"Er is Geen Slechte Keuze"

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

"Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 12 jan 2015, 10:31

Mijn Hogere Zelf: "Er is Geen Slechte Keuze"
21 April 2013

Begrijp alsjeblieft dat ieder moment van jouw leven gebombardeerd wordt met keuzes. Sommige keuzes zijn gemakkelijk zoals of je een hamburger wilt om op te eten of een kaasburger.
Sommige keuzes zijn moeilijker, zoals of je wel of niet een woning moet kopen of dat je wel of niet een baan aan moeten nemen in een andere provincie wat er de oorzaak van zal zijn dat jouw familie moet verhuizen en dus beïnvloedt dat alle leden van de familie.
Begrijp, dat ongeacht van welke keuze die je ook maar maakt in wat voor situatie dan ook in jouw leven, jij leert en ervoor kiest om de effecten van jouw keuze te ervaren.
Jij maakt de keuzes en jij ervaart de effecten van deze keuzes. Iedere keuze die je maakt voor iedere situatie draagt een andere tijdlijn met zich mee.

Er zijn vele, vele verschillende tijdlijn scenario's die voor jou in jouw leven mogelijk zijn. Geen enkele is beter of slechter dan de andere. Iedere keuze is alleen maar anders met andere lessen voor jou om te leren en te ervaren in jouw leven.
Hoe jij op wat voor situatie dan ook in jouw leven reageert, zal jou van de ervaring en de les voorzien. Heel veel mensen vragen zich af wat er had kunnen gebeuren als zij een andere weg ingeslagen zouden zijn. Wat zou er gekomen zijn van die relatie waar ik van besliste die te beëindigen? Waarom koos ik er niet voor om die baan te nemen in plaats van deze? Waarom scheidde ik van mijn man of vrouw en zou het beter geweest zijn als ik me er doorheen gesleept had?


Herinner je dat iedere keuze in jouw leven jou met lessen presenteert. Er is geen goede of slechte keuze. Het is gewoon een andere les, een andere ervaring waarvan je besloten hebt die te leren gebaseerd op de keuze die je gemaakt hebt. Elke ervaring en les waar je doorheen gaat geeft jou groei en je wordt sterker vanwege de lessen. Mensen neigen ernaar om overstuur te raken en zij beginnen te twijfelen, denkende, ik had dit of dat moeten doen.
Zij denken dat het gras groener geweest zou zijn aan de andere zijde. Dan kunnen zij overstuur raken en denken dat zij in hun leven slechte vergissingen gemaakt hebben en misschien dat er zelfs een depressie in kan zetten. Deze denkrichting kan problematisch zijn en is niet gezond.

Nogmaals, wat voor keuze je ook maakt, je bent altijd aan het leren, groeien en ontwikkelen. Die scheiding waar je doorheen gegaan bent zou jou geleerd kunnen hebben hoe meer lief te hebben of hoe meer vertrouwen te hebben. Tegen iemand schreeuwen zou jou geleerd kunnen hebben dat je meer geduld en medeleven en begrip moet hebben. Vraag jezelf altijd wat de les is met de keuze die je maakt. De keuze is altijd van jou om te maken, en de lessen om geleerd te worden zijn ook van jou.
Je hebt vrije wil. Jij beslist wat je wilt ervaren. Je creëert letterlijk jouw wereld op deze manier. Neem de lessen die geleerd moeten worden uit de ervaring en gooi het ego en de emoties uit de ervaring vandaan. Het is oké om het ego zichzelf tot uitdrukking te laten brengen maar ga geen verbintenis met de emoties aan. Kijk alleen maar naar jouw gedachten die wegdrijven zoals wolken en ga verder naar de volgende les, de volgende ervaring.

Toon dankbaarheid, waardering en wees dankbaar voor iedere les die op ieder moment van jouw leven aan jou gepresenteerd wordt en laat het verleden los. Denk niet dat je armzalige keuzes maakte die jouw huidige leven beïnvloeden. Deze keuzes waarvan je voelt dat die slecht zijn hebben jou ontwikkeld en zijn er de oorzaak van dat je groeit, en je bent beter vanwege deze ervaringen.
Geniet van jouw leven en de ervaringen die het jou geeft terwijl jij je in ieder moment van jouw leven ontwikkeld. En toon altijd waardering en dankbaarheid voor de lessen die jou aangeboden worden. En weet dat er nooit en te nimmer slechte keuzes zijn. Label geen enkele beslissing die je in jouw leven maakt als goed of slecht. En eer ieder persoon voor de keuzes en lessen en ervaring die zij gekozen hebben om te ervaren.
Be/veroordeel hen niet voor hun keuzes, aangezien zij misschien iets leren dat jij je al eigen gemaakt hebt. Wees gelukkig en kijk uit naar jouw volgende levenservaring als je omhoog gaat in bewustzijnstrilling in/naar Liefde.

Andrew Bojarski

http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

-----------------------------------------------
Ben dit volop tegen gekomen de afgelopen weken, bij anderen anderen die radicale
keuzes maakten kan ik wel zeggen, waar wij indirect ook door 'geraakt' zijn.
Hier worden we allemaal mee geconfronteerd in ons leven, terug kijkend ontdekken
we pas meestal wat de 'waarde' was van hetgeen we daardoor geleerd hebben...
ook onze kijk/beoordeling/veroordeling soms ook, over de keuzes die anderen maken speelt een grote rol.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door taigitu » 13 jan 2015, 17:13

Susan schreef:Mijn Hogere Zelf: "Er is Geen Slechte Keuze"
21 April 2013

Nogmaals, wat voor keuze je ook maakt, je bent altijd aan het leren, groeien en ontwikkelen. Die scheiding waar je doorheen gegaan bent zou jou geleerd kunnen hebben hoe meer lief te hebben of hoe meer vertrouwen te hebben. Tegen iemand schreeuwen zou jou geleerd kunnen hebben dat je meer geduld en medeleven en begrip moet hebben. Vraag jezelf altijd wat de les is met de keuze die je maakt. De keuze is altijd van jou om te maken, en de lessen om geleerd te worden zijn ook van jou.
Je hebt vrije wil. Jij beslist wat je wilt ervaren. Je creëert letterlijk jouw wereld op deze manier. Neem de lessen die geleerd moeten worden uit de ervaring en gooi het ego en de emoties uit de ervaring vandaan. Het is oké om het ego zichzelf tot uitdrukking te laten brengen maar ga geen verbintenis met de emoties aan. Kijk alleen maar naar jouw gedachten die wegdrijven zoals wolken en ga verder naar de volgende les, de volgende ervaring.
Met het feit dat we zelf onze wereld creëren daar ben ik het mee eens. Iedere keuze heeft een gevolg en daarin zit verantwoordelijkheid.
Alleen kan ik niets met 'vrije wil' omdat volgens mij een utopie is. Ik kan vrij kiezen in de situaties die ik op mijn pad tegenkom. Maar die situatie bepaald mee in wat ik kan kiezen.
Wordt mij een ijsje aangeboden bij de ijsboer dan zal ik verschillende keuzen hebben uit de sortering die wordt aangeboden. Geeft een directeur van een bedrijf mij de keuze tussen twee opdrachten dan zal ik moeten kiezen tussen die twee. Heb ik in beide in feite helemaal geen trek, omdat ik in mijn functie de wetenschap heb dat geen van beiden opdrachten erg functioneel zullen zijn, dan heb ik niet de vrije wil om die te weigeren als hij vindt dat beiden opdrachten volgens zijn inzicht wel goed zijn.
Zo worden we in het leven door anderen en/of situaties gedwongen te kiezen.
Ik hoorde vroeger nog wel eens van een ouder tegen een kind 'jouw wil staat achter de deur', ofwel 'je hebt maar te doen wat je wordt opgedragen'. Het Universum zegt ook nog weleens tegen ons 'jouw wil staat achter de deur', en gaat het totaal anders dan verwacht. En dan achteraf willen we nog weleens toegeven dat de uitkomst precies was zoals nodig was.
We hebben vrijheid in keuze, zelfs 'niets willen' is een keuze.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe iemand dit ziet/invult....... ' de vrije wil' in de praktijk van alledag van ons leven.

Ook in het zinnetje Jij beslist wat je wilt ervaren valt mij op dat wordt gesteld dat je weet WAT je wilt ervaren. Ook daar hapert het voor mij. We maken heel veel keuzes iedere dag en voor een deel kunnen we inschatten WAT de gevolgen van die keuze is. Maar van vele keuzes HOPEN we op een bepaalde uitkomst. Maar die uitkomst kan worden beïnvloed door meerder dingen in de buitenwereld.
Dus BESLISSEN WAT je wilt ervaren is ook geen sluitende uitkomst op een keuze.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Osiris » 13 jan 2015, 18:46

Vind het ook een lastig begrip ' vrije wil'.
Ik geloof dat we ook te maken hebben met karma,wat bewust of onbewust een rol speelt in het maken van keuzes.
En hoe maak je die keuzes ?
Rationeel of intuitief.

Soms hebben intuitieve/gevoelsmatige keuzes in eerste instantie desastreuse gevolgen,waarna jaren later blijkt dat ze exact de juiste zijn geweest ( karmisch gezien ).

Rationele keuzes kunnen vaker in eerste instantie als juist gezien worden,totdat je beseft dat diezelfde soort keuze keer op keer weer terugkomt en je uiteindelijk 'gedwongen' word eindelijk eens anders te kiezen.
Oftewel je les te leren.

Uiteraard niet zo zwart/wit bedoeld :wink:

Denk dat de enige vrije wil die je hebt is, om te bepalen hoe lang je er over doet,voor je de aangeboden lessen leert.
Des te vaker je dezelfde hardnekkige keuzes maakt,des te langer duurt het voordat je uit een bepaalde spiraal komt en er nieuwe lessen aangeboden worden ( of deuren die ineens geopend worden,die voorheen op slot zaten ).

Anyway my personal mindgame :chicken:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 14 jan 2015, 16:18

taigitu schreef:Met het feit dat we zelf onze wereld creëren daar ben ik het mee eens. Iedere keuze heeft een gevolg en daarin zit verantwoordelijkheid.
Alleen kan ik niets met 'vrije wil' omdat volgens mij een utopie is. Ik kan vrij kiezen in de situaties die ik op mijn pad tegenkom. Maar die situatie bepaald mee in wat ik kan kiezen.
Ook in die situatie ben je dan evengoed vrij in je keuze, al zal de situatie soms 'aanpassingen' noodzakelijk maken omdat (nog) niet alles mogelijk is wat je graag zou willen op dat moment, terwijl je er ook voor kan kiezen helemaal niets te doen en niets te kiezen.
Geeft een directeur van een bedrijf mij de keuze tussen twee opdrachten dan zal ik moeten kiezen tussen die twee. Heb ik in beide in feite helemaal geen trek, omdat ik in mijn functie de wetenschap heb dat geen van beiden opdrachten erg functioneel zullen zijn, dan heb ik niet de vrije wil om die te weigeren als hij vindt dat beiden opdrachten volgens zijn inzicht wel goed zijn.
Jawel, ook daarin wat je als voorbeeld noemde, kan je je vrije wil gebruiken...hoe vreemd dat ook moge klinken, want of je kiest uiteindelijk dan toch maar voor 1 van de opdrachten, lijkt soms 'gedwongen' door bijv de gedachte van 'er moet brood op de plank' hoe dan ook...óf indien jouw baas bijv dreigt met ontslag indien je het niet aanneemt, je kiest er voor om weg te gaan..
Zo worden we in het leven door anderen en/of situaties gedwongen te kiezen.
Ik hoorde vroeger nog wel eens van een ouder tegen een kind 'jouw wil staat achter de deur', ofwel 'je hebt maar te doen wat je wordt opgedragen'. Het Universum zegt ook nog weleens tegen ons 'jouw wil staat achter de deur', en gaat het totaal anders dan verwacht. En dan achteraf willen we nog weleens toegeven dat de uitkomst precies was zoals nodig was.
We hebben vrijheid in keuze, zelfs 'niets willen' is een keuze.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe iemand dit ziet/invult....... ' de vrije wil' in de praktijk van alledag van ons leven.
Voor mij heb ik nooit het gevoel gehad van het Universum (Kosmos) 'jouw wil staat achter de deur'...
Juist mijn vrije wil kan ik in hetgeen zich anders en onverwachts voordoet dan gebruiken..lees: Al of niet naar mijn Ziel te luisteren. Die Weet, ook feilloos is en via mijn intuïtie/gevoel zegt wat te doen of niet te doen, en dat dan niet met rationele gedachten te 'vertroebelen' en/of weg te analyseren wat veel mensen zo graag en veelvuldig doen.
Soms doen zich echter gebeurtenissen voor waar niets meer te kiezen is, bijv ziekte wat alleen een neerwaartse spiraal kent, overlijden, dan is het zaak alles te laten komen zoals het zich voor doet, zonder meteen daar invloed op te kunnen hebben. En pas later zien welke mogelijkheden er zijn.
Waarin ik wél tegelijkertijd de keus weer heb hóé ik dat dan onderga, kruipend van ellende afgezonderd in een hoekje gaan zitten, boos in verzet, chagrijnig, of het accepteren, actief blijven in het leven en toch oog te blijven houden voor alle mooie en goede dingen die er ook nog steeds zijn en mensen die me dierbaar zijn.
Ook in het zinnetje Jij beslist wat je wilt ervaren valt mij op dat wordt gesteld dat je weet WAT je wilt ervaren. Ook daar hapert het voor mij. We maken heel veel keuzes iedere dag en voor een deel kunnen we inschatten WAT de gevolgen van die keuze is. Maar van vele keuzes HOPEN we op een bepaalde uitkomst. Maar die uitkomst kan worden beïnvloed door meerder dingen in de buitenwereld.
Dus BESLISSEN WAT je wilt ervaren is ook geen sluitende uitkomst op een keuze
Dat zie ik inderdaad zo...'niets willen' is ook een keuze.
We weten wat we willen ervaren in dit leven.
Omdat we voordat we hier incarneerden een keus/afspraak (beslissing genomen) hebben gemaakt wat we als lessen in het hier en nu willen leren en/of bij schaven door ervaringen te ondergaan van wat we nog niet goed onder de knie hebben gekregen in een vorig leven(s).
Veel herinneren we ons niet meer bewust, maar zit diep 'verstopt' in ons onderbewustzijn.
Echter leren (opnieuw) luisteren naar de Ziel via ons gevoel/intuítie is dan het aller belangrijkste, hier onvoorwaardelijk op te leren vertrouwen is een noodzaak.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Gast1 » 14 jan 2015, 18:59

Ik ga nog eens nadenken over 'keuzes', 'willen' en 'moeten' ...
Voor mezelf ben ik er al lang uit, maar niets is echter beter om heel kritisch te zijn ...

Ex tempore: de drie woorden zijn 'verzinsels' ...
Er is geen keuze, geen willen en geen moeten ...
Dat is slechts wat we denken ...

Even heel simpel ...
Keuze bestaat niet …

Als je weet dan neem je dat wat je neemt, dan doe je wat je doet ...
Als je niet weet, dan gok je en dat is geen keuze …

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Zoeker » 14 jan 2015, 23:50

Osiris schreef:Vind het ook een lastig begrip ' vrije wil'.

Vrije wil bestaat wel doch is relatief. Zolang er nog een doener is in jou is er een wil ook.
Lost de doener op in het Absolute, dan verdwijnt de vrije wil ook.
Waarom zou je kruipen als je ook kan vliegen?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Zoeker » 14 jan 2015, 23:52

Susan schreef:'niets willen' is ook een keuze.

Klopt. Niets is zo onbegrepen als de wil. Je ontkomt niet aan de wil, wat je ook doet.
Geen keuze is ook een keuze, zeg ik altijd.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door univers » 14 jan 2015, 23:58

Voor allebei de posten. ;P! ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 15 jan 2015, 09:42

Gast1 schreef:Ik ga nog eens nadenken over 'keuzes', 'willen' en 'moeten' ...
Voor mezelf ben ik er al lang uit, maar niets is echter beter om heel kritisch te zijn ...

Ex tempore: de drie woorden zijn 'verzinsels' ...
Er is geen keuze, geen willen en geen moeten ...
Dat is slechts wat we denken ...

Even heel simpel ...
Keuze bestaat niet …

Als je weet dan neem je dat wat je neemt, dan doe je wat je doet ...
Als je niet weet, dan gok je en dat is geen keuze …
Het feit dat jij dit nu leest Gast1, komt doordat je de keuzes hebt
gemaakt om jouw computer te starten, oa dit forum op te zoeken,
topics te bekijken/lezen, vervolgens de keus gemaakt om hier te
reageren... :grin:

Hoezo denk jij dan dat je niet kiest.....?
Zelfs gewoontes/automatisme waarbij je niet bewust
gaat denken van kom, laat ik nu eens daar of daar gaan
kijken is ook een keuze.

(ook jouw boterham met bijv hagelslag uit 36 jarige gewoonte is elke dag een keuze) :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Gast1 » 15 jan 2015, 10:49

Uiteraard, in die optiek is alles een keuze.
Alle organismen maken in die optiek een keuze.

Voor mij is dit een 'dooddoener' ...

Een in het wild levend dier 'doet' en 'is' ... Wij mensen noemen dat keuzes maken.
Een in het wild levende plant of boom 'doet' en 'is' misschien ook ... Wij mensen noemen dat keuzes maken.
Een in het wild levende mens 'doet' en 'is' ... Wij mensen (geconditioneerde en geïnstitutionaliseerde robotten) noemen dat keuzes maken.

Ipso facto; wij, geconditioneerde en geïnstitutionaliseerde robotten kunnen niet anders meer dan keuzes maken in onze eigen gecompliceerde maatschappij.
Wij zijn ons zelf lang geleden verloren.

Je begrijpt het of niet, maar het is meer mogelijk dat ik het zelf niet begrijp, daar ik een 'andersdenkende en handelende' ben.

Kijk en luister eens goed naar deze clip en klik daarna eens op de link (om het filmpje aldaar te bekijken)...
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0239,d.ZGU

Zie, welke keuzes wij maken ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 15 jan 2015, 13:41

?? :shock:
Ben nog aan het doordenken over jouw visie, en doe dat altijd eerst
graag zelf, dat heeft tijd nodig zie je, zónder dat ik allerlei uitspraken/teksten
daar over van anderen over te nemen, of door deze op te gaan zoeken op internet.

Ik bekeek het even gewoon vanuit ons dagelijks leven waar we dag in dag uit
toch allemaal dacht ik keuzes maken vanaf dat we opstaan dagindeling /werkindeling enz.

Jammer dat dit voor jou nietszeggende zinnen,.. dooddoeners voor jou zijn Gast1, terwijl ik
ook niet de bedoeling had om met mijn uitspraken jouw argumenten af te
snijden of te negeren.
Mocht het zo overgekomen zijn, en dat doet jouw uitdrukking "dooddoener" vermoeden,
dan hierbij mijn welgemeend excuus hoor.

Jouw link werkt bij mij niet helaas.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door univers » 15 jan 2015, 13:53

Jij verteld gewoon jou visie Suus, en je bent geen dooddoender.

Voor je geboorte, maak je al keuze's, tot je laatste zucht.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 15 jan 2015, 15:24

univers schreef:Jij verteld gewoon jou visie Suus, en je bent geen dooddoender.

Voor je geboorte, maak je al keuze's, tot je laatste zucht.
;P!
Weet ik hoor Univers, Gast1 zijn reactie was naar aanleiding van mijn tekst, dat
waren voor hem dooddoeners.
En voelde dan ook niet als een 'aanval', was niet op de persoon gericht. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Gast1 » 15 jan 2015, 16:30

Susan schreef:
univers schreef:Jij verteld gewoon jou visie Suus, en je bent geen dooddoender.

Voor je geboorte, maak je al keuze's, tot je laatste zucht.
;P!
Weet ik hoor Univers, Gast1 zijn reactie was naar aanleiding van mijn tekst, dat
waren voor hem dooddoeners.
En voelde dan ook niet als een 'aanval', was niet op de persoon gericht. :grin:
Lief Suuske :grin:

Je vergist je dramatisch.
Het is precies zoals Uni het al schrijft, je bent geen dooddoener.
Jouw teksten ook niet.

Kijk wat ik schrijf:
Alle organismen maken in die optiek een keuze.
Voor mij is dit een 'dooddoener' ...
Dit slaat op mijn vorige zin: "Alle organismen maken in die optiek een keuze".

Het heeft dus niets met jouw teksten te maken, laat staan met jezelf (wat Uni er van maakt)
Mijn God zeg, je bent een geschenk en dat weet je :wink:

Ik word echter niet begrepen en dat geeft niet.
Soms kost het mezelf moeite om mij te begrijpen.

Terug naar de titel van het topic: "Er is Geen Slechte Keuze" ...
Precies, evenmin al dat er een Goede Keuze is.

Goed en slecht zijn waardeoordelen ...
Wat voor mij slecht is, kan voor de ander goed zijn ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 16 jan 2015, 09:40

Zo 'dramatisch' :wink: is het niet hoor.

En nu leest het ook wel heel anders Gast1,dan zoals jij het er daarvoor had staan.
De eerste zin deed daardoor vermoeden dat je op mijn reachtie reageerde.

Door de eerste zin nu weg te laten en de derde die eerst los van de andere zinnen stond,
nu bij de tweede te 'plakken' is het duidelijker hoe je het bedoelde, althans voor mij.
Laatst gewijzigd door Susan op 16 jan 2015, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Gast1 » 16 jan 2015, 09:57

Lieverd, ik wil geen 'glans' wegnemen en het is fijn dat je het als een compliment opvat.
Ik schreef slechts dat wat ik niet anders kon, en dat is de waarheid.

En nu is het wel als een compliment naar jou toe bedoeld. ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 16 jan 2015, 10:03

Hier ging het om....wat ik als compliment zag...was het niet dus.
Jij zei oa:

'Het heeft dus niets met jouw teksten te maken, laat staan met jezelf (wat Uni er van maakt)
Mijn God zeg, je bent een geschenk en dat weet je

Dat 'compliment' zal ik dan nu als niet zo bedoeld beschouwen... [doh]

En mijn vergissing inmiddels al even verwijderd hoor.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Gast1 » 16 jan 2015, 11:39

Susan schreef:Hier ging het om ...wat ik als compliment zag ... was het niet dus.
Jij zei oa:

'Het heeft dus niets met jouw teksten te maken, laat staan met jezelf (wat Uni er van maakt)
Mijn God zeg, je bent een geschenk en dat weet je

Dat 'compliment' zal ik dan nu als niet zo bedoeld beschouwen... [doh]

En mijn vergissing inmiddels al even verwijderd hoor.
Lief lieverdje ...

Ik schreef waarheid, je bent een geschenk.
Daarmee was het niet mijn bedoeling jou te complimenteren.
Jij interpreteerde het wel zo en je schrijft het zelfs. Niets mis mee Suus!

Later complimenteerde ik jou wel, omdat ik dit woord gebruikte.
Ook dit is waarheid en het kan niet anders geïnterpreteerd worden, omdat het nu als een compliment bedoeld was.
Ik schreef het immers.

Nevermind, je bent een schat.
Dit is waarheid en ook nu mag je dit opvatten als een compliment.

:loveU:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door univers » 16 jan 2015, 12:04

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: "Er is Geen Slechte Keuze"

Bericht door Susan » 16 jan 2015, 13:12

Pierre....doe niet zo 'moeilijk'...aub? *1*

ik zit hier ten eerste niet voor complimentjes,en lastig ook wanneer het
pas zo opgevat kan worden indien het er door jou eerst bij vermeld is...
En ten tweede, indien ik zoiets nog eens meen te bespeuren, zal ik
het in het vervolg achterwege laten daar nog eens een opmerking hier
over neer te zetten. Want dit lange na 'praten'/uitleg over zoiets.....hoeft voor
mij niet, al is het lief en goed bedoeld, dát weet ik ook, :grin: maar is het
voor mijn gevoel niet 'waard'.

ps..uh..dankjewellll voor het laatste compliment :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie