Android

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Android

Bericht door Fenna » 31 okt 2016, 12:55

Ik heb een vraag aan jullie allen of iemand ook weet hoe je een youtube filmpje kan uploaden met een android systeem op dit forum.
Ik heb het een aantal keren het geprobeerd zonder sucses en ik kan evenmin een foto o.i.d. aanpassen om te gebruiken als avatar met android.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Android

Bericht door gusteman » 31 okt 2016, 15:05

Moet inderdaad vervelend zijn, beste Fenna.

Kan je wat meer informatie, technische details dan wel, geven over je toestel (merk, type, model), internettoegang (draadloos, via kabel of wifi) en over de applicaties welke je gebruikt (webbrowser, firewall) en hun respectievelijke instellingen?

Android is een besturingssysteem voor computers en heeft niet echt een impact op de mogelijkheden die een gebruiker kan toepassen op één of andere website. Het enige wat Android doet bij netwerkverbindingen is de browser de mogelijkheid bieden (of ontzeggen) om via de hardware contact te maken met internet. Van zodra je het net op kan is de rol van Android uitgespeeld, de rest wordt gecontroleerd door applicaties die Android gebruiken om het net op te kunnen.
Indien er iets fout loopt moet je het dus bij die applicaties gaan zoeken. :wink:

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Android

Bericht door TheStef » 01 nov 2016, 11:30

Bij mij is het:

Filmpje maken
Naar galerij
Filmpje aanklikken
Het "Delen" symbooltje klikken
Youtube kiezen
Informatie en privacy gegevens toevoegen
De rest gaat vanzelf.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Android

Bericht door Fenna » 01 nov 2016, 12:29

Oke.
Ga het binnenkort proberen.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Android

Bericht door gusteman » 01 nov 2016, 14:11

Fenna schreef:Ga het binnenkort proberen.
Niet echt duidelijk wat je precies gaat proberen, beste Fenna, maar indien je verwijst naar de 'oplossing' van TheStef zal je er niks aan hebben.

TheStef heeft je uitgelegd hoe hij het doet om een filmpje vanop zijn apparaat naar YouTube te plaatsen.

Jij zoekt een oplossing om vanop YouTube een filmpje naar het Mysterie en Wetenschap Forum te plaatsen.

Twee totaal verschillende bewerkingen dus.

In jouw geval heb je een probleem met twee acties:

1) vanop jouw apparaat (waarvan je nog niet hebt vermeld welk apparaat het precies is) een link maken tussen een YouTube filmpje en dit forum;
2) het formaat van een foto aanpassen.

Beide acties vergen het gebruik van bepaalde software, meestal 'toepassing' of 'applicatie' (afgekort een 'app') genoemd.
De toepassing voor werken via internet zal normaal gesproken een webbrowser zijn, eventueel in combinatie met een firewall.
De toepassing voor het aanpassen van een foto zal een specifiek programma zijn, bedoeld voor het opslaan en bewerken van foto's; soms kan zo'n toepassing onderdeel uitmaken van (geïntegreerd zijn in) een ander programma.

Je hebt er ook niet bij vermeld of je die aanpassing wil uitvoeren op een foto die in het geheugen van je apparaat ligt opgeslagen, of dat je die aanpassing wil uitvoeren via het forum of één of andere cloud, zoals TinyPic of Photobucket.

Op basis van dergelijke beperkte informatie is het onbegonnen werk om een gerichte oplossing aan te bieden.

Maar misschien bedoelde je wel dat je meer informatie zou aanreiken waar je schreef "Ga het binnenkort proberen"?

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Android

Bericht door TheStef » 01 nov 2016, 15:30

gusteman schreef:
Fenna schreef:Ga het binnenkort proberen.
Niet echt duidelijk wat je precies gaat proberen, beste Fenna, maar indien je verwijst naar de 'oplossing' van TheStef zal je er niks aan hebben.

TheStef heeft je uitgelegd hoe hij het doet om een filmpje vanop zijn apparaat naar YouTube te plaatsen.

Jij zoekt een oplossing om vanop YouTube een filmpje naar het Mysterie en Wetenschap Forum te plaatsen.

Twee totaal verschillende bewerkingen dus.

In jouw geval heb je een probleem met twee acties:

1) vanop jouw apparaat (waarvan je nog niet hebt vermeld welk apparaat het precies is) een link maken tussen een YouTube filmpje en dit forum;
2) het formaat van een foto aanpassen.

Beide acties vergen het gebruik van bepaalde software, meestal 'toepassing' of 'applicatie' (afgekort een 'app') genoemd.
De toepassing voor werken via internet zal normaal gesproken een webbrowser zijn, eventueel in combinatie met een firewall.
De toepassing voor het aanpassen van een foto zal een specifiek programma zijn, bedoeld voor het opslaan en bewerken van foto's; soms kan zo'n toepassing onderdeel uitmaken van (geïntegreerd zijn in) een ander programma.

Je hebt er ook niet bij vermeld of je die aanpassing wil uitvoeren op een foto die in het geheugen van je apparaat ligt opgeslagen, of dat je die aanpassing wil uitvoeren via het forum of één of andere cloud, zoals TinyPic of Photobucket.

Op basis van dergelijke beperkte informatie is het onbegonnen werk om een gerichte oplossing aan te bieden.

Maar misschien bedoelde je wel dat je meer informatie zou aanreiken waar je schreef "Ga het binnenkort proberen"?
Was niet geheel wakker.

Maar is dat wel mogelijk, dan lijkt het mij toch slimmer om met de BBCode te werken, alleen het achterhalen van de URL word dan een probleem.

Je kunt proberen om youtube te openen in je browser op je tablet.
het filmpje daar op te zoeken
Vinger op de adresbalk houden dan krijg je de keuze "adres kopieren"
Vervolgens plak je dat adres in de blokcode youtube-2 /youtube-2 (met vierkante haken om de youtube-2

Het kan overigens zijn dat de forum software de m.youtube.com link niet snapt.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Android

Bericht door Fenna » 01 nov 2016, 16:35

gusteman schreef:
1) vanop jouw apparaat (waarvan je nog niet hebt vermeld welk apparaat het precies is)
Smartphone met android besturing.


Ik bedoelde met "Ga het binnenkort proberen" een filmpje plaatsen waar TheStef mij een idee voor aanreikte.
Ik dacht aan dat je dat wel begreep. :wink:

Het aanpassen van een foto of download voor een avatar heb ik nog niet geprobeer met photobucket of tynipic.
Had ik nog niet bij stil gestaan dat dit ook mogelijk was :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie