Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door taigitu » 31 aug 2014, 15:25

Paranormaal test

Ben ik paranormaal begaafd?
Hieronder vind je 40 uitspraken.
Als je het met een uitspraak eens bent antwoord je met 'Ja'.
Als je het NIET eens bent met de uitspraak vul je 'Nee'in.
Als je twijfelt of het niet weet, kies je voor 'Ik twijfel'.

Als je alle vragen hebt beantwoord, dan klik je op 'UITSLAG', helemaal onder aan de vragenlijst.
Klik op de link voor de test: http://www.spiritplaza.org/testen/paranormaal-test.php
Afbeelding
Op welk gebied uiten zich mijn paranormale gaven het sterkst
Paranormale begaafdheden kunnen zich op verschillende manieren uiten.
En bij de meeste mensen zijn ze ook niet allemaal even sterk ontwikkeld.
Via de test die hieronder staat kun je voor vier belangrijke gebieden uitzoeken in hoeverre die bij jou aanwezig zijn.
Bij de uitslag kun je ook een advies krijgen wat je eventueel kunt doen om je gaven verder te ontwikkelen.

Aanwijzingen voor het invullen:
Hieronder vind je 20 uitspraken.
Als je het met een uitspraak eens bent antwoord je met 'Ja'.
Als je het NIET eens bent met de uitspraak vul je 'Nee'in.
Als je alle vragen hebt beantwoord, dan klik je op 'UITSLAG', helemaal onderaan de vragenlijst.

Klik op de link voor de test: http://www.spiritplaza.org/testen/par-vaard.php
Laatste dag van de komkommertijd, dus nog even twee testjes?
Laatst gewijzigd door taigitu op 31 aug 2014, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paranormaal? - Test je paranormale vaardigheden

Bericht door taigitu » 31 aug 2014, 15:36

Mijn uitslag is 100% voor een channeler.
Grappig is dat ik mezelf wel eens dingen hoor zeggen die niet eerst door 'mijn denkraam' zijn
geweest. En dan is dat meestal een situatie die stressvol en onzeker is voor de ander.
Maar ik zie dat meer als een helderziend moment zonder me te focussen op iemand, maar
gewoon de luisteraar te zijn.
Verder zou ik voor 80% een sjamaan zijn.
Wel, mijn focus ligt op de healing en de heldervoelendheid daarbij.
Grappige uitslag.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door entropy » 31 aug 2014, 18:07

Je hebt wel paranormale vermogens maar vermoedelijk (nog) niet zo sterk ontwikkeld. Als je wilt zou je deze vermogens veel verder kunnen ontwikkelen door het volgen van een of meer goede cursussen. Ook zou je een Spiritueel Coach kunnen inschakelen, die je individueel begeleid. Het doel van beide is (of zou in ieder geval moeten zijn) dat je in je dagelijkse leven beter gebruik van kunt maken van je gaven.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Witte wel » 31 aug 2014, 18:44

Juist ja, door het volgen van een of meer goede cursussen ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door taigitu » 31 aug 2014, 19:57

Dit zijn grappige testjes en verder moet je er niet veel waarde aan hechten.
En uiteraard verwijzen ze naar een cursus want dat is de opzet ervan.
Zelf ben ik lid geworden van een spirituele vereniging en werd daar later actief in als bestuurslid.
Alleen al door veel avonden te hebben meegemaakt met allerhande paragnosten,
helderzienden, workshops en lezingen krijg je een aardige indruk van wat er allemaal op dit
gebied gebeurt. Je moet je niet mee laten slepen door allerlei mensen maar heel dicht bij
jezelf blijven van wat jouw gevoel hier in is. Beide benen op de vloer en kritisch de dingen
volgen wat voor jou wel of niet goed voelt.
Uiteindelijk loopt iedereen hierin zijn eigen pad en dat is het enige juiste pad.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13667
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Fenna » 31 aug 2014, 21:37

Ook ik mag een cursus gaan doen.

Mijn score was 85%

Ik heb vrij sterke paranormale vermogens en het zou goed zijn om deze vermogens verder te ontwikkelen door het volgen van een of meer goede cursussen. Ook zou ik kunnen overwegen om een Spiritueel Coach te zoeken die je individueel kan begeleiden. Een goede cursus leert me om deze vermogens zodanig te gebruiken, dat ik ze zinvol in het dagelijkse leven kan inzetten.

Geneeskrachtige gaven, aura's zien en helderziendheid zouden bij mijn gaven horen.
Dit klopt wel aardig.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door univers » 31 aug 2014, 22:00

Paranormaal test
Je score was 94.1666666667 %

Reader :100%
Channeler :100%
Medium :83%
Sjamaan :100%

Laat IK lekker mijn eigen coach blijven, hou ik de poen die ik heb in mijn eigen zak.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door entropy » 31 aug 2014, 23:50

:mrgreen:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door entropy » 01 sep 2014, 18:21

Misschien ben ik wel de enige met een echte paranormale gave.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door univers » 01 sep 2014, 18:56

Wie weet. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Yopi

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Yopi » 01 sep 2014, 18:58

Geldklopperij. Zo als alles op dit gebied tegenwoordig. Vermogens zonder oefening. Gelul kort gezegd ..

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door entropy » 01 sep 2014, 19:14

Yopi schreef:Geldklopperij. Zo als alles op dit gebied tegenwoordig. Vermogens zonder oefening. Gelul kort gezegd ..
Probeer maar eens te oefenen als mensen niet geloven dat de vermogens bestaan. *1*

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Zoeker » 01 sep 2014, 23:42

Yopi schreef:Geldklopperij. Zo als alles op dit gebied tegenwoordig. Vermogens zonder oefening. Gelul kort gezegd ..

Wie vermogens heeft, heeft geen bewijs nodig.
Wie ze niet heeft, die zal het nooit geloven.

Idd. Geldklopperij. En dat is geen paranormale gave, maar gewoon een normale….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door taigitu » 02 sep 2014, 10:44

Op zich is het niet onverstandig om, als je ontdekt dat je paranormale momenten
beleeft, het een en ander erover te gaan lezen en als je de mogelijkheid hebt ook met
mensen te gaan praten die hier meer over weten. Een vereniging is daarvoor een zeer
geschikte plaats. Je treft er gelijkgezinden en je wordt niet als 'niet normaal'
aangestaard. Dat alleen is al een verademing. Op die verenigingen zie je hoe
verschillende paragnosten en mediums werken. Ook daar steek je veel van op.
Ook de manier waarom ze 'boodschappen' vertalen naar de mensen is heel belangrijk.
En op verenigingen worden ook vaak avonden georganiseerd waarop je als lid of
bezoeker een workshop kan volgen waarin men begeleid wordt met het doen van
waarnemingen. Het zorgt ervoor dat je meer kennis krijgt en zo beter in kan schatten of
je met je paranormale gave meer kan of meer wilt, of helemaal niets wilt doen.
Een dure cursus gaan doen is niet altijd een garantie dat deze ook goed is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door entropy » 02 sep 2014, 11:43

@ Taigitu: Er is veel kaf onder het koren... en sommigen zitten er voor waardering en aandacht...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door univers » 02 sep 2014, 12:02

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door taigitu » 02 sep 2014, 12:24

entropy schreef:@ Taigitu: Er is veel kaf onder het koren... en sommigen zitten er voor waardering en aandacht...
Ja, maar die herken je wel als je je er in verdiept en langere tijd mediums en
paragnosten ziet werken.
En je moet ook in aanmerking nemen dat geen enkel medium 100% levert.
De vertaling is het moeilijkste punt als je voor iemand gaat waarnemen.
Je krijgt het namelijk niet door in een duidelijke tekst of plaatjes maar meestal in symbolen.
En wat je zegt moet ook herkend worden door de ander.

Ik heb zelf, in een periode dat ik met een paar vrienden wekelijks oefende met voor
ons onbekende mensen, dit zelf meegemaakt. Een jonge vrouw vroeg aan mij iets
over haar vriendin. Ik kreeg beelden door van de Toearegs (een nomadenvolk, ofwel
de Blauwe mensen die in de Sahara reizen). Daar had ik jaren geleden een mooie
documentaire over gezien, dus dat ik dat beeld kreeg was raar. Ik vroeg aan haar of
ze daar iets in herkende i.v.m. haar vriendin. Nee dus. Ik heb het gelaten voor wat
het was. Na de sessie kwam het gesprek op haar vriendin, en wat bleek? Die vriendin
en haar man waren op een trektocht door Schotland op dat moment.
Dus het beeld wat ik kreeg was wel juist, maar zowel door mij niet verder
doorvertaald/uitgelegd door mijn onkunde en door haar niet herkend als de
overeenkomst van het reizende element van de nomaden en de vriendin in Schotland.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Susan » 05 sep 2014, 08:44

taigitu schreef:
entropy schreef:@ Taigitu: Er is veel kaf onder het koren... en sommigen zitten er voor waardering en aandacht...
Ja, maar die herken je wel als je je er in verdiept en langere tijd mediums en
paragnosten ziet werken.
Nee dat is jammer genoeg beslist geen maatstaf weet ik al vele jaren, want het komt vaker voor dan gedacht en zichtbaar is voor iedereen, dat er mensen onder zijn die zich jarenlang als medium profileren, en juist hier door 'ervaring' opgedaan in de praktijk notabene....anderen om de tuin leiden omdat ze weten hoe ze mensen kunnen 'bespelen', bedonderen kan je het regelrecht wel noemen...Dat gaat niet over een paar uitzonderingen helaas. Ze leren het net als overal op andere gebieden in het leven waar mensen oneerlijke bezig zijn,'op de werkvloer'.

Zelfs een vereniging, lidmaatschap er van, of in een bestuur zitten enz enz, is bepaald géén garantie dat het dan wel safe zal zitten met een ieder die daar bij aangesloten is.
Sommigen met 'titel' via diploma's van cursussen/opleiding enz enz, bedotten evengoed de anderen waar ze bij staan, hele groepen en steeds weer trappen er mensen in jaar in jaar uit, waar dus ook geld aan verdiend wordt.
Op zeer geraffineerde wijze 'bewerken' ze mensen ook als 'medium' dus thuis, op georganiseerde avonden, oa ook via zogenaamde telefonische 'hulp' lijnen, en spelen zelfs met mensen ook via internet en forums waar leugens en bedrog gebruikt worden om hun imago op te krikken. Daar halen ze hun genoegdoening voor hun vermoedelijk geknakt zelfvertrouwen uit, door zo als het ware 'macht' over anderen te hebben. Waarvan sommigen die hen consulteerden lang de dupe zijn doordat ze er veel later pas achter gekomen waren hoe ze regelrecht beduveld werden, anderen nu nog steeds worden.

De mensen die anoniem controles doen op dit gebied weten hier helaas genoeg narigheid over te vertellen.
(echter, gelukkig óók over de werkelijk betrouwbare mensen op dit gebied, integere mensen die bescheiden zijn en het meestal ook niet rondtoeteren over hun goede resultaten, maar van mond op mond 'reclame' hebben)

Dit misleiden doen die mensen( met misschien gekwetste en minderwaardigheidsgevoelens) die totaal geen boodschap hebben aan wat empathie en compassie is. Niet vanuit onvoorwaardelijke Liefde uitgaan/leven in hun eigen leven, laat staan dat ze dit in de praktijk voelbaar door kunnen geven of over kunnen brengen aan anderen, ze zijn vooral op persoonlijk aandacht en gewin uit.
De energie die deze mensen uitstralen is dan ook eerder koel en afstandelijk, er zit geen echte rustige vertrouwde warmte in, dat kan ook niet anders met zo'n houding en instelling.
Erg hoe ze hun gang maar kunnen blijven gaan, zo hun Ego voeden/opvijzelen en schijnbaar 'tevreden' houden.
En je moet ook in aanmerking nemen dat geen enkel medium 100% levert.
De vertaling is het moeilijkste punt als je voor iemand gaat waarnemen.
Je krijgt het namelijk niet door in een duidelijke tekst of plaatjes maar meestal in symbolen.
En wat je zegt moet ook herkend worden door de ander
De wijze van iets 'door krijgen via boodschappen', hetzij voor jezelf of voor anderen bij het waarnemen, is niet vaststaand en bij iedereen weer heel verschillend hoor. Zelf krijg ik het juist meestal meer in duidelijke complete zinnen/teksten door en beelden er bij, die soms grijzig qua kleur zijn, maar hoe dichterbij iets staat en/of duidelijker een aanstaande gebeurtenis dus al op het moment is,hoe gekleurder de beelden ook zijn. Ligt iets nog ver in het verschiet, des te 'valer' de kleuren dan ook zijn.(dit gaat soms ook zo in herhalende voorspellende dromen)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door Zoeker » 05 sep 2014, 09:42

taigitu schreef:
entropy schreef:@ Taigitu: Er is veel kaf onder het koren... en sommigen zitten er voor waardering en aandacht...
De vertaling is het moeilijkste punt als je voor iemand gaat waarnemen.

Dat is nou juist het probleem. De meeste mediums proberen voor 'de ander' in te vullen en beginnen dan wartaal uit te slaan.
Je moet dus juist helemaal niet vertalen. Want dan zit je al weer midden in de perceptie van het medium.
Kijk ook wat het woord medium betekent: (middel voor het geven van informatie)
Een radio geeft ook gewoon de boodschap door zonder er een eigen interpretatie op los te laten.
Dat zou een medium ook moeten doen. Maar helaas...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ben ik paranormaal? - 2 testen over paranormaliteit

Bericht door taigitu » 05 sep 2014, 10:14

Zoeker schreef:
taigitu schreef: De vertaling is het moeilijkste punt als je voor iemand gaat waarnemen.
Een radio geeft ook gewoon de boodschap door zonder er een eigen interpretatie op los te laten.
Als je mijn voorbeeld naleest over het verhaal over de Toearegs zal je zien dat ik de beelden (symbool) één op één doorgeef. Maar de ontvanger herkende het niet als iets wat bij die vriendin hoorde. Terwijl de kern (boodschap) van het symbool, de reis, overeenkwam. Beide reisden door het land.......
Het is niet zo eenvoudig zoals jij het stelt.

De radio geeft het door zonder eigen interpretatie maar het zal wel begrepen moeten worden door de ontvanger als het bericht je iets wilt meedelen wat voor jou is bestemd.
En dat is hetgeen een medium doet. Waarnemen wat in en om jou gebeurt en aantippen wat belangrijk zou zijn of kunnen zijn in jouw leven. Als een symbool of zelfs duidelijke tekst die één op één wordt doorgegeven niet wordt herkend zal een medium
daar naar moeten handelen. Dat kan zijn het loslaten en verder gaan of proberen het op een andere manier te zeggen en het zo duidelijker te maken.

Misschien dat onderstaande video iets meer duidelijk kan maken hoe het kan werken.
Ik laat het verder aan ieder over hoe er verder wordt geoordeeld over deze man.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie