Leve de vergrijzing!

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door univers » 20 jun 2015, 06:29

ik ben geen ouwe ...
Afbeelding

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 06:45

Hahaha ... Uni!!
Ik schreef eerder:
Gast1 schreef:Ik heb het nog niet gelezen.
Dat ga ik nog doen, maar ik 'deponeer' al vast iets ...

De meeste oudere mensen die ik ken, zijn ongelooflijke en ondankbare zeurkousen.
Ik 'ken' er nogal wat die over allerlei onbenulligheden treuren en jammeren.
Zaken die ze 'uitvergroot' hebben en die ze niet los kunnen laten.
Gejammer over het vallend blad in hun tuin en 'dat ze niet meer zo goed kunnen'.
Gejammer over hoe het nu gaat 'en hoe goed het vroeger was'.

Mijn dochter heeft jaren lang als vakantiehulp geserveerd op diverse terrassen.
De meest lastige mensen waren de oudere mensen.
Vooral de oudere zakenmensen, die gepensioneerd waren.
Meestal waren het de 'goed geklede nette mensen' ...
Ik heb het gelezen en dit bleef over waarvan ik er toch een beetje anders over denk (Tammy, ik heb jouw stuk nog niet gelezen):
Gerrit Gielen schreef: Vergrijzing is een zegen.
Om te beginnen zijn oudere mensen gelukkiger, dus vergrijzing betekent meer gelukkige mensen in onze samenleving, dus wordt de samenleving als geheel gelukkiger. Vergrijzing betekent ook het einde van een rampzalige bevolkingsexplosie die de ondergang van zoveel dieren en plantensoorten betekent. We zijn op weg naar een toekomst met minder mensen en dus meer ruimte voor de natuur, een toekomst met meer geluk en vrede.
Door de vergrijzing wordt het onmogelijk om ouderen te negeren en weg te stoppen.* De vergrijzing dwingt de samenleving om ouderen hun natuurlijke plaats te laten innemen. Ook ouderen zelf worden gedwongen die plaats in te gaan nemen. Aan de waanzin dat mensen die spiritueel gezien hun meest vruchtbare leeftijd bereiken, niets meer mogen doen, komt een einde. Dit betekent dat ouderen zich niet langer zullen
verbergen, maar hun licht laten stralen. Overal waar ze gaan, brengen ze wijsheid, vrede en rust.** Ze zullen de op hol geslagen mensheid verbinden met de tijdloze werkelijkheid van de ziel en erkend worden om hun vanzelfsprekende wijsheid. Het resultaat zal een samenleving zijn die gebaseerd is op innerlijk weten en leven in harmonie met elkaar en de aarde, en niet langer op het najagen van uiterlijk succes en uitbuiting van onze planeet. Het zal ook een samenleving zijn waarin er minder angst is voor de dood en de ouderdom. Iedereen zal duidelijker beseffen dat dit de weg terug is naar het licht, naar onze oorsprong.

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik 55 – maar ik voel me veel ouder. Ik heb me altijd al veel ouder gevoeld dan ik ben. Als kind werd ik soms al opa genoemd – en dat is heerlijk!!
Zoals ik al schreef, meteen na het openings-topic, oudere mensen zijn niet gelukkiger en dat is iets wat ik heel zeker weet.
* Hahaha ... de werkelijkheid is dan men niet meer weet 'hoe ze er van af kunnen komen', ze 'kosten veel geld en leveren niets meer op' en dat is de realiteit.
** Gemiddeld genomen is het tegengestelde waar ...

Ik ben (gelukkig) ouder aan het worden en als ik de woorden van Gerrit Gielen op mezelf betrek is het waar wat hij schrijft.
Ik althans ervaar het zo.
Maar de gemiddelde opgejaagde Nederlander zit niet te wachten op mensen zoals ik en zoals Gerrit het graag zou willen.
'Gezweef en spirituele onzin!' wordt er soms rechtuit gezegd of 'achter de rug om', hoewel ik het naar mij toe eigenlijk niet meer hoor.
Dat bleek gisterenavond tijdens een verjaardagsfeestje bij de overburen.
Er werd waarachtig echt goed geluisterd en ik kreeg alle ruimte.
Het was een bijzondere avond waarbij ik de gelegenheid kreeg van jonge mensen tussen de 30 en 40 jaar, maar ook van een paar ouderen tussen de 60 en 70 jaar.
Ik ben zo verbaasd (blijkbaar kan ik me dus toch nog verbazen) dat ik er vannacht niet goed van heb kunnen slapen en ben dus wakker vanaf 03:45 uur.

Gaat Gerrit gelijk krijgen?

Eens kijken wat Tammy geschreven heeft (veel zag ik).

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 07:03

Tammy schreef:Leve de vergrijzing...............
Ja dat zou een verrijking moeten zijn voor een samenleving.
Dat zou moeten inhouden dat de ouderen met respect worden behandeld.
En ook gehoord moeten worden.
Wauw ...
Wat heb je dat goed geschreven Tammy en ja, zelfs wat je schreef over de huidige Paus met zijn verboden anticonceptie.
Complimenten!
Helemaal met je eens en ik heb een klein stukje geciteerd zoals je ziet.
Weet je waar je dat wat ik geciteerd heb van jou nog vinden kunt?
In de oerwouden, ver weg van de 'beschaafde' wereld.
Je hebt daar de stamoudsten die als wijze mannen en vrouwen worden betiteld.
Daar in die door ons genoemde 'onbeschaafde wereld' worden ze op handen gedragen.
In onze nep ende schijn-beschaafde wereld, weten ze niet hoe ze er van af kunnen komen.
Het zal niet meer lang duren dat er een euthanasietablet vrij verkrijgbaar is voor iedereen die ouder is dan de AOW-leeftijd.
Weer later zal gestimuleerd worden om ze te gebruiken.
'Drukt de kosten zo lekker' ...

Dat klinkt niet positief maar wel realistisch.
Doordat ik daar realistisch in kan zijn zie ik dat als positief ...
En dat blijft mij toch maar weer altijd blij maken.
De dood is en zal altijd een bevrijding blijven en hopelijk komt die dood pas na de vergrijzing ...

Lang leve de dood :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 20 jun 2015, 09:55

Zoeker schreef:Wie kan mij vertellen wat dat 'gelukkig zijn' eigenlijk is?


Gast1 schreef:Ik. gelukkig zijn is blij en tevreden zijn. Ik ken geloof ik meer gezonde mensen die ongelukkig zijn, dan ongezonde mensen die gelukkig zijn.
Gezond zijn is daarom mijns inziens niet het 'belangrijkste' in je leven, dat is 'gelukkig zijn' ...
Mag ik het daar mee oneens zijn? Dat zogenaamde 'geluk' heb je zelf in de hand. Maar je moet van goede huize komen om 'gelukkig' te blijven als je niet langer gezond bent.

Net zo goed als dat het geen kunst is om in het welvarende Nederland 'gelukkig' te zijn.
Maar ga dat zelfde kunstje eens vertonen in Syrie…...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 20 jun 2015, 09:58

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:In mijn wereld bestaat onrecht niet.
Dat is heel bijzonder Zoeker en ik waag dat ten zeerste te betwijfelen.

Onrecht is altijd een concept afkomstig uit je denkwereld. Concepten zijn altijd voor meerdere interpretaties mogelijk.
Zelfs het oordeel van een rechter is ook maar een concept. 'Gelijk krijgen' bestaat in feite niet, net zomin als 'gelijk hebben'.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 10:25

Zoeker schreef:
Zoeker schreef:Wie kan mij vertellen wat dat 'gelukkig zijn' eigenlijk is?
Gast1 schreef:Ik. gelukkig zijn is blij en tevreden zijn. Ik ken geloof ik meer gezonde mensen die ongelukkig zijn, dan ongezonde mensen die gelukkig zijn.
Gezond zijn is daarom mijns inziens niet het 'belangrijkste' in je leven, dat is 'gelukkig zijn' ...
Mag ik het daar mee oneens zijn? Dat zogenaamde 'geluk' heb je zelf in de hand. Maar je moet van goede huize komen om 'gelukkig' te blijven als je niet langer gezond bent.

Net zo goed als dat het geen kunst is om in het welvarende Nederland 'gelukkig' te zijn.
Maar ga dat zelfde kunstje eens vertonen in Syrië…...
Precies, dus dat geluk heb je niet zelf in de hand, waarmee je jezelf 'tegen' schrijft, toch?
Om van 'goede huize te komen' om gelukkig te blijven als je niet langer gezond bent, is een kwestie van acceptatie.
Wubbo Ockels was bijvoorbeeld een van die mensen die 'van goede huize kwam' ... (kijken tot 4 minuut en 45 seconden, daarna komt er een herhaling).
En tot op het laatst had hij 'levenslust'.

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 10:33

Zoeker schreef:Onrecht is altijd een concept afkomstig uit je denkwereld. Concepten zijn altijd voor meerdere interpretaties mogelijk.
Zelfs het oordeel van een rechter is ook maar een concept. 'Gelijk krijgen' bestaat in feite niet, net zomin als 'gelijk hebben'.
Anne Frank is geen onrecht aangedaan?
Een 70-jarige Amerikaan is op 23 januari 2015 vrijgelaten uit een gevangenis in Whiteville ... Joseph Sledge heeft 37 jaar 'ten onrechte' in de gevangenis gezeten, kijk

Wat vind je daarvan Zoeker?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Susan » 20 jun 2015, 11:23

Tammy schreef: Susan, ik reageer later op jouw topic.
Zeer interessant.
Ik moet er even voor gaan zitten, zal zo gauw mogelijk reageren.

Niet teveel schrikken straks, want het zal een zeer temperamentvol stukje worden. :mrgreen:
Nou Tammy, dat viel me 100% mee hoor! Ik had me al beetje schrap gezet
om een fel pittig beetje 'bozig' stuk te gaan lezen van 'een meidje met haar op d'r tanden'.. :mrgreen: *1*
Niks is minder waar, mooi stuk! ;P!

En ook wat ik verder aan reacties las van de anderen, :grin: hier neem ik even de tijd voor, nu eerst andere dingen doen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 20 jun 2015, 13:32

Gast1 schreef:Precies, dus dat geluk heb je niet zelf in de hand, waarmee je jezelf 'tegen' schrijft, toch?
Om van 'goede huize te komen' om gelukkig te blijven als je niet langer gezond bent, is een kwestie van acceptatie.
Wubbo Ockels was bijvoorbeeld een van die mensen die 'van goede huize kwam' ...
Over dat in de hand hebben, dat is tegelijkertijd zowel waar als onwaar.
Niemand kan geluk kennen zonder ongeluk te kennen.
Net zoals je alleen de dag 'kent' doordat je de nacht kent.
Zou je alleen weet hebben van de dag, dan kan je de dag niet kennen.

Het jou overkomen van geluk of ongeluk, dat heb je niet in de hand.
Maar het 'kennen', dat heb je wel in de hand.
Het heeft dus niks te maken met acceptatie, maar met 'kennen' en daar vanuit begrijpen.
En dat begrijpen mag je dan best wel weer acceptatie noemen.

Maar accepteren zonder de tegengestelden geluk vs ongeluk te kennen is zomaar wat doen…..

Vandaar dat ik nooit meer gelukkig of ongelukkig ben.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 20 jun 2015, 13:43

Gast1 schreef: Anne Frank is geen onrecht aangedaan?
Een 70-jarige Amerikaan is op 23 januari 2015 vrijgelaten uit een gevangenis in Whiteville ... Joseph Sledge heeft 37 jaar 'ten onrechte' in de gevangenis gezeten, kijk

Wat vind je daarvan Zoeker?

Je laat je perceptie spreken. Daar is niks mis mee, maar bedenk dat de nazi' s een andere perceptie hadden.
Kennelijk meenden zij er goed aan te doen om alle joden uit te moorden. Zij meenden recht te doen..
Zolang jij niet los kan komen van je eigen perceptie blijf je 'onrecht' zien.
Je kijkt in feite tegen je eigen gelijk aan.
Zolang je dit doet evolueer je niet verder.

Bovenstaande laat uiteraard niet onverlet dat ik alles in het werk zou stellen om joden uit handen van de Duitsers te houden.
Doch je dient wel onderscheid te maken tussen je perceptie en waarnemen zonder te oordelen.
En jouw perceptie en mijn perceptie zijn helemaal niet belangrijk.
Die bestaat voornamelijk uit conditionering.
En die conditionering bestaat er in dit geval uit dat de nazi' s slecht waren en Anne Frank goed.
Waarmee je zelf de schepper bent van recht en onrecht vanuit een conditionering….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 18:18

Zoeker schreef: Over dat in de hand hebben, dat is tegelijkertijd zowel waar als onwaar.
Ik las:
Zoeker schreef:Dat zogenaamde 'geluk' heb je zelf in de hand.
En constateer dat je dus zowel 'waar'- als 'onwaarheid' schreef en lees verder:
Zoeker schreef:Niemand kan geluk kennen zonder ongeluk te kennen.
Net zoals je alleen de dag 'kent' doordat je de nacht kent.
Zou je alleen weet hebben van de dag, dan kan je de dag niet kennen.
Waarop ik kan aanvullen dat er dus alleen een waarheid is, als er ook een onwaarheid is.
Dit betekent dan dat als ik dan weer lees:
Zoeker schreef:Het jou overkomen van geluk of ongeluk, dat heb je niet in de hand.
En lees:
Zoeker schreef:Maar het 'kennen', dat heb je wel in de hand.
Dat er alleen een kennen kan bestaan, als er ook een 'geen kennen' is en al dat is goed te begrijpen.
Zoals er ook een acceptatie is en 'geen acceptatie', waarbij ik op de volgende zin kom:
Zoeker schreef:Het heeft dus niks te maken met acceptatie, maar met 'kennen' en daar vanuit begrijpen.
Zoals er dus ook een 'niet begrijpen' bestaat. Waarbij je dan in deze weer gelijk hebt, omdat er ook een 'ongelijk' is.
Zoeker schreef: En dat begrijpen mag je dan best wel weer acceptatie noemen.
Waarop ik nu schrijf: En dat begrijpen mag je dan best wel weer acceptatie noemen, en dat is dus precies wat jij schrijft, waardoor er hier niets van over blijft:
Zoeker schreef:Maar accepteren zonder de tegengestelden geluk vs ongeluk te kennen is zomaar wat doen ...
Precies dat is 'zomaar wat doen' terwijl dit dan weer helemaal klopt (in jouw perceptie):
Zoeker schreef:Vandaar dat ik nooit meer gelukkig of ongelukkig ben.
En ik verder constateer dat je ook niet meer blij of verdrietig bent, maar volkomen neutraal. Is dat correct wat ik schrijf?
Mijn vervolgvraag die zou kunnen luiden: "Ben je daar als mens dan gelukkig mee?", is zinloos om te stellen gezien de gegevens.
Dus blijft het bij die ene vraag ...

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 19:44

Zoeker schreef:
Gast1 schreef: Anne Frank is geen onrecht aangedaan?
Een 70-jarige Amerikaan is op 23 januari 2015 vrijgelaten uit een gevangenis in Whiteville ... Joseph Sledge heeft 37 jaar 'ten onrechte' in de gevangenis gezeten, kijk Wat vind je daarvan Zoeker?
Je laat je perceptie spreken. Daar is niks mis mee, maar bedenk dat de nazi' s een andere perceptie hadden.
Kennelijk meenden zij er goed aan te doen om alle joden uit te moorden. Zij meenden recht te doen...
precies, zoals ikzelf al eerder schreef.
Zoeker schreef:Zolang jij niet los kan komen van je eigen perceptie blijf je 'onrecht' zien.
Je kijkt in feite tegen je eigen gelijk aan.
Zolang je dit doet evolueer je niet verder.
I agree, toch doe je hetzelfde want je bekijkt het nu vanuit het oogpunt van de nazi's.
Hoe zouden Anne Frank en Jospeh Sledge het ervaren hebben?
Er kan immers alleen recht bestaan als er onrecht is.
Zoeker schreef:Bovenstaande laat uiteraard niet onverlet dat ik alles in het werk zou stellen om joden uit handen van de Duitsers te houden.
Mijn volgende vraag is waarom je dat zou doen? ... gelet op jouw stellingen.
Zoeker schreef:Doch je dient wel onderscheid te maken tussen je perceptie en waarnemen zonder te oordelen.
En jouw perceptie en mijn perceptie zijn helemaal niet belangrijk
Die bestaat voornamelijk uit conditionering.
... En toch 'oordeel je, immers:
Zoeker schreef:Bovenstaande laat uiteraard niet onverlet dat ik alles in het werk zou stellen om joden uit handen van de Duitsers te houden.
Zie:
Zoeker schreef:En die conditionering bestaat er in dit geval uit dat de nazi' s slecht waren en Anne Frank goed.
Waarmee je zelf de schepper bent van recht en onrecht vanuit een conditionering….
Zoals jij het dus doet met je eigen woorden:
Zoeker schreef:Bovenstaande laat uiteraard niet onverlet dat ik alles in het werk zou stellen om joden uit handen van de Duitsers te houden.
waarbij ik mijn vraag herhaal: Waarom je dat zou doen?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 21 jun 2015, 00:07

Gast1 schreef:En ik verder constateer dat je ook niet meer blij of verdrietig bent, maar volkomen neutraal. Is dat correct wat ik schrijf?
Mijn vervolgvraag die zou kunnen luiden: "Ben je daar als mens dan gelukkig mee?", is zinloos om te stellen gezien de gegevens.
Dus blijft het bij die ene vraag ...

Ik bezie mijzelf vanuit een neutrale positie. Hetgeen wat anders is dan neutraal zijn.
Gelukkig en ongelukkig zijn twee toestanden die ik beiden zeer innig heb beleefd als in gelukkig zijn en ongelukkig zijn.
Door het door-leven heb ik er geen behoefte meer aan om mij in die toestanden te begeven.
Omdat ik weet dat zij elkander scheppen. Ik bezie de toestand, dat is wat ik doe.

Als in: He, Zoeker is blij, verdrietig etc. De toestanden komen in mij op en gaan weer zonder er persoonlijk in betrokken te raken.
Het is een manier van be-leven waardoor je volledig betrokken bent bij alles wat er zich afspeelt in je leven zonder meegesleept te worden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 21 jun 2015, 00:18

Gast1 schreef: waarbij ik mijn vraag herhaal: Waarom je dat zou doen?
Er is een intrinsiek handelen wat geheel buiten iedere perceptie staat, daarom zou ik dat doen.
Ik ben Liefde en Liefde is niet gehecht aan resultaat of de afloop.
Anne Frank redden vanuit overtuiging/perceptie is lage deugd.
Anne Frank redden vanuit intrinsiek handelen is hoge deugd.
Overtuiging/perceptie bevind zich in de wereld van goed en kwaad.
Overtuiging/perceptie velt een oordeel. (Anne Frank is goed, de nazi' s zijn slecht.)
Liefde velt nooit een oordeel en bevindt zich niet in de wereld van goed en kwaad.

Uiterlijk is er mss geen verschil te zien, maar innerlijk (in mij) wel.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Tammy » 21 jun 2015, 05:02

Gelukkig viel het mee voor je Susan. :mrgreen:

Univers ik maak me wel druk , zo ben ik nu eenmaal.
Hoe we met ouderen omgaan maakt me kwaad.
Dat moet gewoon anders.

Gast1 , jouw antwoord op mijn stukje zoals jij het bekijkt vind ik ook herkenbaar.
En ja er zijn nog groepen mensen die een wijze hebben in hun midden.
De Native Americans hadden dat heel vroeger ook.
Daar werd naar geluisterd door de jongeren.

De verdere discussie tussen Zoeker en jij snap ik niks van.
Dat is te hoog gegrepen voor me.
Dus daar hou ik me buiten. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Gast1 » 21 jun 2015, 08:49

Tammy schreef:De verdere discussie tussen Zoeker en jij snap ik niks van.
Dus daar hou ik me buiten. :wink:
Kom niet tussen Zoeker en mij :mrgreen: :wink: :wink:

Ik geniet met volle teugen van onze discussie en heb de reacties van Zoeker wederom met een warm hart en een glimlach gelezen.
Zoeker, ik mag geen alcohol vanwege de medicatie voor mijn slijmbeursontsteking.
Maar volgens mijn zoon kan één glaasje rode wijn geen kwaad.
Vanavond hef dit glaasje op jou!

Het is genieten met jou!

[tu]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door univers » 21 jun 2015, 09:35

Univers ik maak me wel druk , zo ben ik nu eenmaal.
Hoe we met ouderen omgaan maakt me kwaad.
Dat moet gewoon anders.
Ben ik wel met je eens, maar het helpt geen zier.
Als ik mijn eigen overal druk om moet maken,

liep ik heel de dag met Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 21 jun 2015, 10:44

Tammy schreef: De verdere discussie tussen Zoeker en jij snap ik niks van.
Dat is te hoog gegrepen voor me.
Dus daar hou ik me buiten. :wink:
Waarom zou je je niet mengen in een discussie waar je niks van snapt?
Als je je er nooit in mengt, dan blijft het 'niet snappen' ook zo.
Waar Gast1 en ik het over hebben zijn geen intellectuele hoogstandjes, maar gaat over de wijze waarop men in het leven kan staan.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 21 jun 2015, 10:45

Gast1 schreef:
Tammy schreef:De verdere discussie tussen Zoeker en jij snap ik niks van.
Dus daar hou ik me buiten. :wink:
Kom niet tussen Zoeker en mij :mrgreen: :wink: :wink:

Ik geniet met volle teugen van onze discussie en heb de reacties van Zoeker wederom met een warm hart en een glimlach gelezen.
Zoeker, ik mag geen alcohol vanwege de medicatie voor mijn slijmbeursontsteking.
Maar volgens mijn zoon kan één glaasje rode wijn geen kwaad.
Vanavond hef dit glaasje op jou!

Het is genieten met jou!

[tu]

Nou proost dan , Gast1!
Ik neem er vanavond ook een of misschien wel twee.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Leve de vergrijzing!

Bericht door Zoeker » 21 jun 2015, 10:49

Tammy schreef: Univers ik maak me wel druk , zo ben ik nu eenmaal.
Hoe we met ouderen omgaan maakt me kwaad.
Dat moet gewoon anders.
Dat is nu net het punt waar Gast1 en ik het mede over hebben.
Jij ziet onrecht en wordt kwaad. Helpt dat?
Mijn stelling is dat onrecht niet bestaat.
Daar kan je als repliek natuurlijk allerlei voorbeelden gaan aanreiken over wantoestanden.
En dan zal ik het met je eens zijn. Maar ik probeer anders naar mijzelf te kijken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie