Vraag over nieuwe app

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Il guercio

Vraag over nieuwe app

Bericht door Il guercio » 03 dec 2015, 10:14

Stel je hebt een concept bedacht voor een nieuwe app. Hoe zit het met het geld dat ermee verdient wordt als de app enorm aanslaat? Krijgt de bedenker, die geen snars van programmeren of elektronica weet, een deel van de winst? :wink:

gusteman

Re: Vraag over nieuwe app

Bericht door gusteman » 03 dec 2015, 16:21

Il guercio schreef:Krijgt de bedenker, die geen snars van programmeren of elektronica weet, een deel van de winst? :wink:
Zal er van af hangen hoe slim de bedenker dit speelt.

Ik zou aanraden dit vooraf te bespreken met een advocaat die ervaring heeft met het auteursrecht.

En nog voor dit gebeurt raad ik aan om het internet af te schuimen op zoek naar software die (al dan niet in de vorm van een app) hetzelfde of zo goed als hetzelfde bewerkstelligt wat de app zou doen.

Zo bestaan er binnen de Open Source Community tienduizenden progjes die geschreven zijn ter aanvulling van bestaande software pakketten met de bedoeling toepasbaar te zijn voor specifieke taken.

Veel succes ermee.

Il guercio

Re: Vraag over nieuwe app

Bericht door Il guercio » 04 dec 2015, 10:53

Bedankt voor de informatie gusteman! Ik had al zo´n idee dat jij zou antwoorden aangezien uit jouw berichten een grote kennis van zaken blijkt! ;P!

Plaats reactie