Wat het ego is...

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Wat het ego is...

Bericht door Gast1 » 14 mar 2015, 07:19

Zo is het helemaal.
Leuk is om het volgende te schrijven:
Ik ben een vriend en jij bent ook een vriend, niet meer of minder dan dat ik het ben :wink:

:hands:

Ik heb ook nog een keer gekeken naar jouw eerdere post en dat wat je hier als laatste in schreef, is ook helemaal zo, zoals ik het zie.
Maar dat wat je schrijft lees ik nu dan ook anders, als wat je eerder schreef in dezelfde quoot:
Zoeker schreef:
Gast1 schreef: Graag ontvang ik in dezen dus een reactie. :wink:
Zoeker schreef:Eigenliefde is jezelf nemen precies zoals je bent. Iemand die geen eigenliefde heeft is in feite egoïstisch naar zichzelf toe.
Dat heeft wel degelijk met eigen wil te maken. Iemand zonder eigenliefde heeft de wil om zichzelf te verketteren, af te kraken.
Iedere keer als iemand hem een spiegel voorhoudt dat hij de moeite waard is, dan komt zijn ego in actie om het tegen te spreken.
En dan komt er een riedeltje dat hij niks voorstelt en dat het logisch dat niemand om hem geeft etc etc.
Susan heeft het ook al heel mooi omschreven: om tot eigenliefde te komen is onvoorwaardelijke liefde nodig.
Het is de eigen wil die voorwaarden stelt, ook naar jezelf toe.
Het is de eigen wil die zichzelf afkraakt en het is de eigen wil die het resultaat ook nooit goed genoeg zal vinden.
Het is de wil van 'Pietje' die 'Pietje' nooit goed genoeg zal vinden.
Verleden week was een heel zware week voor mij. Ik zal dit niet verder omschrijven daar het mijn werksituatie aangaat.
Als ik deze verleden week relativeer én objectiveer dan heb ik strikt genomen een enorm gevecht geleverd met mij ego.
Ik kan het niet anders zien.
De beproevingen gaan verder en ik ben er nog steeds.

Ik bewandel mijn pad met vertrouwen in mijzelf en met eigenliefde ...
Het gaat niet om mijn 'gelijk', in de verste verte niet.
Mijn 'gelijk' is niet aan de orde.
Het gaat om de rechtvaardigheid 'in het algemeen' ...

Plaats reactie