Amerikaanse staten klagen Meta aan om psychische schade jongeren

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Amerikaanse staten klagen Meta aan om psychische schade jongeren

Bericht door Tammy » 29 okt 2023, 05:26

Afbeelding

Amerikaanse staten klagen Meta aan om psychische schade jongeren.

Meer dan twintig staten in de Verenigde Staten slepen Meta, het bedrijf achter onder meer Facebook en Instagram, voor de rechter. De tech-platforms zouden jonge gebruikers uitbuiten voor winst en hen schadelijke content laten zien. De zaak is ingediend bij een federale rechtbank in de staat Californië.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... e-jongeren

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik vind het raar dat men Meta wilt aanklagen.
Deze jongeren zitten de hele dag op hun mobiel te turen.
Om Meta daarvan de schuld te geven vind ik te gemakkelijk.
Er bestaat nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, alhoewel deze term bijna is uitgestorven in deze tijd.

En als er jongeren zijn die het niet goed kunnen inschatten dan ligt daar een taak voor de ouders.
Waar zijn die tegenwoordig ?
Ouders die hun kinderen al op 10 jarige leeftijd een mobiel geven zonder regels want het kind moet zich helemaal vrij kunnen ontwikkelen enz.
Je weet wel ouders die een discussie aangaan met tweejarigen en die ook laten beslissen wat er ‘s avonds word gegeten.
Ouders die geen regels instellen ( die kinderen gewoon nodig hebben ) onder het mom vrijheid blijheid en nog meer van die onzin.

Meta aanklagen is niet de oplossing.
Je kinderen beter in de gaten houden wat ze uitspoken op internet wel.

Was getekend : een fossiel uit de vorige eeuw met regels waar ik niet ziek van werd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie