Het alchemistische huwelijk

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 26 mar 2015, 09:01

Alles vooral negatieve uitlatingen over Ego waar zoveel geschreven is,
én het mooie stuk van Zoeker hier:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... f6#p275754

waarvan even het laatste stukje:
Maar wie de moed heeft om de leegte te betreden zal bemerken dat zich in de leegte de liefde bevind. Niet als een gebod om na te leven, maar als een ervaring, een grond van je bestaan. In de leegte wordt ook het alchemistische huwelijk voltrokken. Egoloosheid bestaat niet, het is het ego wat een huwelijk aan gaat met de liefde. Er ontstaat een totaal nieuwe mens, de vorm verandert. Een vorm die niet langer het 'ik' vooropstelt, maar een vorm die de liefde haar werk laat doen. Niet mijn wil geschiedde, maar uw wil….
deed mij weer herinneren aan het volgende:

Het alchemistische huwelijk

Afbeelding

“Het heilige meevoelen” is de mogelijkheid om het beeldende denken te verdiepen en verbreden,
wat leidt tot het ontdekken van de goddelijke oorsprong van alle bestaan in de vorm.
Zo worden we uit het alleen zijn
– wat een noodzakelijke fase is in de ontwikkeling van zelfbewustzijn –
geleid naar het ontdekken van een hoger zelf dat de poort vormt naar heelheid.’
George Trevelyan


We leven in een gevaarlijke wereld waar angst, hartenpijn en dood dagelijks meelopen aan onze zijde. De tijd versnelt, zweept alles op richting het einde van een grootse kosmische cyclus en wij bevinden ons midden in de draaikolk van dit gebeuren.

Het gevolg van deze versnelling is dat velen depressief zijn, angststoornissen hebben of niet kunnen slapen. We kunnen ons niet ontspannen, worden geplaagd door onzekerheden en het niet aflatende gevoel dat we iets zouden moeten doen…. We bevinden ons in de kolk, de versnelling waarin we sleutels en telefoons kwijtraken, terug moeten om te zoeken of denken dat we vergeten zijn het gas uit te draaien of de deur te sluiten toen we weggingen.

We zijn geconditioneerd om constante bevrediging te zoeken in de drie onderste chakra’s. De ‘onder de gordel’ mentaliteit viert hoogtij. De mens is uit op bevrediging en zoekt naar antwoorden in de buitenwereld in plaats van in de binnenwereld.

Afbeelding

Versnellen van de trilling… vertragen in het leven

Willen we in het DNA het ‘junk’ gedeelte aanspreken (waarvan men vaak zegt dat het nergens toe dient) dan zullen we onze trilling moeten verhogen en ons leven moeten vertragen. Vertragen en alert zijn op wat zich dagelijks aan ons voordoet op het levenspad staat recht tegenover wat de heersers van de wereld van ons verlangen. Zij willen ons snel en uit evenwicht houden, angstig, neurotisch en verslaafd aan de zintuigelijke vergiften die ze ons voorschrijven. Dat is belangrijk voor de machten der wereld want het is een tijd van kosmische veranderingen.

Emotionele ballast wegwerken

Afbeelding

Om de veranderingen te kunnen meebeleven is het noodzaak de emotionele ballast uit het verleden onder ogen te zien en een verwerkingsproces in gang te zetten van onze boosheid, verontwaardiging, wroeging en gevoelens van verraad. Waar mogelijk moeten we in het reine komen met diegenen die deze emotionele zaken in ons deden ontstaan. Dat kunnen ouders zijn en /of andere familieleden maar ook kennissen, geliefden en vrienden. Dit is de tijd om schoon schip te maken.

Laten we onszelf niet hard vallen over het verleden, de spijt die we kennen komt voort uit een tijd waarin we deden wat we konden, we wisten niet beter. Daarom is vergeving van jezelf zo belangrijk. Angst en schuldgevoelens horen bij de reptiele hersenen, die de mens programmeren vanuit emotionele wanorde, een parasiterende energie die maakt dat we ons slecht en klein voelen. We blijven slaaf van die negatieve gevoelens en emoties wanneer we geen actie ondernemen om opruiming te houden in de kist vol herinneringen en bindingen.

Wanneer we dagelijks alert zijn in het waarnemen van onze gedachten over alles, worden we ons bewust van de controle die het ego heeft en hoe dat zich ondergeschikt opstelt aan het reptiele brein. Het is aan ons om de teugels in handen te nemen en de bestuurder van de paarden der zinnen te zijn zoals Krishna de 5 witte paarden die de zintuigen verbeelden als menner in de hand heeft.

Afbeelding

Alle objecten in onze dagelijkse realiteit zijn onderdeel van een zorgvuldig opgebouwde constructie, een stuk software die gebaseerd is op de Gulden snede en de reeks van Fibonacci. Wij bestaan binnen deze door een onbegrijpelijke macht of intelligentie gecreëerde werkelijkheid. We zijn daarin geprogrammeerd om onszelf te dupliceren. We worden geboren, verwekken kinderen en sterven zoals alle wezens op deze onbegrijpelijke wereld. En dan is het onze arrogantie en blindheid die maakt dat we ons superieur voelen aan de dieren, de planten en de stenen. Maar wij zijn het die de kosmische grap vertegenwoordigen.


Een kosmische grap

Jarenlang hield ik me bezig met het zogenaamde ‘junk’ (= afval) DNA. Negentig procent van ons DNA leek uitgeschakeld en nergens toe dienend. Waarom is het dat wij slechts toegang hebben tot 10 % van ons DNA, onze oorspronkelijke blauwdruk? Waar en wat zijn de overgebleven 90%?

Afbeelding

Ergens in ons bewustzijn moeten we dat aan kunnen spreken, nietwaar? Dit is de wereld van dualiteit, toch? Binnen en buiten, energie is energie, het kan niet vernietigd worden maar wel gespleten raken in tegenstellingen. Rek nu die hersenen maar eens uit en stel je het volgende voor:

Het universum, de aarde en de prachtige diversiteit van bestaansvormen die ons leven delen zijn fractale hologrammen die wij zelf maken met ons junk-DNA. Wij zijn alles, wij scheppen mee aan onze wereld maar weten het niet omdat we in de dualiteit gevallen zijn. We kunnen zelf niet meer bevatten wie we werkelijk zijn en wat we kunnen. Het afgescheiden zijn van de realiteit die Een is, is de bron van het heimwee dat we kunnen voelen en de hartenpijn die we kennen. De pijn van deze planeet en de wezens die erop bestaan is de pijn die ‘Gij zijt dát’ ervaart door zijn afscheiding, de tweeheid.

Het alchemistische huwelijk

Het alchemistische huwelijk is de vereniging der tegenstellingen en de unificatie, het helen van onze blauwdruk. Het is de synthese van onze innerlijke realiteit met de uiterlijke wereld. Het is het heilge begrip van de Eenheid der dingen, de kern die alles doet bestaan in alle mogelijke vormen. Het is de transcendente staat van ‘alles en niets’ tegelijkertijd. Het is het heilige voelen van verbinding, een zijn met de bron, oplossen in de bron. Het goddelijke kind dat geboren wordt uit de vereniging der tegenstellingen, het alchemistische huwelijk, de ‘steen der wijzen’.

Afbeelding

Zoals Radhakrishnan eens schreef: ‘De oudste wijsheid op aarde vertelt ons hoe we ons bewust kunnen verbinden met het Ene terwijl we nog in het lichaam verblijven. Dan wordt de mens werkelijk geboren. Wanneer de mens zijn bestemming misloopt is de natuur geduldig, ze zal hem op een dag bereiken en hem oproepen het heilige doel te vervullen’.

Dat is onze werkelijke bestemming.

Vrij naar Elva Thompson ETHOMPSON RESONANCE AND REALITY
Bron: http://www.heartstarthebooks.com/the-al ... -marriage/


http://www.wijwordenwakker.org/
Laatst gewijzigd door Susan op 26 mar 2015, 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Gast1 » 26 mar 2015, 09:19

Susan schreef:Alles vooral negatieve uitlatingen over Ego waar zoveel geschreven is,
én het mooie stuk van Zoeker hier:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 1&p=275754
Wow Susan, daar ga ik me later op de dag even in verdiepen.
Maar volgens mij werkt de bovenste link anders, dan dat hij bedoeld is.
Dit is de luiste link: http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... f6#p275754

:loveU:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 26 mar 2015, 10:09

Gast1 schreef:Wow Susan, daar ga ik me later op de dag even in verdiepen.
Maar volgens mij werkt de bovenste link anders, dan dat hij bedoeld is.
Dit is de luiste link: http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... f6#p275754

:loveU:
Bedankt Gast1, :grin: klopt hoor, ik zag de vergissing nu ook,
mooi dat je het zag ;P! en ik heb het al even veranderd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Gast1 » 26 mar 2015, 16:20

En ik heb het stuk gelezen.
Prachtig toch hoe velen er als een Zoeker beginnen en tot een 'V(l)inder' verworden.
Rups, cocon en uiteindelijk v(l)inder ...

Afbeelding

Ik ben er slechts één van ... :wink:
Als een zandkorrel op het strand en een druppel in de oceaan ...

En precies nu passeert dit stuk muziek op mijn afspeellijst:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Zoeker » 26 mar 2015, 21:00

Susan schreef:Laten we onszelf niet hard vallen over het verleden, de spijt die we kennen komt voort uit een tijd waarin we deden wat we konden, we wisten niet beter. Daarom is vergeving van jezelf zo belangrijk. Angst en schuldgevoelens horen bij de reptiele hersenen, die de mens programmeren vanuit emotionele wanorde, een parasiterende energie die maakt dat we ons slecht en klein voelen. We blijven slaaf van die negatieve gevoelens en emoties wanneer we geen actie ondernemen om opruiming te houden in de kist vol herinneringen en bindingen.
Het is belangrijk om in te zien dat ego nooit ego kan verbeteren. Mensen streven soms vanuit ego naar een verbetering van zichzelf.
Maar dit kan niets anders worden dan een gemaakte constructie. Dit inzicht verwerven doet je milder stemmen over jezelf.
Ego kan zich alleen 'verbeteren' door een huwelijk met liefde aan te gaan. Maar dan is het geen verbeteren meer, maar een volkomen natuurlijk proces.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Zoeker » 26 mar 2015, 21:11

Susan schreef:Willen we in het DNA het ‘junk’ gedeelte aanspreken (waarvan men vaak zegt dat het nergens toe dient) dan zullen we onze trilling moeten verhogen en ons leven moeten vertragen.
In het alchemistisch huwelijk gaat dit vanzelf. Ego heeft een laag trillingsniveau, dit voelen we als pijn.
Als vanzelf komt de mens na de huwelijksvoltrekking in een hoger trillingsniveau.
Het is een resonantie die waargenomen wordt. Totdat je hetzelfde niveau te pakken hebt.
Dan verdwijnt de waarneming weer omdat je dan die trilling bent.

Zo acteert iedereen op het trillingsniveau waar hij of zij thuishoort.
Je kan je zelf zien als een 'vorm', (zijnsniveau) welke verandert onder invloed van je denken en gedrag.
Maar rechtstreeks beinvloeden, dat gaat niet. Je geeft je over aan 'dat wat is'.
(Overgave, geen onderwerping)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door univers » 26 mar 2015, 21:57

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Tardis » 27 mar 2015, 13:31

wijwordenwakker.org schreef:Jarenlang hield ik me bezig met het zogenaamde ‘junk’ (= afval) DNA. Negentig procent van ons DNA leek uitgeschakeld en nergens toe dienend. Waarom is het dat wij slechts toegang hebben tot 10 % van ons DNA, onze oorspronkelijke blauwdruk? Waar en wat zijn de overgebleven 90%?

Ergens in ons bewustzijn moeten we dat aan kunnen spreken, nietwaar?
Dat valt nog te bezien... Om preciezer te zijn is niet van 90% maar zelfs van 95% van ons DNA niet bekend waar het voor dient, àls het al ergens voor dient. En dan als reactie op de nietwaar vraag, waarom zou ons bewustzijn in staat moeten zijn die 95% aan te spreken? De schrijver van de tekst suggereert dat we dit niet doen en dat het mogelijk zou moeten zijn.

Ten eerste staat helemaal niet vast dat die 95% DNA geen functie heeft. In tegendeel, uit sommige onderzoeken blijkt dat delen van het 'junk DNA' een belangrijke functie hebben bij het aan en uitschakelen van DNA waarvan wel duidelijk is waar het voor dient. Ook wordt gedacht dat delen van het 'junk DNA' een functie hadden tijdens de groei van ons lichaam in de baarmoeder. Ook zouden delen van het junk DNA restanten kunnen zijn uit het verre verleden van onze evolutie. En tenslotte moeten we ons realiseren dat niemand precies weet hoe het komt dat er DNA is ontstaan en moeten we ons afvragen of het wel zo logisch is dat ieder fragmentje DNA een bepaald doel dient. Het staat allerminst vast dat er achter al het bestaande DNA een Idee zit. Als dat zo was zouden we vrijwel zeker in een gesimuleerde wereld leven waarin een programmeur, of een team van programmeurs, aan het werk is gegaan. Het is een mogelijkheid dat we inderdaad in een gesimuleerde wereld leven, zoals in een computergame, en levenslang ingeplugd zijn. Maar daar mogen we niet van uit gaan en dit ook niet gebruiken als basis om conclusies uit te trekken en een heel wereldbeeld op te bouwen, dat bouwwerk zou dan gebaseerd zijn op aannames en dus gefundeerd zijn op drijfzand.
wijwordenwakker.org schreef:Dit is de wereld van dualiteit, toch? Binnen en buiten, energie is energie, het kan niet vernietigd worden maar wel gespleten raken in tegenstellingen. Rek nu die hersenen maar eens uit en stel je het volgende voor:

Het universum, de aarde en de prachtige diversiteit van bestaansvormen die ons leven delen zijn fractale hologrammen die wij zelf maken met ons junk-DNA. etc.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar dit is wartaal. De schrijver beweert dat hij jarenlang studie naar 'junk DNA' heeft gedaan (waarom gebruikt hij dan zelf niet het door DNA onderzoekers gebruikte woord 'niet-coderend DNA' ?) maar met de laatste opmerking verraadt hij dat hij eigenlijk niets van DNA af weet. Ik haak af.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Tardis » 27 mar 2015, 13:56

n.b. Ter overdenking: volgens de redenering van de schrijver zou het 'junk DNA' zelf ook een hologram moeten zijn, want het maakt volgens zijn denkwijze net als de rest van het universum deel uit van de holografische wereld. Is dat consistent met zijn bewering dat 'junk DNA' verantwoordelijk is voor het vormen van een holografische wereld?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 28 mar 2015, 12:44

Gast1 schreef: Prachtig toch hoe velen er als een Zoeker beginnen en tot een 'V(l)inder' verworden.
Rups, cocon en uiteindelijk v(l)inder ...

Afbeelding

Ik ben er slechts één van ... :wink:
Als een zandkorrel op het strand en een druppel in de oceaan ...
En wie het 'Vlinder' stadium heeft bereikt, 'Weet', heeft het leven/alles geaccepteerd,
ongeacht hoe en wat er op zijn pad kwam, zich er onvoorwaardelijk aan over gegeven.
En precies nu passeert dit stuk muziek op mijn afspeellijst:
;P! mooi en passend ook.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 28 mar 2015, 12:59

Zoeker schreef: Het is belangrijk om in te zien dat ego nooit ego kan verbeteren. Mensen streven soms vanuit ego naar een verbetering van zichzelf.
Maar dit kan niets anders worden dan een gemaakte constructie. Dit inzicht verwerven doet je milder stemmen over jezelf.
Ego kan zich alleen 'verbeteren' door een huwelijk met liefde aan te gaan. Maar dan is het geen verbeteren meer, maar een volkomen natuurlijk proces.
We kunnen alleen transformeren indien we inzicht in ons zelf krijgen en dat kan loslaten
en opruimen zijn van oude gedachten en gedrag,
dit kan mede door via/in ons ego-gedrag veranderingen aan te brengen. Dan pas is Ego instaat een huwlijk met Liefde aan te gaan.
En wat ik eerder zei, wie 'Vlinder' geworden is, die 'Weet', heeft het leven geaccepteerd ongeacht hoe en wat er op zijn pad kwam, zich er dan onvoorwaardelijk aan over gegeven heeft.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 28 mar 2015, 13:18

Tardis schreef:
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar dit is wartaal. De schrijver beweert dat hij jarenlang studie naar 'junk DNA' heeft gedaan (waarom gebruikt hij dan zelf niet het door DNA onderzoekers gebruikte woord 'niet-coderend DNA' ?) maar met de laatste opmerking verraadt hij dat hij eigenlijk niets van DNA af weet. Ik haak af.
Alleen dit:
Of ze nu inmiddels wel weten hoe dat precies zit met ons junk DNA....ik weet het niet.
De uitdrukking junk DNA is bepaald niet ongebruikelijk en werd al jarenlang gewoon gebruikt indien het over onderzoek naar ons DNA ging, was ook op tv in verschillende uitzendingen te horen.
Wat oa door Pim van Lommel al geschreven werd in zijn boek Eindeloos Bewustzijn in 2007 verschenen is, waar het ook over 95% junk DNA ging.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Tardis » 30 mar 2015, 11:30

Ik struikelde niet zozeer over de benaming junk DNA, maar over de bewering dat ons voorstellingsvermogen direct afkomstig is uit het DNA van onze lichaamscellen. Dus dat het DNA dat in ons lichaam aanwezig is de projector is die een privé universum veroorzaakt.

Zoals ik al ter overdenking schreef rekent de schrijver buiten het feit dat indien het universum met daarin alles wat leeft en niet leeft een hologram zou zijn, ons lichaam inclusief het DNA deel is van datzelfde hologram. Iets wat geprojecteerd is kan niet tevens de bron zijn van deze projectie. Daarmee heb ik het antwoord verklapt en ik had liever gehad dat jullie zelf die conclusie trokken. :wink:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 30 mar 2015, 12:10

Hier ben ik eerlijk gezegt ook helemaal nog niet uit, al zou ik me er ook niet over verbazen indien dit idd kan. Maar dat kan ook komen doordat ik niet alles snap/weet natuurlijk. :mrgreen:

Het is ook een ingewikkelde materie hoe ons DNA precies werkt.
Ik dacht nml vooral ook over DNA en de gevolgen van getransplanteerde donororganen bij de ontvangers.
Misschien verklaart dat iets? (waardoor de schrijver dit, misschien te voorbarig..? beweerde)

Dit schreef Pim van Lommel in 2007 hier over:

Het DNA in het getransplanteerde orgaan blijkt soms nog als resonantieplaats of interface van het bewustzijn van de donor te dienen, zodat de orgaanontvanger zich flarden van gevoelens en ideëen bewust kan worden die later blijken te passen bij de persoonlijkheid en het bewustzijn van de overleden donor.
In een tv-programma van Discovery uit 2003 werd dit verschijnsel behandeld onder de titel:
'Geheugentransplantaties'.
We kunnen dit verschijnsel verklaren door aan te nemen dat het DNA de resonantieplaats is voor het persoonsspecifieke non-lokale bewustzijn, en dus ook nog steeds voor het individuele non-lokale bewustzijn van de overleden donor dat via het DNA in het donororgaan ervaren kan worden door de patiënt die het orgaan ontving. Zo zou dit 'cellulaire geheugen' kunnen worden verklaard.
DNA is meer dan een ingewikkeld molecuul dat eiwitten codeert volgens erfelijk meegekregen informatie. Ongeveer 95 procent van het DNA wordt
junk-DNA genoemd omdat het een nog onbekende functie heeft.
Er zijn steeds meer aanwijzingen dat dit gedeelte van het DNA een belangrijke rol kan spelen als interface tussen het non-lokale bewustzijn en het lichaam, waardoor elke cel als interface kan functioneren.

DNA als informatiebron voor elke cel.
Als enig persoonsspecifieke en contenu aanwezige onderdeel in elke cel van ons lichaam, speelt DNA een essentiële rol als interface voor vormgeving van het lichaam, de continuïteit van alle functies van het lichaam en de interactie tussen non-lokaal bewustzijn (en herinneringen) en het lichaam.
Het DNA geeft informatie rechtstreeks en non-lokaal door via coherente (ritmisch samengestelde)syenstemen in moleculen, cellen en orgaansystemen op afstand.
Maar tevens wordt informatie indirect doorgegeven via signaaleiwitten, boodschappereiwitten en antilichamen die dankzij DNA tot stand zijn gekomen en via de bloedstroom naar de celmembraan worden vervoerd.

Ook bestaat er informatie-uitwisseling via de elektromagnetische velden die dankzij het DNA in neuronen worden opgewekt en die via het autonome zenuwstelsel (de sympathicus en de parasympathicus) en het centrale zenuwstelsel hun weg vinden naar het lichaam.
Ten slotte bestaat er nog indirecte informatie-uitwisseling vanuit de hersenen (hypofyse, epifise, hersenstam) via hormonen en neuropeptiden, die ook weer dankzij het DNA in bepaalde cellen worden aangemaakt. DNA lijkt de directe en indirecte persoonsgebonden coördinator van alle informatie die noodzakelijk is voor het optimaal functioneren van ons lichaam. Het individulele DNA ontvangt daarvoor informatie uit de non-lokale ruimte.

Dit wordt nog eens duidelijk gemaakt door ons immuunsysteem,dat ons individuele organisme beschermt tegen niet-lichaamseigen indringers als virussen, bacteriën en lichaamsvreemde cellen die ons lichaam binnendringen bij bloedtransfusies en bij weefsel-en orgaan transplantaties.
Gestuurd door het DNA moet het immuunsysteem eigen en niet-eigen antigenen herkennen, uit een ongekend groot aantal mogelijkheden de aanmaak van speciefiek noodzakelijke antilichamen coördineren en tenslotte zorgrn voor een immunologische geheugenopslag die een mensenleven lang direct toegankelijk en actueel
blijft. Zo blijft men levenslang beschermd tegen infectieziektes die op kinderleeftijd optreden.

Als het DNA de resonantieplaats is voor het persoonsspecifieke non-lokale bewustzijn, en dus ook nog steeds voor het individuele non-lokale bewustzijn van de overleden donor dat via het DNA in het donororgaan ervaren kan worden door de patient die het orgaan ontving.Zo zou dit zogenaamde 'cellulaire geheugen'kunnen worden verklaard.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Tardis » 30 mar 2015, 12:39

De hypothese dat DNA bruikbaar is (en gebruikt wordt) om gegevens in op te slaan als vorm van geheugen vind ik helemaal niet zo gek. Ik heb ook de verhalen gelezen van mensen die na een transplantatie opmerkelijk gedrag gingen vertonen dat in verband gebracht kon worden met het gedrag van hun donoren. Dus wie weet wat er nog uit aanvullend onderzoek hierover allemaal aan het licht komt.

Zoals je merkt sta ik open voor nieuwe richtingen van denken over het functioneren van ons lichaam en welke invloed dat heeft op ons denken en ons waarnemen. Maar bij sommige zelfverklaarde experts slaat de fantasie op hol en zijn de beweringen die ze doen met zichzelf in tegenspraak en dan trek ik aan de bel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het alchemistische huwelijk

Bericht door Susan » 30 mar 2015, 13:22

Tardis schreef:Zoals je merkt sta ik open voor nieuwe richtingen van denken over het functioneren van ons lichaam en welke invloed dat heeft op ons denken en ons waarnemen. Maar bij sommige zelfverklaarde experts slaat de fantasie op hol en zijn de beweringen die ze doen met zichzelf in tegenspraak en dan trek ik aan de bel.
Mee eens hoor, en zéker wat het 'onbewijbare' ongeziene wereldje betreft, is het zaak niet alles zomaar voor zoete koek te slikken. Al zouden van sommigen hun nu nog 'op hol geslagen fantasie' lijkende beweringen, net zo goed wel eens waar kunnen zijn later... :smile:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie