Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door taigitu » 24 apr 2015, 13:11

Terug naar een vorig leven deel 1 en 2.

Zo heette de Australische documentaire die de AVRO bracht op tv 13-1-1986.
Ik heb deze in 2 delen gesplitst.
Ik heb deze altijd bewaard, omdat velen zoekende zijn. Reïncarnatie zou een mogelijke
verklaring van angsten, uiteenlopende interessen etc. kunnen zijn en een middel van ons
universum geestelijk ook te evolueren.
Want daarmee zou een mensenleven niet zinloos zijn en 'geen toeval' op de eeuwigheid.
Als je Jozef Rulof en Jakob Lorber leest, beiden zeer bijzonder, dan is dit fenomeen
absoluut een feit, hoewel er vast veel bedrog is door lui die interessant willen doen.
Maar ik ben de mening toegedaan: "al is er maar één geval waar, dan is het waar !!! "
Dat geldt ook voor bijna dood ervaringen. Lees over dat fenomeen van o.a. Dr. Moody en
cardioloog Dr. Pim van Lommel. Elk geval flauwekul? Als je dat beweert is jouw ego wel
erg groot en past toch wel beetje pas op de plaats. Zeg dan liever: "Ik weet het niet".
Wie kan ons universum verklaren? Zelfs de grootste geesten niet. Wel er dichtbij komen
wellicht. Het is echter een geloof en valt wellicht nooit 100% te bewijzen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door univers » 24 apr 2015, 15:21

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door taigitu » 24 apr 2015, 15:25

Graag gedaan. Heb ze zelf nog niet helemaal bekeken. Maar lijkt me de moeite waard.
En dan beseffen dat dat zo'n 29 jaar geleden is uitgezonden. Heb het toen gemist.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door univers » 24 apr 2015, 18:00

Ik heb het toen gevolgd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Maris » 25 apr 2015, 00:41

Thnx Taigitu voor het plaatsen. Ik ga het de komende week eens op mijn gemak bekijken. Jarenlang ben ik overtuigd geweest van reïncarnatie. Tegenwoordig weet ik het niet meer zeker. Boeken van Moody gelezen en bekend met "Eindeloos bewustzijn" van Pim van Lommel.

Ooit zelf een kippenvel-moment ervaren met onze jongste zoon.
Mijn vader is overleden in 1985 en sprak een liefdevol vaarwel uit: we ontmoeten elkaar weer, ooit....

In 1999 was onze jongste zoon 3 jaar oud. Ik zat samen met hem aan tafel en sprak hem opvoedkundig streng toe: nu luister je naar mama! Hij keek me strak aan en antwoordde verbolgen: "Waarom? Toen ik vroeger je vader was, luisterde jij toch ook niet naar mij?" .....
Als je je bedenkt, dat ik hevig gestreden heb tijdens mijn puberteit met mijn vader en hij mij destijds toebeet "wacht maar, tot je zelf kinderen hebt!"....

Toeval? Zoals al gezegd dus, kippenvelmoment....
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Tammy » 25 apr 2015, 06:51

Eerste deel net gezien Taigitu, zeer indrukwekkend.
Ga nu tweede deel kijken, dank je. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Fenna » 25 apr 2015, 07:39

Ik geloof in reïncarnatie.
Ik heb teveel dingen ervaren wat je niet anders kan verklaren.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Gast1 » 25 apr 2015, 07:57

En dat geldt ook voor Gast1.
Maris schreef: Ooit zelf een kippenvel-moment ervaren met onze jongste zoon.
Mijn vader is overleden in 1985 en sprak een liefdevol vaarwel uit: we ontmoeten elkaar weer, ooit....

In 1999 was onze jongste zoon 3 jaar oud. Ik zat samen met hem aan tafel en sprak hem opvoedkundig streng toe: nu luister je naar mama! Hij keek me strak aan en antwoordde verbolgen: "Waarom? Toen ik vroeger je vader was, luisterde jij toch ook niet naar mij?" ..... Als je je bedenkt, dat ik hevig gestreden heb tijdens mijn puberteit met mijn vader en hij mij destijds toebeet "wacht maar, tot je zelf kinderen hebt!"....

Toeval? Zoals al gezegd dus, kippenvelmoment....
Nee, geen toeval maar zeker wel een kippenvelmoment.
Prachtig vind ik dat en heel herkenbaar.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Tammy » 25 apr 2015, 08:12

Net het tweede deel gezien
Erg mooi en ook ontroerend.
De vrouw die het joodse meisje was in de kelder vond ik erg aangrijpend.
En de vrouw in het kippenhok met die steen.
Werkelijk verbijsterend om te zien.
Of beter gezegd, schitterend om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Susan » 25 apr 2015, 10:59

Deze ervaringen zijn en blijven altijd indrukwekkend om te horen vertellen.
Zelf heb ik het drie keer bij mijn man zien gebeuren, terwijl hij pas weken later het hier over kon hebben,
inderdaad vertelde over zijn drie keer bijna aan gene zijde te zijn geweest, maar werd terug gestuurd.

Het leven daarna vooral door zijn innerlijk had hierdoor een complete en bizarre transformatie ondergaan,
en een blijvend 'heimwee' gehouden naar 'daar'. Het werd ook niet begrepen door de meeste mensen, wat hen
geenzins kwalijk te nemen is. Je kunt er ook met bijna niemand over praten, men zwijgt, praat er overheen en ook
dat het gewoon niet gelooft werd/wordt.
Met onze kinderen en een vriendin heb ik het er destijds over kunnen hebben, meer niet.

Eigenlijk zou er eens over de tientallen jaren daarna een 'film' gemaakt moeten worden hoe het na de
BDE's met deze mensen gaat, dag in dag uit in (voor sommigen) een heel moeizaam verlopend proces met
dit 'nieuwe' leven waar níéts meer 'past' zoals het eerder was hun weg in het leven moeten hervinden....
én de mensen heel dicht om hen heen in gezin enz die om moeten leren gaan met dit alles en de soms
werkelijk enge bizarre gevolgen er van ondervinden.
Ook hier geldt weer, niet 1 ervaring is het zelfde, niet 1 mens is het zelfde en de tijd/jaren/gevolgen zijn
voor elk mens weer anders.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Gast1 » 25 apr 2015, 11:05

Ik ga de films zéker bekijken.
Volgens mij ken ik ze, maar we zullen zien. ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Susan » 25 apr 2015, 12:26

Ik had het al eerder eens geplaatst, maar kon het niet meer vinden.

Verhalen uit het archief van Merkawah

In deze sectie vindt u een serie verslagen van Bijna-Dood-Ervaringen, zoals verteld door de ervaarders zelf. Dit is slechts een begin, en wij hopen deze sectie in de loop van de tijd uit te breiden. Mensen die hun verhaal ter beschikking willen stellen van deze rubriek, verzoeken wij contact op te nemen via webmaster@merkawah.nl
Wat de hier opgevoerde verslagen betreft, besef dat ze niet allemaal beantwoorden aan het populaire beeld van de tunnel en het licht. Een enkel verhaal betreft zelfs een ervaring die terug kan worden gevoerd op een "vorig leven"; hoe vreemd dit ook lijkt, die ervaring had en heeft een krachtige invloed gehad op het leven van de ervaarder, en kan daarom niet worden afgedaan als niet relevant.

De BDE van Paul Vens
Er zijn veel prachtige verhalen over bijna-dood ervaringen geschreven, over tunnels van licht en zwevende zielen boven de operatietafels. Maar hoe gaat het daarna verder, op de werkvloer, op school, waar niemand deze ingrijpende ervaring deelt? Hoe reageren je vrienden als je vanuit een andere zienswijze hun vragen beantwoordt? Hoe vertel ik het mijn ouders thuis? Wie weet waar je het over hebt als je zoiets meegemaakt hebt? Kan ik eigenlijk wel vertellen wat ik gezien, beleefd heb?
Lees verder - klik hier (pdf-bestand)

Hier is nog meer te lezen over BDE:
http://www.merkawah.nl/nieuw/content/ve ... n-merkawah
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende


gusteman

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door gusteman » 27 apr 2015, 04:58

Reïncarnatie, ik heb het er altijd moeilijk mee gehad.
Ik kan het maar geen plaats geven: in elke mens, zelfs in elke levende entiteit, zit een onsterfelijke, eeuwig levende, “ziel” die als opdracht heeft zich te “vervolmaken”.

Niet eenvoudig want die definitie omhelst een paar voorwaarden.

Het begint al bij “elke levende entiteit”.

Een ziel aan de mens toekennen kan heel aannemelijk klinken, ook dieren en planten hebben een lichaam, zij groeien en bloeien, worden ziek en sterven af, dus daar kan je ook een "ziel" aan toekennen. Het wordt iets moeilijker wanneer we dit gaan toepassen op elke andere levende entiteit.
Is een amœbe een levende entiteit? Is een virus een levende entiteit? Hebben die dan ook een ziel?
En een microbe, of een bacterie? Het zijn in zekere zin ook levende wezens, die hebben dus ook recht op een ziel. Of niet ..... maar waarom dan niet?
In elk geval, er zouden, wanneer we alle onder en boven water levende entiteiten mee in beschouwing nemen, triljaren zielen bestaan.
En dit alleen al voor de planeet Aarde. Daarnaast moeten we ook rekening houden met andere planeten in het universum waar leven kan mogelijk zijn, de zogeheten exoplaneten. Daarvan wordt tegenwoordig uitgegaan van zo'n vijftig miljard, alleen al in ons eigen zonnestelsel. En gezien op dit ogenblik al 1790 andere sterrenstelsels werden gecatalogeerd, maar het effectieve aantal nog beduidend hoger moet liggen, komen we op een echt astronomisch getal uit wanneer we gaan natellen hoeveel zielen er eigenlijk wel zouden moeten bestaan.

En dan dient zich de volgende vraag aan: waar komen die vandaan?
Die zielen moeten een oorsprong hebben, ze werden “gevormd”, “gemaakt” of “geschapen”.
Want ze hebben een opdracht, ze moeten zich namelijk “vervolmaken” door ervaringen op te doen in een cyclus van verschillende levens.
En als ze zich moeten vervolmaken, dan behoren ze ook meerdere cycli te doorlopen, en dan ook liefst nog eens op alle bestaande exoplaneten. Anders missen ze een aantal ervaringen en kunnen ze zich nooit vervolmaken.
En als de zielen een opdracht hebben, dan moet er ook minstens één wezen zijn dat er boven staat, een wezen dat hen die opdracht geeft.
Een wezen dat zo machtig is dat die ontelbare zielen (we hebben het dus wel over biljarden triljarden) zich niet verzetten tegen de opdracht tot vervolmaking.
Tenzij ze natuurlijk zouden onderdrukt worden door een “hogere macht”. Maar dan kunnen ze zich nooit vervolmaken aangezien ze omwille van die onderdrukking beperkt zijn.

Volgens de laatste berekeningen bestaat het universum zowat 13,8 miljard jaar.
Ook werd berekend dat de sterren en planeten er niet meteen van bij het ontstaan van het heelal waren, maar dat dit enkele miljarden jaren heeft in beslag genomen.
Alles is ontstaan uit “sterrenstof”, ook alle levende entiteiten.
Zodoende is het niet waarschijnlijk om aan te nemen dat alle zielen er reeds waren vooraleer het universum zich heeft gevormd, maar ze pas naderhand werden geschapen, geleidelijk aan steeg het aantal dan.
We vinden iets van die strekking terug in het boek Genesis waar geschreven staat dat God eerst het heelal schiep en pas daarna alle levende wezens, in laatste instantie de mens. Maar van bij aanvang waren er slechts twee mensen en was er dus ook minder nood aan zielen. Het zelfde geldt voor alle levende organismen: in het begin was er nood aan minder zielen, het aantal groeide pas achteraf.
En ook dit moeten we weer doortrekken naar alle exoplaneten, waarbij we er nog niet eens rekening mee houden dat er altijd een kans bestaat op levende entiteiten op andere plaatsen in de kosmos waardoor het aantal zielen explosief zou extrapoleren.

En dan is er de volgende stap, namelijk: waar blijven al die zielen die zich vervolmaakt hebben?
Of misschien is er in die miljarden jaren nog geen enkele ziel al “vervolmaakt”?
Is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Maar vooral: wat kan de bedoeling zijn om zielen te creëren en die door miljarden cycli van reïncarnatie te loodsen op een weg naar vervolmaking?
Dat lijkt mij een extreem nutteloos opzet indien het uitgaat van een almachtig wezen dat er in slaagt biljarden triljarden zielen onder de knoet te houden door hen een dergelijk langdurige opdracht te geven.
Tenzij het zou gaan om een wezen dat zo'n systeem heeft bedacht om de tijd te doden gedurende miljarden en miljarden opeenvolgende jaren.
En dan zou het dus gewoon een tijdverdrijf zijn van een superwezen.
Dan toch wel een behoorlijk cynisch superwezen, als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door univers » 27 apr 2015, 08:43

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Susan » 27 apr 2015, 08:52

Heel herkenbaar Gusteman,ooit dacht ik precies net zo, stelde ik dezelfe vragen,
nu niet meer. Niet omdat ik overal een antwoord op heb, maar er zullen altijd
onbeantwoorde vragen blijven bestaan denk ik,omdat het ons menselijk verstand te boven
gaat. Dit is zeker niet als 'dooddoener' bedoeld hoor, maar volgens mij zullen
we nooit alles nu kunnen 'bewijzen' lees: aantoonbaar antwoord krijgen.

Als kind ongeveer vanaf 13 14..'wist' ik dat 1 leven nooit genoeg kon zijn om
ons te vervolmaken, eerder al dat een fysieke 'God' niet bestond die alles
'gemaakt' zou hebben in 7 dagen...
Ik was net in de 20 toen ik een boek in handen kreeg over Dood en Eeuwig leven,
en dát was mijn eerste kennismaking met reïncarnatie, nooit iemand anders er over
gehoord ook niet ergens gelezen. Tv was er niet en internet ed nog lang niet.
Daar stond heel veel in waar ik al jaren ongeveer net zo over dacht.
Ook door contact pas jaren later met overledenen, wees me aan dat er meer is daarna
anders zou ik het misschien nu nog niet als realiteit opgevat hebben.

En mijn man werd bij een van drie BDE ook terug gestuurd door een Ziel, een heel jong kind,
een jongetje die duidelijk riep: Nee, Opa! Men zei dat dat een toekomstig kleikind zou zijn.
Drie jaar later werd er een nakomertje geboren, een jongetje die direct een bijzondere opvallend sterke band met mijn man had, twee handen op 1 buik, dat is nu nog zo, hebben ook veel gemeen met elkaar.
Terwijl wij nooit meer aan dat kind in de BDE hadden gedacht, dit kind is ook 'volwassen' geboren
lijkt het wel en kwam op het 'juiste' moment ook zo voelde het aan, oa dit kind 'hielp' mijn man
op een fijne manier het leven hier ook weer mooier te doen gevoelen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door univers » 27 apr 2015, 10:03

Drie jaar later werd er een nakomertje geboren, een jongetje die direct een bijzondere opvallend sterke band met mijn man had, twee handen op 1 buik, dat is nu nog zo, hebben ook veel gemeen met elkaar.
Dat heb ik met mijn oudste kleindochter.

Ik ben het even na gegaan, in 1994 zat ik naar de Soundmixshow van Henny Huisman te kijken, toen er een jong meisje van 16 jaar in beeld kwam, het eerste wat ik dacht, daar staat mijn kleindochter, dat was Glennis Grace.
Dat was het eerste beeld wat ik van mijn kleindochter had.
De tweede keer, had ik telepathisch contact met haar, toen ze net verwekt was, ik zag haar van kind tot volwassen groeien
Toen ze geboren was, en ik haar voor de eerste keer in mijn armen had, keek ik in de ogen van een zeer oude ziel, de meeste mensen vinden dit raar, en geloven dat niet bij een baby, maar toen wij elkaar in de ogen keken, hadden wij een blik van herkenning, dat al miljoenen jaren oud is.
Ze is nu een tiener en zit in de brugklas van de vwo, doet het ontzettend goed op school, maar de band is er nog steeds,
Ik hou haar enkel goed in de gaten, ik weet hoe ik zelf vroeger was, en ik had niemand waar ik bij terecht kon, en dat wil ik haar besparen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Susan » 27 apr 2015, 11:07

univers schreef:
Drie jaar later werd er een nakomertje geboren, een jongetje die direct een bijzondere opvallend sterke band met mijn man had, twee handen op 1 buik, dat is nu nog zo, hebben ook veel gemeen met elkaar.
Dat heb ik met mijn oudste kleindochter.

Toen ze geboren was, en ik haar voor de eerste keer in mijn armen had, keek ik in de ogen van een zeer oude ziel, de meeste mensen vinden dit raar, en geloven dat niet bij een baby, maar toen wij elkaar in de ogen keken, hadden wij een blik van herkenning, dat al miljoenen jaren oud is.
Dat had ik zo met de oudste kleindochter Univers, ogen die 'Weten' noem ik dat, zij en ik hadden ook telepathisch contact en dat was/is ook bij de tweede kleidochter sterk. Wij hebben dit bij de oudste kleinkinderen ook meteen gezien, die wijze blik die je recht aankeken en ook met de ogen al heel vlug volgden, alsof ze hier al eerder waren geweest
De oudste kleinzoon keek ...dwars door mensen heen leek het wel, sommige volwassenen voelden zich daar verlegen onder worden, en deze jongen kreeg ook jarenlang 's avonds bezoek van entiteiten vanaf heel klein tot 3..4 jaar, en sprak daar ook mee, ook overdag als hij in de tuin speelde. Daarna een 'stille' tijd. Nu hij 16 is komt dit zachtjes aan weer helemaal terug lijkt het wel.
De jongste, het nakomertje dus, herkende ik onheroepelijk van 'eerder' oa aan zijn lachje wat
niets te maken had met fam. trekjes maar hem echt gekend te hebben..ooit.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Documentaire Reïncarnatie AVRO 1986

Bericht door Susan » 27 apr 2015, 11:16

Eben Alexander oa over Zielen,
een klein stukje er van:


Zielen en Mensen

• We bestaan als bewuste wezens, bewonen fysieke, menselijke lichamen voor een beperkte periode die bekend staat als een ‘menselijk leven.’

• Ons bewustzijn bestaat boven en buiten de hersenen, en werkt tegelijkertijd samen met de hersenen om het leven te ervaren door middel van de percepties en hardware van een menselijk lichaam.

• Onze bewuste zielen vinden hun oorsprong in een hogere, multidimensionale werkelijkheid waar we ermee instemmen de reis van het leven als mens op Aarde te ervaren, en worden vervolgens “verbonden” aan een bepaald menselijk lichaam als het wordt gevormd in de baarmoeder.

• Op het moment van onze lichamelijke dood, maken onze zielen zich “los” van ons fysieke lichaam, en beginnen we een hyper realiteit te ervaren zonder de beperkingen van de Aardse zintuigen en grijze materie. Volgens degenen die het ervaren hebben is het leven na de dood “duizenden malen ECHTER”, dan het leven op aarde. Ze beschrijven het aardse leven als een “schaduw bestaan” in vergelijking met de realiteit van het hiernamaals.

• Onze zielen hier op aarde lijken geïndividualiseerd, maar zijn feitelijk verbonden met alle dingen in het universum. (Een idee dat ook bevestigd is binnen de kwantummechanica.)

De Simulatie

• Ons bekende universum is een simulatie werkelijkheid geschapen door de Schepper, naast nog een oneindig aantal andere universa ook gecreëerd door de Schepper. Zie het als een zeer uitgebreide versie van het ‘Holodeck’ uit Star Trek.

• De Oerknal werd gecreëerd door de Schepper met als doel ons fysieke universum toe te staan zich te ontvouwen en daarmee een kader te bieden voor de ondersteuning van het leven. Tijd werd ook gecreëerd binnen de oerknal. Onze ervaring en begrip met en van de tijdsverloop, is een eigenschap van dit speciale universum. Boven dit universum, kan de tijd net zo gemakkelijk doorkruist worden als u of ik van X, Y of Z posities kunnen veranderen binnen de fysieke wereld zoals we die nu kennen.

• Er zijn talloze beschavingen op planeten en niet slechts in ons eigen universum, maar ook op planeten binnen een oneindig aantal andere universa. Sommige zijn geavanceerder dan de onze. De Schepper heeft niet alleen leven gecreëerd op slechts een planeet natuurlijk. Hij schiep hele universa met levens-ondersteunende sterrenstelsels vol met leven.

De aanwezigheid van het kwaad op aarde.

• De aarde is besmet met een grotere dichtheid van het kwaad dan de meeste andere bewoonbare rijken. Dit maakt het leven op aarde als mens een meer uitdagend, fysiek bestaan dan het leven ergens anders waar het kwaad niet zo dominant is. Het doel van dit kwaad is ons karakter en onze vrije wil uit te dagen. Zonder kwaad overal om ons heen, zouden er geen moeilijke keuzes en dus ook geen persoonlijke groei mogelijk zijn.

• De aanwezigheid van het kwaad op aarde is wat de ‘Aarde Reis’ een van de meest uitdagende in het universum maakt. Hier slagen de meeste zielen niet voor de karaktertest en worden vervolgens meegezogen in het kwaad. De rol van de vele kerken en geestelijke leiders was om letterlijk te proberen ‘zielen te redden’, (te weerhouden) van het nastreven van een leven van egoïsme en kwaad, wat uiteindelijk ertoe zou leiden dat die zielen werden verbannen naar een letterlijke ervaring van de ‘Hel’ in het hiernamaals.

• Een mensenlevenservaring is, in essentie, een ‘oefening’ om je ware karakter vast te stellen. Door middel van vrije wil, wil God dat je ontdekt en ervaart, wie of wat je echt bent, zonder gedwongen te worden iets te doen door een hogere macht.

Het bijhouden van een ‘score’ van je acties.

• Elk van onze acties hier op aarde wordt vastgelegd en geobserveerd door de Schepper. Er zijn geen geheimen. Zelfs dingen die je denkt dat je in het geheim doet is universele kennis voor de Schepper. ‘God ziet’ is letterlijk waar, behalve dat hij niet fysiek kijkt uit een set van oogbollen. Integendeel, de Schepper ‘weet’ direct alle dingen. Velen die tijdelijk zijn gestorven en het hiernamaals hebben ervaren hebben beschreven kort toegang te hebben gehad tot deze kosmische opslagplaats van onbegrensde kennis. In New Age kringen wordt dit zelfde concept soms de ‘Akashic-records’ genoemd.

• Na de dood van ons fysieke lichaam, ‘ontwaken’ onze bewuste zielen uit de ‘droom’-simulatie van het menselijk leven en keren weer terug naar de hogere dimensie waar ze hun oorsprong vinden. Daar worden onze daden op aarde beoordeeld op of we LIEFDE gepraktiseerd hebben door middel van de verdediging van het leven, het uitoefenen van mededogen en ga zo maar door.

• Degenen die beoordeeld zijn op hun leven als zijnde te hebben geleefd in een totale staat van liefde zullen hun ziel zien worden opgeheven in een ‘hemel’ , waar kennis, wijsheid en creativiteit onbeperkt lijken. Je bent er in staat om vragen over het universum te stellen, met God te communiceren en alles te begrijpen dat ver buiten de grenzen van het menselijk brein ligt.

Zielen en engelen

• Zielen zijn kogelvrij. Zielen kunnen niet worden vernietigd door welke fysieke middelen dan ook in de aardse sfeer. Dit heeft grote gevolgen in ethische discussies over hoe om te gaan met mensen die betrokken zijn bij een enorm kwaad.

medium_dolfijn2• Er zijn multidimensionale wezens (ook wel ‘engelen’ genoemd) die kunnen komen en gaan op elk punt (en op elk moment) binnen ons Aardse rijk. Net zoals wij 3D-wezens zijn die lijken te kunnen ‘teleporteren’ naar een willekeurig punt op een vlakte van bestaan van een 2D-wereld, zijn er 4D, 5D of hogere wezens die zichzelf schijnbaar kunnen teleporteren naar elke fysieke locatie of tijd in onze wereld. De geschiedenis van oude beschavingen beschrijft vele menselijke ontmoetingen met deze wezens. Sommige van deze wezens werken vanuit het kwaad en kunnen ‘demonen’ of ‘gevallen engelen’ genoemd worden.

• DIEREN bezitten ook bewuste zielen die bezig zijn met hun eigen reizen op aarde. De kleinere hersenen van de meeste dieren laten slechts een beperkt perceptie toe, hoewel sommige dieren zoals dolfijnen weer een zeer vergelijkbare vrije wil ervaren zoals mensen.

• De manier waarop we ervoor kiezen dieren te behandelen telt ook mee op ons ‘scorebord’ van LIEFDE versus kwaad. Als we dieren behandelen met geweld, angst en gebrek aan respect, verdienen we punten voor de ‘slechte’ kant van de spirituele vergelijking. Als we dieren behandelen met waardigheid, nederigheid, compassie en liefde, slagen we erin meer punten te verdienen voor de kant van de ‘liefde’ en groeien we spiritueel.

• Een soortgelijke formule geldt voor de manier waarop we omgaan met de planeet, die ook wordt bewoond door een zeer groot aantal van levende wezens met een zeer beperkt bewustzijn in de vorm van planten. Ja, bomen hebben een klein stukje van het bewustzijn, maar het is niets vergeleken met wat we ervaren als mens. Elk grassprietje is een stukje van het bewustzijn. Rotsen, beschikken echter niet over dat wat wij ‘het bewustzijn’ noemen. Alleen levende dingen bezitten dit. De manier waarop we omgaan met deze levende systemen zal ook weerspiegelen in ons ‘kosmische dossier’ van LIEFDE versus kwaad.

Hier is nog véél meer van hem te lezen:

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/hoe ... erialisme/ (oa over BDE)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie