Tussenkomst

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Il guercio

Tussenkomst

Bericht door Il guercio » 12 dec 2015, 09:57

Mijn vraag is deze. Of misschien kan ik beter een voorbeeld geven en het daarna vragen. In het sub-forum `Exacte wetenschap` heeft oktagon een reactie gegeven op een bericht, zo´n beetje aan het einde van de (nog lopende) discussie voortkomend uit het nieuwe onderwerp `Is totale chaos hetzelfde als totale orde?`, waarin het volgende gebeurd is: In het midden van zijn reactie, tussen twee dikke horizontale lijnen, kwam, zo leek het, een bericht van een of andere professor, in vette letters, waarin hij als wetenschapper een mededeling deed over het onderwerp. Kan iemand anders zomaar in jouw bericht iets van hem. of haarzelf zetten? Ik zal zo laten zien wat ik bedoel. [think]

Il guercio

Re: Tussenkomst

Bericht door Il guercio » 12 dec 2015, 10:03

Hier is het bericht dat ik bedoel:

Re: Totale orde= totale chaos?

BerichtDoor oktagon op 10 Dec 2015, 20:14
Het verhaal van Google gaat verder met vorming van zuurstof(gas/vloeistof) en waterstof(gas/vloeistof) door verhitting van waterdamp (stoom) tot 1800 graden C !

Als je Google verder zou lezen,wordt er niet verder verhoogd in temperatuur;zuurstof en waterstof zullen ook wel een verschillende gasvormingstemp.hebben ,dat beide boven de 1800 graden ligt voor zover ik dat kan concluderen.

Bij de respectievelijke gasvormingen worden zuurstof en waterstof van elkaar gescheiden; er zal wel een vorm van raffinage plaats vinden met oa.afkoeling en verder geen quarkjes,etc.worden gevormd; dat las ik niet in het verslag op Google;er zal wel een vloeibare waterstof worden gemaakt dat onder hoge druk staat en dan gedoseerd via de carburateur met zuurstof uit de aangevoerde lucht naar de verbrandingsruimte boven de cilinders wordt geblazen.
De aangevoerde zuurstof zal wel van de buitenlucht afkomstig zijn en de afgescheiden vloeibare lucht voor andere doeleinden,bijv laswerk,ea.

Mogelijk zal de samenvoeging bij compressie door de werkende krukas op de cilinders,tot ontsteking geraken-ik meen net als bij een dieselmotor- en de motor loopt/functioneert ! [think]
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Antwoord op een forumvraag mbt scheiding tussen O en H :

Dag Gust,

Er bestaan inderdaad membranen waarmee zuurstofgas van waterstofgas kunnen gescheiden worden. De toepassing die jij schetst klopt echter niet: in zeewater zit enkel water, H2O en geen waterstofgas H2 of zuurstofgas O2 (op het kleine beetje zuurtstofgas dat opgelost is uit de lucht na).

Om het waterstofgas en zuurstofgas uit water vrij te maken, is een chemische reactie nodig, die elektriciteit vereist. Dan is het echter niet nodig om beiden te gaan scheiden, omdat waterstofgas aan de ene elektrode vrijkomt, en zuurstofgas aan de andere.

elektriciteit
2 H2O --------------> 2 H2 + O2

Deze vraag werd beantwoord door:
dr. Etienne Jooken
docent chemie




Katholieke Hogeschool Vives


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wat dat vertrek van de laatste vluchtende Aardbewoners betreft richting Venus,dat is een veronderstelling van me,gezien de mogelijke vlucht van de laatste Marsbewoners richting Aarde van Midden Amerika (Azsteken-roots) en de roots van Egyptenaren en oudere Mediterrane rassen.

Als dat ooit gebeurd, zijn wij forumbezoekers van de 21e eeuw, alreeds lang tot stof vergaan en mogelijk geconsumeerd via meststoffen in onze groentes,aardappelen en fruit ; natuurlijke recycling!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tussenkomst

Bericht door taigitu » 12 dec 2015, 12:22

Mijn vraag is deze. Of misschien kan ik beter een voorbeeld geven en het daarna vragen. In het sub-forum `Exacte wetenschap` heeft oktagon een reactie gegeven op een bericht, zo´n beetje aan het einde van de (nog lopende) discussie voortkomend uit het nieuwe onderwerp `Is totale chaos hetzelfde als totale orde?`,
_____________________________________________________________________________
Prof. Huppeldepup zegt:
Orde uit Chaos ?
Het leven op aarde -de orde in de natuur- wordt in stand gehouden door de constante voorziening van energie vanuit de zon. De zon is onze energiebron. Het heelal -waaronder de aarde- lijkt volgens wetenschappers uit zichzelf en automatisch naar chaos (verval) te
streven. Er dient steeds energie te worden aangevoerd om chaos te voorkomen. Er is gedurig onderhoud noodzakelijk. Orde is deswege vergankelijk, zoals alles vergankelijk blijkt
te zijn op aarde, en kennelijk in het gehele heelal. Orde dient voortdurend van energie
te worden voorzien, anders verdwijnt de orde snel. Een magazijn, huis, bibliotheek of
kantoor kan nog zo netjes geordend zijn, doch kan in de kortste tijd in een chaos
veranderen wanneer de orde niet wordt......

___________________________________________________________________________
waarin het volgende gebeurd is: In het midden van zijn reactie, tussen twee dikke horizontale lijnen, kwam, zo leek het, een bericht van een of andere professor, in vette letters, waarin hij als wetenschapper een mededeling deed over het onderwerp. Kan iemand anders zomaar in jouw bericht iets van hem. of haarzelf zetten? Ik zal zo laten zien wat ik bedoel. [think]

===================================================================
Bedoel je zo iets?
Dat is gewoon knippen/plakken van een stuk tekst die je bijv. van een andere site haalt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Tussenkomst

Bericht door Paulus » 12 dec 2015, 14:32

Laat oktagon nu zelf het antwoord in dat topic gegeven hebben, hoe die tekst in zijn bericht gekomen is. :D

En nee, niemand kan een oorspronkelijk bericht van iemand anders wijzigen.
Tenzij natuurlijk diegene ook over de inloggegevens van de oorspronkelijke auteur beschikt en dit doet binnen de tijd.
Als je het bericht quote, kunnen wel wijzigingen aangebracht worden, maar dan komt het uiteraard niet meer overeen met het oorspronkelijke bericht en staat er een andere naam bij. :aliensmile:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

gusteman

Re: Tussenkomst

Bericht door gusteman » 12 dec 2015, 22:08

Paulus schreef:Als je het bericht quote, kunnen wel wijzigingen aangebracht worden, maar dan komt het uiteraard niet meer overeen met het oorspronkelijke bericht en staat er een andere naam bij.
Ook de naam kan gewijzigd worden in een quote, je kan er dus altijd de naam in zetten van de persoon waarvan je wil laten geloven dat die de tekst zou hebben geschreven.
Maar dat komt al snel aan het licht wanneer je gaat vergelijken met het originele bericht.

Of de originele tekst van een bericht kan veranderd worden hangt af van de permissies. Iemand die over de nodige permissies beschikt kan zelfs een bericht plaatsen onder de naam van een lid waardoor het zou lijken alsof dat lid het bewuste bericht zou geschreven hebben.

Aangezien Paulus hier schrijft
Paulus schreef:En nee, niemand kan een oorspronkelijk bericht van iemand anders wijzigen.
mogen wij er van uit gaan dat op dit forum die permissies aan niemand werden toegekend, ook de beheerder en technische admin niet.
Iedereen mag dus op zijn (haar) beide oortjes slapen. ;P!

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Tussenkomst

Bericht door Paulus » 13 dec 2015, 01:08

Dank gusteman voor je nadere toelichting.
Dankzij de laatste alinea hierin ontdekte ik dat er in mijn bericht een zinnetje is weggevallen.
Enwel dat alleen Tammy en ik als enige wel die bevoegdheid hebben om andermans berichten te wijzigen.
Maar daar wordt maar heel zelden en dan nog alleen als het echt nodig gebruik van gemaakt.
In de 6 jaar dat ik samen met Tammy het forum beheer heb ik daar maar twee keer gebruik van moeten maken.
En als wij dat doen zetten wij er altijd onze naam en reden bij.

Als er een bericht aangepast wordt, nadat het geplaatst is, zie je onder het bericht ook altijd de melding dat het bericht gewijzigd is, samen met de datum en de tijd waarop dit gebeurd is.
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie