Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door Tammy » 23 sep 2017, 03:39

Nooit over nagedacht maar is inderdaad best wel omslachtig. :mrgreen:
Zou nu niet meer gebeuren denk ik.

Afbeelding

Bill Gates heeft spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete.

Iedereen kan de toetsencombinatie Control-Alt-Delete dromen. Maar voormalig Microsoft-topman Bill Gates heeft er spijt van. Hij zou het nu anders hebben gedaan.

Online tijdschrift Quartz noemt het een van de Grote Vragen uit het digitale tijdperk: waarom zijn er in godsnaam drie vingers nodig om in te loggen op een Windowscomputer, en waarom dacht Bill Gates dat dit een goed idee was? Tijdens een forumdiscussie heeft Gates woensdag - onder lichte druk van de ondervrager - toegegeven dat hij er spijt van heeft. 'Als ik alsnog een kleine verandering zou mogen aanbrengen, dan zou het één losse toets zijn.'

Ter verdediging van Gates moet worden aangevoerd dat hij niet de bedenker van de beruchte toetscombinatie is. Dat is namelijk een werknemer van IBM, David Bradley, die de combinatie voor de IBM-computers uit de jaren tachtig bedacht. Als ze vastliepen, konden de computers zo weer worden herstart. En om te voorkomen dat iemand per ongeluk een herstarttoets zou indrukken, was het juist de bedoeling om een ingewikkeld toetssamenspel te bedenken: eentje die onmogelijk met één hand kon worden aangeslagen.

Beroemd.

Bradley is daarna de geschiedenisboeken ingegaan vanwege zijn plaagstoot naar Gates: 'Ik heb dan wel Control-Alt-Delete uitgevonden, maar Bill heeft het beroemd gemaakt.' Inderdaad nam Microsoft het voor Windows 3.x over om een taak te annuleren of een computer te herstarten. In latere versies werden nog veel functies toegevoegd aan het indrukken van de drie toetsen, zoals het vergrendelen van een pc, het wisselen van gebruiker of het opnieuw opstarten.

Het is niet voor het eerst dat Gates zich uitlaat over de toetsen. In 2013 zei hij ook al dat het een fout was, maar gaf toen IBM nog de schuld.

BRON.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door gusteman » 23 sep 2017, 11:57

Dit is toch ook weer een voorbeeld van een zekere vorm van geheugenverlies. Of is het gewild geheugenverlies?

In het artikel wordt heel duidelijk aangegeven waar die toetsencombinatie vandaan komt en waarom ze werd bedacht
En om te voorkomen dat iemand per ongeluk een herstarttoets zou indrukken, was het juist de bedoeling om een ingewikkeld toetssamenspel te bedenken: eentje die onmogelijk met één hand kon worden aangeslagen.
Gaan we hier nu ook al de geschiedenis "opschonen" omdat in tussentijd de technologie vooruitgang heeft gemaakt?
Iemand die nu beweert "spijt" te hebben van wat in de toenmalige omstandigheden en met de toenmalige mogelijkheden een verstandige beslissing was is een hypocriete conformist.

Dan kunnen de hedendaagse Amerikanen ook gaan beweren dat ze spijt hebben van hun deelname aan de bevrijding van Europa in WO II. Want hadden ze dat niet gedaan dan was er nooit een conflictsituatie met Rusland geweest en nooit een Koude Oorlog en nooit een bewapeningswedloop en nooit een nucleair arsenaal ..... eigenlijk allemaal best wel grondige redenen om spijt te hebben van hun deelname aan de herovering van Europa uit handen van de nazi's. [jaja]

Dat ze daar nooit eerder hebben aan gedacht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door Tammy » 23 sep 2017, 12:09

Deze topic plaatste ik omdat ik het wel een leuk bericht vond. :grin:
Hoe men achteraf kijkt op beslissingen.
Dat jij de tweede wereldoorlog en koude oorlog erbij haalt Gusteman toen de pc er nog niet was maakt dat ik een vraag heb aan jou:


Jij moet Amerikanen niet echt he ? :mrgreen:
Of zie ik dat fout ?
Vertel het me maar want het ging in deze topic om een pc knopje. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door gusteman » 23 sep 2017, 13:47

Tammy schreef:Deze topic plaatste ik omdat ik het wel een leuk bericht vond. :grin:
Hoe men achteraf kijkt op beslissingen.
En daar ging ook mijn antwoord over, lieve Tammy, hoe men achteraf tegen beslissingen aan kijkt.
Er bestaat maar één goede manier om tegen vroeger genomen beslissingen aan te kijken, en dat is door de vraag te stellen: was de beslissing, rekening houdend met de toenmalige kennis, een goede beslissing? Wanneer je het onderlijnde gedeelte weg laat ben je hypocriet, en dat is precies wat Bill Gates heeft gedaan in zijn reactie.
Tammy schreef:Dat jij de tweede wereldoorlog en koude oorlog erbij haalt Gusteman toen de pc er nog niet was maakt dat ik een vraag heb aan jou:


Jij moet Amerikanen niet echt he ? :mrgreen:
Of zie ik dat fout ?
Vertel het me maar want het ging in deze topic om een pc knopje. [joker]
Nou, lieve Tammy, of het nu ging om een pc knopje (wat dus niet het geval is, het artikel ging over een reactie van Bill Gates op een vraag over een pc knopje) of het ging om het uitsterven van de dino's blijft om het even. Wat ik schreef over WO II en Koude Oorlog was een vergelijking, en vergelijkingen zijn tijdloos en hoeven ook geen causaal verband te hebben met het onderwerp, zolang er sprake is van een vergelijkbare situatie.

Of ik Amerikanen niet echt moet? Ik vind Amerikanen hele bewonderenswaardige mensen maar ze moeten toch eens leren dat de wereld groter is dan de grenzen van de VS.
En dat denk ik al heel erg lang, al sinds ergens in de jaren zeventig toen ik eens een reportage zag waarin een Amerikaan werd gefilmd die werd opgepakt wegens smokkelen en fraude. Zijn reactie was: "Who do you think you are? I'm an American citizen, I want to be released immediately".
Die attitude vinden we nu nog steeds terug bij heel wat Amerikanen en het helpt niet echt dat Trump dit nog eens extra in de verf zet.

Ik vind trouwens wel frappant hoezeer jij enerzijds de Amerikaanse "way of life" bewondert alhoewel die om één van jouw stellingen volledig onderuit haalt.
Jij zegt zo vaak dat een verenigd Europa niet mogelijk is omwille van het feit dat het nooit zal lukken om zo veel verschillende culturen te laten samen leven. De blanke Amerikanen echter zijn stuk voor stuk nakomelingen van Europeanen met verschillende culturele achtergronden die er wonderwel in geslaagd zijn om samen een verenigde natie, bestaand uit verschillende staten, op te bouwen.
Als al die verschillende culturen dat konden op het Amerikaanse continent dan kan dat toch even goed op het Europese continent?

En ik begrijp niet dat je er kan achter staan als het in de VS gebeurt maar dat je er vierkant tegen gekant bent als het in je eigen achtertuin gebeurt. [think]
Want, als ik je goed begrijp, is het toch dat Amerika waar jij uiteindelijk zou willen gaan wonen? Die smeltkroes van culturen waarvan je hier beweert dat die enkel tot ellende kan leiden?

Hoe jij het voor elkaar krijgt weet ik niet maar ik kan er echt geen samenhang in vinden. :?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door Tammy » 23 sep 2017, 16:34

De bedoeling van mijn smilies was om de luchtigheid aan te tonen Gusteman in mijn reactie naar jou toe , maar die is niet overgekomen merk ik. :wink:
En met luchtigheid bedoel ik een beetje grappig antwoord/vraag geven/stellen.
Maar is niet gelukt, no problem.
Ik vind trouwens wel frappant hoezeer jij enerzijds de Amerikaanse "way of life" bewondert alhoewel die om één van jouw stellingen volledig onderuit haalt.
Jij zegt zo vaak dat een verenigd Europa niet mogelijk is omwille van het feit dat het nooit zal lukken om zo veel verschillende culturen te laten samen leven. De blanke Amerikanen echter zijn stuk voor stuk nakomelingen van Europeanen met verschillende culturele achtergronden die er wonderwel in geslaagd zijn om samen een verenigde natie, bestaand uit verschillende staten, op te bouwen.
Als al die verschillende culturen dat konden op het Amerikaanse continent dan kan dat toch even goed op het Europese continent?
Ik merk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik ga proberen dat uit te leggen.
Een verenigd Europa kan je niet vergelijken met Amerika.
Europa heeft duizenden jaren lang aparte culturen gehad.
Eigen regels en wetten en tradities enz.
Amerika is het land van de immigranten.
Uit Europa en verder kwam iedereen daar blanco aan zeg maar.
Ik bedoel daarmee iedereen kwam in een land wat nieuw was en jong voor immigratie begrippen.
Iedereen was in wezen hetzelfde, ondanks achtergrond totaal nieuw beginnen.
Allemaal opnieuw beginnen.
Is iets anders Gusteman .
Jij ziet dat anders dat 1 Europa, en je bent er heel positief over.
Dat is mooi, maar ik ben dat niet.

Alle landen in Europa die dus al heel lang bestaan kunnen wel degelijk samen op 1 continent leven.
Alleen moet je ze niet zoals Brussel wilt in 1 kom gooien met dezelfde wetten, munteenheid enz.
Want dat gaat uiteindelijk niet werken.
Ze hebben namelijk hun eigen indentiteit al zolang, daar moet je geen 1 brij van maken.
Maar dat heb ik al eerder gezegd, ik val in herhaling.
En ik begrijp niet dat je er kan achter staan als het in de VS gebeurt maar dat je er vierkant tegen gekant bent als het in je eigen achtertuin gebeurt. [think]
Want, als ik je goed begrijp, is het toch dat Amerika waar jij uiteindelijk zou willen gaan wonen? Die smeltkroes van culturen waarvan je hier beweert dat die enkel tot ellende kan leiden?

Hoe jij het voor elkaar krijgt weet ik niet maar ik kan er echt geen samenhang in vinden. :?
Die samenhang kan jij ook niet vinden want ik kijk niet naar Amerika zoals jij denkt dat ik kijk beste Gusteman. :wink:
Ik kijk niet naar Amerika omdat het een smeltkroes van culturen is.
En ik heb ook een voorkeur welke delen van Amerika mijn interesses hebben.
Ik houd van het noord-oosten zeg maar waar New York, Washington , Boston, Chicago enz liggen.
En dan natuurlijk de midwest, zoals Wyoming, Utah, Colorado, Dakota enz .
Alles vanaf het midden naar boven toe. :mrgreen:
Daar zou ik willen wonen, de zuidelijke staten en Florida niet.
Alleen de hitte is al genoeg voor mij om daar niet te wonen.
Daarnaast houd ik meer van de eerdere staten die ik heb genoemd.
Zoals ik ook in Europa mijn favoriete landen heb.

Dus hoe ik naar Amerika kijk Gusteman is niet wat jij denkt hoe ik kijk.
Ik kijk niet naar de smeltkroes, ik kijk totaal anders naar de plaatsen en staten.
En dat heeft allemaal te maken met zeer persoonlijke gedachtens en dromen en bewondering en gevoelens en ontroering en gevoel van thuis komen daar die jij niet weet van mij.

Vandaar dat jij die samenhang dus niet vind en nooit zal vinden . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door univers » 23 sep 2017, 19:32

Je vergeet de mooiste staat, Alaska.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door Tammy » 23 sep 2017, 19:43

Ja die zeker ook Univers. ;P!
Ben jij daar geweest ?
Wat ik al zei, alles vanaf het midden van de kaart van Noord Amerika naar boven. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door univers » 23 sep 2017, 19:47

Ben jij daar geweest ?
Aan de kust, niet in het binnenland.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bill Gates spijt van toetsencombinatie Control-Alt-Delete

Bericht door Tammy » 23 sep 2017, 20:07

Mooi Univers, jij hebt echt een hoop gezien van de wereld. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie