De frustratie van verlicht zijn

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Nathan

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Nathan » 07 mar 2015, 08:50

univers schreef:Moet je zien als je hoge nood hebt, hoe verlicht je er na bent. :mrgreen:
Ja, verlichting door jezelf volledig te ontlasten.

Nathan

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Nathan » 07 mar 2015, 08:53

Kristof Piessens schreef:ik zit vast om vooruitgang te boeken !
Waar of in wat dan, Kristof?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Zoeker » 07 mar 2015, 10:25

Gast1 schreef:@ Zoeker:

Prachtig geschreven, werkelijk.
Alweer heel herkenbaar en je omschrijft de dingen mooi.
Ik vind mijzelf een kniesoor en wil geen glans weghalen, maar er is maar één dingetje wat volgens mij niet kan:
Ja, ik heb ook aan meditatie gedaan, mantra zingen en dat soort zaken.
Maar niet met een bepaald doel.
Volgens mij is het niet mogelijk om dat te gaan doen zonder doel.
Met een doel hebben is volgens mij niets mis mee ...

Er is een periode geweest dat ik buitensporig veel interesse had voor zaken als mantra zingen, meditatie e.d.
Die interesse kwam uit het niets en is weer verdwenen in het niets.
Ik kan mij niet herinneren dat ik daarbij een doel had. (maar het geheugen is feilbaar hoor)
Alles op dit gebied is voortgekomen uit een innerlijk verlangen.
Een verlangen wat nog steeds aanwezig is.
Waar het naar toe gaat? Geen idee.
Wie weet is er niet eens een bestemming?

Inmiddels is de belangstelling voor zaken als meditatie e.d. inmiddels weer gezakt.
De afgelopen jaren ben ik meer bezig geweest met zelfkennis.
Zoals je ook hier hebt kunnen lezen.
Soms zakt dat ook al een beetje weg.
En wellicht komt er dan weer wat anders op mijn Pad?
Geen idee, ik laat me meevoeren op de stroom, weet je nog?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Zoeker » 07 mar 2015, 10:28

Nathan schreef:
Zoeker schreef: Hij zal komen als een dief in de nacht…..
Je wacht op Jezus?

Nee gekkie. Hij is al langs geweest.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door univers » 07 mar 2015, 10:44

Nee gekkie. Hij is al langs geweest.
Dat was zijn zus. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Kristof Piessens » 07 mar 2015, 15:05

Nathan schreef:
Kristof Piessens schreef:ik zit vast om vooruitgang te boeken !
Waar of in wat dan, Kristof?
Concreet ?

Wel, ik zit in een jaar van uitdagingen, op mijn werk zijn ze in een veranderingsfase op gebied van reorganisatie, herplaatsen van hun personeel en alle gevolgen die er bij horen, volgens de eerste inlichtingen ben ik ingedeeld bij een groep die naar een nieuwe standplaats moeten, de eerste lichting hiervan is begin deze maand al naar hun (voorlopige) nieuwe werkplaats gegaan.

Vermits ik de nieuwe plaats al ken, wil ik daar een mooi huisje (met tuintje) voor mezelf kopen zodat ik niet te ver hoef te gaan betreft vervoer, intussen zet mijn ouders wat druk op mij met hun hulp om dat te realiseren, maar zolang ik niet meer informatie krijg heb ik ook geen zekerheid dat ik het kan kopen ondanks dat de rente op een lening laag staat.

Ik heb me degelijk wel goed geïnformeerd en dergelijke, weet ik dat ik dat zonder een lening op een andere manier zou oplossen, immers als ik een lening aanga is er geen garantie dat de vorige eigenaars hun geld krijgen van hun verkochte woning, als ik dat rechtstreeks bij de bank zou onderhandelen dat zij de bewijzen daarvoor ook leveren...banken claimen in de meeste gevallen onterecht het eigendom van de eigenaar van dat huis waarvan zij de winsten opstrijken en de eigenaar is den dupe...slik en dan ga je mij het verwijt maken dat ik niet correct wil handelen ?

Anyway, ik wil van werk veranderen en een woning kopen waar ik me in goed kan voelen, en dat laatste is een moeilijke knooppunt omdat ik weinig tot geen informatie krijg die me kunnen helpen de juiste beslissingen te nemen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Gast1 » 08 mar 2015, 09:18

Zoeker schreef: Er is een periode geweest dat ik buitensporig veel interesse had voor zaken als mantra zingen, meditatie e.d.
Die interesse kwam uit het niets en is weer verdwenen in het niets.
Ik kan mij niet herinneren dat ik daarbij een doel had. (maar het geheugen is feilbaar hoor)
Alles op dit gebied is voortgekomen uit een innerlijk verlangen.
Een verlangen wat nog steeds aanwezig is.
Waar het naar toe gaat? Geen idee.
Wie weet is er niet eens een bestemming?
Ja, heel helder en ik kan me er veel bij voorstellen ;P!

Nathan

Re: De frustratie van verlicht zijn

Bericht door Nathan » 08 mar 2015, 10:36

Kristof Piessens schreef:
Nathan schreef:
Kristof Piessens schreef:ik zit vast om vooruitgang te boeken !
Waar of in wat dan, Kristof?
Concreet ?

Wel, ik zit in een jaar van uitdagingen, op mijn werk zijn ze in een veranderingsfase op gebied van reorganisatie, herplaatsen van hun personeel en alle gevolgen die er bij horen, volgens de eerste inlichtingen ben ik ingedeeld bij een groep die naar een nieuwe standplaats moeten, de eerste lichting hiervan is begin deze maand al naar hun (voorlopige) nieuwe werkplaats gegaan.

Vermits ik de nieuwe plaats al ken, wil ik daar een mooi huisje (met tuintje) voor mezelf kopen zodat ik niet te ver hoef te gaan betreft vervoer, intussen zet mijn ouders wat druk op mij met hun hulp om dat te realiseren, maar zolang ik niet meer informatie krijg heb ik ook geen zekerheid dat ik het kan kopen ondanks dat de rente op een lening laag staat.

Ik heb me degelijk wel goed geïnformeerd en dergelijke, weet ik dat ik dat zonder een lening op een andere manier zou oplossen, immers als ik een lening aanga is er geen garantie dat de vorige eigenaars hun geld krijgen van hun verkochte woning, als ik dat rechtstreeks bij de bank zou onderhandelen dat zij de bewijzen daarvoor ook leveren...banken claimen in de meeste gevallen onterecht het eigendom van de eigenaar van dat huis waarvan zij de winsten opstrijken en de eigenaar is den dupe...slik en dan ga je mij het verwijt maken dat ik niet correct wil handelen ?

Anyway, ik wil van werk veranderen en een woning kopen waar ik me in goed kan voelen, en dat laatste is een moeilijke knooppunt omdat ik weinig tot geen informatie krijg die me kunnen helpen de juiste beslissingen te nemen.
Ik dacht dat je innerlijk vast zat!

Plaats reactie