Windows en Android nieuws 22 augustus 2016

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
gusteman

Windows en Android nieuws 22 augustus 2016

Bericht door gusteman » 22 aug 2016, 23:50

Windows 10:

De laatste update voor Win10 lijkt voor problemen te zorgen bij heel wat gebruikers: de nieuwe mogelijkheden die ingewerkt zitten in de update zorgen er onder meer voor dat (intussen al miljoenen) webcams het plots niet meer doen.
Microsoft verontschuldigt zich hiervoor en hoopt ergens in september met een patch op de proppen te komen.
BRON


Android:

Google komt dan weer aanzetten met een nieuwe versie van hun besturingssysteem, Android 7.0 met als roepnaam Nougat.
Typisch voor Google is het speelse karakter van de introductievideo in overeenstemming met de Android mascotte.
BRON

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Windows en Android nieuws 22 augustus 2016

Bericht door oktagon » 06 apr 2017, 18:17

Een probleem met het activeren van Microsoft Office prof.Plus 2010( wizard activeren?)

Een maand geleden schakelde ik tbv. ink.post over van Windows programma (subnaam vergeten!) naar Outlook express en kreeg een andere vormgeving op het beeldscherm!

Er verschijnt bij het aantoetsen van het ink.post icoon op de onderste werkbalk een groter venster midden op het beeld met de mededeling,dat Microsoft office moet worden geactiveerd.

Aan de bovenzijde van het scherm verschijnt gelijktijdig een 10 mm rode band met mededeling,dat Productactivering is mislukt.

Ik heb er al enkele keren mee zitten hannessen,maar het leidt tot geen resultaat. [burn]

Het venster kan ik verwijderen en verder met normale acties doorgaan,maar de melding intrigeert me.

Nb. Mijn ICT-tovenaar blijft ondanks telefonische verzoeken onbereikbaar,dus komt mijn vraag hier terecht!

Een tweede vraag: Mijn tovenaar plaatste tijdens zijn laatste bezoek een icoon TeamViewerQS op mijn startbeeldscherm (dit scherm behelst een zestigtal iconen van sneltoetsen van programmas,ed).
Hij zou na telefonade met mij een computerprobleem online kunnen oplossen,nadat ik een code had doorgegeven van de TeamviewerQS .
Is dit een vorm van hulp-hacken,hij kan in mijn computer komen!? :roll:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Windows en Android nieuws 22 augustus 2016

Bericht door MetalPig » 07 apr 2017, 14:37

Vraag 1.
oktagon schreef: Nb. Mijn ICT-tovenaar blijft ondanks telefonische verzoeken onbereikbaar,dus komt mijn vraag hier terecht!
Ik zie geen vraag, maar de oplossing lijkt me duidelijk: je moet het product activeren. Al vraag ik me wel af of Microsoft nog wel activatiecodes levert voor zo'n oude versie.
oktagon schreef:Is dit een vorm van hulp-hacken,hij kan in mijn computer komen!? :roll:
Jij kunt hem toegang geven tot jouw PC zodat hij jouw problemen kan oplossen. Dat is praktischer dan dat hij langs moet komen of jou telefonisch uitleggen wat jij moet doen.
Hij kan niet zonder jouw medeweten jouw PC overnemen, en je kunt op je scherm zien wat hij doet. Desgewenst kun je de verbinding verbreken als hij iets doet wat je niet zint.
Als je hem niet vertrouwt moet je er natuurlijk sowieso niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Windows en Android nieuws 22 augustus 2016

Bericht door oktagon » 07 apr 2017, 16:20

Metalpig,

Bedankt voor je info mbt Teamviewer,.ik dacht te negatief!

Wat betreft het activeren,de plaatsing van het product van 2010 van outlook express gebeurde door mijn ICT tovenaar
dus hij moet de activatie maar regelen;zijn "baas"kreeg al bericht van me,of dit kon gebeuren en "baas"zou het organiseren.
Ik bezit mijn ziel in lijdzaamheid!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie