Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
gusteman

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door gusteman » 12 jul 2017, 09:18

Heb toch weer iets bijgeleerd. ;P!
Fenna schreef:Mensen die alleen maar met hun smartphone bezig zijn gedragen zich als autisten, als je ze eens iets vraagt schrikken ze want ze weten niet meer hoe ze met 'normale' mensen moeten communiceren.
Nou, ik heb hier een tienjarige autist met ADHD lopen.
Soms speelt ie de ganse dag buiten, of met Lego, Knex of tekent of leest.
Andere keren zit ie de ganse dag op een schermpje te turen.
Als je hem aanspreekt komt het altijd ongelegen, om het even wat hij aan het doen is.

Maar hij heeft elke zin, elk woord, elk zuchtje gehoord dat aan iemand ontsproten is en kan precies en gedetailleerd verhalen wat er rond hem is voorgevallen tijdens zijn "afwezig zijn".
In tegenstelling tot 'normale' personen zal deze autist reageren op nieuwe informatie wanneer het hem beter geschikt lijkt; wanneer het 'past' in zijn denkpatroon.

Neen, 'zich gedragen als een autist' is, binnen dit geleuter over schermpjes, een bar slechte vergelijking die nergens op slaat.

Wat mij vooral opvalt is het stereotiepe 'autist' versus 'normale persoon'.
Had ik niet verwacht uit de pen van Fenna ..... heb er dus inderdaad weer wat bij geleerd. :wink:

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 10:01

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Échte armoe is dat je de boodschap blijkbaar niet begrijpt.
Oh kijk, nog meer bullshit.
Ik begrijp de boodschap maar ben het er niet mee eens. Had je niet aan gedacht hè?
Je bent een pedante betweterige wijsneus.
:hahaha:

Prachtig, volgens mij schreef je dit:
MetalPig schreef:
Susan schreef: Toen en Nu
<...>
Wij hadden al die dingen niet, maar toch wel ietsje meer.
een kostbaarheid in ,t leven, gezelligheid en sfeer.......

Simon
Wat een pretentieuze bullshit. Alsof het vroeger beter was omdat Simon niet weet dat gezelligheid en sfeer ook buiten de keuken te vinden is. Wat een armoe...
Toch?
Volgens mij schreef je niet dat je de boodschap begrijpt maar het er niet mee eens bent.
Uiteraard denk ik daar dan niet aan want dan zou ik net als jij telkens maar weer aan het interpreteren zijn.
Hihihi ... en nu ben ik een pedante betweterige wijsneus.

Buiten regent het en ik vermaak me heerlijk met jou.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 11:21

Gast1 schreef:Volgens mij schreef je niet dat je de boodschap begrijpt maar het er niet mee eens bent.
Uiteraard denk ik daar dan niet aan want dan zou ik net als jij telkens maar weer aan het interpreteren zijn.
En toch denk je wel aan iets anders wat ik niet schreef, en die interpretatie plaats je hier wel...

Het zou mooi zijn als je je eigen interpretatiegedrag net zo veel aandacht zou geven als dat van anderen.

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 12:51

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Volgens mij schreef je niet dat je de boodschap begrijpt maar het er niet mee eens bent.
Uiteraard denk ik daar dan niet aan want dan zou ik net als jij telkens maar weer aan het interpreteren zijn.
En toch denk je wel aan iets anders wat ik niet schreef, en die interpretatie plaats je hier wel...
En dat is blijkbaar wat jij denkt, waarbij je dus interpreteert.
Bij mij gaat het denken aan het constateren vooraf en dat is iet anders dan interpretatie.
MetalPig schreef:Het zou mooi zijn als je je eigen interpretatiegedrag net zo veel aandacht zou geven als dat van anderen.
Uiteraard interpreteer ik ook en daar word ik graag op gewezen.
Jij ook? [whistle]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 13:50

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Volgens mij schreef je niet dat je de boodschap begrijpt maar het er niet mee eens bent.
Uiteraard denk ik daar dan niet aan want dan zou ik net als jij telkens maar weer aan het interpreteren zijn.
En toch denk je wel aan iets anders wat ik niet schreef, en die interpretatie plaats je hier wel...
En dat is blijkbaar wat jij denkt, waarbij je dus interpreteert.
Nee, deze keer niet. Het staat hierboven zwart op wit. Geen interpretatie nodig.
(En ja, ik weet dat het niet letterlijk zwart op wit is. Het is niet nodig om de woordenboekdefinities van 'zwart', 'op' en 'wit' te citeren.)

Je gebruik van 'blijkbaar' geeft aan dat je interpreteert. Zowel hier als bij eerdere onjuiste interpretatie.
Gast1 schreef:Bij mij gaat het denken aan het constateren vooraf en dat is iet anders dan interpretatie.
Het boeit me eerlijk gezegd niet of je het een constatering of een interpretatie noemt, als hij onjuist is is hij onjuist.
(En weer gebruik je een woordspelletje om af te leiden van de onjuistheid van je constatering. Je trucs zijn bekend en daarom werken ze niet zo goed meer.)
Gast1 schreef:
MetalPig schreef:Het zou mooi zijn als je je eigen interpretatiegedrag net zo veel aandacht zou geven als dat van anderen.
Uiteraard interpreteer ik ook en daar word ik graag op gewezen.
Jij ook? [whistle]
Ik heb er geen probleem mee, maar het leidt af van de inhoud. Je gezeur over de discussie en de woordjes is je maniertje om niet op de inhoud in te hoeven gaan; dat is intussen wel duidelijk.
Ik heb ook een vermoeden wat de reden is, en ik weet dat dat een interpretatie c.q. constatering is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 14:22

Gast1 schreef:Bij mij gaat het denken aan het constateren vooraf en dat is iet anders dan interpretatie.
Heb je eigenlijk wel door hoe neerbuigend dit is?

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 14:31

MetalPig schreef:Je gebruik van 'blijkbaar' geeft aan dat je interpreteert.
Nee hoor, het staat er gewoon.
MetalPig schreef:Het boeit me eerlijk gezegd niet of je het een constatering of een interpretatie noemt, als hij onjuist is is hij onjuist.
Is dat zo? Waarom ga je er dan zo diep op in mijn beste?
MetalPig schreef:Je trucs zijn bekend en daarom werken ze niet zo goed meer.)
Trucs? [think]
MetalPig schreef:Ik heb er geen probleem mee, maar het leidt af van de inhoud.
Dan lijkt het er toch sterk op dat je er wel degelijk problemen mee hebt.
MetalPig schreef:Je gezeur over de discussie en de woordjes is je maniertje om niet op de inhoud in te hoeven gaan; dat is intussen wel duidelijk.
Ik heb ook een vermoeden wat de reden is, en ik weet dat dat een interpretatie c.q. constatering is.
Kijk, we komen er wel ... maar nog even dit:

Een interpretatie is een eigen uitleg.
Een constatering is een vaststelling van een feit en heeft niets met je eigen uitleg te maken.
c.q. betekent "in welk geval, als dat het geval is".
Interpretatie direct te verbinden met constatering is dus niet aan de orde, daar je een eigen interpretatie geeft aan het woordje constatering. :wink:

Sorry, ik zat even te klooien met de citaten, vandaar deze wijziging.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 12 jul 2017, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 14:33

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Bij mij gaat het denken aan het constateren vooraf en dat is iet anders dan interpretatie.
Heb je eigenlijk wel door hoe neerbuigend dit is?
Dat zou zo bij je binnen kunnen komen MetalPig, ik schreef echter niet meer of minder dan dat het hoe bij mij gaat.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 14:39

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Bij mij gaat het denken aan het constateren vooraf en dat is iet anders dan interpretatie.
Heb je eigenlijk wel door hoe neerbuigend dit is?
Dat zou zo bij je binnen kunnen komen MetalPig, ik schreef echter niet meer of minder dan dat het hoe bij mij gaat.
Prima, maar het betekent dat wanneer jij iets bij een ander een interpretatie noemt, je impliceert dat er geen denken aan voorafgegaan is. Dat is neerbuigend.

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 14:42

MetalPig schreef:Prima, maar het betekent dat wanneer jij iets bij een ander een interpretatie noemt, je impliceert dat er geen denken aan voorafgegaan is.
Dat is neerbuigend.
Nee, dat is nou juist weer die interpretatie van jou.

Maar het zonnetje begint hier te schijnen.
Tijd op kippenvoer te gaan halen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 14:43

Gast1 schreef:Een interpretatie is een eigen uitleg.
Een constatering is een vaststelling van een feit en heeft niets met je eigen uitleg te maken.
Hèhè, daar zijn de woordbetekenissen. Die hadden we nog niet gehad. Applaus voor jezelf.

Maar goed, je gebruikt gangbare betekenissen voor de woorden. Dat is fijn.

Wat maakt het dikgedrukte in dit citaat tot een constatering en niet een interpretatie?
Gast1 schreef:Échte armoe is dat je de boodschap blijkbaar niet begrijpt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 14:46

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:Prima, maar het betekent dat wanneer jij iets bij een ander een interpretatie noemt, je impliceert dat er geen denken aan voorafgegaan is.
Dat is neerbuigend.
Nee, dat is nou juist weer die interpretatie van jou.
Volgens het onderscheid dat jij maakt tussen interpretatie en constatering is het een constatering.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Tammy » 12 jul 2017, 15:34

OK heren, laten we het bij het briefje op de keukentafel of aanrecht houden ok ? :grin:
Daar gaat deze topic over, de discussie die nu word gevoerd kan beter op een andere plaats/topic gebeuren.

Bedankt alvast. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door univers » 12 jul 2017, 15:58

OK heren,
Foutje! :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door MetalPig » 12 jul 2017, 16:05

Ik heb geen keukentafel.

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 16:21

Ik wel, maar daar liggen die briefjes zelden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Tammy » 12 jul 2017, 19:16

Ik heb even de slappe lach nu. :mrgreen:
Leuke antwoorden bedankt. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Fenna » 12 jul 2017, 22:00

"gusteman" 'zich gedragen als een autist'
Je moet dit zien als beeldspraak omdat vele smartphone gebruikers zo intens bezig zijn met hun smartphone dat zij zich helemaal afsluiten van de buitenwereld net zoals een autist kan doen, maar in tegestelling tot echte autistitische mesen ontgaat hen wel alles.
Autistische mensen zijn vaak inteligent, dit in tegenstelling tot vele smartphoneveslaafden welke bijvoorbeeld doodleuk tegen iets of iemand oplopen omdat zij zich voor hun omgeving afsluiten en niet opletten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door univers » 12 jul 2017, 22:43

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Waar is het briefje op de keukentafel gebleven ?

Bericht door Gast1 » 13 jul 2017, 04:27

Mee eens Uni, :post: Fenna!

Voorbeelden van vele smartphoneveslaafden die doodleuk tegen iets of iemand oplopen omdat zij zich voor hun omgeving afsluiten en niet opletten, heb ik zelf vaker ervaren (dat ze tegen mij aan botsen) of bam! zelfs al fietsende tegen stilstaande auto's en muren botsen.

Plaats reactie