De SMS bestaat 25 jaar

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Cornelius

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Cornelius » 09 dec 2017, 23:15

herman50 schreef:tsja ouderdom denk ik, want als ik m´n medicijnen aanvragen wil bij de assistente is het altijd ....toets 2, wil ik wel maar hoe doe je dat met een draaischijf ? , dus een ouwe telefoon
Digitaal toetsen staat gelijk aan twee maal analoog draaien.
Als gevraagd wordt op toets 3 te drukken, moet je met de draaischijf twee maal achter elkaar het cijfer 3 draaien.
Een kind kan de was doen.
Als je je smartphone wil opladen en er geen stopcontact in de buurt is, kun je de hoorn van het draaitoestel (mits het een bakelieten toestel betreft) op de smartphone leggen en twintig maal achter elkaar alle cijfers van 0 t/m 9 draaien.
Het is een omslachtige oplossing maar in geval van nood kan een mens heel ver gaan.

gusteman

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door gusteman » 10 dec 2017, 22:14

Kijk, dat is nu eens een post waar iemand (in dit geval specifiek herman50) daadwerkelijk iets aan heeft.
Hiervoor geef ik een dikke :post: voor Cornelius. ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door univers » 10 dec 2017, 22:39

Jij bent gul. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Tammy » 11 dec 2017, 07:38

Gaat dat echt zo Cornelius ? :shock:
Is geen grapje ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Cornelius

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Cornelius » 11 dec 2017, 21:32

Tammy schreef:Gaat dat echt zo Cornelius ? :shock:
Is geen grapje ?
Tammy, dit is een grapje.
Net zomin als je digitaal je neus kunt snuiten, kun je met een draaitoestel digitaal bellen.
Of toch ook weer wel, maar dan moet je een apart chipje kopen en dat in het oude toestel plaatsen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Witte wel » 11 dec 2017, 23:46

Je hebt leuke humor Cornelius. ;P!

Toen de draaischrijf vervangen werd door tone toetsen toen kon je met een draaischrijftoestel met de knopjes waar de haak op lage de cijfertoetsen na doen door snel achter elkaar de knop in te drukken. Dus bij 3, drie keer heel snel achter elkaar het knopje in drukken. Bij de negen drukte je je suf maar als je het goed deed dan lukte het. En dit is geen grap want ik heb het zelf zo gedaan destijds.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Cornelius

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Cornelius » 12 dec 2017, 00:05

Witte wel schreef:Je hebt leuke humor Cornelius. ;P!

Toen de draaischrijf vervangen werd door tone toetsen toen kon je met een draaischrijftoestel met de knopjes waar de haak op lage de cijfertoetsen na doen door snel achter elkaar de knop in te drukken. Dus bij 3, drie keer heel snel achter elkaar het knopje in drukken. Bij de negen drukte je je suf maar als je het goed deed dan lukte het. En dit is geen grap want ik heb het zelf zo gedaan destijds.
Ja, dat kon, maar voordat je het trucje onder de knie had, had je wel half Nederland aan de lijn gehad.
Het was een ouderwetse, maar kostbare manier van netwerken waarmee je je tijd vooruit was.
Het Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie heeft je vast een aanmoedigingsprijs in de vorm van een vingerhoed doen toekomen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De SMS bestaat 25 jaar

Bericht door Tammy » 12 dec 2017, 09:00

Ik kon het al niet geloven maar de opmerking van Gusteman deed me licht twijfelen. :rolfl:
Toch zit er een kleine kern van waarheid in lees ik verder, geweldig leuk. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie