WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 28 feb 2016, 06:57

Afbeelding

Berichtendienst WhatsApp gaat ondersteuning voor oudere mobiele platformen staken. Dat schrijft het bedrijf op zijn blog. WhatsApp zal in de toekomst niet meer werken op de BlackBerry, telefoons die draaien op Nokia Symbian S60, Nokia S40, Android 2.1, Android 2.2 en Windows Phone 7.1.


Volgens WhatsApp is het na zeven jaar tijd om terug te kijken. In de begindagen van WhatsApp draaiden de oude platformen nog op ongeveer 70 procent van de mobiele telefoons. Inmiddels is dat aandeel verschrompeld tot vrijwel niks. Op dit moment draaien telefoons vooral op de besturingssystemen van Microsoft, Apple en Google.

Het bedrijf wil zijn aandacht daarom gaan richten op de platformen die door het grootste gedeelte van de mensen wordt gebruikt. Eind 2016 wordt de ondersteuning voor oudere platformen gestaakt.


BRON .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 28 feb 2016, 07:00

Ik ben een BlackBerry fan, heb net een nieuwe.
Ik weiger om een ander merk te kopen alleen maar omdat de grote massa dat ook doet.
No way dat ik een Apple koop die de updates langzaam uitschakelt als je een ouder model hebt, zodat je de nieuwe versie moet kopen.
Pure minachting naar hun klanten toe.
WhatsApp kan de pot op.
Dan maar gewoon weer een smsje sturen.
Kan me geen klap schelen. :lekkapuh:


Heeft iemand een ander alternatief voor mij tegen die tijd om gratis smsjes te sturen ?

Deze BlackBerry Classic heb ik nu, eerst de Bold.
No way dat ik me laat dwingen om een ander te kopen.
Dus deze dame blijft zolang het bestaat bij BlackBerry.
Apple kan in de fruitmand bij mij, eet ik toch niet. :mrgreen:


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Determinist » 28 feb 2016, 08:12

Tammy schreef:Ik weiger om een ander merk te kopen alleen maar omdat de grote massa dat ook doet.
Vreemd argument in mijn ogen.
Als je nu had gezegd dat je dit toestel beter vindt op bepaalde punten dan andere toestellen dan kan ik met je meekomen.
Echter om iets niet te kopen "alleen maar omdat de grote massa dat doet" snijd je in de eigen vingers.

Het gaat uiteindelijk om wat je ermee doet en of dat voldoet aan je eisen.
Wat de grote massa doet kan mij aan mijn achterwerk oxideren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 28 feb 2016, 08:18

Ik had het ook beter moeten uitleggen Determinist.
Sorry, je hebt helemaal gelijk.
Naast het feit dat ik niet mee ga met de massa, daar bedoel ik Apple mee.
Die is de grootste.
Mijn man heeft die, een oudere versie.
En heel langzaam vallen de updates uit.
Dat vind ik pure minachting naar de klant toe.
Daar zal ik nooit aan meedoen.

De BlackBerry is voor mij heel mooi door het toetsenbordje.
Ik haat touchscreen, heb geen slanke lange vingers maar worstepootjes zoals ik ze altijd noem. :mrgreen:
Daarom ben ik dol op BlackBerry, is de enigste volgens mij nog.
Schermpje is ook touchscreen, maar dat gebruik ik zelden, bijna altijd toetsenbordje.

Dat bedoelde ik met massa.
De complete hysterie die uitbreekt als er een nieuw model uitkomt, ik heb het gezien om me heen.
De strategie van Apple is natuurlijk zakelijk gezien zeer goed uitgewerkt.
Maar ik doe daar niet aan mee, ik hou niet van die manier zoals ik eerder heb aangegeven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door gusteman » 05 mar 2016, 08:52

Tammy schreef:Ik weiger om een ander merk te kopen alleen maar omdat de grote massa dat ook doet.
No way dat ik een Apple koop die de updates langzaam uitschakelt als je een ouder model hebt, zodat je de nieuwe versie moet kopen.
Pure minachting naar hun klanten toe.
Nou, lieve Tammy, ik heb eventjes je tekst "aangepast" naar een ander merk toe, en dan kom ik uit op
Ik weiger om een andere Windows te kopen alleen maar omdat de grote massa dat ook doet.
No way dat ik een Windows koop die de updates langzaam uitschakelt als je een ouder model hebt zoals XP, zodat je de nieuwe versie moet kopen.
Pure minachting naar hun klanten toe.
Maar dat doe jij niet wanneer het Windows betreft, hier volg jij dan weer wèl de massa, ongeacht die minachting naar de klanten toe (en de minachting van Microsoft gaat vééééél verder dan die van Apple).

:shock: ??? :shock: ??? :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 05 mar 2016, 09:10

Doet Windows dat dan Gusteman ?
Ik heb Windows 7 en 10 is allang uit.
Maar 7 blijft gewoon prima werken.
Dus die blijf ik dan ook gewoon gebruiken.

Mijn opmerking van Apple maakt wel wat los he ? :mrgreen:

Soms kan je niet anders, maar met Apple heb ik die keus wel gelukkig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door gusteman » 05 mar 2016, 16:01

Tammy schreef:Doet Windows dat dan Gusteman ?
Ja, lieve Tammy, dat doen ze. Nu ja, het is niet Windows (wat niet meer is dan een product) maar wel Microsoft die dat doet.
Toen Microsoft door had dat zowat 90% van de XP gebruikers geen interesse vertoonden in hun Vista en Win7 besturingssystemen hebben ze die gebruikers "een handje geholpen" door de veiligheidsupdates voor XP stop te zetten. Waardoor het verdere gebruik van XP bij de doorsnee gebruiker voor heel wat problemen zorgde en een overstap wel moest doorgevoerd worden.
Tammy schreef:Maar 7 blijft gewoon prima werken.
Inderdaad, lieve Tammy, tot Microsoft ook voor Win7 de veiligheidsupdates stop zet. Dan kan ook jij verkassen naar een ander systeem. :mrgreen:
Tammy schreef:Mijn opmerking van Apple maakt wel wat los he ? :mrgreen:
Och ja, zowel Apple als Microsoft zijn megalomane bedrijven met een monopoliepositie (wat trouwens in allerlei handelsverdragen en handelswetgeving formeel verboden is maar dat lappen zij vierkant aan hun laars) en dat soort bedrijven draag ik geen warm hart toe.
Maar dat is voor diegenen die mij iets of wat kennen geen nieuws denk ik. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 05 mar 2016, 16:31

Nee dat is geen nieuws hoe jij erover denkt Gusteman. :mrgreen:
En daar is ook niks mis mee natuurlijk.
Er valt ook weinig te kiezen natuurlijk, alle grote bedrijven denken alleen aan zichzelf natuurlijk.
En niet aan de klanten.

Maar Apple mobieltjes, die sla ik over.
Mijn eigen keus, een kleine keus op de wereldmarkt, maar het is er tenminste eentje. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Fenna » 06 mar 2016, 09:11

Gusteman heeft gelijk met Apple en Microsoft, ze dwingen je op geraffineerde wijze om van besturing systeem te veranderen.
Wat mij ook stoort, is dat hun systemen niet compatible zijn met andere hard/software waardoor je gedwongen bent altijd hun spul te gebruiken, het moet van Apple of Microsoft zijn.

Apple heeft een goed product op de markt gebracht met een fantastisch scherp beeld maar die idioterie er omheen verafschuw ik en zal daarom niet uit vrije wil zo iets nemen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 07 mar 2016, 05:04

Daar heb je gelijk in Fenna en Gusteman ook.
Ik kan het niet altijd vermijden , maar met de mobieltjes lukt het me nog wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door univers » 07 mar 2016, 08:31

Ik kan het niet altijd vermijden ,
Ja hoor! niet kopen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 08 mar 2016, 05:00

Ja maar als ik de anderen systemen niet snap moet ik wel Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door gusteman » 08 mar 2016, 08:55

Tammy schreef:Ja maar als ik de anderen systemen niet snap moet ik wel Univers.
Nou, lieve Tammy, je hebt toch wel de overstap gemaakt van een gewone GSM naar een BlackBerry.
En die draait op QNX, wat op zich weer gebaseerd is op Unix.
En Unix is dan ook weer de basis voor MacOS en Linux.
Allemaal "one big happy family".
Dat mensen tot voor enkele jaren problemen hadden met een Linux systeem kan ik begrijpen, het heeft me zelf ook tientallen uren zoek- en studiewerk gekost om ermee overweg te kunnen.
Echter de laatste besturingssystemen zoals Ubuntu en Mint zijn dermate gebruiksvriendelijk dat het argument "ik snap dit niet" echt niet meer van toepassing is.
En bij een Linux systeem heb je nog een extra troef: de Community.
Je zal altijd wel ergens in de buurt een "steunpunt" vinden. Dat zijn mensen die gratis en belangeloos Linux komen installeren op je PC/Laptop en je meteen op weg helpen. Tevens kan je ook altijd bij hen terecht wanneer je (je weet maar nooit) komt "vast" te zitten.
Zo zie je maar: je hoeft echt niks te "begrijpen", alles wijst zichzelf uit.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Vitharr » 08 mar 2016, 17:36

Nou, dat zou ik ze dan wel eens bij mijn vader willen zien doen. :mrgreen:

Inmiddels ben ik zelf ook al zo geïndoctrineerd dat ik niet meer begrijp wat voor problemen iemand met software kan hebben maar mijn vader snapt 'klikken' nog niet eens. Ik ben er al 10 jaar mee bezig en hij is ook al naar diverse cursussen geweest maar mijn vader heeft echte computerangst. En dat is ook niet helemaal onterecht want die man presteert per ongeluk dingen die niemand van ons zou kunnen bedenken. :wink:

Back ontopic:

Ik kreeg niet helemaal helder wat de motivatie van Whatsapp is voor deze keuze. Ergens las ik dat de aanleiding zou zijn dat slechts 1% van de verkochte telefoons momenteel op dergelijke platformen draait. Ergens anders las ik dat nog slechts 1% van het totale smartphonebestand op dergelijke platformen draait. Dat zijn echter 2 totaal verschillende insteken.

In ieder geval vind ik het niet erg slim van Whatsapp want 1% is nog steeds een groep van 17 miljoen mensen als ik de cijfers mag geloven. Een stukje flutsoftware als Whatsapp aanpassen voor 17 miljoen mensen lijkt me niet zo'n hele grote investering. De groep die je groot heeft gemaakt buiten sluiten vind ik zakelijk niet erg wijs. Beter kijkt men naar het aantal whatsappers wat straks buiten de boot valt en calculeert men de risico's daarvan. Mogelijk maakt een concurrent namelijk gebruik van het gecreëerde vacuüm.

Maar het geeft ook mooi aan in wat voor tijd we leven. 'Duurzaam' betekende ooit dat iets lang mee ging. Tegenwoordig is het bijna zinloos om iets te kopen wat lang meegaat blijkbaar. De allersmerigste grap in dit kader vind ik nog steeds de spanningsverhoging op de stopcontacten van enkele jaren geleden. De Europese normalisatie vernielde de wat oudere elektronica. Dat wist men, maar heeft men verzwegen om claims te voorkomen. :wink:

Je kunt je afvragen wat het milieu er mee opschiet als je milieuvriendelijker energiezuinige apparaten produceert maar tegelijk door marketing een echte wegwerpmaatschappij creëert. In ieder geval is mijn idee dat het onverstandig is om goede spullen ondergeschikt te maken aan de waan van de dag. Om meerdere redenen uiteraard.

Je ziet het niet alleen bij spulletjes, maar ook op andere vlakken. Meer 30+ers zijn hoger opgeleid las ik bijvoorbeeld. Dat verbaast me niet zo omdat de huidige 'hogere' opleidingen pure examentraining zijn en minder kennis opleveren dan een LTS opleiding van 20 jaar geleden. Als je op een gemiddeld industrieterrein kijkt zie je geen productiebedrijven meer maar een willekeur aan 'dienstverlenende' bedrijven die op een parasitaire manier geld verdienen en in principe compleet overbodig zijn.

Afijn, ik hou maar op want ik sta in de mopperstand geloof ik. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 09 mar 2016, 04:52

Ik denk dat ik te lui ben Gusteman om tientallen uren onderzoek naar een systeem te doen zoals jij deed. :mrgreen:
Alles is te leren inderdaad.
Mijn aversie tegen Apple is het langzaam doen uitdoven van oude mobieltjes door geen updates meer te verstrekken.
Een medewerker zei dat een aantal jaren geleden tegen mijn man in een Apple winkel toen hij daar was omdat ineens sommige onderdelen niet meer werkten.

Maar het toetsenbordje is voor mij de reden dat ik een BlackBerry heb.

Ik vind het ook niet slim Vitharr wat WhatsApp van plan is.
Enige vader heb jij trouwens. :mrgreen:
En mopperstand mag altijd hier op het forum hoor. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WhatsApp niet langer voor Blackberry en andere 'oudjes'

Bericht door Tammy » 29 sep 2016, 06:53

BlackBerry stopt met maken eigen telefoons.


BlackBerry stopt met het ontwikkelen van eigen smartphones. Dat heeft het bedrijf tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt.

Er blijven wel telefoons van het merk BlackBerry bestaan. Zo heeft het bedrijf eerder dit jaar de DTEK50 op de markt gebracht. Een Android-telefoon die is ontwikkeld door het Chinese bedrijf TCL.

Software.

BlackBerry gaat zich richten op het ontwikkelen van software. Het bedrijf gaat daarnaast zijn mobiele software licenseren aan andere partijen. Zo is er al een overeenkomst met een telecomprovider in Indonesië.

Uit de cijfers blijkt dat BlackBerry de afgelopen drie maanden een verlies draaide van 372 miljoen dollar, op een omzet van 334 miljoen dollar.

Identiteitscrisis.

Het stoppen van BlackBerry wordt al lang verwacht. Het gaat al jaren slecht met de fabrikant, die ooit aan de top van de smartphone-markt stond. Maar de komst van de iPhone in 2007 veroorzaakte verwarring, schrijven twee Canadese journalisten in een boek dat vorig jaar uitkwam.

Het bedrijf raakte in een identiteitscrisis. Consumenten hadden massaal interesse in de iPhone, hoewel die op sommige punten niet zo goed was als de BlackBerry. De batterij ging minder lang mee, de internetverbinding was minder goed en het toestel had geen fysiek toetsenbord.

BRON.

En hoe het zover heeft kunnen komen. :-|

http://nos.nl/artikel/2037816-hoe-verwa ... aalde.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie