Mysterie & Wetenschap Forum

Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...
Het is nu 17 Okt 2017, 17:00
Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zt ]

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2511 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126
Auteur Bericht
 Titel: Re: Grenzeloos inzicht
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2017, 14:38 
Ik Ben

@ Univers en Chuen
;P! ;P!
wat jullie plaatsten, ik had er meer bij willen plaatsen, maar mijn
laptop wou het niet... :mrgreen:
Afwachten voorlopig hoe of wanneer me dit weer 'gegund' is om
gewoon wat te kunnen plaatsen, dit typen gaat nog wel tot nu toe :grin:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 10:44 
Student

Susan schreef:
Citaat:
@ Univers en Chuen

wat jullie plaatsten, ik had er meer bij willen plaatsen, maar mijn
laptop wou het niet...
Afwachten voorlopig hoe of wanneer me dit weer 'gegund' is om
gewoon wat te kunnen plaatsen, dit typen gaat nog wel tot nu toe

Zo is het Susan, gewoon rustig blijven. :grin:
Niet opeten of stuk slaan "nee
Afbeelding

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2017, 11:27 
Ik Ben

chuen schreef:
Zo is het Susan, gewoon rustig blijven. :grin:
Niet opeten of stuk slaan "nee
Afbeelding

Rustig ben ik gebleven Chuen, laat werkelijk alles op me af komen zoals het blijkbaar moet gaan, het is de tijd van
narigheid voor ons op allerlei fronten.
Let wel, zoals elk mens bij tijden soms tegelijk te verwerken krijgt, ik heb ook niet de behoefte om daar in
bepaalde bewoordingen dramatisch over te gaan gaan doen hoor, maar het lot is me op dit moment niet gunstig gezind
wat ook door erg verdrietige zaken nu behoorlijk somber/teneergeslagen maakt.
Gaat wel weer over maar kost veel energie en tijd, komt goed tzt. :grin:
Wanneer ik hier weer ben weet ik nog niet, zit nu even bij iemand anders dit berichtje alleen te plaatsen.
Ik hoefde nml geen 'geweld' te gebruiken, mijn laptop vond het zelf genoeg en is verleden week doorgebrand... :mrgreen:
Gelukkig ben ik niets kwijt geraakt wat ik beslist moet bewaren aan belangrijke stukken, foto's etc. dat
staat veilig. [wave]

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2017, 11:42 
Forumbeheerster

Ik wens je heel veel sterkte met alles Susan. :knuffie:
Take care.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2017, 17:58 
PC

"Maar het lot is me op dit moment niet gunstig gezind wat ook door erg verdrietige zaken nu behoorlijk somber/teneergeslagen maakt." ... :-|

Ik stuur je wel even een privémail Susan ...
Sterkte alvast ... :-|

Geloof het of niet ...

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2017, 23:02 
Student

Sterkte Susan.

Stuur (licht) energie naar je toe, als ik ga mediteren.
Je kan ook om hulp vragen vanaf :roll:
Voel (aura) af en toe m’n gidsen/engelen . Ze’’ aaien’’ over m’n hoofd :shock: of m’n been.
Of ze ‘’blazen’’ lucht tussen m’n tenen.
Weet zeker dat ze je helpen. [wave]

Afbeelding

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2017, 12:15 
Ik Ben

chuen schreef:
Sterkte Susan.

Voel (aura) af en toe m’n gidsen/engelen . Ze’’ aaien’’ over m’n hoofd :shock: of m’n been.

Dit is heel herkenbaar voor mij chuen, dank hier voor :grin:
Doe dit zelf ook vaak naar anderen. Het werkt inderdaad hoor.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2017, 12:15 
Ik Ben

chuen schreef:
Sterkte Susan.

Dit is heel herkenbaar voor mij chuen, dank hier voor :grin:
Doe dit zelf ook vaak naar anderen. Het werkt inderdaad hoor.

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2017, 12:17 
Ik Ben

Tetsugen

De zeventiende-eeuwse Japanse monnik Tetsugen wilde de sutra's, de spreuken van Boeddha, vertalen in het Japans en deze daarna graveren in hout. Hij was acht jaar bezig om hiervoor geld in te zamelen. Op het moment dat hij bijna genoeg geld bij elkaar had werd Japan getroffen door overstromingen en er opvolgende hongernood. Tetsugen gaf al het geld aan de mensen in nood.

Opnieuw deed hij er jaren over om nieuwe donaties binnen te halen. Toen een grote epidemie uitbrak gaf Tetsugen opnieuw het geld aan de slachtoffers. Uiteindelijk na twintig jaar lukte het hem de spreuken in houtsneden te vereeuwigen. Ze zijn te zien in een museum in Kyoto.

Op het ernaast hangende bordje staat: "Tetsugen publiceerde drie versie's van de sutra's - slechts één is zichtbaar.

m.a.w. Niet het doel is belangrijk, maar vooral de weg. Dat is de manier om verbinding te maken met het leven.

http://www.wijsheden.nl

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Okt 2017, 14:30 
Ik Ben

Uit de Grot

In de grot rondhangen, vastgeroest in een permanente toestand van verkeerd begrijpen. We zien alleen de schaduwen. In verwarring een etiket ergens opplakken en denken dat het de waarheid is.

Ik probeer de kettingen van mijn denken los te laten. Dat wat verborgen was, begint te schijnen. Maar dit is nog geen vrijheid.

Ik ben blind, langzaam vragen mijn ogen om aanpassing. Hoe kan ik van de illusies genezen? Ik heb mij omgedraaid en zie in de grot de uitgang naar boven, een lichtstraal schijnt op mijn kruin. Een eerste glimp van echte vrijheid.

Bij de volgende stap omhoog gaat het echter niet om buiten de grot te baden in het eeuwige zonlicht. Zodra ik boven ben, aangeraakt door het gouden licht, ga ik weer naar beneden. Een symbolisch sterven. De innerlijke mens wordt wakker in de grot, zich realiserend dat er geen binnen en buiten aanwezig is. Het idee om de grot te verlaten is de ultieme vorm van zelfbedrog. In de grot kan ik vrijheid en authenticiteit ontvangen.

Zien zoals het leven is, voorbij dualistische wegen van denken. Het zwaard van de wijsheid doorsnijdt mijn patronen. Uit liefde wordt mijn zelfgenoegzaamheid omgevormd in vrijheid en kom ik thuis waar ik altijd al was.

Kees Voorhoeve

*

Ontdek de melodie van het gras. Het is het heilige ritme van het Leven. Kijk en durf. Onverborgen, midden in de openheid. Alles losgelaten. Ik voel de melodie van wat er is. De melodie van de bergen en het vlakke land. De melodie van mensen, van hun pijn en vreugde. Je hoeft alleen maar te kijken van binnen uit, te luisteren met je hart. Als je dat doet, wordt je een nieuw mens, ontvankelijk voor het Goede, Schone en Ware.

Maar waarom zie ik de melodie meestal niet. Waarom ben ik doof en blind? Werkelijk, ik leef in gevangenschap, weggegaan van de originele stroom van het zijn. Altijd maar grijpen. Geen spontaniteit. Geen natuurlijke intelligentie.

Stop, neem een pauze.

Ik vraag de moed om voorbij te gaan aan mijn diepgewortelde conditioneringen. Het betreft een betrokkenheid met de wijsheid.

Voel de aanwezigheid. Totaal gericht op de Ene. Blijf vertrouwen, verbonden zijn in vreugde aan de Intimiteit.
Dan maakt het Goede je ervaring zacht, versiert het Schone je leven en ordent het Ware je inzichten.

Onuitsprekelijk en volkomen helder.

Kees Voorhoeve

Naar boven
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2017, 15:52 
Ik Ben

Waarom ervaringen gelukkiger maken dan andere dingen

Afbeelding

Wees dapper.Neem risico’s. Niets kan een ervaring vervangen. – Paulho Coelho

Paulho Coelho zei het treffend: ervaringen in het leven zijn van onschatbare waarde. Hoewel we in een tijdperk leven waarin de marketeers over elkaar heen buitelen om mensen vooral materiële zaken te laten aanschaffen – een nieuwe iPhone, een groter huis, een mooiere tas – waar je ook zeker blij van kunt worden, zit er één groot nadeel aan vast: ze zijn nooit blijvend. Ervaringen daarentegen, hebben een eeuwig leven. Uit onderzoek blijkt ook dat mensen die hun geld vaker aan een ervaring uitgeven in plaats van aan materiële dingen, vaker gelukkiger zijn.

1. Ervaringen kunnen niet gekwantificeerd worden
Die nieuwe auto, een nieuwe zonnebril: het blije gevoel dat je krijgt wanneer u iets nieuws koopt is vaak hoog en voelt fijn. Alleen, dit gevoel vervaagt na een tijdje. Totdat je weer iets nieuws koopt. Ervaringen blijven voor altijd bij je: je kunt altijd ‘teruggaan’ naar dat ene moment dat je beleefde met vrienden, die bijzondere reis, of een avondje dansen… deze momenten verliezen nooit aan waarde.

2. Ervaringen helpen om je doel en passie in het leven te vinden
Anders dan materiële zaken laten ervaringen je echt ontdekken wie je bent en wat je wilt doen in het leven. Er zijn weinig nieuwe oorbellen die dat voor elkaar hebben gekregen. Door juist nieuwe dingen te blijven opzoeken worden deze ervaringen ook waardevolle investeringen in het leven!

3. Ervaringen laten je de wereld van een andere kant zien
Reizen is ultieme manier om de wereld van een andere kant te leren kennen, en daarmee je eigen leven te verrijken. je hoeft niet eens ver te reizen: ga er eens op uit naar een nabijgelegen plaats waar je nog nooit bent geweest, of zoek de natuur op. Ervaringen hoeven niet groot te zijn om blijvende impact te hebben.

4. Ervaringen geven levenslessen
Reizen naar onbekende plaatsen leert geduld en begrip. Je zintuigen worden geprikkeld tijdens een avond opera of musical, in het historisch museum verbind je heden en verleden op een waardevolle manier. De mens is een soort met een ongekende honger naar ervaringen die betekenisvol en belangrijk zijn. Ervaringen laten je niet alleen letterlijk zien hoe iets in elkaar zit, maar laten het je vooral ook voelen.

5. Ervaringen maken dankbaar
Dankbaar leven is één van de sleutels naar een gelukkig leven. Ervaringen zijn bij uitstek gelegenheden om je daadwerkelijk dankbaar te voelen voor dat moment. En, in navolging van de eerder genoemde punten, dit gevoel is blijvend.

6. Ervaringen zijn onvergetelijke herinneringen
Voor veel mensen is de reden dat ze investeren in ervaringen, dat de herinnering eraan vaak fijn en onvergetelijk zijn. Het zijn ook de elixers om op te teren wanneer er een zware periode aanbreekt. Het is het waard om te investeren in herinneringen die u een leven lang bij blijven.

Je kunt je geld maar één keer besteden. In het huidige economische klimaat denk je waarschijnlijk wel twee keer na voor je een uitgave doet. Ervaringen zijn geen gebruiksvoorwerpen die stuk gaan of uit de mode raken. Het zijn waardevolle investeringen die je leven blijvend verrijken!

http://www.paradijsvogelsmagazine.nl

Naar boven
 Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2511 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zt ]