Spreek jij mijn energie-taal?

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Spreek jij mijn energie-taal?

Bericht door Susan » 03 jan 2015, 09:40

Spreek jij mijn energie-taal?

Heb je ooit met iemand proberen te praten wiens taal je niet sprak? Of communiceren met iemand die niet naar je luisterde of je geen aandacht schonk? Wat gebeurt er wanneer de taal of de aandacht geen probleem zijn, maar je toch geen contact kan maken met iemand of met hem communiceren? Wanneer we ons meer bewust worden van onszelf als energetische wezens, zullen we ons meer bewust worden van de energie van mensen om ons heen, van hen met wie we makkelijk contact kunnen maken, en van hen met wie we dat niet kunnen. Energie is de manier waarop we ons eerst met iemand verbinden, en alles vloeit verder vanuit die verbinding wanneer die gebeurt en er vloeit niets wanneer er geen verbinding is.

Hoe zakelijk dit ook klinkt: al onze verbindingen met mensen zijn gebaseerd op energie. Elke emotie rond mensen in ons leven begint ergens vanuit het soort energie waarmee we verbinding maken. Wanneer we een frequentie en vibratie delen, verbinden we ons goed en communiceren we goed. Indien niet, dan kunnen ze wel praten, maar ook al horen we ze praten, toch hebben we geen idee waarover ze het hebben. Indien we hun energie niet kunnen verwerken, dan kan de verbinding niet gebeuren en hoezeer we het ook willen afdwingen, er zal geen contact zijn. Ze spreken misschien onze taal, maar we zullen niet in staat zijn er een woord van te begrijpen omdat we op energetisch niveau helemaal niet dezelfde taal spreken.

We veronderstellen dat we met iedereen die onze taal spreekt makkelijk kunnen communiceren (we gebruiken toch dezelfde woorden), en dat is niet altijd waar. Afhankelijk van hun accent, uitspraak, en spreeksnelheid, kan het klinken alsof ze een andere taal spreken. We horen ze wel, maar we kunnen ze moeilijk verstaan. Hetzelfde geldt vanuit een energetisch perspectief. We zijn allemaal mensen, dus zouden we in staat moeten zijn elkaar op basisniveau te begrijpen, niet? Dat is niet altijd zo. Er zijn veel mensen waarmee we moeilijk kunnen communiceren. Maar indien we al onze connecties zouden beginnen met de vraag of ze op ons afgelijnd zijn en of ze energetisch resoneren, dan zouden we heel wat mis-communicatie ontlopen. We veronderstellen wel dat ze ons horen en begrijpen, maar vaak doen ze dat niet. En als er geen sterke energetische verbinding is, zijn we niet volledig aanwezig of geëngageerd, dus horen we ze niet echt.

Wanneer we geen sterke energetische aflijning of verbinding met iemand hebben, kunnen onze conversaties gebaseerd zijn op veronderstellingen – we anticiperen op wat ze gaan zeggen en luisteren maar half naar wat ze echt zeggen. Of we zijn fysiek of mentaal aan het multitasken tijdens onze conversaties, dus we vangen maar een deel op van wat gezegd is en vullen de rest zelf aan. Of we willen eigenlijk niet in die conversatie zijn, dus blijft ons hart en geest gesloten voor alles behalve de klank van hun stemmen. Luisteren we echt naar alles wat mensen zeggen, of luisteren we maar half en vullen we de rest aan met wat we denken of weten dat ze gaan zeggen?

Maar nu is onze energie fijner afgestemd, en onze behoeften zijn duidelijker, dus is het niet langer zo makkelijk om verbinding te maken met mensen op het basisniveau van onze meeste conversaties. Nu zoeken we naar energetische aflijning en resonantie, naar dimensionele match, en naar multidimensionele verbinding. Wanneer we nu luisteren, is het met heel ons wezen en als we die punten van aflijning niet kunnen vinden, hebben we heel weinig te zeggen omdat er geen verbindingspunten zijn.

Verbindingen en relaties die geen energetische aflijning hebben zijn energielekken, en om ze te laten werken moeten we onze energie manipuleren, en dat voelt niet goed en is niet integer wat onze intentie betreft. In plaats van onze tijd te spenderen aan nu te proberen af te lijnen op al onze verbindingen, zoeken we naar die die meer vervullend zijn, makkelijker om mee om te gaan, en beter aanvoelen. In plaats van conversaties te houden met iemand die met ons wenst te praten, zoeken wij naar mensen die een bron van inspiratie, verlichting zijn, en met wie we een energetische aflijning kunnen delen. Het is niet langer voldoende voor ons om gewoon dezelfde taal te spreken, we moeten ook vanuit dezelfde energie spreken.

Vooraleer we ons nu verbinden met iemand, stellen we onszelf meer vragen over aflijning en integratie, kijken we naar hun energie en zoeken we sterke verbindingspunten. Als we geen goede match vinden, dan gaan we verder. Ook al kunnen we aanvankelijk minder verbindingen hebben, toch zullen ze waarachtig en krachtig aanvoelen. In het andere geval voelen ze zwaar en vermoeiend aan, en ze zullen niet lang duren. Integriteit en aflijning maken een groot deel uit van ons nieuwe paradigma, en het werkt beide kanten. We kunnen niet in integriteit zijn met iemand met wie we niet aflijnen, en we kunnen niet in integriteit met onszelf zijn met onszelf wanneer we proberen af te lijnen met mensen die moeilijk aflijnen met ons. Aandacht besteden aan wat ons dient betekent onze intentie plaatsen om in een flow van gemak en genade te zijn, op alle vlakken van ons leven. En wanneer we in integriteit blijven met onze eigen energie, nodigen we alle verbindingen uit die ons versterken en optillen, met mensen die wij eveneens versterken en optillen.

Jennifer Hoffman
24 december 2014

http://www.enlighteninglife.com
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Spreek jij mijn energie-taal?

Bericht door Zoeker » 03 jan 2015, 10:50

Als ik in een land ben waar ik de taal niet spreek tref ik toch mensen aan die mij begrijpen.
Ergo: zodra ik in mijn steenkolenengels probeer mij verstaanbaar te maken dan verdwijnt zelfs enigzins dat begrijpen.
Want dan schakelt mijn eigen gerichtheid over op de ratio.
Mensen hebben een bepaalde energie die resoneert.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie