Je oude PC nieuw leven inblazen

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
gusteman

Je oude PC nieuw leven inblazen

Bericht door gusteman » 03 aug 2016, 11:51

Fenna schreef onder het topic Avatar Award Augustus:
... ik heb net een andere computer.
Ik had maandag net van alles op mijn "nieuwe" refurbishd Fujitsu geïnstalleerd maar had nog geen afbeeldingen geplaatst.
Ik ben maar wat blij deze, de oude viel om de haverklap stil en kon ik alles weer opnieuw opstarten, ik was er helemaal klaar mee. :pc bad:
Deze is ook een stuk sneller, je doet hem aan en in een fractie van een paar seconden kan je aan de slag. [tu]
Heb je die oude computer nog, beste Fenna?
Dan kan je die opnieuw bruikbaar maken, sneller en krachtiger dan je hem ooit hebt meegemaakt.
Het volstaat om de harde schijf te formatteren en er een Linux systeem op te zetten.
Niet alleen zal je versteld staan van waartoe dat toestel nog in staat is, je hebt dan meteen ook een reserve staan voor als die van jou het eventjes niet meer zou doen. Of gewoon als back-up van je hoofdcomputer. ;P!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Je oude PC nieuw leven inblazen

Bericht door Fenna » 03 aug 2016, 19:55

Ik heb hem nog.
Er staan nog zoveel belangrijke bestanden op welke ik nog niet heb overgezet.
Ga het overwegen.
Bedankt voor de tip.
Afbeelding
Afbeelding

gouwepeer

Re: Je oude PC nieuw leven inblazen

Bericht door gouwepeer » 03 aug 2016, 22:00

Je kan ook kiezen voor een dual-boot systeem (Linux naast Windows). Op deze manier kan je vanuit je Linux instalatie de bestanden in Windows benaderen en deze eventueel naar een externe schijf back-uppen.

Plaats reactie