Palindroom ...

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gast1

Palindroom ...

Bericht door Gast1 » 03 jun 2015, 11:13

Een palindroom of keerwoord is een symmetrische volgorde van letters of cijfers in een woord of een getal.
Voorbeelden van palindromen:
De Nederlandse woorden kok, pap, lepel, droomoord, legerregel, level, negen, lol, meetsysteem, legovogel, parterretrap, tarwewrat.
De getallen 1001 en 12345678987654321.
Wikipedia was weer eens zo aardig om het uit te leggen.

Misschien ben ik er op gefocust, maar ik denk het niet.
Als ik des nachts een plasje ga plegen, is het meestal 3:03 of 4:04 uur.
Maar 3:33 en 4:44 uur komen ook vaker voor.
Als ik wakker word, is dat meestal 5:05 of 6:06 uur.
Op klokken overkomt mij dat ook, 12:21 uur en ga zo maar door.

Vorige week donderdag heb ik de auto in moeten leveren bij mijn werkgever.
Terecht overigens, maar toch een beetje met pijn in mijn hart.
Het trouwe beestje heeft mij naar nogal wat plekken gereden in den lande, omdat mijn accounts door heel Nederland en zelfs in België en Duitsland gevestigd zijn.
Ik heb er fijne herinneringen aan, maar het was goed zo.
Voordat ik 'm inleverde heb ik heb van binnen heel goed schoongemaakt en vorige week donderdag heb ik 'm net voordat ik 'm inleverde ook nog even door de wasstraat gehaald.
Daar maakte ik een foto van die ik naderhand een beetje uitvergroot had.
Toen zag ik de km. stand: 218.812 ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook de wijzers van de tankinhoud en de watertemperatuur stonden precies 'in balans' ...

Wat is dit?
'Toeval' is voor mij geen optie ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Palindroom ...

Bericht door Osiris » 03 jun 2015, 19:24

Signalen van de kosmos.

Heb het zelf met 144 of 1440 of 14400 etc.
Wat ik weet is dat dit getal ( de nul heeft geen numerologische waarde ) te maken heeft met 'goddelijk licht'.
In alle oude culturen een heilig getal.

Een Australier berekende dat 144.000 km per boogminuut de lichtsnelheid is op aarde ( Einsteintheorie ging uit van lichtsnelheid in rechte lijn,wat niet van toepassing kon zijn in een 'ronde' omgeving ).

Ook de aureool of halo rond het hoofd heeft hier mee te maken,uitstralende van de pijnappelklier en derde oog ( zie heiligen of Christus afbeeldingen RK kerk ) oftewel de bijbelse 144.000 of 'verlichten'.

Ooit kwam ik in de Telegraaf voorpagina artikel tegen van het exact opgehaalde bedrag in NL ,wat voor de slachtoffers van aardbeving en tsunami in Indonesie dmv televisieshow,bedoeld was.
Shock 112.144.000 !!

De 112 alszijnde nationale nr van 'hulp' en de 144.000 als hierboven beschreven.

En zo worden ons dus via de kosmos gecodeerde berichten of aanwijzingen gegeven,soms symboliek,soms numerologische getallen.
De kunst is ze te achterhalen.....

218 geeft 11, 812 geeft 11 beiden een numerologisch 'meestergetal ', opgeteld 22,eveneens meestergetal.

De eerste staat meestal voor een meester op vlak van 'heling', de tweede deels heling,maar ook uitdraging/leraar.

De derde 33 is voornamelijk het Messiaans uitdragen ( denk aan Christus , leeftijd aan het kruis was 33 ) oftewel christusbewustzijn.
Mijn geboortedatum is bijv 08-03-1966, reken ze.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Palindroom ...

Bericht door Osiris » 03 jun 2015, 19:31

De wijzers 'in balans' ; de 22 tussen de 11 en de 33 :mrgreen:

Wijzend naar de 11 en de 2 op een klok ??
11x2=22

Toegegeven,niet exact wijzend naar de 11 en 2 haha,maar toch....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Palindroom ...

Bericht door Osiris » 03 jun 2015, 19:45

Eén van de links naar het exacte opgehaald bedrag ; google zelf maar....

http://frontpage.fok.nl/nieuws/183168/1 ... stort.html
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Palindroom ...

Bericht door Zoeker » 03 jun 2015, 20:05

Gast1 schreef: Maar ook de wijzers van de tankinhoud en de watertemperatuur stonden precies 'in balans' ...

Wat is dit?
'Toeval' is voor mij geen optie ...

En de tijd staat op 13:24. De 2 volgt op de 1 en de 4 op de 3. Samen maken ze ook nog 1,2,3,4 hoedje van papier.

Nou ja, we hebben deze discussie al eerder gehad. Qua getallen zijn er in mijn leven ook 'toevalligheden'.
En er zijn zaken gebeurd die het toeval ver voorbij gingen. Maar je gelooft het pas als ze jou overkomen...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Palindroom ...

Bericht door Osiris » 03 jun 2015, 20:13

13.24 opgeteld geeft 10= 1+0=1

de 1 staat numerologisch voor een nieuw begin; voor de auto en voor Gast1 ( zonder auto) :mrgreen: :grin:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Palindroom ...

Bericht door Zoeker » 03 jun 2015, 20:15

Osiris schreef:13.24 opgeteld geeft 10= 1+0=1

de 1 staat numerologisch voor een nieuw begin; voor de auto en voor Gast1 ( zonder auto) :mrgreen: :grin:

Overal waar iets verdwijnt, daar komt er iets voor terug.
Je moet het alleen willen 'zien'. Soms is je grootste verlies je grootste winst.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Palindroom ...

Bericht door Osiris » 03 jun 2015, 20:25

Zoeker schreef:
Osiris schreef:13.24 opgeteld geeft 10= 1+0=1

de 1 staat numerologisch voor een nieuw begin; voor de auto en voor Gast1 ( zonder auto) :mrgreen: :grin:

Overal waar iets verdwijnt, daar komt er iets voor terug.
Je moet het alleen willen 'zien'. Soms is je grootste verlies je grootste winst.

Een nieuw begin dus :wink:

In de bijbel als voorbeeld, vind je vaak; degenen die horen kunnen,hore.
Degenen die rekenen kunnen,rekene.
Degenen die zien kunnen,zie etc etc

Hier werd gewezen op een boodschap verpakt in symboliek, numerologie,astrologie etc.
Esoterische kennis die voor ingewijden of bewusten bedoeld was.

Esoterische kennis werd op deze wijze in religie,maar ook bijvoorbeeld mythes en legendes zo doorgegeven.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Palindroom ...

Bericht door Susan » 03 jun 2015, 22:14

Gast1 schreef: Wat is dit?
'Toeval' is voor mij geen optie ...
Leuk blijft het altijd met die 'toevallige' cijfers en tijden en herkenbaar.
Nee toeval bestaat voor mij al lang niet meer, daarvoor liepen er te vaak voorvallen, gebeurtenissen, of bijv meerdere mensen die onverwachts en op het juiste moment in m'n leven kwamen synchroon met wat ik op dat moment hard 'nodig' had.
Hierdoor kreeg ik al heel jong sterk het gevoel dat zaken/ervaringen en wij zelf 'gestuurd' lijken te worden.

Trouwens wat een bijzonder nummerbord heeft die auto, al kan ik niet het begin goed
zien, wel ook een 6 dacht ik?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Palindroom ...

Bericht door Gast1 » 04 jun 2015, 06:51

Pats; 5.55 uur wakker vandaag!!
Osiris schreef:Signalen van de kosmos.
218 geeft 11, 812 geeft 11 beiden een numerologisch 'meestergetal ', opgeteld 22,eveneens meestergetal.
De eerste staat meestal voor een meester op vlak van 'heling', de tweede deels heling, maar ook uitdraging/leraar.
Mijn geboortedatum is bijv. 08-03-1966, reken ze..... 33 dus!
Osiris schreef:De wijzers 'in balans' ; de 22 tussen de 11 en de 33 :mrgreen: Wijzend naar de 11 en de 2 op een klok ??
11x2=22. Toegegeven, niet exact wijzend naar de 11 en 2 haha, maar toch...
Ik zag het ook ja en kan dat verklaren, de 'dingen' die er nu op dit moment gebeuren, zijn (hoewel ik steeds schrijf: "geloof het of niet") zo ongelooflijk dat ikzelf nog wel eens 'wankel' opdat ik niet altijd toe kan geven aan het ongelooflijke, maar in mijn hart 'weet' ik ...
Het hele kleine sprankje 'twijfel' steekt heel soms de kop op.
Frappant wat je schrijft over de numerologie, ik (weegschaal) schijn trouwens goed te matchen met de Waterman.
Zoeker schreef:En de tijd staat op 13:24. De 2 volgt op de 1 en de 4 op de 3. Samen maken ze ook nog 1,2,3,4 hoedje van papier.
Hahaha, die is leuk! Ook jij dank je wel.
Zoeker schreef:Nou ja, we hebben deze discussie al eerder gehad. Qua getallen zijn er in mijn leven ook 'toevalligheden'.
En er zijn zaken gebeurd die het toeval ver voorbij gingen. Maar je gelooft het pas als ze jou overkomen...
Ja, da's waar.
Susan schreef:Trouwens wat een bijzonder nummerbord heeft die auto, al kan ik niet het begin goed zien, wel ook een 6 dacht ik?
61-KKX-6, Susan.
Osiris schreef:13.24 opgeteld geeft 10= 1+0=1. De 1 staat numerologisch voor een nieuw begin; voor de auto en voor Gast1.
Toen ik een jaar of 30 was, was ik flink "zoekende" en zo bezocht ik iemand die pijn weg kon bidden, ongelooflijke voorspellingen deed en andere zaken dit 'niet te geloven' zijn.
Ze vroeg me naar mij geboortedatum: 12 - 10 - 57 en toen zei ze wat jij schreef Osiris, telkens weer zou het mij gaan overkomen: "De 1 staat numerologisch voor een nieuw begin."
Ze voegde er nog veel meer aan toe en in alles heeft ze gelijk gekregen.
Ik schreef al eerder dat het getal 12 (*) voor mij heel bijzonder is.
Later gebeurde er nog iets veel opmerkelijkers ...
Hierover kan ik niet te veel schrijven.
Ik was een jaar of 38 toen een 'dame' mij tarotkaarten legde, ze legde een kaart die ze nog nooit gelegd had ('De Engel' noemde ze het) dat en dat was deze:

Afbeelding

Ze vertelde mij werkelijk de meest ongelooflijke onzin die ik ooit gehoord had en ik ben alles vergeten, wat ze me overigens ook voorspelde.
Ruim 20 jaar later kwam 'alles terug' en ook dat had ze me voorspeld en op dit moment zit ik weer met kippenvel op mijn bovenarmen en rug.
Ze voorspelde me zaken die nog gaan gebeuren en ze had me voorspeld wat er privé en op het werk allemaal zou gaan gebeuren.
Al dat wat ze voorspelde is werkelijk tot in de finesses uitgekomen.
Toen ze de kaart destijds draaide werd ze ook emotioneel en sloeg zich de hand voor de mond.
Ik heb een jaar geleden nog even contact met haar gehad.
Ze had een klein boekje geschreven over haar 'autisme' wat later bij geconstateerd was en ze vertelde me nog meer ...

Rond mijn 50-ste kreeg ik een 'wake-up call' van hier tot Tokio en ik herinnerde me dus die kaart en de voorspelling, pas toen ben ik gaan zoeken en vond dit! ...

(*) Ik ben op 12 oktober 1957 (1+9=10 'de oktobermaand' en 5+7=12 'de geboortedag') in de Petrus Canisiusstaat 12 te Venlo geboren.
Oktober is de Mariamaand. Mei is ook een Mariamaand en op de 12e werd mijn Moeder geboren.
Haar Vader is op 12 januari geboren.
In 1981 ging ik samen met mijn vrouw in ons gekochte huisje wonen op straatnummer 12 ...
In 2007 ...miljaar ... alweer een golf van kippenvel ... gebeurde er in Rome iets heel bijzonders met het getal 12.
Dat is echter een te lang verhaal en gaat elk voorstellingsvermogen voorbij.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 04 jun 2015, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Palindroom ...

Bericht door univers » 04 jun 2015, 07:02

Zelfde tijd, zelfde golflengte. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Palindroom ...

Bericht door Gast1 » 04 jun 2015, 07:05

Verklaar je nader Uni (goedemorgen trouwens).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Palindroom ...

Bericht door univers » 04 jun 2015, 07:07

Werd ik ook wakker. 05.50
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Palindroom ...

Bericht door Gast1 » 04 jun 2015, 07:31

:grin: ;P!

Plaats reactie