Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door taigitu » 30 aug 2014, 16:09

Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Afbeelding

Gemaakt op maandag 25 augustus 2014 19:00

Nandana, een 9-jarig autistisch meisje uit India, kan de emoties van haar moeder voelen en haar gedachten lezen. “Ik was altijd al verrast als ze naar me toe kwam en me kon vertellen welk voedsel ik voor haar wilde gaan klaarmaken,” zei moeder Sandhya. “Als mijn man en ik hadden besloten er met haar op uit te trekken, wist ze van tevoren al waar we naartoe zouden gaan.”

Het meisje werd toen ze 1,5 jaar oud was gediagnosticeerd met autisme en later ook met ADHD. De afgelopen jaren is de telepathische connectie tussen Nandana en haar moeder veel sterker geworden. “Soms denk ik dat ze haar huiswerk zo snel kan maken omdat ik op die momenten denk aan de opdrachten die ze moet maken.”

Sandhya onderwierp haar dochter aan een aantal tests. Nandana presteerde voor haar leeftijd boven verwachting goed voor iemand met een dergelijke beperking. “Ik denk dat ze zo goed scoorde omdat de antwoorden in mijn hoofd zaten,” zei Sandhya.

Experts op het gebied van psychologie, neurologie en autisme zeiden nog nooit te hebben gehoord van een kind dat in staat is om gedachten te lezen. Ze stelden voor onderzoeken te doen naar de oorzaak en de voordelen van de unieke vaardigheid van het meisje.

In het bijzijn van psychiater dr. Jeena Fiji werd bevestigd dat Nandana in staat is haar moeders gedachten en intenties te lezen. Moeder Sandhya kreeg een briefje met daarop een gedicht, dat ze in gedachten moest oplezen. Dochter Nandana zat tegenover haar met een laptop en typte het gedicht zonder fouten. Sandhya kreeg ook een getal te zien, waarna ze de ruimte moest verlaten. Nandana schreef het juiste getal op, ook al was haar moeder niet fysiek bij haar in de buurt.

Nandana heeft zonder hulpmiddelen toegang tot haar moeders geheugen, aldus dr. Philip John van de Indian Psychiatry Society (IPS). “Het is voor het eerst dat ik zoiets heb gezien,” zei hij. “Dit is een zeer zeldzaam geval waarbij geheugen wordt overgedragen zonder hulpmiddelen. Het is erg verrassend dat Nandana zich kan verbinden met haar moeders gedachten en emoties en erop kan reageren.”

Savvy Kisani, een andere moeder met een autistisch kind, meent dat sommige autistische kinderen in staat zijn tot buitenzintuiglijke waarnemingen. “Mijn zoon Krishna gedroeg zich erg vreemd toen mijn vader bijna zou gaan sterven. Hij huilde veel, rende naar zijn grootvaders kamer en sloeg met zijn hoofd tegen de deur. Ik denk dat ze in de toekomst kunnen kijken,” zei ze.
[Khaleej Times-NineForNews.nl
Er zijn autistische mensen met bijzonder gaven, zoals bijvoorbeeld 'Rainman'.
Maar deze is toch wel heel bijzonder.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Zoeker » 30 aug 2014, 16:55

Nandana heeft zonder hulpmiddelen toegang tot haar moeders geheugen

………..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Vitharr » 30 aug 2014, 17:24

Soms denk ik wel eens dat al die 'normale' mensen juist een wonder zijn....

Kwestie van perspectief denk ik.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door entropy » 30 aug 2014, 17:34

:D

aquarius

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door aquarius » 30 aug 2014, 18:25

Moeder zingt een emotioneel liedje voor haar kind,en kijk wat er gebeurt .
Komt dit door het liedje of komt er in het kindje een oude herinnering boven....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Zoeker » 30 aug 2014, 18:51

Vitharr schreef:Soms denk ik wel eens dat al die 'normale' mensen juist een wonder zijn....

Kwestie van perspectief denk ik.

Het 'normaal' zijn is een houvast.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door entropy » 30 aug 2014, 20:41

Zoeker schreef:Het 'normaal' zijn is een houvast.
Exact; zelfs voor mensen die het officieel niet zijn!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Fenna » 31 aug 2014, 11:30

Ik denk dat mensen met autisme of schizofrenie vaak onterecht ik een hokje worden geplaatst omdat deze mensen "andere" dingen kunnen waarnemen dan doorsnee mensen.

Normaal doen, wat is eigenlijk normaal?
Mee doen met de mainstream is een noodzaak om niet in een hokje te worden gedrukt en een stempel te krijgen dat je een of andere afwijking hebt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Tet » 31 aug 2014, 11:55

Fenna schreef:Ik denk dat mensen met autisme of schizofrenie vaak onterecht ik een hokje worden geplaatst omdat deze mensen "andere" dingen kunnen waarnemen dan doorsnee mensen.
Maar jij plaatst ze nu ook in een hokje door te stellen dat ze “"andere" dingen kunnen waarnemen dan doorsnee mensen”.
Mensen zoals Rain Man die het savantsyndroom hebben zijn inderdaad natuurlijk begaafd met bijzondere geestelijke vermogens.

Maar paranormale vermogens toedichten aan autisten en schizofrenen gaat er bij mij niet in.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Zoeker » 31 aug 2014, 12:09

Tet schreef:
Fenna schreef:Ik denk dat mensen met autisme of schizofrenie vaak onterecht ik een hokje worden geplaatst omdat deze mensen "andere" dingen kunnen waarnemen dan doorsnee mensen.
Maar jij plaatst ze nu ook in een hokje door te stellen dat ze “"andere" dingen kunnen waarnemen dan doorsnee mensen”.
Mensen zoals Rain Man die het savantsyndroom hebben zijn inderdaad natuurlijk begaafd met bijzondere geestelijke vermogens.

Maar paranormale vermogens toedichten aan autisten en schizofrenen gaat er bij mij niet in.

Iedereen heeft paranormale vermogens. Alleen weten veel mensen dat zelf niet. Het is namelijk de gedachtenwereld die de paranormale vermogens tegenhoudt. Omdat men gelooft dat paranormale vermogens niet bestaan. Ik ben zelf meer dan 50 jaar 'normaal' geweest.
Nu ik niet meer 'normaal' ben komen er 'zomaar' allerlei ongeziene zaken tevoorschijn. Er blijkt een wereld te bestaan waar ik nooit weet van heb gehad. En die werd ontsloten door de gedachtenwereld niet langer te volgen.

Daarom is het heel goed denkbaar dat autisten gemakkelijk(er) toegang hebben tot hun natuurlijke, paranormale vermogens.
Hun gedachtenwereld is afwijkend van de standaard.
Maar dat hoeft weer niet voor iedere autist op te gaan.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Tet » 31 aug 2014, 12:16

Zoeker schreef:Iedereen heeft paranormale vermogens.
Tja, ik ben van mening dat niemand dat heeft.

Maar goed… ik wil niemand overtuigen en hoef geen gelijk te krijgen.
Ik respecteer andere meningen hierover maar deel deze niet.
truth is stranger than fiction

aquarius

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door aquarius » 31 aug 2014, 14:47

Tet schreef:Tja, ik ben van mening dat niemand dat heeft.
Dus nooit geen intuitie gevoelens gehad van te voren ,nooit de kouwe rillingen gevoeld van een negatief persoon die ongezien achter je langs liep ,nooit een sfeer geproeft in een ruimte waar van te voren een knallende ruzie is geweest .
simple paranormale reakties toch ..... :grin:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door Tet » 31 aug 2014, 16:38

aquarius schreef:Dus nooit geen intuïtie gevoelens gehad van te voren
Ik zie geen verband tussen intuïtie en paranormaliteit.
aquarius schreef:nooit de kouwe rillingen gevoeld van een negatief persoon die ongezien achter je langs
Nee. Wellicht dat ik weleens iemand ‘voelde’ door luchtverplaatsing.
aquarius schreef:nooit een sfeer geproeft in een ruimte waar van te voren een knallende ruzie is geweest.
Indien er nog mensen in die ruimte vertoeven zou ik zeker kunnen concluderen dat er iets is voorgevallen.
Maar dat zou dan door de expressie en lichaamstaal van deze mensen veroorzaakt worden.
aquarius schreef:simple paranormale reakties toch ..... :grin:
Als dit jou mening is Aquarius, dan kan ik daarmee leven. :wink:
truth is stranger than fiction

aquarius

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door aquarius » 31 aug 2014, 19:04

Ik zie paranormale gaven gewoon als het fijn afstellen van je klassieke zintuigen .
Maar het wordt zo de hemel ingeprezen als een gave,als een gift dat dat van boven .
En zo heeft iedereen zijn eigen eigenaardigheden .

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wondermeisje (9) voelt emoties en leest gedachten van moeder

Bericht door univers » 31 aug 2014, 21:05

Iedere gek, heeft zijn gebrek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie