'Kim Jong Il steelt geld uit online games'

Plaats hier alles over je favoriete games , de nieuwste games , reviews en de laatste ontwikkelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Kim Jong Il steelt geld uit online games'

Bericht door Tammy » 19 aug 2011, 10:01

Afbeelding
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Il .

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il heeft met hulp van Zuid-Koreaanse hackers geld uit populaire online games gestolen. Volgens The New York Times heeft de communistische leider in twee jaar tijd meer dan zes miljoen dollar buitgemaakt.

De hackers zouden in opdracht van Kim op de servers van de online games Lineage en Dungeon and Fighter hebben ingebroken. Vervolgens lieten ze tientallen onbemande computers doorlopend de games 'spelen' om virtueel geld te verdienen. Het verzamelde virtuele goud werd op internet voor echt geld aan gamers verkocht.

Office 39.

De Zuid-Koreaanse politie heeft de hackers in China opgepakt. De vier Zuid-Koreanen en een Chinees zouden deel uitmaken van Office 39. Deze groep verdient volgens het Amerikaanse dagblad geld voor het Noord-Koreaanse regime met de verkoop van drugs, namaakproducten en wapens.

Noord-Korea ontkent de aantijgingen en ziet de beschuldigingen van de Zuid-Koreaanse overheid als een complot tegen de staat.

Bron: Ad.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Kan dat ook al ? :shock:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: 'Kim Jong Il steelt geld uit online games'

Bericht door tofu_kronos » 19 aug 2011, 20:47

Ik ken mensen die schepen in het spel eve online upgraden en dan doorverkopen op ebay aan andere gamers sommige hebben er hun vaste baan van gemaakt en halen duizenden euro's binnen per maand.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Kim Jong Il steelt geld uit online games'

Bericht door Tammy » 20 aug 2011, 05:51

Ik snap er niks van, maar dat ligt natuurlijk aan mij. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie