Gedachtenoverdracht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Gedachtenoverdracht

Bericht door taigitu » 15 apr 2015, 10:29

GEDACHTENOVERDRACHT

Gedachten zijn overdraagbaar met een onvoorstelbare snelheid en zij behouden hun werkzaamheid voor onbepaalde tijd.
De mens benut daarvoor allerlei hulpmiddelen, die van ruimten snel overbruggen.
Maar gedachten verplaatsen zich op eigen kracht en nog veel sneller dan met behulp van de meest verfijnde menselijke apparaten.
Hoewel dit sinds ongetelde eeuwen aan de mensheid bekend was, is deze wetenschap pas in de laatste tijd doorgedrongen tot de westerse wereld onder de naam van parapsychologie.
Gedachteoverdracht langs directe weg, helderziendheid en helderhorendheid worden niet langer als bijgeloof van dichters en bakers beschouwd.
Indien het gehele natuurgebeuren zich voltrekt onder leiding van een Intelligentie, die in volmaaktheid haar aanwezigheid openbaart, maar voor de mens met zijn individuele denkwijze volkomen verborgen blijft, dan zijn wij op goede gronden geneigd, naast het individuele denken van de mens, een universeel denken te aanvaarden.
Iedere factor van het drie-ene beginsel, dat ten grondslag ligt aan iedere Totaliteit, openbaart zich door bepaalde functies.

Zo is ik-besef een functie der potentialiteit.
Het universele denken, creatief in wezen, is een functie der realiteit, in christelijke terminologie Heilige Geest genoemd.
Het vermogen tot universele binding is een functie der idealiteit.
Deze drie zijn onmiskenbaar altijd overal gelijktijdig aanwezig.
Individueel denken voltrekt zich, voor zover wij het ons kunnen voorstellen, om een 'ik' als middelpunt.
In werkelijkheid kan er geen individueel denken zijn naast het universele denken.
Individueel denken geldt alleen voor een 'ik', zoals tijdruimte ook alleen bestaat voor de zich als 'ik' denkende mens.
De universele denkfunctie, welke zich altijd overal doet gelden, openbaart zich ook door de menselijke hersenen en terwijl de mens in zijn verkorte visie meent, dat hij zelf denkt, wordt er alleen door hem gedacht.
Dit houdt in, dat het ware denkproces universeel is en blijft, ook al lijkt het zich in de mens verbijzonderd te hebben met behulp van de dominerende ik-factor van de potentialiteit.
Het zich afgescheiden denkende ik vertegenwoordigt dan een bepaalde faculteit van het universele denken, n.l. het denken op basis van het 3-dimensionale, waarbij alle gedachten, alle begeerten geladen zijn met voorstellingen, ontleend aan de tot het uiterste beperkte wereld der drie afmetingen.

BOLT - Uit: HET BEGON IN HET PARADIJS
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door univers » 15 apr 2015, 10:36

Komt het niet overeen met telepathie?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door taigitu » 15 apr 2015, 11:42

univers schreef:Komt het niet overeen met telepathie?
Ja, daar valt telepathie voor mij ook onder.
Want het betreft zenden/ontvangen van personen.
En dat hoeft niet altijd doelbewust te zijn van zowel de zender als de ontvanger.
Maar iedereen heeft er ervaring mee en noemt het vaak toeval. Maar toeval bestaat niet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door univers » 30 apr 2015, 06:31

Is There a Sixth Sense?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door taigitu » 05 mei 2015, 11:04

Telepathische gedachtenoverdracht

Het is heel normaal dat de essentie van de gedachten van de ene mens in zekere zin over kunnen gaan naar één of meerdere andere mensen. Namelijk bijvoorbeeld door middel van het uitspreken van de gedachten; door middel van schriftelijke vastlegging van de gedachten; door middel van uitbeelding van de gedachten, of door middel van de gelaatsuitdrukking c.q. de lichaamshouding van mensen.

Telepathie is daarentegen de overdracht van gedachten en gevoelens tussen verschillende mensen die niet in elkaars nabijheid zijn, zonder dat gebruik wordt gemaakt van de normale vormen van communicatie. Het feitelijke bestaan van telepathie is zeer zeker kwestieus, hoewel het van de andere kant ook plausibel is. Het voorvóelen bijvoorbeeld dat iemand uit zijn eigen nabije omgeving heel spoedig zal gaan sterven, ofwel kort geleden is gestorven, zonder dat men daar op andere wijze weet van heeft, is een ervaring van mensen die niet eens erg zeldzaam wordt gerapporteerd.

Dit telepathisch weten van een dergelijk ingrijpend voorval zal dan voor degene die hiermee wordt geconfronteerd, een aparte ervaring zijn. Een ervaring die de scherpe kantjes beslist zal afnemen van de akelige boodschap zelf, welke later op normale wijze wordt vernomen. Maar het vraagstuk over het hoe en waarom van die vermeende telepathische ervaring zal die persoon dan lange tijd bezig kunnen houden. "Want hoe werkt dat dan?", zal hij ongetwijfeld gaan denken. "En heb ik dat wel werkelijk van tevoren geweten? Of is het een gedachte geweest die ik niet werkelijk van tevoren heb gehad, maar die ik in mijn herinnering in de tijd naar voren heb verplaatst"?

"Of is het bestaan van tijd soms kwestieus?", zal hij bijna als vanzelf gaan denken. "Is de ervaring van het bestaan van tijdsverloop soms iets wat uniek is voor de mens, maar welke in feite de nodige bewijsbare fysische werkelijkheid ontbeert?" Als dat laatste immers het geval is, is er totaal niets vreemd aan het voorvóelen van bepaalde gebeurtenissen. Door de ontdekkingen van de fysicus Einstein is in de wetenschap het denkbeeld betreffende het absolute bestaan van tijd met grote overtuiging in twijfel getrokken. En het idee dat de gedachte aan een bepaalde belevenis die men meemaakt, op een anders zo onverklaarbaar eerder tijdstip kan zijn opgekomen, is sinds de ontdekkingen van Einstein wetenschappelijk niet meer vreemd.

De verklaring voor het zo mysterieuze, vermeende bestaan van telepathie lijkt overigens niet te zijn gelegen in het vreemde fenomeen "tijd". De gedachten onttrekken zich aan de zo overbekende wet van Einstein. De wet namelijk die hij in het begin van de twintigste eeuw heeft geformuleerd. En die hij met de volgende merkwaardige formule wordt weergegeven: "E=MC2". De gedachten onttrekken zich hieraan vanwege het feit dat zij geen massa hebben. En zij dus ook niet onderhevig zijn aan de invloed van de gravitatiekracht. Dit geldt eveneens voor de software in een computer. De software in het geleidingsssysteem van een raket, welke met zeer hoge snelheid op reis gaat door de ruimte, is ook niet onderhevig aan de invloed van de gravitatiekracht.

http://www.columns.ybema.org/html/telepathie.htm
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door taigitu » 05 mei 2015, 11:15

univers schreef:Is There a Sixth Sense?
Ik ben de video aan het kijken, zeer interessant.
Wel in delen want het is een lange zit voor me het in een keer te doen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

carbon

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door carbon » 14 mei 2015, 18:36

univers schreef:Komt het niet overeen met telepathie?
Dat heb ik nou ook, denk ik aan een mooie vrouw krijg ik spontaan een binnenbroekse zaadlozing hahaha of is dat wat anders?



Grapje !!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Zoeker » 14 mei 2015, 20:06

Er was hier een half jaar terug een gast die mijn gedachten kon lezen.
Niks meer van gehoord….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door univers » 14 mei 2015, 21:12

Misschien was hij met stomheid geslagen :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Gast1 » 15 mei 2015, 04:40

Waarom lees ik trouwens niets meer van Tet? ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door univers » 15 mei 2015, 07:17

Dat moet je aan Tet vragen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Zoeker » 15 mei 2015, 12:51

Gast1 schreef:Waarom lees ik trouwens niets meer van Tet? ...

Je wilt toch niet dat Tet langs komt, Pierre?
Want dan heb je een eigen (=aan Gast1 gerelateerde) wil..
En ik begreep elders dat je geen eigen wil hebt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Gast1 » 18 mei 2015, 09:05

Nee hoor, ik wil dat ook niet.
Waarom zou ik dat immers willen?
Ik vroeg het me slechts af ...

Misschien leest Tet dit wel of niet Univers, dan reageert hij of niet ... :wink:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Zoeker » 18 mei 2015, 14:51

Nou ja, we kunnen er nog lang over soebatten. Liefde is het opgeven van de eigen wil.
Maar iemand die meent geen eigen wil te hebben, wat moet die dan opgeven?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Gedachtenoverdracht

Bericht door Gast1 » 18 mei 2015, 15:09

Niets ... en dat is wel grappig wat ik nu typ, omdat ik al iets over het niets geschreven heb, net als jij.

Plaats reactie