SmartWatch en Android 2.0

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

SmartWatch en Android 2.0

Bericht door Cardassian » 29 jun 2016, 19:41

Ik heb de laatste weken na zitten denken over het aanschaffen van een SmartWatch en ben tot de conclusie gekomen dat ik er zeker weten 1 wil hebben. Tot nu toe heb ik de volgende op mijn lijst staan; Samsung Gear S2, Sony SmartWatch 3, LG G, en de Huawei. (Absoluut geen Apple, te duur.) Allemaal hebben ze hun voor- en nadelen maar nu is er iets gekomen dat mij tegenhoud er verder over na te denken.

Google komt in de herfst met Android 2.0 op smartwatches en dat gaat zeker beter en mooier worden dan dat het nu is. Dus mijn vraag: Weet iemand welke gevolgen het gaat hebben voor mijn lijst? Kan ik straks mijn keuze kopen? Of niet omdat hij geen 2.0 update krijgt.

De aardige verkoper van de Media Markt die kon mij niks vertellen...

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: SmartWatch en Android 2.0

Bericht door Paulus » 18 jul 2016, 01:51

Als je een smartwatch van b.v. vorig jaar of dit jaar aanschaft, krijg je gegarandeerd nog een aantal jaren updates.
Na het uitkomen van een update, kan het echter nog wel een poosje duren voor je die ontvangt, daar de leverancier die update eerst nog aan gaat passen naar om het maximale uit hun product te halen.
Als je specifiek een smartwatch wil hebben die op android draait, is het wel raadzaam om eerst te contoleren of jouw keuze wel op android draait.
Sommige fabrikanten gebruiken namelijk een eigen besturingssysteem.
Kijk ook eens even op onderstaande sites voor meer informatie.
Deze staan bekend als de beste en betrouwbaarste sites voor informatie over computers en aanverwante producten

https://tweakers.net/ en https://nl.hardware.info/
Onderzoek alles, maar behoud het goede

gouwepeer

Re: SmartWatch en Android 2.0

Bericht door gouwepeer » 18 jul 2016, 22:34

Mijn LG G Watch R krijgt ook nog regelmatig nieuwe updates. Deze smartwatch heb ik inmiddels al weer 1½ jaar.

Misschien een leuke tip:
Op Coolbleu kan je de voor- en nadelen per model bekijken, reviews lezen en eventueel via de chat info aan een medewerker vragen.

Nog een klein minpuntje van de Samsung Gear S2:
De smartwatch werkt op het besturingssysteem Tizen waar nog niet zo veel apps voor beschikbaar zijn als bij Android Wear.

Plaats reactie