Nokia of HTC?

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Agaat

Nokia of HTC?

Bericht door Agaat » 07 jun 2012, 00:46

Hai lieve forummers...

Ik mag maandag een nieuwe telefoon uitkiezen, omdat mijn abonnement weer afloopt.

Ik heb nu de HTC Desire HD, waar ik erg tevreden over ben. En alhoewel ik nijg naar weer een HTC..ben ik benieuwd of er een soort gelijk model als de HTC bestaan maar dan van Nokia? Ik hoor toch dat hiervan de batterijen echt sterk en lang mee gaan, want die heb ik inmiddels bij mijn HTC al 2 maal vervangen. Iemand ervaring mee?

Zelf twijfel ik dus tussen de HTC ONE en de Nokia Lumia..maar die vind ik weer teveel op de Iphone lijken..en als ik iets vreselijk vind? Is het wel Iphone!

Wat raden jullie mij aan?

Liefs Agaat

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Paulus » 07 jun 2012, 02:20

Als je al veel apps hebt aangeschaft, zou ik voor de HTC gaan omdat dit ook een Android toestel is.
De Nokia gebruikt het nieuwe Windows Phone 7 ls besturings systeem.
Daarbij zitten er ook nog (grote) verschillen tussen de diverse varianten binnen één type!
En verder is het natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je met je telefoon wil kunnen doen.
Heb je al reviews gelezen van deze toestellen?
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Determinist » 07 jun 2012, 13:19

Ik kan je de HTC One-X aanraden. Deze heb ik nu enkele weken.
Hiervoor had ik een HTC Desire.

De One-X is wel een stuk groter. Het scherm is echt super en ales gaat erg soepel en vlot.
(er zit een quadcore processor in).
Vergeleken met de HTC Desire heb je deze voordelen:

- Super fotocamera. Scherpe fotos en zeer snel. Hou de knop ingedrukt en hij neemt meerdere foto's achterelkaar in een zeer rap tempo. Daarna kan je alle losse foto's los bekijken en de beste selecteren. de rest gooit ie dan automatisch weg (als je dat wilt)
- Tijdens filmen foto's maken
- geweldig groot en scherp scherm
- Snel
- Nieuwste HTC Sense op de nieuwste Android versie
- Wifi-N
- Geluid is veel beter dan op de desire (beats audio)

Volgens mij zijn er verschillende HTC One versies (V, X ...)

Als je nu Android gewend bent zou ik de One kiezen...

Agaat

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Agaat » 07 jun 2012, 20:59

Ik heb inmiddels wat reviews gelezen ( dank je Paulus) en inderdaad goed vergeleken, ik vind Android prettig inderdaad ( dank je Determenist) ik twijfelde eerst nog even om de Moterola RAZR x, omdat deze volgens de verkoper een zeer goede baterij had.. vond hel wel een mooi toestel maar..was er niet meteen verliefd op vind het echt een mannelijke stoere telefoon


ik ga niet voor de Nokia... heb hem vandaag in de hand gehad, maar ik vind hem erg vreemd... voelt precies als de Iphone, en ik val op een telefoon met een chique uiterlijk, snelheid, scherpe camera, en subliem muziek kwaltijd, en dat hebben de nieuwe nokia's niet( lelijk die Lumia's)..dus voor mij is de keuze denk ik al gemaakt...heb hem ook al gezien

De HTC One X!!!! dat beeld, en geluid ( monster beatz) gaaf!!!!! ga hem dus Dinsdag ophalen!!

Bedankt beide! :)

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Nokia of HTC?

Bericht door The Grey » 11 jun 2012, 22:48

Om toch even de discussie aan te wakkeren, waarom geen samsung galaxy? ^^
-

Agaat

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Agaat » 12 jun 2012, 00:10

Omdat ik de samsung galaxy eng in de hand vond liggen....en beeld vond ik tegen vallen...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Tammy » 12 jun 2012, 06:04

Ik heb een Nokia E71.
Mijn man , dochter en schoonzoon een Apple Iphone 4 ofzoiets.
Ze vinden mij ouderwets maar ik haat die touchscreen dingen. :mrgreen:
Als ik met mijn worstenpootjes over zo`n scherm ga vliegt het alle kanten uit! [crygr] [crygr]

Is die van jou Agaat ook touchscreen die je wilt hebben.?

Ik wil gewoon knopjes zien die ik kan aanraken anders word ik harstikke gestoord. :grazy:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Agaat

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Agaat » 12 jun 2012, 21:07

Hahaha Tammy, worstenvingertjes! Nou...doe niet zo mal! jij hebt toch geen worstenvingertjes...bedoel mijn buurman hé? Heeft pas worstenvingertjes ( ala the nutty professor) en een paar bouwvakkers klauwen...en zelfs die heeft een Iphone.. hahah valt vast mee...( denk ik)

Ja, ja!!! ik heb hem hoor!!! wat een beauty! snel..en bijzonder goed beeld..poeheej! Ja met touch ik vind het geweldig hoor... was hem wel direct kwijt soms aan mijn Dochtertje..maar als ze zich goed gedraagt en ter cadeau dat ze havo heeft behaald..krijgt ze een Iphone.. :rolleys: ze moet bereikbaar zijn niet?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Tammy » 13 jun 2012, 05:34

Nou ja, ik heb geen bouwvakkerskkauwtjes maar hele dunne slanke vingers ook niet. :lekkapuh: :mrgreen:

Heb 3 maanden een Samsung 360 gehad met touchscreen.
Mijn man en dochter kochten gauw de Nokia E71, want anders waren de ramen hier gesneuveld in huis. :evil:
Mama mia wat werd ik agressief van dat ding! :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nokia of HTC?

Bericht door Tammy » 13 jun 2012, 05:36

Jij veel plezier Agaat met je mobieltje. :mrgreen:
Have fun ermee! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie