Is karma ooit onverdiend?

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door MetalPig » 27 jan 2015, 08:20

Gast1 schreef:Als iemand terminaal ziek of gehandicapt is, heeft dat volgens mij niets met 'karma' te maken.
Nee als je de definitie erbij pakt dan slaat het ineens nergens meer op wat ik schrijf [think]

In de volksmond (lees: hollywoodfilms en tv-series) is karma het verschijnsel dat hert negatieve gevolgen voor jezelf heeft wanneer je anderen negatief bejegent, en positieve gevolgen voor jezelf als je anderen positief bejegent.
Daaruit wordt dan geconcludeerd dat wanneer je iets negatiefs overkomt, je dat dan karma-technisch wel verdiend zult hebben doordaat je zelf iemand negatief bejegend hebt.

En een aura is in mijn beleving weer iets heel anders; univers is in mijn beleving de eerste die het gelijkstelt aan karma.

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 08:59

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Als iemand terminaal ziek of gehandicapt is, heeft dat volgens mij niets met 'karma' te maken.
Nee als je de definitie erbij pakt dan slaat het ineens nergens meer op wat ik schrijf [think]

In de volksmond (lees: hollywoodfilms en tv-series) is karma het verschijnsel dat hert negatieve gevolgen voor jezelf heeft wanneer je anderen negatief bejegent, en positieve gevolgen voor jezelf als je anderen positief bejegent.
Daaruit wordt dan geconcludeerd dat wanneer je iets negatiefs overkomt, je dat dan karma-technisch wel verdiend zult hebben doordaat je zelf iemand negatief bejegend hebt.
Exactement ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Susan » 27 jan 2015, 09:19

Mijn reactie komt wat later nog, het ging een beetje 'raar' voor mijn doen ,
vroeg slapen en werd pas om kwart voor 9 wakker...

Wat onder andere Tammy zei, heb ik ook ooit precies net zo geroepen!
Nu moet ik eerst even heel andere dingen doen, schuift allemaal op vandaag.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 09:24

univers schreef:Tammy, Aura en Karma is het zelfde.
Incorrect Univers. Een aura is een kracht- energieveld wat organismen omgeeft.
Karma is dus totaal iets anders, maar ... als je liefdevol ingesteld bent en vanuit dat perspectief handelt ...
Dan zal dat in het aura tot uitdrukking komen en te zien zijn.

'Men' zegt wel eens; "Hij straalt een en al liefde uit" of; "Ze heeft een mooie uitstraling."

Dat wat je uitstraalt, ben je en wanneer je in balans bent, handel je daarnaar.
Om er van uit te gaan dat als je goed doet en denkt dat je inborst goed is, dat je dan ook 'goed' ontmoet, is een onjuistheid.
Het is een verwachting van je ego en het zal averechts werken.

Als je bent in alle liefde, onbaatzuchtig en zonder verwachting bepaalt dat jouw karma.
De aura zal schitterend zijn.

Mogelijk is dat wat kunstenaars proberen uit te beelden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 09:42

Als iemand terminaal ziek of gehandicapt is, heeft dat volgens mij niets met 'karma' te maken.
Maar ... misschien vergis ik mij wel. :grin:
Heeft er ook niets mee te maken, je kan wel door de stromingen de toestand van iemand voelen of zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 09:50

univers schreef:
Tammy, Aura en Karma is het zelfde.
Incorrect Univers. Een aura is een kracht- energieveld wat organismen omgeeft.
Heb je dat van Wiki?
Wat voor een kleur heeft een aura?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Zoeker » 27 jan 2015, 10:06

De spraakverwarring is alom…

Karma wil niets anders zeggen dan de wetten van oorzaak en gevolg waar wij allen aan onderhevig zijn.
Uiteraard is aura iets geheel anders. Als aura en Karma hetzelfde zouden zijn, waarom benoemen we het dan anders?
Aura is het energieveld wat voor sommige mensen zichtbaar is. Dit energieveld zelf is onderhevig aan Karma.

Uit deze discussie blijkt maar weer eens dat je het allemaal zelf moet ontdekken door zelfkennis.
Wie denkt dat het conceptueel is, die heeft het mis. Concepten zijn gereedschappen, niet meer, niet minder.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Zoeker » 27 jan 2015, 10:14

Gast1 schreef: De aura zal schitterend zijn.

Mogelijk is dat wat kunstenaars proberen uit te beelden:

Afbeelding

Dan heb je toch het verkeerde plaatje uitgekozen. De man op deze foto straalt alleen rond zijn hoofd.
Bij de aura is dat wel anders.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 10:14

Als je bent in alle liefde, onbaatzuchtig en zonder verwachting bepaalt dat jouw karma.
De aura zal schitterend zijn.
Ook bij iemand die ziek is, of verward?
Mogelijk is dat wat kunstenaars proberen uit te beelden:
Wat voor bril hadden ze op, een 3d of een rosse?
De spraakverwarring is alom…
Dat hoeft niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 10:22

Zoeker schreef:
Gast1 schreef: De aura zal schitterend zijn.

Mogelijk is dat wat kunstenaars proberen uit te beelden:

Afbeelding
Dan heb je toch het verkeerde plaatje uitgekozen. De man op deze foto straalt alleen rond zijn hoofd.
Bij de aura is dat wel anders.
Zoals ik al schreef; 'Mogelijk' ...
Het hoofd van een mens is een van de belangrijkste zaken die meestal afgebeeld worden, vooral vroeger ...

Vandaro ...

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 10:23

Zoeker schreef:De spraakverwarring is alom…

Karma wil niets anders zeggen dan de wetten van oorzaak en gevolg waar wij allen aan onderhevig zijn.
Uiteraard is aura iets geheel anders. Als aura en Karma hetzelfde zouden zijn, waarom benoemen we het dan anders?
Aura is het energieveld wat voor sommige mensen zichtbaar is. Dit energieveld zelf is onderhevig aan Karma.
Zoals ik al schreef ...

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 10:28

univers schreef:
Als je bent in alle liefde, onbaatzuchtig en zonder verwachting bepaalt dat jouw karma.
De aura zal schitterend zijn.
Ook bij iemand die ziek is, of verward?
Respectievelijk ja en nee ...
univers schreef:
Mogelijk is dat wat kunstenaars proberen uit te beelden:
Wat voor bril hadden ze op, een 3d of een rosse?
Dat hadden ze toen nog niet nodig, omdat ze toen meer zagen dan de meeste 'slapenden' nu ...
univers schreef:
De spraakverwarring is alom…

Dat hoeft niet.
Correct, maar de spraakverwarring is er zeker, aura en karma is beslist niet hetzelfde ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 10:32

Correct, maar de spraakverwarring is er zeker, aura en karma is beslist niet hetzelfde ...
Wat is energie?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door MetalPig » 27 jan 2015, 11:03

univers schreef:Wat is energie?
Dat ligt er maar net aan wat je gelooft. Net als karma en aura.

Vandaar de spraakverwarring.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 11:09

Daarom ben ik aan het doorvragen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Gast1 » 27 jan 2015, 13:20

univers schreef: Wat is energie?
Je kent het antwoord: "Alles" ... toch?
Karma echter is niet alles ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door taigitu » 27 jan 2015, 13:21

Karma en aura zijn niet hetzelfde.

Een aura is het elektro-magnetisch veld (levensnenergie) dat om zowel personen als voorwerpen zit.
Karma is het gevolg van iedere daad of gedachte die iemand heeft.

Een aura wordt in onderstaande link uitgelegd en zichtbaar te maken met Kirlianfotografie.
Daar heb ik als eens uitgebreid over gepost hier. Kan het alleen niet zo gauw vinden.
Als je in balans bent is je aura zichtbaar in verschillende kleuren die horen bij die delen van het lichaam waar ze inherent aan zijn, zoals op een tekening de aura lagen worden getekend. Wanner je niet in orde bent, lichamelijk of geestelijk, dan kunnen kleuren 'verminkt/vervormd' zijn en ook deuken of pieken hebben. Zelfs de kleur kan vaal zijn op zieke plekken. Momenteel wordt er op medisch gebied onderzoek gedaan om via de aura een diagnose te kunnen stellen. Helderzienden die de aura kunnen zien en de betekenis ervan kennen doen dit al jaren/eeuwen.
AfbeeldingAfbeelding
http://www.farohealthcenter.nl/kirlian-fotografie-gdv/
Video die het laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=wJ1ow4Vtpbs

Hier wordt karma beschreven
Karma is de fundamentele wet die alle handelingen beheerst. Het is de bewaarder van het evenwicht, de hersteller van een verstoorde balans. Het straft of beloont niet, het zorgt alleen voor aanpassing.

In De Geheime Leer (1:714-5) schrijft H.P. Blavatsky:
Het enige gebod van karma – een eeuwig en onveranderlijk gebod – is volkomen harmonie, zowel in de wereld van de stof als in de wereld van de geest. Het is dus niet karma dat beloont of straft, maar wij belonen of straffen onszelf, al naar gelang wij met de natuur samenwerken en door middel van haar handelen, en ons houden aan de wetten waarop die harmonie berust, of – die wetten overtreden. . . .

Er is werkelijk geen ongeval in ons leven, geen ongeluksdag en geen tegenspoed, die niet kan worden herleid tot onze eigen daden in dit of in een ander leven. Als men de wetten van harmonie overtreedt, . . . moet men erop zijn voorbereid tot de chaos te vervallen die men zelf heeft voortgebracht. . . .

Karma-Nemesis is niets anders dan het (geestelijke) dynamische gevolg van oorzaken die zijn voortgebracht en krachten die tot activiteit zijn gekomen door onze eigen daden.

Het Boek van de gulden voorschriften zegt over karma:
Leer dat geen poging hoe gering ook, hetzij in goede of verkeerde richting, uit de wereld van oorzaken kan verdwijnen. U kunt op deze ‘dag’ [dit leven] uw kansen scheppen voor uw ‘morgen’ [toekomstige levens]. Tijdens de ‘grote reis’ [de cyclus van bestaansvormen] brengen de oorzaken, elk uur gezaaid, ieder haar oogst van gevolgen voort, want in deze wereld heerst strikte rechtvaardigheid. Met de machtige beweging van haar nooit-dwalende werking brengt ze aan stervelingen levens van geluk of tegenslag, het karmische kroost van al onze vroegere gedachten en daden.
– H.P. Blavatsky, De Stem van de Stilte, blz. 32
Zo is er ook het groeps- of familiekarma. Ook kan een volk of land als groep een karma beleven. Zo kan je naar het Joodse volk kijken die door de eeuwen heen zijn vervolgd door groepskarma. Een reden van de christenen die ik eens las waarom ze tegen de joden zijn was omdat zij Jezus aan het kruis hebben gebracht. En zo kunnen we wel meer voorbeelden vinden van karma op wereldniveau.
Laatst gewijzigd door taigitu op 27 jan 2015, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door Susan » 27 jan 2015, 13:31

Mooi wat ik hier lees, en ook geen verrassing, :grin:
ben met reactie bezig en had oa dit er ook in staan taigitu

Ook dit is niet onbelangrijk stukje van wat ik er uitgelicht had
en bij grenzeloos inzicht gezet had:
We zijn dus onderworpen aan het karma van het heelal; aan de wetten die het zonnestelsel beheersen en aan de wetten die onze planeet beheersen. We zijn onderworpen aan de wetten die ons allen beïnvloeden omdat we tot de mensheid behoren; aan de regering van ons land omdat we daar geboren zijn; en eveneens aan ons eigen familie-karma. En individueel lijdt ieder mens in lichaam of geest overeenkomstig zijn eigen gedachten en daden.

Laten we het nu hebben over het vraagstuk van onverdiend lijden, onverdiende pijn en ellende; we moeten dit gescheiden zien van het algemene feit dat alles wat ons overkomt karma is. Zoals we eerder zeiden, is er in feite geen onverdiend karma, maar er is onverdiend lijden voor verschillende delen van onze constitutie. Ter illustratie: ik heb een vrije wil. Ik begin een nieuwe weg in het leven omdat iets mij inspireert; het is als een openbaring voor mijn ziel. Ik verander mijn hele gedrag. Kan ik dat doen zonder reacties te krijgen? Natuurlijk niet. Ik zal zeker mijn gezin en vrienden beïnvloeden. Ik zal ook mezelf sterk beïnvloeden, vooral mijn denken en mijn lichaam; maar veel van die gevolgen zijn niet opzettelijk door mij gepland en in dit opzicht lijdt het lichaam onverdiend. Zelfs het brein kan leed ondervinden dat het als voertuig van het denken niet verdiende. Zo gezien lijden we altijd onverdiend. Maar door dit alles leren we, worden we sterker en evolueren we sneller.

Purucker
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door univers » 27 jan 2015, 13:43

Karma echter is niet alles ...
Klopt.
Maar hoe komt jou karma tot stand.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is karma ooit onverdiend?

Bericht door taigitu » 27 jan 2015, 13:58

univers schreef:
Karma echter is niet alles ...
Klopt.
Maar hoe komt jou karma tot stand.
Als je over de grenzen van harmonie gaat.
Dat hoef je niet gelijk te merken of zelfs maar te weten.

Een voorbeeld wat ik heb al eerder heb beschreven:
Stel, ik koop kleding bij de HM die haar kleding laat maken in een derde wereld land waar kinderen achter de naaimachine zitten voor vele uren en er een habbekrats verdienen. Dat is geen natuurlijk evenwicht dus help ik mee aan het onrecht wat die kinderen wordt aangedaan. Dat onrecht of die uit evenwicht zijnde situatie kan zich over de jaren heen aan mij uitbetalen. Dat derde wereld land ontwikkelt zich en klimt uit die economische situatie en wordt een financiële machthebber (Kijk maar eens hoe China dit doet, hij heeft zoveel geld aan Amerika geleend dat het een risico kan gaan vormen). Het is dus mogelijk dat dat eerdere derde wereldland in ons land aan touwtjes gaat trekken op economisch gebied en wij afzakken naar een derde wereld land. En dat is karma die wij als individu of als volk/land creëren en wat 'verdiend'? terug ontvangen. Dus we hebben niet altijd zicht op wat wij opstarten of creëren waarvan we later of veel later de vruchten van kunnen plukken. Maar datzelfde geld ook voor positief karma.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie