Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door taigitu » 28 jul 2015, 12:06

Everything Is Here to Help You- Matt Kahn
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 14:39

Tja ... Alles is hier om jullie te helpen ...
Ik heb een paar minuten geluisterd en gekeken naar de man.
Een uur en 18 minuten is een uur en 15 minuten te veel voor mij.
Ik zou niet weten waar ik mee geholpen moet of dien te worden en ik voel geen prettige vibratie van hem naar mij toe.
Ook de stem komt niet prettig over ... brrrr ...
Al typende praat de man op de achtergrond verder en het voelt niet goed.
Het lijkt er op alsof hij ook grappig wil zijn of over probeert te komen.
Mijn God zeg ...
Beetje griezelig en akelig.
13 in een dozijn of zoiets ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door taigitu » 28 jul 2015, 19:02

@ Pierre
Ik moest ook even wennen aan de man maar hij wist me wel te boeien.
Ik heb het in één keer uitgezeten en dat gebeurt me niet vaak en ga hem over een week of
zo nog een keer kijken. Hij vertelt meerdere dingen die mij niet onbekend zijn en ook dingen
die ik ter harte neem. Jouw beoordeling over de man en zijn lezing, na die paar minuten al
typende...., lijkt mij een beetje kort door de bocht. Maar ik kan deze video waarderen
omdat hij mij wat aanreikt waar ik iets mee kan.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 28 jul 2015, 19:09

Taigitu, ik ga 'm helemaal bekijken.
Gewoon omdat ik de tijd er voor heb en omdat ik nu toch wel weer wat nieuwsgieriger word.

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 30 jul 2015, 06:56

Taigitu,

Ik ben volkomen neutraal achterover gaan zitten en heb naar hem geluisterd en liet hem bij mij binnenkomen.
Na 37 minuten kreeg ik een heel akelige hoofdpijn en ik heb Philip Glass aangezet en beluister nu 'The Light'.
De hoofdpijn begint een beetje af te nemen.

De man 'voelt niet goed' bij mij.
Het voelt zelfs als 'bedrog'...
Hij voelt niet aan als 'puur' en ik heb me afgevraagd of ik als deze negatieve zaken die ik voel misschien meer over mij zeggen dan hem.
Hij heeft een kalme stem en lieve ogen, hij beweegt heel kalm met zijn handen en geeft een schijnbare blijk van groot zelfvertrouwen.
Totaal niets mis mee, maar toch ...
Ik kan de vinger niet op de wond leggen ...

Het voelt als bedrog dat hij blijft herhalen; "I honor you."
Julie Dittmar naast hem zit continu instemmend te knikken.
Het voelt voor mij als een show om te 'toehoorder te winnen' ...
Opmerkelijk is dat ik bij het zoeken van illustraties op "I honor you" bij deze illustratie terecht kwam:

Afbeelding

Die doorverwees naar deze illustratie:

Afbeelding

De avatar van Susan ... :shock:

De keurig geklede Math Kahn vertoont heel sterke trekjes met Osho.
Hij gebruikt zelfs citaten en neemt daarbij dezelfde houding aan als Osho.
Julie Dittmar blijft maar knikken ...

Hij blijft maar herhalen: "Everything is here to help you."
En je hebt rechten, rechten om gefrustreerd te zijn, alles is goed en alles is hier om je te helpen.
Ik kan me voorstellen dat iedereen dit graag wil horen.

Nee, hij is totaal (en uiteraard) anders dan Osho (hoewel hij hem op een bepaalde wijze imiteert), Jiddu Krishnamurti of Nicholas James Vujicic om maar eens wat sprekers te noemen.
Deze mensen kwamen moeiteloos bij me binnen en het voelde werkelijk goed.
Bij Jiddu voel ik een heerlijke rust in mij en bij Osho ook, het eerste zien en horen van Nicholas James Vujicic voelde bij mij als 'schoonheid'.
Gusteman plaatste laatst een reactie in het topic "Geloven, of niet?"
Ik heb genoten op de wijze waarop Peter de Graef vertelt en ook hij kwam bij mij binnen, maar ook weer totaal anders dan de andere genoemden.
Ik heb genoten reageerde na het zien van het filmpje (wat maar 18 minuten duurt) als volgt:
Gast1 schreef:U bent een antropoloog Gusteman.
Ik heb werkelijk genoten en inderdaad, ik vind me hier zelf ongelooflijk sterk in terug.
Hij vertelt het allemaal heel smakelijk en schitterend.
Puur!
Wauw ...

Momenteel ben ik zelfs een beetje emotioneel, een soort van vreugde.
Dank je wel.
Ik ben het aan het verwerken en ga je nog een PM sturen.
Ik ben écht positief geraakt.
Los van mijn reactie, ik ben nieuwsgierig wat je voelt bij het beluisteren van deze man.
Laat je me het weten?
gusteman schreef:Om nog even terug te keren naar het onderwerp: "Geloven, of niet?"

Peter De Graef, een Vlaams acteur, geeft in deze monoloog een kijk op zowat alles wat heeft te maken met "zijn", ook het geloven.
Interessant hierbij is: persoonlijk vind ik in deze naamgenoot van Gast1 heel veel van Gast1 zelf terug.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Osiris » 30 jul 2015, 09:08

Ben niet zo van 'opsluiten binnen een cirkel', doet me teveel denken aan een heksenkring,waar je je controle opgeeft aan degene die de cirkel gecreeerd heeft.

De zuivere manier is gebruik van het zogenaamde infinity symbool,waar beide partijen weliswaar verbonden zijn,binnen hun eigen cirkel staan en hun eigen controle behouden.
Geen Master/slave verbinding.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door taigitu » 30 jul 2015, 16:28

Gast1 schreef:Taigitu,

Ik ben volkomen neutraal achterover gaan zitten en heb naar hem geluisterd en liet hem bij mij binnenkomen.
Na 37 minuten kreeg ik een heel akelige hoofdpijn en ik heb Philip Glass aangezet en beluister nu 'The Light'.
De hoofdpijn begint een beetje af te nemen.

De man 'voelt niet goed' bij mij.
Het voelt zelfs als 'bedrog'...
Hij voelt niet aan als 'puur' en ik heb me afgevraagd of ik als deze negatieve zaken die ik voel misschien meer over mij zeggen dan hem.
Hij heeft een kalme stem en lieve ogen, hij beweegt heel kalm met zijn handen en geeft een schijnbare blijk van groot zelfvertrouwen.
Totaal niets mis mee, maar toch ...
Ik kan de vinger niet op de wond leggen ...
Als hij 'niet goed voelt' voor je, dan is dat gewoon zo voor jou. Alleen zou ik daar niet direct
allerlei vermoedelijke oordelen aan verbinden als je een paar minuten iemand hebt gezien op
een video. Dat je hoofdpijn kreeg ligt voor mij bij jou en niet bij de man. Zoals je zelf
schrijft 'liet je hem bij je binnenkomen'. En dat terwijl je eerste reactie je een
aversie liet voelen. Dat kan je proberen daar neutraal voor te gaan zitten, maar dat werkt niet.
Héél misschien dat Christiane Beerlandt je iets duidelijk kan maken......?
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =39&t=9372
Gast1 schreef:De keurig geklede Math Kahn vertoont heel sterke trekjes met Osho.
Hij gebruikt zelfs citaten en neemt daarbij dezelfde houding aan als Osho.
Julie Dittmar blijft maar knikken ...

Hij blijft maar herhalen: "Everything is here to help you."
En je hebt rechten, rechten om gefrustreerd te zijn, alles is goed en alles is hier om je te helpen.
Ik kan me voorstellen dat iedereen dit graag wil horen.
Zoals ik schreef moest ik ook even wennen aan hem. Alleen ik bedenk dan dat ik kijk naar
de 'verpakking' die het verhaal vertelt
. En ik vond hem niet zo verstorend dat ik niet
naar hem wilde luisteren. Verder had ik er geen moeite mee, ik kan dat buiten sluiten.
Ik moest lachen om je opmerking dat hij zelfs citaten gebruikt'.
Wat bedoel je daarmee.... mag hij dat niet of zo? Ik gebruik ze ook, te pas en te onpas.

En je vergelijking doet niet helemaal recht aan de man. Ten eerste vindt ik het moeilijk om
mensen te vergelijken omdat iedereen verschillend is (logisch), maar Kahn geeft een lezing
en Krishnamurti en Osho hebben gesprekken. En dat zijn twee verschillende dingen.
Een lezing onderga je passief, je luistert alleen.
En bij de video's met gesprekken van Osho en Krishnamurti is er interactie met publiek.
Een totaal andere energie tussen de twee.
Hoewel ik hierbij moet opmerken dat ik zowel bij Osho als Krishnamurti wel eens denk 'schiet
ff op...... als de pauzes me gaan hinderen. Maar dat ligt aan mij en mijn ongeduld.

Zijn zin dat 'alles hier is om jullie te helpen' is geen loze kreet. Het leven gebeurt aan je door
alles wat we meemaken. Het zijn onze levenslessen. En we hebben het recht om alle
emoties te hebben die horen bij een functionerend lichaam en die mogen gevoeld worden!
Ze zijn er namelijk om ons de lessen te laten begrijpen die het leven op ons pad zet?
We hebben als kinderen geleerd om bepaalde emoties niet te hebben omdat we 'groot'
moesten zijn voor wat voor reden dan ook, en dat leverde blokkades op die in ons
volwassen leven nog aanwezig kunnen zijn.
Dus die herhaling van bepaalde zinnen kan heel functioneel bedoeld zijn, jij hebt ze in ieder
geval onthouden al irriteren ze je vermoedelijk?

Die video heb ik niet bekeken, maar wat niet is kan nog komen in het weekend.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 01 aug 2015, 19:44

Hoi taigitu.

Ik ga jouw reactie nog wat beter lezen en probeer nu mijn pc even uit.
Ik heb 'm helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ik heb geen onderdelen overgehouden.
Hij doet 't nog gelukkig.

Ik kom er op terug.

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 04 aug 2015, 10:54

taigitu schreef:
Gast1 schreef:Taigitu,

Ik ben volkomen neutraal achterover gaan zitten en heb naar hem geluisterd en liet hem bij mij binnenkomen.
Na 37 minuten kreeg ik een heel akelige hoofdpijn en ik heb Philip Glass aangezet en beluister nu 'The Light'.
De hoofdpijn begint een beetje af te nemen.

De man 'voelt niet goed' bij mij.
Het voelt zelfs als 'bedrog'...
Hij voelt niet aan als 'puur' en ik heb me afgevraagd of ik als deze negatieve zaken die ik voel misschien meer over mij zeggen dan hem.
Hij heeft een kalme stem en lieve ogen, hij beweegt heel kalm met zijn handen en geeft een schijnbare blijk van groot zelfvertrouwen.
Totaal niets mis mee, maar toch ...
Ik kan de vinger niet op de wond leggen ...
Als hij 'niet goed voelt' voor je, dan is dat gewoon zo voor jou.
Alleen zou ik daar niet direct allerlei vermoedelijke oordelen aan verbinden als je een paar minuten iemand hebt gezien op een video.
Dat je hoofdpijn kreeg ligt voor mij bij jou en niet bij de man.
Zoals je zelf schrijft 'liet je hem bij je binnenkomen'.
En dat terwijl je eerste reactie je een aversie liet voelen. Dat kan je proberen daar neutraal voor te gaan zitten, maar dat werkt niet.
Héél misschien dat Christiane Beerlandt je iets duidelijk kan maken......?
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =39&t=9372
Ja, Christiane Beerlandt 'heeft gelijk' ...
De laatste maanden en met name de laatste weken waren erg zwaar voor mij en het leek er op dat mijn positieve energieën 'weggevreten' waren.
Het verleden weekend deed mij heel goed en nu lijkt het er op dat mijn 'batterij' weer opgeladen wordt.
Wat ik hier van jou geciteerd heb, is correct en ik ben het met je eens.
Gast1 schreef:De keurig geklede Math Kahn vertoont heel sterke trekjes met Osho.
Hij gebruikt zelfs citaten en neemt daarbij dezelfde houding aan als Osho.
Julie Dittmar blijft maar knikken ...

Hij blijft maar herhalen: "Everything is here to help you."
En je hebt rechten, rechten om gefrustreerd te zijn, alles is goed en alles is hier om je te helpen.
Ik kan me voorstellen dat iedereen dit graag wil horen.
Zoals ik schreef moest ik ook even wennen aan hem. Alleen ik bedenk dan dat ik kijk naar de 'verpakking' die het verhaal vertelt.
En ik vond hem niet zo verstorend dat ik niet naar hem wilde luisteren. Verder had ik er geen moeite mee, ik kan dat buiten sluiten.
Ik moest lachen om je opmerking dat hij zelfs citaten gebruikt'.
Wat bedoel je daarmee.... mag hij dat niet of zo? Ik gebruik ze ook, te pas en te onpas.

En je vergelijking doet niet helemaal recht aan de man. Ten eerste vindt ik het moeilijk om mensen te vergelijken omdat iedereen verschillend is (logisch),
maar Kahn geeft een lezing en Krishnamurti en Osho hebben gesprekken. En dat zijn twee verschillende dingen.
Een lezing onderga je passief, je luistert alleen. En bij de video's met gesprekken van Osho en Krishnamurti is er interactie met publiek.
Een totaal andere energie tussen de twee.
Hoewel ik hierbij moet opmerken dat ik zowel bij Osho als Krishnamurti wel eens denk 'schiet ff op...... als de pauzes me gaan hinderen.
Maar dat ligt aan mij en mijn ongeduld.
Oké. Hier 'voel' ik het anders.
Ik weet niet of de man op mij storend werkte, maar 'het voelde' niet goed en dat is nog steeds zo.
Mijn opmerking: "De keurig geklede Math Kahn ..." verklapt wel iets en dat komt door mijn ervaringen.
Hier generaliseerde ik, omdat ik al te vaak heb meegemaakt dat keurig en strak geklede lieden, erg vaak 'een spel' spelen en zelfs bezijden de waarheid spreken.
Zeker kan ik vergelijken. Als anderen succes hebben met hun wijzen van presentaties, worden deze vaak gekopieerd.
In China en Japan zie je heel vaak kopieergedrag van ondergeschikten die hun 'baas' als groot voorbeeld zien.
Je hoeft er echter niet voor naar deze contreien.
Ik zie heel duidelijk hetzelfde kopieergedrag van deze Kahn, die 'zelfs citaten van Osho' gebruikt.
Daarom schreef ik dat.
Niets mis om citaten van anderen te gebruiken, want ook ik doe dat.
Maar daarbij is het wel fijn als je jezelf blijft en dat mis ik bij deze Kahn.
Als ik dat nu alles loslaat, blijft Math Kanhn niet goed voelen. Serieus.
Overigens gaf Jiddu Krishnamurti zeer zeker lezingen
Reeds in 1925 begon Krishnamurti zijn volgelingen duidelijk te maken dat hij die een ander volgt ophoudt de waarheid te volgen, waarmee hij stelselmatig afstand nam van zijn wereldleraarschap.
Op 3 augustus 1929 ontbond hij te Ommen de Orde van de Ster in het Oosten, die op dat moment over de hele wereld zo‘n 40.000 leden telde.
Krishnamurti brak formeel met de Theosofische Vereniging in 1930, en ging over de hele wereld lezingen houden om mensen ‘onvoorwaardelijk vrij te maken’ van organisaties en rituelen die het zoeken naar de waarheid belemmeren.
(Wikipedia).

Osho gaf óók lezingen.
De pauzes die ze laten vallen tijdens de 'lezingen' vind ik heerlijk.
Aanvankelijk niet en dat vertelde alles over mij, nu is dat anders, ik omarm pauzes en stilten (behalve de laatste weken dat tot het verleden weekend).
taigitu schreef:Zijn zin dat 'alles hier is om jullie te helpen' is geen loze kreet.
Het leven gebeurt aan je door alles wat we meemaken. Het zijn onze levenslessen.
En we hebben het recht om alle emoties te hebben die horen bij een functionerend lichaam en die mogen gevoeld worden!
Ze zijn er namelijk om ons de lessen te laten begrijpen die het leven op ons pad zet?
We hebben als kinderen geleerd om bepaalde emoties niet te hebben omdat we 'groot' moesten zijn voor wat voor reden dan ook,
en dat leverde blokkades op die in ons volwassen leven nog aanwezig kunnen zijn.
Dus die herhaling van bepaalde zinnen kan heel functioneel bedoeld zijn, jij hebt ze in ieder geval onthouden al irriteren ze je vermoedelijk?

Die video heb ik niet bekeken, maar wat niet is kan nog komen in het weekend.
I agree.
Behalve dat alles hier is om mij te helpen.
Misschien is de strekking wel hetzelfde, maar ik zou zeggen: "Alles is hier om ons te laten zien (waarnemen), wat je er mee doet is aan jou."
Het telkenmale herhalen van iets, is wat bij mij associeert aan het er in stampen zoals de RK- kerk dat deed/doet.
Dwang, indoctrinatie ...
Ik hou daar niet van en inderdaad, misschien 'irriteerde' (of stoorde) mij dát wel, in zijn strakke en kreukvrije pak en gemanicuurde nagels. Brrrr.
Je bespeurd zeer zeker enige conditionering bij mij ... maar ook zeer zeker ervaring.

Heb je nog naar de video gekeken van Peter De Graef?

Welnu ...

Je weet dat ik heel vaak geschreven heb dat ik 'boos zijn' en boos worden als 'onvolwassen' en als onmacht betiteld heb.
Voor het eerst in ruim 10 jaar ben ik verleden week boos geworden.
Heel boos zelfs.

Anderen zien het als een 'opkropping' die er uit is gekomen, niets is echter minder waar en dat gelooft niemand.
Ik ben zo open als een open deur en krop totaal niets op.
Mijn energieën echter waren verdwenen en bij het horen van een opmerking van een ongeveer 80 jarige vrouw, belandde ik in een situatie van heel vroeger.
Het waren niet zozeer de woorden, maar vooral ook de houding die ze er bij aan nam.
Deze vrouw permitteert zich er alles uit te flappen en niemand zegt er wat van.
Bij mij ging dat nu net even iets anders.

Als een tijger vloog ik tegen haar uit in een volle winkel.
Ze wist niet wat haar overkwam en niemand zei er nog wat.
Ik ben daar heel erg van geschrokken en het voelde niet goed, ook al 'mag' het, dat boos worden.
Het was wel weer een bijzondere ervaring en ik heb besloten de vrouw geen excuses te maken.
Ik laat het voor haar ook een leermoment zijn, als ze dat beseft.
Het is niet zo, dat het niet goed voelde omdat anderen wat van mij zouden kunnen denken, want dat interesseert mij totaal niets.
Het voelde 'in mij' niet goed.

Ik ben weer gaan mediteren en dat voelt goed, en dat ... had ik al lang niet meer gedaan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door taigitu » 04 aug 2015, 17:11

Gast1 schreef:Ja, Christiane Beerlandt 'heeft gelijk' ...
De laatste maanden en met name de laatste weken waren erg zwaar voor mij en het leek er op dat mijn positieve energieën 'weggevreten' waren.
Het verleden weekend deed mij heel goed en nu lijkt het er op dat mijn 'batterij' weer opgeladen wordt.
Wat ik hier van jou geciteerd heb, is correct en ik ben het met je eens.
Dat 'je emmertje vol raakte' dat wist ik en daarom reikte ik de uitleg van Christiane Beerlandt héél voorzichtig aan.
Meditatie kan veel voor je doen om weer energie te krijgen en maakt het 'loslaten' makkelijker.
Gedachteloos, ontspannen je lichaam waarnemen.
En bij iedere afleiding weer terug naar wat er zich in je lichaam voordoet zonder oordeel.
Gast1 schreef:Oké. Hier 'voel' ik het anders.
Ik weet niet of de man op mij storend werkte, maar 'het voelde' niet goed en dat is nog steeds zo. Mijn opmerking: "De keurig geklede Math Kahn ..." verklapt wel iets en dat komt door mijn ervaringen.
Dat Kahn niet 'goed voelde' is iets onderhuids als je het op energetisch bedoelt. Dat is oké. Die ervaringen heb ik ook en heb geleerd daar geen plaatjes van mijn vorige ervaringen aan te plakken. Die plaatjes hebben de neiging te blijven plakken aan die persoon terwijl ze bij een andere situatie van jou horen.
Ik ga ervan uit dat ik het ooit weet wat in mij zo doet reageren naar de ander. Ik hou een zekere reserve naar die persoon tot mij duidelijk wordt wat het precies is. En dat kan soms verrassend zijn. Als ik generaliseer uit vorige ervaringen van andere personen en dat plaatje plak op 'een gevoel' van dat moment met Kahn, trek ik de boel scheef. En doe ik mezelf en de ander tekort.
Gast1 schreef: Als ik dat nu alles loslaat, blijft Math Kanhn niet goed voelen. Serieus.
Overigens gaf Jiddu Krishnamurti zeer zeker lezingen.
Als Kahn niet goed voelt, dan is dat zo. Ik zelf heb ook even moeten 'wennen' aan zijn manier van spreken. Ik laat het gevoel los en ga voor het gesproken woord, waar ik wel of niet iets mee kan. Misschien dat ik later te weten kom waarom ik zo voelde, maar zo belangrijk is het niet.

Voor zover ik weet is Krishnamurti niet de man die lezingen wil geven. Ik kan me niet herinneren (maar ik kan het mis hebben) dat er geen interactie is tussen Krishnamurti met het publiek in de video's die ik heb gezien. Of het moet een paar-minuten-video zijn, geknipt uit een langere video. Dus waarop hij antwoord of uitleg geeft.
Hij voert gesprekken met zijn publiek. Hij wil niemand iets opleggen zoals in een lezing vaak wel gebeurt bij allerlei mensen. Wordt er een vraag gesteld dan wordt die vraag vaak direct gebruikt om de vraagsteller zelf het antwoord te laten geven door te vragen waarom die vraag wordt gesteld en hoe die vraag is ontstaan..... Het is de interactie tussen de vraagsteller en Krishnamurti die het antwoord creëren. Hij voert een gesprek, geen lezing.
Kijk even het begin van deze video, op ongeveer 5 minuten legt hij nadrukkelijk uit dat zijn toespraak geen lezing is, hij heeft gesprekken met zijn toehoorders..
http://w.jkrishnamurti.org/nl/krishnamu ... 1-of-2.php

(Een mooi citaat hierbij: In een goede vraag zit het antwoord vervat en in het briljante antwoord zit een goeie vraag. Richard Saul Wurman)
Gast1 schreef: I agree.
Behalve dat alles hier is om mij te helpen.
Misschien is de strekking wel hetzelfde, maar ik zou zeggen: "Alles is hier om ons te laten zien (waarnemen), wat je er mee doet is aan jou."
Het telkenmale herhalen van iets, is wat bij mij associeert aan het er in stampen zoals de RK- kerk dat deed/doet.
Dwang, indoctrinatie ...
Ik hou daar niet van en inderdaad, misschien 'irriteerde' (of stoorde) mij dát wel, in zijn strakke en kreukvrije pak en gemanicuurde nagels. Brrrr.
Je bespeurd zeer zeker enige conditionering bij mij ... maar ook zeer zeker ervaring.
Er is niet alleen waarnemen/zien. Er is veel dat we direct ervaren zonder dat er waarnemen aan te pas komt of dat pas achteraf 'gezien' kan worden. Dus zijn zin dat 'alles is hier om jullie te helpen' klopt wel. Ga maar na vanaf welke leeftijd je bewust kan waarnemen wat er op je pad komt en je bewust 'weet' hoe er mee om te gaan. Zelfs als 'wijze oude man of vrouw' kan je overvallen worden door iets, zonder het waar te nemen...... het kan zomaar uit de lucht vallen op je huis (Alphen aan de Rijn, waar geen tijd was om waar te nemen?).

Ook hier plak je een plaatje van andere situaties op Kahn. Dat is inderdaad conditionering die blijkbaar dominant is op dit moment.
Ik ben 'allergisch' voor autoriteit, zoals ik eerder heb geschreven. Alles in mij komt in opstand als ik gemanipuleerd wordt tot iets waar ik me absoluut niet in kan vinden. Ik weet dat sommige dingen in het leven niet te vermijden zijn, maar in situaties waar ik het 'niet binnen laat komen' omdat ik de regie in handen heb, kan ik het laten voor wat het is en hindert het me niet. Zo kan ik kiezen om naar de tekst van Kahn te luisteren, of mijn gevoel over hem me laten beïnvloeden. Het is een keuze. Dus is er voor mij geen enkele noodzaak om het 'gevoel' over Kahn te cultiveren door er allerlei andere 'beelden' aan te plakken van vorige ervaringen.
Op dat moment zet ik mezelf in die 'oude, vervelende' energie die weerklank vind in mijn lichaam. En dat is niet gezond.
Gast1 schreef:Heb je nog naar de video gekeken van Peter De Graef?
Ja, ik heb gisteravond gekeken. In wat hij vertelde zaten veel dingen die ik herken en die ik ook beschreven heb in diverse reacties. Hij sprak over de verschillende persoonlijkheden die we hebben n.a.v. van de vraag 'wie ben je'. Dat hij het had over de man die zijn beroep aanvoert als antwoord op die vraag en later dit uitbreid naar andere delen van zijn persoonlijkheid. Ik beschreef dat een keer als de 'Jassentechniek' Zo stappen we in de rol van vader of moeder, en ook dochter van je moeder/vader, partner van je ega....... enz.
We zijn de optelsom van al die persoonlijkheden/functies die we met het lichaam als hulpstuk neerzetten in de werkelijkheid.
Tot hij op het eind het ook heeft over het wezenlijke van de mens, onze kern, Liefde.
Een verhaal dat gekleurd werd door de persoonlijkheid van de acteur Peter de Graef.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 06 aug 2015, 08:56

Ik reageer nog, vandaag eerst een dagje kanoën met mijn dochter.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door univers » 06 aug 2015, 09:38

Niet vergeten. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 06 aug 2015, 18:07

Hihihi ...

Mijn dochter en ik zijn twee waterratten.
Zwemvesten waren niet nodig.
17 km. gekanood over de Niers in Duitsland.
34 graden C.

Afbeelding

Gast1

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door Gast1 » 06 aug 2015, 19:19

taigitu schreef:Dat 'je emmertje vol raakte' dat wist ik en daarom reikte ik de uitleg van Christiane Beerlandt héél voorzichtig aan.
Meditatie kan veel voor je doen om weer energie te krijgen en maakt het 'loslaten' makkelijker.
Gedachteloos, ontspannen je lichaam waarnemen.
En bij iedere afleiding weer terug naar wat er zich in je lichaam voordoet zonder oordeel.
Ik geloof dat je dat wist. Helemaal eens, zo is het inderdaad.
taigitu schreef:Dat Kahn niet 'goed voelde' is iets onderhuids als je het op energetisch bedoelt. Dat is oké. Die ervaringen heb ik ook en heb geleerd daar geen plaatjes van mijn vorige ervaringen aan te plakken. Die plaatjes hebben de neiging te blijven plakken aan die persoon terwijl ze bij een andere situatie van jou horen.
Ik ga ervan uit dat ik het ooit weet wat in mij zo doet reageren naar de ander. Ik hou een zekere reserve naar die persoon tot mij duidelijk wordt wat het precies is. En dat kan soms verrassend zijn. Als ik generaliseer uit vorige ervaringen van andere personen en dat plaatje plak op 'een gevoel' van dat moment met Kahn, trek ik de boel scheef. En doe ik mezelf en de ander tekort.
Ja, klopt ...
taigitu schreef:Over lezingen en zo.(Een mooi citaat hierbij: In een goede vraag zit het antwoord vervat en in het briljante antwoord zit een goeie vraag. Richard Saul Wurman)
Laten we het zijn voor wat het is inzake lezingen, het citaat is wat mij betreft een 'mieters' citaat, helemaal klasse!
taigitu schreef:Er is niet alleen waarnemen/zien. Er is veel dat we direct ervaren zonder dat er waarnemen aan te pas komt of dat pas achteraf 'gezien' kan worden. Dus zijn zin dat 'alles is hier om jullie te helpen' klopt wel. Ga maar na vanaf welke leeftijd je bewust kan waarnemen wat er op je pad komt en je bewust 'weet' hoe er mee om te gaan. Zelfs als 'wijze oude man of vrouw' kan je overvallen worden door iets, zonder het waar te nemen...... het kan zomaar uit de lucht vallen op je huis (Alphen aan de Rijn, waar geen tijd was om waar te nemen?).
Ja, in een bepaald opzicht kan ik mij bij de repeterende zin in die zin van Kahn wel iets bij voorstellen.
taigitu schreef:Ook hier plak je een plaatje van andere situaties op Kahn. Dat is inderdaad conditionering die blijkbaar dominant is op dit moment.
Zoals ik al schreef, maar ik heb die negatieve vibratie nog steeds ... Misschien kom ik er nog wel achter.
taigitu schreef:Ik ben 'allergisch' voor autoriteit, zoals ik eerder heb geschreven. Alles in mij komt in opstand als ik gemanipuleerd wordt tot iets waar ik me absoluut niet in kan vinden. Ik weet dat sommige dingen in het leven niet te vermijden zijn, maar in situaties waar ik het 'niet binnen laat komen' omdat ik de regie in handen heb, kan ik het laten voor wat het is en hindert het me niet. Zo kan ik kiezen om naar de tekst van Kahn te luisteren, of mijn gevoel over hem me laten beïnvloeden. Het is een keuze. Dus is er voor mij geen enkele noodzaak om het 'gevoel' over Kahn te cultiveren door er allerlei andere 'beelden' aan te plakken van vorige ervaringen.
Op dat moment zet ik mezelf in die 'oude, vervelende' energie die weerklank vind in mijn lichaam. En dat is niet gezond.
Ik was dat ook, allergisch voor autoriteit. Tegenwoordig al langer niet meer, wel voor de wijze hoe de autoriteit zich presenteert.
Voor wat betreft Kahn, ik vind het niet prettig om naar de man te luisteren, anders dan bij bijvoorbeeld Krishnamurti of Osho.
Mijn keuze is dat ik Kahn loslaat. Volledig.
taigitu schreef:
Gast1 schreef:Heb je nog naar de video gekeken van Peter De Graef?
Ja, ik heb gisteravond gekeken. In wat hij vertelde zaten veel dingen die ik herken en die ik ook beschreven heb in diverse reacties. Hij sprak over de verschillende persoonlijkheden die we hebben n.a.v. van de vraag 'wie ben je'. Dat hij het had over de man die zijn beroep aanvoert als antwoord op die vraag en later dit uitbreid naar andere delen van zijn persoonlijkheid. Ik beschreef dat een keer als de 'Jassentechniek' Zo stappen we in de rol van vader of moeder, en ook dochter van je moeder/vader, partner van je ega....... enz.
We zijn de optelsom van al die persoonlijkheden/functies die we met het lichaam als hulpstuk neerzetten in de werkelijkheid.
Tot hij op het eind het ook heeft over het wezenlijke van de mens, onze kern, Liefde.
Een verhaal dat gekleurd werd door de persoonlijkheid van de acteur Peter de Graef.
Hmmm. Oké, er wordt inderdaad wat af- en ingekleurd, gekleurd en afgeschilderd.
Plots rijst mij de vraag wie (welke persoonlijkheid) dat niet doet ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Matt Kahn - Alles is hier om jullie te helpen

Bericht door univers » 06 aug 2015, 19:49

;P! Tof ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie