Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door oktagon » 17 jul 2016, 18:24

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken naar de oplossing van de foutstoring 0x8007009A,zie :

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.zeelandnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8007007A
Protocol: SMTP
Poort: 465
Beveiligd(SSL): Ja

Systeemherstel naar een eerder aangegeven datum van 28 juni 2016 werd niet doorgevoerd (geweigerd),geen verdere data meer geprobeerd.

Via Forum ZldNet kan ik geen contact leggen,dus kom ik wrs bij Pieter,cs terecht+
nog een probleem is dat er soms de mededeling kom dat ik WindowsLiveMail moet installeren,maar die is al aanwezig op mijn computer wordt er direct eraan toegevoegd!

Met dit warme weer krijg je dit soort ongein op je scherm.

Graag assistentie 1
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door gusteman » 17 jul 2016, 22:21

Beste oktagon, ik zou je wel graag willen helpen maar zelf gebruik ik geen Windows besturing of WindowsLive mail (de echtgenote wel) en dus kan ik enkel adviseren vanuit de weinige ervaringen die ik ermee heb gehad.

Heb jij een e-mail adres bij je internet provider? Gebruik dit dan tot je Live probleem achter de rug is, zo kan je intussen nog je mail volgen.
Dan wel al je contactpersonen verwittigen, anders blijven die naar Live sturen.

Live, net zoals Hotmail, staat voortdurend onder aanval van hack-bots, continu worden accounts gehackt; niet in massale aantallen maar het gebeurt onophoudelijk.
Ga dus eens na op een apparaat met een ander IP adres dan het jouwe of je daar wel in je Live account kan. Is dat niet zo, dan ben je zo goed als zeker gehackt.

Nogmaals, heb je een e-mail adres bij je provider? Gebruik dat dan, die servers worden veel beter beveiligd dan de Windows rommel zoals Live en Hotmail.
Plus het voordeel dat je dan ook geen publiciteit mee binnen krijgt.
Je kan daarvoor Outlook gebruiken of, indien je nog veiliger wil zitten, installeer Thunderbird van Mozilla.
Helemaal safe zit je door in je browser StartPage te installeren en de Mail functie van StartPage te activeren. dat kost je een schijntje maar je zit gebeiteld safe.

Indien je op het net wat meer uitleg wil over die foutcode, zoek dan onder

Windows Live Mail error 0x8007007A

dan vind je heel wat meer mensen die hetzelfde hebben ervaren.

Jammer dat je bent vastgelopen maar ik wens je alvast veel succes.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door oktagon » 18 jul 2016, 11:05

Bedankt voor je medeleven,Gusteman;ik zoek verder. :hands:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door Maxi » 18 jul 2016, 16:47

Ik weet niet of het helpt, maar ik gooi met CCleaner altijd wel een paar fouten van mijn machine.


als ik inlog op Hotmail is https altijd groen beveiligd. maar het moment dat ik bepaalde emails klik, dat van bevoorbeeld een winkel. Dan veranderd https in het wit zonder slotje. Is dat normaal?
Ben wel zeker dat het niet gaat over een valse mail.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door oktagon » 24 jul 2016, 18:39

Ik zal er op gaan letten,misschien helpt het! :wink:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door gusteman » 25 jul 2016, 00:00

Maxi schreef:Ik weet niet of het helpt, maar ik gooi met CCleaner altijd wel een paar fouten van mijn machine.
Echte "fouten" zijn dat niet hoor, beste Maxi.
CCleaner is een programma dat oorspronkelijk werd geschreven voor Windows. En dat was nodig ook aangezien Windows een echte schijfvervuiler is. Telkens je iets gaat verwijderen in Windows blijven er altijd wel stukjes informatica achter die niet mee verwijderd worden. Bij Linux bijvoorbeeld gebeurt dit niet, wanneer je iets verwijdert is het ook helemaal weg van je schijf (dus wees altijd toch maar wat voorzichtig vooraleer je de Delete knop indrukt) en overbodige rommel zoals temp (tijdelijke) bestanden worden automatisch verwijderd telkens je de computer uitschakelt. Bij het opstarten heb je weer een "schoon" systeem.

CCleaner "repareert" geen fouten, wat er gebeurt is dat het slordige Windows soms foutmeldingen geeft wanneer het stukjes informatica vindt wat het zelf heeft nagelaten te verwijderen; op zulke momenten weet Windows het niet meer waar die voor dienen (of ooit voor gediend hebben) en zegt jou dan dat het een fout heeft gevonden. :roll:
CCleaner weet die wel te herkennen en gooit ze er gewoon af. :grin:

Hotmail is ook zo'n Microsoft product waar je regelmatig foutmeldingen krijgt waar geen staart aan vast te knopen is.
Maxi schreef:als ik inlog op Hotmail is https altijd groen beveiligd. maar het moment dat ik bepaalde emails klik, dat van bevoorbeeld een winkel. Dan veranderd https in het wit zonder slotje. Is dat normaal?
HTTPS staat voor Hyper Text Transfer Protocol Secure en is een protocol (een manier om gegevens uit te wisselen) dat wordt gebruikt voor data overdracht via internet. Oorspronkelijk was dit gewoon HTTP maar omdat zo vaak gegevens worden "gestolen" of onderschept werd de laatste jaren een extra beveiliging toegevoegd, de Secure Sockets Layer (SSL).
Hierdoor worden de gegevens versleuteld bij verzending en ontcijferd bij ontvangst.
Dit wordt voornamelijk toegepast wanneer "gevoelige" informatie wordt verstuurd, zoals bankverrichtingen maar ook persoonlijke gegevens (bijv accountgegevens bij Google of Facebook). Het neemt echter meer tijd in beslag dan het gewoon versturen waardoor voor commerciële doeleinden (zoals publiciteit) de SSL verbinding wordt gemeden en informatie onversleuteld wordt verstuurd. Dan zal je inderdaad merken dat het slotje open staat en de "s" van HTTPS er niet meer staat.
Dit kan normaal gesproken geen foutmeldingen opleveren, het geeft hackbots echter wel een open deur naar jouw computer. En zoals ik al schreef zijn die hackbots heel actief op Hotmail; aangezien "een verwittigd man is er twee waard" nog altijd even actueel is als vroeger zou ik ten stelligste aanraden je mails enkel te versturen via een degelijk e-mail programma, enkel via de server van je provider en met de beveiligingsinstellingen van het programma optimaal geactiveerd.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Fout 0x8007007A ,hoe oplossen

Bericht door Paulus » 25 jul 2016, 23:25

Bij Hotmail, Outlook, Live (email cliënts van Microsoft) gaat alles standaard via HTTPS :D
Dus niet meer, zoals nog vaak wordt gedacht, via een onbeveiligde verbinding.
Als je vanuit Chrome IE of een andere browser via een HTPPS verbinding contact maakt met een site die geen HTTPS ondersteunt, wordt er automatisch overgeschakeld naar HTTP.
De S verdwijnt dan en het slotje gaat open. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie