Hoofdletter bij elk regelbegin?

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Hoofdletter bij elk regelbegin?

Bericht door oktagon » 09 nov 2017, 14:12

Sinds enkele weken heb ik bij het typen van een brief (mail,etc) het probleem,dat elke regel wordt gestart met een hoofdletter; als een zin bijv. drie regels omvat,moet ik de tweede en derde regel ontdoen van de begin- hoofletter en vervangen door een kleine letter van de verdere tekst.

Bij mijn laatste brief had ik dat avontuur weer en verontschuldigde me maar voor alle hoofletters bij het begin van elke regel;mogelijk krijg ik -van een bekende- wel een reactie.

Hoe kan ik dat probleem oplossen;ik werk met Windows 7-prof. en met Outlook als transporteur als ik het wel heb.

[think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoofdletter bij elk regelbegin?

Bericht door Fenna » 09 nov 2017, 16:32

Moet je naar instellingen gaan en hoofdletterfunctie aanpassen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Hoofdletter bij elk regelbegin?

Bericht door oktagon » 09 nov 2017, 17:12

Ik poogde bij Open Office,zag wel een regeltje ergens,dat aangaf:"Hoofdletters aan het begin van elke regel/zin?"en toetste daar 1x op en zag geen verandering in de regelweergave,nl. normaal begin van elke nieuwe zin met een hoofdletter.

Maar open Office is weer een van Windows gescheiden systeem.

Mogelijk kan een oorzaak zijn het te snel aantoetsen van bijv A met CapsLock of Z met Shift ,je pakt twee toetsen tegelijk!

Bedankt voor je suggestie,Fenna.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoofdletter bij elk regelbegin?

Bericht door Determinist » 10 nov 2017, 21:56

Is het niet zo dat je op de ENTER toets drukt om naar de volgende regel te gaan?
Dit doe ik constant fout, als ik een zin type dan ga ik zelf de lengte van de regel bepalen door ENTER te drukken en de zin af te maken.
Maar je moet gewoon doortypen zodat de zin vanzelf naar de volgende regel gaat.
De enter toets geeft aan dat de volgende zin met startende hoofdletter gezet moet worden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoofdletter bij elk regelbegin?

Bericht door Tammy » 11 nov 2017, 03:57

Ik verplaats je topic naar Computers en Telefonie Oktagon. :grin:
Daar hoort hij thuis en komt meer tot zijn recht.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie