Facebook voor moslims

Plaats hier alles wat met computers, internet , mobieltjes en eventuele problemen te maken heeft. En de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Facebook voor moslims

Bericht door Tammy » 08 aug 2012, 16:07

Afbeelding
De homepage van social media platform Salamworld.com dat deze maand online gaat.

Salamworld, een islamitische Facebook, gaat deze maand online.

Op het netwerk moeten gebruikers zich aan de 'halal'-voorschriften houden, wat inhoudt dat vrouwen bijvoorbeeld niet in bikini op de foto mogen.
Ook zijn korte rokken uit den boze.
Over de zichtbaarheid van haren beslissen de gebruikers zelf.

Steenrijke islamitische miljonairs werken maandenlang in Istanbul aan het megaproject, dat over drie jaar 150 miljoen leden moet hebben.

''Het wordt een platform waar mensen vanuit een islamitische levensovertuiging met elkaar kunnen communiceren'', vertelt woordvoerder Yavuz Selim Kurt woensdag in Trouw. ''Al onze leden weten straks dat op onze site de islamitische waarden worden gerespecteerd. Iedereen die zich aan deze regels houdt, is welkom bij Salamworld.''

De makers van de 'moslimfacebook' zijn ervan overtuigd dat het initiatief een succes wordt. ''Er zijn 700 miljoen moslims op aarde online. Deze mensen komen op interent onvermijdelijk in aanraking met boodschappen en beelden die volgens de Koran verboden zijn.''

Omdat de website 'halal' moet zijn, wordt de inhoud gefilterd. ''Vijfhonderd moderatoren zullen aan het werk gaan om in de gaten te houden wat er gebeurt bij Salamworld. Wij zullen echt geen inhoud dulden die in strijd is met de islamistische normen en waarden.''

Bron: De Telegraaf.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Tammy » 08 aug 2012, 16:13

Ik denk dat het zeker een groot succes word onder velen moslims in de wereld.

Jammer dat het word gefilterd.
In mijn ogen is dat sencuur, maar zij zullen daar ongetwijfeld anders over denken.
Toch denk ik ook dat er vele moslims zijn die op de gewone Facebook blijven zeg maar.
Daar kan ook niet alles, maar heb je wel meer vrijheid.

Facebook word door allerlei mensen in de wereld gebruikt.
Het kan mensen dichterbij brengen.
Toch bekruipt mij ook een beetje het gevoel dat ze zich hiermee een beetje afzonderen van de rest van de wereld door de regels enz.
Maar ik zie het door westerse ogen, de velen moslims zullen dit een prachtig initiatief vinden.
Daar ben ik van overtuigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Facebook voor moslims

Bericht door tofu_kronos » 09 aug 2012, 18:44

Goed ding kunnen die moslim mannen hun eigen kinderen en vrouwen lastig vallen. Bij deze mensen staat altijd liefst geen berichten van turken of marokanen, of andere moslims.

Agaat

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Agaat » 11 aug 2012, 15:45

Absolute waanzin, toen ik het las maar ook mijn Partner.. hebben er deels om moeten lachen en deels is het een trieste bedoeling.

Ik vraag me wekelijk af, waar deze gekte-sekte stopt?

Een facebook ( Islamiboek dus eigenlijk) speciaal voor de Moslims om diens tere vrouwtjes en kindjes te beschermen, tegen de schadelijke invloeden van buitenaf? Want owee?

Waar zijn ze mee bezig? Sommige Moslims die deze waanzin verzinnen moet je opsluiten...en heel snel ook! de mens moet soms op de bek gaan, om van te leren..hoort erbij, je moet je leren weren tegen de invloeden van de buitenwereld...

Wie anoniem wil blijven moet vooral niet op het internet rondstruinen, of zijn of haar kinderen buiten laten.

Ik word er met recht een beetje moe van! Ik beken dat ik zelfs nu een beetje kwaadheid begin te voelen, omdat alles Halal moet zijn.. voor dit soort commercie moslims, is het nooit genoeg of voldoende!!!

Vrouwen en kinderen apart...
Halal vlees ( dus ritueel geslacht)
Geen hand schudden bij de vrouwen

En nu een Halal facebook? What's next?

Gaat erg ver zeg

En hoe gaan de zit ooit controleren? vraag ik me af?

Ik kan overal roepen dat ik een Moslim ben ( wat ik niet ben) en lid worden van dat gedoe...vervolgens kan ik alsnog gaan trollen of stalken...dus... dit is gewoon de boel opstoken, om reacties los te krijgen...

Gaat gewoon te ver, zelfs mijn Man moet erom lachen en vind het belachelijk..veel van zijn vrienden ook.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Tammy » 11 aug 2012, 17:39

Zo te lezen Agaat denken dus niet alle moslims zo .
Toch denk ik dat er velen moslims zijn die dit wel leuk vinden.
Maar waarschijnlijk dus de mannen die hun vrouwen dus controleren.

Maar zouden er ook moslim vrouwen zijn die dit misschien ook leuk kunnen vinden?
Sommige vrouwen voelen zich misschien veiliger op zo`n moslim Facebook.?
Er zeker van zijn dat er geen rotzooi zeg maar word neergezet die hun geloof ondermijnen of beledigen.

Ik weet niet hoe het echt werkt in de moslim wereld.
Maar ik leer graag bij. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 11 aug 2012, 17:40

Agaat schreef: Waar zijn ze mee bezig? Sommige Moslims die deze waanzin verzinnen moet je opsluiten...en heel snel ook!
Vind je niet dat je dan precies het zelfde doet wat heel veel andere mensen doen? Moslim of geen moslim,gelovigen of niet gelovigen maakt niet uit....
nml wie volgens hen niet goed denkt of daadwerkelijk bezig is zoals zij vinden wat het juiste is 'moet maar opgesloten worden'.....?

Wie dit graag wil gaan doen op een apart facebook gaan dus, heeft volgens mij alle recht van de wereld óm dat dan ook te doen. Net als wij dat recht ook hebben om waar dan ook op te gaan, ongeacht wat mijn 'buren' of andere medeburgers daar van vinden. We hebben allemaal onze voorkeuren, dat mag van mij vooral zo blijven.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Agaat » 11 aug 2012, 19:02

Lieve Susan,

Ik distantieer me graag van groeperingen of mensen die zich willen laten onderdrukken.

Je vergelijkt naar mijn mening dus, Appels met Peren of wel Dadels met Kofta..

Er zit een groot verschil tussen, de Commercie Moslims en de werkelijke Moslims.

Mensen die pretenderen dat alles halal moet zijn, of wel rein en ontdaan van het kwaad... Van vlees tot aan een vorm van Facebook? dat is een soort sekte gekte vind ik...

Dat soort mensen, die moet je echt opsluiten ja, die zijn aan het indoctrineren.. het onderdrukken.. die zijn ziek...

Die draaien door... *tok tok* rare jongens....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 11 aug 2012, 19:57

Ik vroeg alleen iets Agaat en vergelijk niets. Waar uit haal jij dat ik vergelijk?
Je ergens van distantieren? Prima toch, doe ik ook en dat kan toch ook gewoon?
Ik had het over iets heel anders, over iets wat jij zei en vond dat er moest gebeuren met mensen die zulke gedachten hadden...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Agaat » 11 aug 2012, 21:20

Vind je niet dat je dan precies het zelfde doet wat heel veel andere mensen doen? Moslim of geen moslim,gelovigen of niet gelovigen maakt niet uit....
Is vergelijken Susan...

Je stelde me de vraag, of ik dan niet precies datgene deed, wat andere mensen' doen?

Nee, dat doe ik niet. Verre van ver zelfs...

aquarius

Re: Facebook voor moslims

Bericht door aquarius » 11 aug 2012, 21:25

Heb er helemaal geen moeite mee als islamieten of Joden of christenen of welke groepering dan ook een soort van domein willen hebben op het sociaal medium van Hyves of Faseboek,beter dat dan het commercieel aanprijzen van producten ,ook een vorm van opdringen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 11 aug 2012, 21:47

Agaat schreef:
Vind je niet dat je dan precies het zelfde doet wat heel veel andere mensen doen? Moslim of geen moslim,gelovigen of niet gelovigen maakt niet uit....
Is vergelijken Susan...

Je stelde me de vraag, of ik dan niet precies datgene deed, wat andere mensen' doen?

Nee, dat doe ik niet. Verre van ver zelfs...
Je hebt een héle zin/vraag die er dus bij hoorde en waar het nu juist om gaat in mijn reactie, gewoon weggelaten. Of je begrijpt het misschien niet wat ik vroeg?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Agaat » 11 aug 2012, 23:20

Ja hoor ik begrijp je prima.. Begrijp jij het ook Susan?

Ik citeer datgene waarop je wel degelijk een vergelijk schreef, en op die zin waarop je doelt heb je reeds een antwoord gekregen...

Maar nogmaals, Voor het geval dat je dit ontgaan is? Nee dat doe ik niet....

Vertel anders mij maar op welke manier ik dit volgens jou wel doe?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 12 aug 2012, 08:31

Agaat, ik heb mijn bericht die ik hier vanmorgen had geplaatst weggehaald,
omdat ik er niet tevreden over was.
Soms zet ik het er 'botter' of mischien zelfs verwijtend of aanvallend neer?,
terwijl dát helemaal mijn bedoeling niet is hoor.
Mijn nieuwe reactie komt dus nog.
:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Agaat » 12 aug 2012, 21:53

Beste Susan,

Naar mijn bescheiden mening, heb ik je reeds antwoord gegeven, en ik deelde je mede dat je Appels met Peren vergeleek, door te schrijven dat ik hetzelfde deed als de mensen achter dat Islamietenboek ( for 100 % moslims) wat niet zo is, omdat ik een vrijbuiter ben..maar ik wel vind dat dit soort waanideeën eng zijn en niet goed voor de samenleving...

Dat dit soort mensen achter dat geheel, te ver doorschieten in het geloof beetje erg ver zelfs.... en ja dat soort mensen zijn psychische ziek, en die moet je inderdaad tegen zich zelf maar ook tegen de wereld beschermen..opsluiten ja!..

Ze leven in de waan, dat hiermee alleen goeds voortvloeit... geschikt voor moslims

Terwijl, in de Koran staat dat Tv, Radio, of ander medium (Internet) de duivel zou zijn..en dat slechts de Koran alle antwoorden draagt, dus men heeft niets anders nodig...

Daarmee kan die gehele site dus al plat.... omdat het al direct tegenstrijdig is. Dus ja, ik vind het Sekte gekte....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 13 aug 2012, 06:57

Wellicht heb ik het er niet duidelijk genoeg neergezet, en 'k probeer het nu nog eens. Het was en is beslist niet mijn bedoeling om te vergelijken, en ook denk ik niet dat je het zelfde doet als de mensen achter het het islamietenboek. Misschien zie ik iets over het hoofd Agaat, ik kan het niet vinden in mijn tekst.Sorry als het zo over gekomen is,of als ik jou misschien niet goed heb begrepen.
Je hebt gelijk, dat je je soms beter van iets kan distantiëren.

Echter, ik had het over iets anders Agaat, over iets wat jij zei en vond wat er met mensen moest gebeuren die zulke gedachten hadden. Daarom is het zo jammer dat je volgens mij onbedoeld, die éne zin vergeten bent waar het eigenlijk om gaat in mijn reactie.
Om de volgende twee zinnen gaat het die bij elkaar horen, dus niet los van elkaar geinterpreteerd dienen te worden:
Susan schreef: Vind je niet dat je dan precies het zelfde doet wat heel veel andere mensen doen? Moslim of geen moslim,gelovigen of niet gelovigen maakt niet uit....
nml wie volgens hen niet goed denkt of daadwerkelijk bezig is zoals zij vinden wat het juiste is 'moet maar opgesloten worden'.....?
Er zijn onder gelovige groeperingen mensen die vinden dat niet gelovigen bestreden moeten worden, opgesloten of nog andere dergelijke maatregelen.
Maar óók onder juist niet gelovigen zijn mensen die juist vinden dat gelovigen bestreden moeten worden,opgesloten of nog andere ergere maatregelen.
In beide gevallen vinden ze dus dat mensen die andere gedachten hebben dan zij zelf,opgesloten enz moeten worden. Anderen veroordelen ze omdat ze andere gedachten hebben.
Doordat jij het met deze mensen (de heel anders denkenden dus) totaal niet eens bent, zeg en vind je dat ze opgesloten moeten worden...
Nogmaals het is niet mijn bedoeling te vergelijken, maar toch lees ik in jouw tekst dat je eigenlijk hetzelfde doet dan.
Ik hoop dat je me nu wel begrijpt hoe én wat ik precies bedoelde.
Maar misschien heb ik jouw schrijven/bedoeling wel niet begrepen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Barrel

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Barrel » 16 aug 2012, 20:43

Agaat schreef:
Dat dit soort mensen achter dat geheel, te ver doorschieten in het geloof beetje erg ver zelfs.... en ja dat soort mensen zijn psychische ziek, en die moet je inderdaad tegen zich zelf maar ook tegen de wereld beschermen..opsluiten ja!..
Tjonge, daar zeg je nog al wat. Als je je eigen regels er op na wil houden, ben je psychisch ziek? Dat zeg je feitelijk. In principe projecteer je eerst een heleboel van je eigen oordelen over moslims op die moslims, om ze vervolgens voor psychisch ziek uit te maken.

Als ik in een kerk kom, moet ik me aan de regels van die kerk houden. Lijkt me logisch. Zelfde in moskee, maar ook in het clubhuis van de Hells ANgels. Internet is een vrije plek, dus waarom een groep niet zelf mag bepalen welke regels ze toepassen ... Zelfs hier op het forum gelden regels. Wij vinden die normaal. Er zijn mensen die 'halal' normaal vinden. Waarom zou je die dan uit hun waarden moeten halen, en psychisch ziek moeten verklaren?

Dat er een heleboel fanatieke idioten zijn in de Islam, zoals in elke godsdienst, is me evident. Maar dat wil niet zeggen dat de godsdienst zelf van dien aard is. Ken een heleboel moslims die gewoon aangepast zijn aan de Nederlandse maatschappij. Als ik een bbq hou, nemen ze bijvoorbeeld zelf halal vlees mee. Anderen vinden dat dan weer belachelijk, ze moeten maar gewoon met ons meedoen. Echter, dat doen ze, maar houden hun eigen principes erop na. Doe ik ook. Als ik bij Afrikaanse vrienden eet, sla ik de sprinkhaan over. Met alle respect.

Leef en laat leven. Als mensen hun eigen facebook willen beginnen, met welke regels dan ook, waarom zou je je daar dan druk om maken? En als het een succes is, is dat een teken dat er dus behoefte aan was. De Westerse maatschappij stroomt nou niet over van fatsoen, dus kan me voorstellen dat groeperingen aan onderdelen daarvan niet telkens blootgesteld willen worden.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Facebook voor moslims

Bericht door Susan » 17 aug 2012, 07:45

Mooi geschreven Barrel ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie