Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door univers » 14 sep 2014, 00:58

geld
Dat is het grootste kwaad hier op aarde, dat verwoest alles.
Als je een gave hebt, is dat een gift, die je gratis hebt.
Als ik mensen helpt is dat gratis, hetzelfde dat ik mijn vermogens gratis hebt, hoef ik ook niet voor te betalen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Maris » 14 sep 2014, 01:14

univers schreef:
geld
Dat is het grootste kwaad hier op aarde, dat verwoest alles.
Als je een gave hebt, is dat een gift, die je gratis hebt.
Als ik mensen helpt is dat gratis, hetzelfde dat ik mijn vermogens gratis hebt, hoef ik ook niet voor te betalen.
Je punt begrijp ik Univers, alleen denk ik dat geld per definitie niet het probleem is . Geld is slechts (dode) materie. Het probleem zit hem meer in menselijke eigenschappen als hebzucht. En die hebzucht kan voortkomen uit menselijke eigenschappen als jaloezie (dat een ander meer heeft) of uit angst (bang om te kort te komen).
Zolang we gemanifesteerd als mens leven in deze wereld, hebben we materie (voedsel, dak boven ons hoofd etc.) nodig.

Verder is het ook vanzelfsprekend voor mij dat we als mens zaken uit liefde doen voor een ander. Niet alles wat we doen hoeft evenredig 'betaald' te worden.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Plaats reactie