Hoe tegenstrijdig...

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Nathan

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Nathan » 19 mei 2015, 07:33

univers schreef:Afbeelding :mrgreen:
Dat was Calimero, toch?!

Nathan

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Nathan » 19 mei 2015, 07:34

taigitu schreef:
Nathan schreef: Wat gebeurt er als je een mens afbeeldt, zeker in zijn tijd en in India?
Wel, dat wil ik graag van je horen....... want ik weet het niet.
Beetje naïef, vind je niet?

Want in India wordt alles aanbeden.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door taigitu » 19 mei 2015, 09:30

Nathan schreef:
taigitu schreef:
Nathan schreef: Wat gebeurt er als je een mens afbeeldt, zeker in zijn tijd en in India?
Wel, dat wil ik graag van je horen....... want ik weet het niet.
Beetje naïef, vind je niet?

Want in India wordt alles aanbeden.
Misschien naïef....... maar eerlijk want ik heb geen idee van de tijdgeest van toen.
En je schrijft 'wordt' ALLES aanbeden, en dat is volgens mij weer erg naïef.
Het is een aanname van je en gebaseerd op de tegenwoordige tijd en zeker niet correct
en dan verwijs ik naar jouw woord 'alles'.

Guatama Boeddha heeft zelf nooit iets op papier gezet, dat is gedaan door zijn
volgelingen. En dat geeft een persoonlijke 'kleuring' aan teksten.
Tevens is geboortedatum van Gautama Boeddha niet zeker o.a. door de verschillende
stromingen van religies aldaar maar het zou tussen 623 en 368 v. Christus kunnen vallen.
Dus even uitgaande dat zijn (mondelinge) verzoek tot ver na 368 v.C. gedaan zou moeten
zijn, weet jij dan hoe de cultuur daar op dat moment was?

Ik ga er dus even vanuit dat jij het antwoord ook niet weet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Nathan

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Nathan » 19 mei 2015, 09:40

taigitu schreef: Misschien naïef....... maar eerlijk want ik heb geen idee van de tijdgeest van toen.
En je schrijft 'wordt' ALLES aanbeden, en dat is volgens mij weer erg naïef.
Het is een aanname van je en gebaseerd op de tegenwoordige tijd en zeker niet correct
en dan verwijs ik naar jouw woord 'alles'.

Guatama Boeddha heeft zelf nooit iets op papier gezet, dat is gedaan door zijn
volgelingen. En dat geeft een persoonlijke 'kleuring' aan teksten.
Tevens is geboortedatum van Gautama Boeddha niet zeker o.a. door de verschillende
stromingen van religies aldaar maar het zou tussen 623 en 368 v. Christus kunnen vallen.
Dus even uitgaande dat zijn (mondelinge) verzoek tot ver na 368 v.C. gedaan zou moeten
zijn, weet jij dan hoe de cultuur daar op dat moment was?

Ik ga er dus even vanuit dat jij het antwoord ook niet weet.
In India worden beelden aanbeden, vroeger en nu.
Het verhaal gaat dat Gautama niet aanbeden wilde worden!
Dus er zijn dan ook geen beelden te vinden van hem, in de eerste honderd of honderden jaren na zijn heengaan.

Aan zijn bestaan wordt niet meer erg getwijfeld door onderzoekers.
Zijn leer werd eerst mondeling overgeleverd. Teksten werden uit het hoofd geleerd. Veel later pas op schrift gezet.
Ja, het klopt: ik was er niet bij.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door taigitu » 19 mei 2015, 10:08

Nathan schreef: In India worden beelden aanbeden, vroeger en nu.
Het verhaal gaat dat Gautama niet aanbeden wilde worden!
Dus er zijn dan ook geen beelden te vinden van hem, in de eerste honderd of honderden jaren na zijn heengaan.
Kijk, dat bedoel ik nou. Het is een aanname van je. Er is zoveel onzeker over zijn leven
omdat hij zelf niets op papier heeft gezet dat er geen zekerheid is. Als er al geen
zekerheid is over zijn geboortedatum kan je daar weinig als vaststaand over verkondigen.
Dus je bewering dat er in de eerste honderd of honderden jaren geen beelden zijn te
vinden van hem is 'gebakken lucht'. De archeologen weten het nog niet eens zeker.....
Afbeelding

Mogelijk oudste Boeddhamonument ontdekt
Gepubliceerd: 26 november 2013 09:09 Laatste update: 26 november 2013 09:28

Archeologen hebben in Nepal een houten constructie opgegraven die een eerbetoon zou zijn aan Boeddha en dateert uit de zesde eeuw voor Christus.

Het zou het oudste monument voor Boeddha zijn dat ooit is ontdekt en een bewijs vormen dat de spirituele leider in die periode al leefde of had geleefd. Dat meldt BBC News dinsdag.

De vondst werd gedaan bij de Maya Devi tempel in Lumbini, de geboorteplaats van Siddhartha Gautama die later Boeddha werd.

De tempel staat op de plaats waar Boeddha ter wereld zou zijn gekomen. Deskundigen zijn het er niet over eens in welke periode Boeddha heeft geleefd. Tot nu toe werd de periode 390-340 voor Christus als meest aannemelijk geacht.

http://www.nu.nl/buitenland/3638219/mog ... tdekt.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door taigitu » 19 mei 2015, 10:16

Archeologen ontdekken exacte geboorteplaats van Boeddha en bevestigen de oude verhalen

Wetenschappers hebben in Nepal de exacte geboorteplaats van Boeddha ontdekt.

De resten van het huis stammen uit de zesde eeuw voor Christus en suggereren niet alleen dat Boeddha rond die tijd ter wereld kwam, maar ook dat hij – precies zoals de verhalen vertellen – in een tuin, onder een boom het levenslicht zag.

De onderzoekers deden hun opgravingen in de Maya Devi-tempel in Lumbini. De tempel werd – na door de jungle te zijn overwoekerd en vergeten – in 1896 herontdekt. Direct werd gesteld dat dit de geboorteplaats van Boeddha moest zijn. Onderzoekers baseerden die conclusie op een pilaar die bij de tempel werd gevonden. Op de pilaar staat beschreven hoe een machtige leider een bezoek bracht aan de geboorteplaats van Boeddha: Lumbini. De pilaar in kwestie stamde uit de derde eeuw voor Christus.

Tempel
Hoewel de tempel meer dan honderd jaar geleden al werd herontdekt, zijn verschillende delen ervan nog steeds niet blootgelegd. Archeologen hebben nu een nieuw deel van de tempel blootgelegd en kunnen zo het eerste stukje van Boeddha’s levensverhaal bevestigen. Volgens dat verhaal werd Boeddha in een tuin in Lumbini geboren. Tijdens de bevalling hield zijn moeder een boom vast.

Houten structuur
De archeologen troffen onder een aantal stenen tempels een houten structuur aan die uit de zesde eeuw voor Christus stamde. In het midden van de houten structuur bevindt zich een open ruimte. De tempels die op de houten structuur werden gebouwd, handhaven die open ruimte ook. Het suggereert volgens de onderzoekers dat hier inderdaad een stukje tuin was aangelegd, met in het midden een boom waar omheen gebouwd moest worden.

Zesde eeuw
“Er is heel weinig bekend over het leven van Boeddha, behalve dan wat teksten en overleveringen ons vertellen,” vertelt archeoloog Robin Coningham. Zo is nog altijd onbekend wanneer Boeddha nu precies ter wereld kwam. Sommige onderzoekers denken dat hij ergens in de derde eeuw voor Christus geboren werd. “Wij dachten: waarom gaan we niet terug naar de archeologie om enkele vragen omtrent zijn geboorte te beantwoorden?” En met succes: de 2600 jaar oude structuur suggereert dat Boeddha in de zesde eeuw voor Christus ter wereld kwam en lijkt het geboorteverhaal van Boeddha te bevestigen.

Het onderzoek naar de geboorteplaats van Boeddha werd mede mogelijk gemaakt door geld van de National Geographic Society dat zo bijdraagt aan een beter beeld van één van de oudste religieuze stromingen ter wereld die ongeveer een half miljard volgers telt. Op de site van National Geographic is een filmpje over de vondst te zien.

Filmpje:
http://video.nationalgeographic.com/vid ... latedvideo
http://www.scientias.nl/archeologen-ont ... -verhalen/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Nathan

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Nathan » 19 mei 2015, 11:21

taigitu schreef:
Archeologen hebben in Nepal een houten constructie opgegraven die een eerbetoon zou zijn aan Boeddha en dateert uit de zesde eeuw voor Christus.
taigitu schreef: Deskundigen zijn het er niet over eens in welke periode Boeddha heeft geleefd. Tot nu toe werd de periode 390-340 voor Christus als meest aannemelijk geacht.
Een beeld eerder dan dat ie geleefd heeft?? Lees ik dat nu goed??

Ja, er kan zo maar een nog vroeger beeld opduiken! Maar of dat Gautama de Boeddha dat leuk zou hebben gevonden is weer een andere vraag! En daar gaat het bij mij om!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door taigitu » 19 mei 2015, 11:50

Nathan schreef:
taigitu schreef:
Archeologen hebben in Nepal een houten constructie opgegraven die een eerbetoon zou zijn aan Boeddha en dateert uit de zesde eeuw voor Christus.
taigitu schreef: Deskundigen zijn het er niet over eens in welke periode Boeddha heeft geleefd. Tot nu toe werd de periode 390-340 voor Christus als meest aannemelijk geacht.
Een beeld eerder dan dat ie geleefd heeft?? Lees ik dat nu goed??

Ja, er kan zo maar een nog vroeger beeld opduiken! Maar of dat Gautama de Boeddha dat leuk zou hebben gevonden is weer een andere vraag! En daar gaat het bij mij om!

Nee, er staat niet geschreven dat er een beeld is ontdekt dat er EERDER was dan dat hij
heeft geleefd. Dat is jouw interpretatie.

Als je even op deze link kijkt staat er een kader met verschillende data over zijn
geboortedatum: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroniek_van_het_boeddhisme
Als je goed leest staat er in dat artikel over die vondst dat de periode 390-340 v.C.
eerder AANNEMELIJK werd geacht. De jury was daar dus nog niet uit; ze onderzoeken of
het inderdaad de woning is waar Gautama Boeddha is geboren.

En dan kun je je er nu vanaf maken met 'en daar gaat het mij om', dan moet je niet van
die stellige dingen beweren als in je vorige reacties o.a. als zouden die de waarheid zijn.
Of Boeddha het leuk gevonden zou hebben was niet hetgeen waar deze topic over
begon. En of Boeddha werkelijk geen beeltenissen van zichzelf wilde weten we niet want
hij heeft het niet op schrift gezet. Dus is het nu nog een aanname die je alleen zou
kunnen halen uit teksten van volgelingen. En die teksten kunnen 'gekleurd' zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door univers » 19 mei 2015, 12:56

Is er nergens een gemeente-archief van die tijd. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Gast1 » 19 mei 2015, 14:46

Nathan schreef:Het woord 'boeddha' betekent ontwaakte of verlichte.
Net als het begrip 'christus' gezalfde betekent.
Beide begrippen zijn tot eigen naam geworden.
Gautama Boeddha en Jezus Christus.
Iedere cultuur heeft zo'n zijn eigen beelden van Boeddha en Christus.
De dikbuikige boeddha, is niet Gautama maar een beeld van een andere leraar zover ik weet.
Het beeld van de dikke, goedlachse Boeddha is ene 'zekere' Budai. Dit was een Chinese monnik en godheid.
Zijn bijnaam is, vanwege zijn gulle lach, de lachende boeddha. In het westen wordt Budai daarom vaak verward met Boeddha.
De folkloristische figuur Budai zou rond de 10e eeuw na Christus hebben geleefd en een monnik zijn geweest in de leer van Gautama Buddha, met invloeden uit de Chinese cultuur.
Het zou geluk, rijkdom en gezondheid brengen om over de buik van een Budai beeld te wrijven.
Dat Budai vaak met een lachend gezicht wordt afgebeeld heeft hij te danken aan zijn vermeende vrolijke en liefdevolle karakter.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4037,d.d24
Ik vind het inderdaad een tuinkabouter hoewel er hier in het dorp een beeld staat in een voortuin van maar liefst 250 cm.
Nevermind, ik volg de discussie tussen taigitu en jou en het valt mij inderdaad op dat niet alleen iedere cultuur zo haar eigen beelden heeft, maar ieder mens, waar jij er één van bent.
Je vult nogal behoorlijk in.
Nathan schreef: Want in India wordt alles aanbeden.
Je kunt je afvragen waarom mensen foto's (niet alleen in India) maken.
Nathan schreef:Het verhaal gaat dat Gautama niet aanbeden wilde worden!
Tja ... 'het verhaal gaat dus' ... dat vind ik nou naïef, want er gaan ook verhalen dat tuinkabouters, trollen en feeën bestaan.
Je neemt nogal wat aan, precies zoals taigitu schrijft en ik begrijp dit niet goed:
Nathan schreef:Maar of dat Gautama de Boeddha dat leuk zou hebben gevonden is weer een andere vraag! En daar gaat het bij mij om!
Met een uitroepteken nog wel.
We zullen het nooit weten Nathan en het maakt ook niet uit.
Zou hij het leuk hebben gevonden dan zou dat een ego 'verraden'.
Van mij mag hij, het maakt niet uit.
Misschien zou hij zijn beeltenis wel grappig vinden, zonder vastomlijnd ego.
Misschien zou hij zijn beeltenis niet kloppend vinden of wel en vul maar verder in.
Laat het gewoon los zoals je ook al aan het adres van Zoeker schreef:
Nathan schreef:Waarom laat je niet gewoon alles los?
Ik constateer dat de eerste zin van het topic dus diende te zijn: "Gautama Boeddha wilde helemaal niet dat er een beeld van hem werd gemaakt."
Nathan schreef: A) Hij noemde zichzelf geen god maar een mens.
B) Wilde niet verafgood worden.
C) Hij riep niet op tot een geloof in hem maar zijn leringen te onderzoeken op waarheid.
Hoe zeker ben je van deze beweringen en kun je dat onderbouwen?
Ben erg nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Zoeker » 19 mei 2015, 18:39

Laat ik ook maar eens uit naam van Boeddha spreken: Wat een gelul allemaal….

Ik heb een lijntje met Boeddha, jaja. (en met Pim)

De moraal? Spreek alleen voor jezelf…. (niet dat ik me daar altijd aan hou, niets menselijks is mij vreemd)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Zoeker » 19 mei 2015, 18:41

Verder lijkt het mij beter om te zoeken naar dat waar Boeddha naar zocht, zoals eerder gezegd.
Boeddha zocht vast niet naar beelden. (wilde gok)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Gast1 » 20 mei 2015, 06:11

Zoeker schreef:Wat een gelul allemaal….

Van wie precies Zoeker?
Het woordje 'allemaal' zou kunnen duiden op 'iedereen' ...
Toch?

Nathan

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Nathan » 20 mei 2015, 08:22

Zoeker schreef:Verder lijkt het mij beter om te zoeken naar dat waar Boeddha naar zocht, zoals eerder gezegd.
Boeddha zocht vast niet naar beelden. (wilde gok)
Ja, zoiets! :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Fenna » 20 mei 2015, 09:00

Zoeker schreef:Ik heb een lijntje met Boeddha, jaja. (en met Pim)
Verbind mij ook even met Pim, ik heb hem nog heel veel te vragen.

Maar serieus, ik mis die gast nog steeds met zijn heldere visie op de politiek.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door taigitu » 20 mei 2015, 11:14

Afbeelding
ANATHAPINDIKA
Een rijke koopman en de belangrijkste mannelijke sponsor van de Boeddha. Zijn naam betekent letterlijk: 'hij die voedsel geeft aan de armen'. Hij liet het Jetavana klooster bouwen dat nabij Savatthi ligt. Het land kocht hij van prins Jeta. Het is in dit klooster waar de Boeddha 35% van zijn toespraken hield. Hij werd geboren in Savatthi en zijn oorspronkelijke naam was Sudatta.
Terwijl hij in Rajagaha op zakenreis was, bezocht Anathapindika zijn zwager die hij in een zo verstrooide toestand aantrof met het regelen van een feestmaaltijd, dat hij verzaakte om Anathapindika op zijn gebruikelijke manier te verwelkomen. "Wat is de grootse gelegenheid?", vroeg Anathapindika, "een trouwdag? Een bezoek van een koning?" Zijn schoonvader vertelde dat hij een maaltijd aan het bereiden was voor de Boeddha en zijn monniken. Door simpel het woord 'Boeddha' te horen, werd Anathapindika door zulk een vreugde vervuld, dat hij meteen te kennen gaf deze 'Boeddha' daar direct te willen ontmoeten. Toen hem verteld werd dat het nu niet de geschikte tijd was om de Boeddha te ontmoeten, besloot hij om de volgende morgen het eerste werk de Boeddha te zien en te ontmoeten. Anathapindika was zó overvol van vreugde in de zeldzame gelegenheid te zijn van een ontmoeting met een volledig verlicht menselijk wezen, en hij was zo hoopvol, dat hij gedurende de nacht wel drie keer wakker werd en dacht dat het al ochtend was. Tenslotte vertrok hij al voor zonsopgang, maar toen hij de stad verlaten had en het woud inging, realiseerde hij zich dat het nog wel even zou duren voordat het licht zou worden, en hij werd bang. Hij aarzelde en overwoog om terug te gaan toen plotseling een demon (yakkha) verscheen, de hele omgeving verlichtte en hem aanspoorde om verder te gaan. Anathapindika en de Boeddha ontmoetten elkaar in het vroege morgenlicht, en later nodigde Anathapindika de Boeddha uit om de volgende regenseizoenen in Savatthi door te brengen. De Boeddha stemde in, en maakte duidelijk dat hij accepteerde dat Anathapindika hem en zijn monniken voorzag van een rustige plaats om te wonen wanneer hij daar in de buurt was. "Huishouder, de Tathagata houdt van lege plaatsen." -- "Ik begrijp het, Heer. Ik begrijp het, Gelukkige."
Toen Anathapindika terug was in Savatthi, begon hij naar een plek te zoeken om de Boeddha en zij monniken te huisvesten. De meest geschikte plaats bleek een prachtig park te zijn, even buiten Savatthi en behorende aan prins Jeta. Anathapindika ging naar prins Jeta en vroeg hem welke prijs hij voor het park wilde, maar de prins gaf te kennen dat hij niet geïnteresseerd was in de verkoop van het park. Maar Anathapindika bleef erbij dat de prins een prijs moest noemen, en uiteindelijk, uit verbittering en om van hem af te komen, vroeg de prins een onrealistisch hoge prijs van honderdduizend goudstukken. En tot zijn grote verbazing ging Anathapindika akkoord! Al gauw arriveerden bedienden met karren vol gouden munten en begonnen die op de grond uit te spreiden. Op dit moment werd prins Jeta minder streng en realiseerde hij zich hoe vastberaden Anathapindika was om het park in bezit te krijgen. De rest van het geld werd gebruikt om een groot kloosterlijk complex te bouwen. Uit eerbied voor de twee mannen die verantwoordelijk waren voor het in bestaan komen van het complex, werd de plaats Jetavana Anathapindikarama genoemd (Het Woud van Jeta, Anathapindika's Klooster). In de daarop volgende jaren werden verscheidene gelijke kloosters gebouwd rondom Savatthi. Het Pubbarama klooster (het Oostelijke klooster) -- nu vertegenwoordigt door het dorp Khanbari -- en het Rajakarama, zijn de beroemdste. Het was in deze kloosters en andere locaties rondom Savatthi, waar de Boeddha de meeste toespraken hield.

http://www.sleuteltotinzicht.nl/hlp004.htm
Sravasti, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Sravasti of Savatthi, plaats waar het Jetavana is gelegen, wordt tegenwoordig geïdentificeerd als Sahet-Mahet, dat nabij Balrampur ligt.
Het klooster van Jeta te Sravasti, het Jetavana klooster dus, was een geschenk van Anathapindika, de belangrijkste mannelijke sponsor van de Boeddha. Zijn naam betekent letterlijk: 'hij die voedsel geeft aan de hulpeloze'. Het is in dit klooster waar de Boeddha 35% van zijn toespraken hield. Vanaf het 21e jaar tot aan het 44e jaar van zijn dienstverlening, bracht de Boeddha de regenseizoenen door in het Jetavana klooster en het Pubbarama klooster, dit vanwege de grote vrijgevigheid van Anathapindika en Visakha, de respectvolle donateurs van de twee plaatsen. Dit verklaart waarom de meeste toespraken daar zijn verteld.

En dan nu de wonderen te Sravasti:
Mahamodgalyayana, een leerling van Boeddha, had een wonder verricht om een bijzonder fijne gouden bedelnap te krijgen. De Boeddha reageerde hierop door het verrichten van wonderen te verbieden. Een groep niet-Boeddhisten hoorde hiervan en concludeerde dat Boeddha geen wonderen kon verrichten. Dus zij daagden hem uit tot een wedstrijd. Boeddha besloot, een wonder te verrichten, onder een mango-boom buiten de stad. Echter, toen Boeddha en zijn gevolg daar aankwamen, waren alle Mango bomen omgehakt. Toen de Boeddha bij de afgesproken plek aan kwam, verwelkomde een lokale tuinman hem met een Mango. Boeddha at de vrucht op en vroeg zijn leerling Ananda om de tuinman de pit te laten planten. Wonderbaarlijk genoeg groeide het zaadje onmiddellijk uit tot een volwassen boom, afgeladen met vruchten.

De daadwerkelijke wonderen vonden echter de volgende dag plaats. De eerste hiervan is bekend als de yamakapratiharya, ofwel 'tweeling illusie'. In dit wonder zweefde de Boeddha naar boven, kwam er vuur uit zijn schouders en water uit zijn voeten. In sommige versies van dit verhaal staat hij hierbij op een regenboog.

Het tweede wonder is bekend als mahapratiharya, ofwel 'Grote Illusie'. In dit wonder verdeelde de Boeddha zichzelf in meerdere lichamen, waardoor alle aanwezigen een eigen 'Boeddha' hadden om mee te converseren. Als dat geen luxe is! Groetjes, Sabine.

http://tibet2007.blogspot.nl/2007/03/sr ... d-nog.html
Hier een afbeelding van het tweede wonder in het museum van Shanghai:
http://www.shanghaimuseum.net/en/specia ... jsp?id=847
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Zoeker » 20 mei 2015, 16:39

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Wat een gelul allemaal….

Van wie precies Zoeker?
Het woordje 'allemaal' zou kunnen duiden op 'iedereen' ...
Toch?

Ach, ik snap wel wat Nathan bedoelt. Dat is het punt niet.
Maar dat zie je of dat zie je niet. En als je er te lang over dooremmert wordt het 'gelul'.
Dus van niemand in het bijzonder, Gast1.
Dat is dus 'iedereen'. Ook ik.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Zoeker » 20 mei 2015, 16:41

Fenna schreef: Verbind mij ook even met Pim, ik heb hem nog heel veel te vragen.

Maar serieus, ik mis die gast nog steeds met zijn heldere visie op de politiek.

Het was niet serieus bedoelt, maar als referentie naar de tijd dat jan en alleman een 'lijntje' had met Pim.
Lees: uit zijn naam sprak.

Verder mis ik hem niet zo en als ik daadwerkelijk een lijntje had, dan kapte ik die onmiddelijk af!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door univers » 20 mei 2015, 17:12

Verder mis ik hem niet zo en als ik daadwerkelijk een lijntje had, dan kapte ik die onmiddellijk af!
Dat snap ik, jij denkt aan de kosten.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe tegenstrijdig...

Bericht door Fenna » 20 mei 2015, 17:40

Zoeker schreef:
Fenna schreef:

Het was niet serieus bedoeld!
Snap ik ook wel :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie