. Nu ja, niet de adblocker zelf maar het feit dat je hem ingeschakeld hebt; de krantenwebsites worden deels gesponsord met publiciteit en zij merken dat je een adblocker hebt. Voor sommigen is dit voldoende reden om je te beletten hun artikelen te lezen. Probeer eens met de adblocker uit te schakelen, misschien lukt het dan wel.
Het kan ook liggen aan de instellingen van je Google account (als je die hebt). Dit kan je nagaan door eens een andere zoekmachine te gebruiken, zoals Yahoo of DuckDuckGo. Indien je via die weg geen of minder problemen ondervindt weet je al iets meer. Zelf werk ik met ixquick Startpage.

We zullen dit soort fenomenen almaar vaker zien optreden.
Heel wat websites moeten overleven middels publiciteit die meer en meer wordt omzeild door de internetgebruikers.
Zo is Google nu bezig met een herziening van het gebruik van YouTube. Ook daar worden almaar meer adblockers gebruikt waardoor YouTube enorm verlieslatend is geworden. Google bekijkt nu hoe ze zouden kunnen werken met een vorm van betalend abonnement. Binnenkort zal je dus plots geen YouTube meer kunnen benaderen zonder er eerst voor betaald te hebben. Dan verdwijnen dus alle via YouTube geplaatste filmpjes en docu's ook van het forum.
Dit lag wel in de lijn van de verwachtingen maar het zal een behoorlijke aanpassing vergen van de gebruikers.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ipad in de war

Bericht door Tammy » 10 okt 2015, 17:23

Gusteman en Taigitu, hartelijk dank voor het meedenken en de tips.
Vind ik toppie ! ;P!

Maar hij doet het weer ! :chicken:

Vanochtend was mijn schoonzoon hier en die keek er even naar.
Bleek dat er heel veel pagina's open stonden.
36 , zoveel kunnen er open staan.
Ik heb nog nooit pagina's gesloten, wist ik niet dat je dat moest doen. :shock:
Dus in 4 jaar tijd duizenden keren niet afgesloten, de IPad vond het denk ik genoeg. :mrgreen:

Ook moest ik een nieuw wachtwoord voor Apple ID invoeren.
Die gebruik ik nooit, want ik koop nooit apps in de app store.

Heb wel gebrobeerd om de kranten apps te downloaden nu uit die store, maar dan moet ik betalen.
Mijn man krijgt die melding niet, dat is vreemd, want we hebben hetzelfde model.
Dus ik heb gewoon de oude manier van kranten lezen wat ik al 4 jaar doe.
En heb geen Google account.
En alles werkt gewoon weer perfect olee !

Maar dank jullie wel voor de hulp, heel lief vind ik dat. :loveU: :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ipad in de war

Bericht door Tammy » 24 nov 2015, 06:24

Niet meer perfect, krijg weer soms die meldingen en herladen van de pagina`s. [think]
Waarom lange tijd goed en nu niet meer ? :roll:
Tips van Gusteman en Taigitu nog eens goed bestuderen.
Mijn laptop werkt wel prima.


Vitharr, wat jij schreef in de Babbelhoek over jouw probleem , betreft dat een tablet ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie