Verbinding en geen verbinding tegelijkertijd

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Il guercio

Verbinding en geen verbinding tegelijkertijd

Bericht door Il guercio » 04 dec 2015, 17:39

Mijn OS is Windows 7 (en misschien doe ik er goed aan om de raad van gusteman op te volg en op Linux over te gaan). Het probleem is het volgende.
Zoals duidelijk is maak ik contact met internet. Wil ik echter iets afdrukken vanaf het net, dan krijg ik de mededeling te zien dat ik niet in contact sta met internet en moet kijken of alle verbindingen goed zijn aangesloten. Hetgeen duidelijk het geval is. Is misschien een van instellingen niet correct? Ik heb daar namelijk nog wel eens wat aan veranderd, en misschien per ongeluk een verkeerde instelling gekozen.

gusteman

Re: Verbinding en geen verbinding tegelijkertijd

Bericht door gusteman » 06 dec 2015, 14:28

Il guercio schreef:Wil ik echter iets afdrukken vanaf het net, dan krijg ik de mededeling te zien dat ik niet in contact sta met internet en moet kijken of alle verbindingen goed zijn aangesloten.
Kan je hier wat meer in detail gaan?
Er kan namelijk zodanig veel fout gaan dat deze informatie niet toereikend is om al was het maar een zoekpiste op te starten, laat staan een oplossing aan te bieden.

EDIT: overstappen op Linux zal niet altijd als probleemoplossing kunnen gelden.
Zo ben ik onlangs een tiental dagen niet in staat geweest om (met uitzondering van een paar websites, waaronder gelukkig Google en het Ubuntu Forum) op het internet te komen.
Na dagen- en nachtenlang zoeken bleek dat de oorzaak lag bij de router die mijn zoon om zijn kamer heeft staan en die zowat mijn volledige bandbreedte blokkeerde.

Plaats reactie