Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door taigitu » 17 aug 2015, 05:16

Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Afbeelding

De oorspronkelijke indianen in Noord Amerika stonden dicht bij moeder natuur.
Dat is ook de reden dat ze een hechte band hadden met het dierenrijk.
In dit verband ligt de oorsprong de medicijnkaarten.

Volgens de Indianen vertonen dieren gedragspatronen waarin men helende en persoonlijke
boodschappen ontdekken kunt. Elke kaart die hier gelegd wordt bied je een wijze, leerzame
les. Een belangrijke gedachte, idee of een concept legt de basis voor elke les.


Klik op de link: http://online-orakels.nl/orakelkaarten/medicijn-kaarten
Laatst gewijzigd door taigitu op 17 aug 2015, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door taigitu » 17 aug 2015, 05:22

Afbeelding

Eekhoorn

Eekhoorn... Verzamelaar van honderden noten, jij weet precies het aantal te begroten. Ook ik wil slechts nemen waaruit mijn behoefte bestaat, vertrouwend dat Groot Mysterie het zaad zal oogsten.

Eekhoorn leert je om van tevoren plannen te maken voor de winter, wanneer de bomen kaal zijn en er allang geen noten meer te vinden zijn. De kracht van Eekhoorn kan op vele manieren tot uiting komen, aangezien de aard van die in bont geklede schepsel vele facetten heeft. Menig wanhopig jager is door het grillige gedrag van Eekhoorn al in het nauw gebracht. Het spreekt dus vanzelf dat het zo zijn voordelen heeft om met de snelheid van het licht rondjes op een tak te kunnen rennen. Dit grillige gedrag kan echter behoorlijk zenuwslopend zijn als je te maken krijgt met mensen met de kracht van Eekhoorn. Je kunt compleet gek worden als je probeert hen dusdanig te kalmeren dat er iets uit hun vingers komt.

De kracht van Eekhoorn is een grote gave. Je leert ervan hoe je energie moet verzamelen en opslaan voor tijden van nood. Je leert ervan dat je iets moet bewaren voor later, of het nu gaat om een oordeel, een mening, een spaarrekening, kaarsen of extra voedsel. In een notendop: Eekhoorn is de Padvinder van het dierenrijk - altijd voorbereid.

In de wereld van vandaag, waarin veranderingen razendsnel plaatsvinden en het geluk zich van de ene op de andere dag tegen je kan keren, is het wijs je op de toekomst voor te bereiden. In alle voorspellingen is sprake van het einde van het millennium en de veranderingen die dit zal meebrengen. De kracht van Eekhoorn is een vriendelijke kracht, zeker gezien in het licht van eventuele toekomstige regenachtige dagen. De boodschap van Eekhoorn is dat je voorbereid moet zijn, maar dat je dit niet moet overdrijven. Houd genoeg van jezelf om te verzamelen waaraan je in tijden van schaarste behoefte zult hebben, zelfs als die tijd nooit komt.

Als Eekhoorn vandaag in je kaarten is gerend, kan het zijn dat je gezegd wordt je toekomst eer aan te doen door je voor te bereiden op verandering. De boodschap kan zijn dat je het gewicht van je last moet verlagen als je te veel dingen hebt verzameld waar je niets aan hebt. Tot deze 'dingen' kunnen gedachten behoren, zorgen, spanningen, stress, of hebbedingentjes die al jaren stuk zijn. Bij verzamelen dient sprake te zijn van evenwicht; zo nu en dan zul je afstand moeten doen van iets dat je hebt verzameld. Ga naar een winkel van het Leger des Heils, en geeft de hebbedingetjes aan iemand die er nog iets mee kan doen. Als iets je geen mogelijkheid tot groei meer biedt, is het tijd om los te laten.

Eekhoorn heeft nog een les te leren, die je op alles kan voorbereiden. Je moet dan wel het voor de hand liggende in acht nemen. Deze les heeft te maken met de veilige plek waar je je schatten moet bewaren. Deze veilige plek wordt gevormd door een sereen hart en een serene geest. De schatten die er opgeslagen worden, zijn wijsheid en zorgzaamheid. De energie die je hebt verzameld, zullen je hart en geest verlossen, waardoor je zult weten dat er voor alles te zijner tijd gezorgd zal worden. Pas die toe op je angsten voor de toekomst en ze zullen verdwijnen.
Dat is een duidelijke bevestiging van waar ik al aan ben begonnen....... nu nog doorzetten!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 17 aug 2015, 06:55

Dan is het voor Gast1 ook een tijd om zo'n kaart te trekken, maar dat lukte niet met de link die je geplaatst hebt taigitu.

Deze link is te gebruiken

Ben benieuwd ...
Afbeelding

Bever... Leer me mijn dromen te bouwen, samen met anderen.
Eén geest, één gedachte, harten die één zijn, dat is de les die jij mij geeft.


Bever is de doener in het dierenrijk. De kracht van Bever is verwant met de energie van water en aarde en omvat een sterke betrokkenheid bij familie en huiselijke haard.
Als je zou kijken naar de dammen in bosriviertjes, zou je verscheidene in- en uitgangen zien. Bij het bouwen van zijn huis legt Bever altijd vele alternatieve ontsnappingsroutes aan.
Deze handelswijze is een les voor ons allemaal om onszelf niet in een hoek te (laten) drukken. Als we onze alternatieven elimineren, dammen we de ervaringenstroom van het leven in.
Een doener wordt gekenmerkt door vlijt en Bever weet dat productiviteit door beperking vernietigd wordt.

Bever is uitgerust met zeer scherpe tanden, waarmee hij hele bomen kan vellen. Je kunt je voorstellen wat hij met de ledematen van roofdieren zou kunnen uitrichten.
Aan de achterzijde is Bever voorzien van een peddelvormige staart, die goed van pas komt bij het zwemmen en tevens zijn achterwerk beschermt.
Dit kleine zoogdier is goed toegerust om zijn bestaan te beschermen.

Om de kracht van Bever te begrijpen, zou je eens kunnen kijken naar de kracht van arbeid en eens kunnen nagaan hoe het voelt als je iets hebt bereikt.
Je kunt niet in je eentje aan een droom bouwen, daar heb je een groep voor nodig. Om met een groep aan een doel te werken, is het nodig dat er ware groepsgeest heerst.
Als deze present is, ontstaat er harmonie van de hoogste orde. Individuele ego's gaan elkaar dan niet in de weg zitten.
Elke deelnemer aan het project heeft eerbied voor de talenten en capaciteiten van de anderen en weet hoe hij kan bijdragen om hun gedeelte van de puzzel op te lossen.
Door goed samenwerken wordt een groepsgevoel bereikt, waaruit weer eenheid voortkomt.

Als Bever in je kaarten is verschenen, kan het tijd zijn om je ideeën te gaan verwerkelijken of om een project af te maken waaraan je al een poosje niets meer hebt gedaan.
De Beverkaart zou je ook kunnen vragen conflicten met collega's of vrienden tot een oplossing te brengen.
Bever vertelt je uit te zien naar alternatieve oplossingen voor de uitdagingen in je leven.
Bever vertelt je de creaties te beschermen waarin je je liefde en energie hebt gestoken.

Soms brengt Bever de waarschuwing dat je goed moet opletten wat er achter je rug gebeurt.
De positie waarin de kaart ligt, zegt je of dit het geval is.
Als de kaart in de Zuidpositie valt, herinnert hij het kind in jezelf eraan dat het goed is om vertrouwen te hebben, maar dat voorzichtigheid geboden is.
Gebruik je onderscheidingsvermogen, dan zal alles in orde komen.
Opmerkelijk.
Deze kaart is inderdaad ook op toepassing van mij.
Vandaag heb ik een paar gesprekken.
Een om 8:10 uur en een om 11:00 uur.
In combinatie met deze opmerkelijke kaart ga ik ook eens een Osho-zen kaart trekken.

Ik kan me bij jouw kaart ook iets voorstellen taigitu en dat bedoel ik werkelijk heel goed.
Dat weet je wel.

Ik sluit echter af met het volgende inzake de getrokken kaart:

Dat is een duidelijke bevestiging van waar ik al aan ben begonnen....... nu nog doorzetten!
Als dát geen mogelijkheid tot groei meer biedt, is het tijd om los te laten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door univers » 17 aug 2015, 08:04

Lijkt me wel leuk.
Afbeelding

Havik... Boodschapper van de lucht, omcirkel mijn dromen en breng me de boodschap tijdens onze vlucht.
Havik is verwant aan Mercurius, de boodschapper van de goden. De kracht van Havik leert je opmerkzaam te zijn, naar je omgeving te kijken. Observeer het doodgewone in alles wat je doet. Het leven geeft je tekenen.

Het leven is de inwijding. Als je de Havikkaart hebt getrokken, dan krijg je op dit moment een aanwijzing over de magie van het leven. Deze magie kan je vervullen van de kracht om een situatie te boven te komen die je nu moeilijk vindt of die nu spanning oplevert. De toetssteen is je vermogen om de nuances waar te nemen van kracht die zich dichtbij schuilhoudt. Is kracht het talent waarover je beschikt, maar waar je geen gebruik van maakt? Vind je het altijd moeilijk om oplossingen te vinden omdat je de bredere visie van Havik bent kwijtgeraakt? Of stalt de Grote Geest een geschenk uit dat je slecht hoeft aan te nemen? Hebben de kleuren van de ochtend je tot scheppen geïnspireerd? Of heeft de somberheid van een huidige situatie je zo terneergedrukt, dat je niet meer in staat bent de stem te horen van de regendruppels die tegen je raam spatten? Let op! Je bent slechts zo krachtig als je vermogen om waar te nemen, te ontvangen en je mogelijkheden te benutten.

Waar hier een beroep op wordt gedaan, is een intuïtieve vaardigheid om de boodschap in de roep van Havik te bespeuren. Het snerpende van Havik's roep dringt door tot de staat van onbewustzijn waarin je je bevindt en vraagt je naar de waarheid op zoek te gaan.

De Ouden herkenden deze magnifieke roofvogel als een boodschappen die berichten overbracht naar hun Pad op Aarde, de Goede Rode Weg, uit de wereld van de grootvaders en de grootmoeders die voor hen leefden. Als Havik zijn magische roep liet horen, was dat een teken om op te passen of om gewaar te zijn. Het kon de komst betekenen van een oorlogszuchtige stam, maar ook de geboorte van een kind aankondigen. De roep van Havik gaf aan dat de waarnemer zijn wakkerheid moest vergroten om een boodschap te ontvangen.

De kracht van Havik bestaat voor een groot gedeelte uit verantwoordelijkheidsgevoel. Haviksmensen hebben namelijk overwicht, zien het geheel. Havik lijkt niet op Muis, die alles door een vergrootglas ziet. Mensen met de kracht van Havik zijn zich bewust van voortekenen, van boodschappen van de geest, en van de kleur van het visitekaartje dat je hun drie maanden geleden gaf. Niets ontsnapt aan hun aandacht.

Als Havik boven je kaarten rondjes heeft gevlogen en erin is geland, dien je je bewust te worden van de tekenen in je leven; neem deze tekenen waar en aanvaard hen. Havik zou je kunnen leren dat je met beide handen een toekomstige gelegenheid moet aangrijpen. Havik zou je echter ook de boodschap kunnen brengen dat je je leven van bovenaf dient te bekijken, vanuit een hoger perspectief. Vanaf deze gunstige positie ben je misschien in staat om de toevalligheden te onderscheiden die je afhouden van de vrijheid om te vliegen. Denk eraan: Havik heeft een scherp oog en een moedig hart, want Havik vliegt dicht bij het licht van Grootvader Zon.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door taigitu » 17 aug 2015, 09:16

@ Pierre
Ik heb de link gecorrigeerd. Dank je.
Ik was de spaties vergeten tussen de link en de gebruikte codes.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 17 aug 2015, 10:45

Graag gedaan taigitu.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Susan » 17 aug 2015, 13:02

Deze schitterende kaarten heb ik zelf al sinds 1998, het is mooier om ze zelf in m'n handen te hebben vind ik en ze te kunnen voelen alvorens een kaart te kiezen dan dit digitaal te doen, blind uiteraard. :grin:
In bepaalde patronen leggen kunnen ook prachtige 'richtingaanwijzers' zijn, soms kunnen ze ook omgekeerd terecht komen wat beslist niet negatief is wat nogal eens gedacht wordt.
Dat geeft alleen de punten aan waar jij persoonlijk wat extra aandacht aan mag besteden,
en ook dat kan heel frappant en raak uitpakken indien we niet sjoemelen maar eerlijk naar ons zelf kijken.

Deze had ik nu, en lag rechtop:

Afbeelding

Walvis... Uit machtige oceanen, jij zag het allemaal. Geheimen aller tijden vinden in jouw roep hun kanaal. Leer me wat de waarlijke wortels zijn, en hoe ik je woorden kan horen over de geschiedenis der mensen. Van toen onze wereld werd geboren.
Walvis lijkt sprekend op een zwemmende bibliotheek. Walvis draagt de geschiedenis van Moeder Aarde mee. Er wordt van Walvis gezegd dat hij hier geplaatst is door de Ouden van de Hondsster, Sirius.

Volgens biologen is Walvis een zoogdier, en leefde hij waarschijnlijk miljoenen jaren geleden op het land. In legenden van verschillende stammen vond de verhuizing van Walvis van land naar water plaats toen de Aarde verschoof en Lemuria, het Moederland, in de golven verdween.

Al onze rotstekeningen spreken van het Moederland, Mu, en van de ramp die het rode ras vanuit het westen naar Noord-Amerika deed gaan, voorbij de grote wateren. De symbolen in de rotstekeningen spreken van de rivieren en de bergen die onze voorouders moesten oversteken, op zoek naar vast grond toen het water terugtrok.

Walvis was getuige van de gebeurtenissen die leidden tot de stichting van Schildpadeiland (Noord-Amerika). Hij heeft de verhalen en de kennis van het Moederland levens gehouden. Er wordt verteld dat Mu opnieuw zal verrijzen wanneer het vuur uit de hemel zal komen en zal landen in een andere oceaan op Moeder Aarde. De Indiaanse sjamanen wachten op deze gebeurtenis, dis zij zien als het volgende teken dat de Aarde zal veranderen. De Kinderen van de Aarde zullen zich wel moeten verenigen en ze zullen wel eerbied moeten hebben voor alle levenswegen en alle rassen om te kunnen overleven.

Mensen met de kracht van Walvis hebben in hun DNA een code die hun in staat stelt te begrijpen dat geluidsfrequenties in de geheugens gegevens naar boven kunnen halen van oude kennis. Zoals er mensen zijn die helderziend zijn, zijn mensen met de kracht van walvis meestal helderhorend. In elk geval kunnen ze zowel zeer lage als zeer hoge geluidsfrequenties horen. Ze zijn gewoonlijk ook paranormaal begaafd en in staat tot telepathie. Vaak zijn ze zich echter niet bewust van hun gaven, totdat het tijd is om de opgeslagen gegevens te gebruiken. Veel mensen met de kracht van Walvis zijn in staat om aansluiting te krijgen bij de universele Grote Geest, maar ze hebben er geen idee van hoe of waarom ze weten wat ze weten. Pas later, wanneer hun indrukken bevestigd worden, beginnen ze te begrijpen hoe ze weten of waarom ze de indrukken ontvingen.

De kracht van Walvis leert ons gebruik te maken van de geluiden en frequenties die onze emoties in evenwicht brengen en onze stoffelijke vormen helen. Als je je herinnert waarom de trommel van de sjamaan heling en vrede brengt, begrijp je de boodschap van Walvis. Het getrommel heeft het ritme van de universele hartslag, het verenigt alle wezens van hart tot hart.

Voordat spraak en de oorspronkelijke taal ontstonden, gebruikte de mensen gebarentaal. Veel stammen zwegen het grootste gedeelte van de tijd. De taal die toen werd begrepen, bestond uit de geluiden van de andere schepselen van Grote Geest, de dieren.

Als je de Walviskaart hebt getrokken, wordt van je gevraagd af te stemmen op deze oude gegevens en het goed te vinden dat je wordt toegezongen door hen die over de oorspronkelijke taal beschikken. Wij zijn de enige schepselen die gene eigen unieke roep hebben. Vind die van jou. Sta je stem toe dit geluid te gebruiken om spanning of emotie te ontladen. Walvis duidt op het vinden van je oorsprong, op het zien van je totale bestemming zoals vastgelegd in je DNA en op het vinden van de geluiden waardoor deze gegevens zullen vrijkomen. Je zult waarschijnlijk nooit meer dezelfde zijn. Jij bent tenslotte de melodie van het universum; de harmonie wordt gevormd door het lied van de andere schepselen. Als je je stem gebruikt om je herinnering te activeren, druk je je uniekheid uit en je persoonlijk geluid. Wanneer je je openstelt voor deze uniekheid, kunnen je negen totemdieren hun geluiden naar jou of via jou zenden. Hierdoor zullen je persoonlijke gegevens toegankelijk worden, zodat je de geschiedenis van je ziel verder kunt onderzoeken en in nauw contact kunt komen met Walvis, die de geschiedenis van ons allemaal meedraagt.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 17 aug 2015, 14:27

En wat vind je ervan Susan? :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Susan » 17 aug 2015, 18:42

Gast1 schreef:En wat vind je ervan Susan? :wink:
Dat ga ik je straks nog vertellen :grin:
[wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 17 aug 2015, 19:18

Vertellen op digitaal papier?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Susan » 18 aug 2015, 00:42

Gast1 schreef:Vertellen op digitaal papier?
Straks is dus nu, véééél later geworden.... [doh]
en ja, ik ga je digitaal vertellen wat deze kaart mij zegt.
De Kinderen van de Aarde zullen zich wel moeten verenigen en ze zullen wel eerbied moeten hebben voor alle levenswegen en alle rassen om te kunnen overleven.

Mensen met de kracht van Walvis hebben in hun DNA een code die hun in staat stelt te begrijpen dat geluidsfrequenties in de geheugens gegevens naar boven kunnen halen van oude kennis. Zoals er mensen zijn die helderziend zijn, zijn mensen met de kracht van walvis meestal helderhorend. In elk geval kunnen ze zowel zeer lage als zeer hoge geluidsfrequenties horen. Ze zijn gewoonlijk ook paranormaal begaafd en in staat tot telepathie. Vaak zijn ze zich echter niet bewust van hun gaven, totdat het tijd is om de opgeslagen gegevens te gebruiken. Veel mensen met de kracht van Walvis zijn in staat om aansluiting te krijgen bij de universele Grote Geest, maar ze hebben er geen idee van hoe of waarom ze weten wat ze weten. Pas later, wanneer hun indrukken bevestigd worden, beginnen ze te begrijpen hoe ze weten of waarom ze de indrukken ontvingen.

De kracht van Walvis leert ons gebruik te maken van de geluiden en frequenties die onze emoties in evenwicht brengen en onze stoffelijke vormen helen. Als je je herinnert waarom de trommel van de sjamaan heling en vrede brengt, begrijp je de boodschap van Walvis. Het getrommel heeft het ritme van de universele hartslag, het verenigt alle wezens van hart tot hart.

Als je de Walviskaart hebt getrokken, wordt van je gevraagd af te stemmen op deze oude gegevens en het goed te vinden dat je wordt toegezongen door hen die over de oorspronkelijke taal beschikken. Wij zijn de enige schepselen die gene eigen unieke roep hebben. Vind die van jou. Sta je stem toe dit geluid te gebruiken om spanning of emotie te ontladen. Walvis duidt op het vinden van je oorsprong, op het zien van je totale bestemming zoals vastgelegd in je DNA en op het vinden van de geluiden waardoor deze gegevens zullen vrijkomen.
Wat hier in dit gedeelte staat klopt in elk geval voor waar ik sta, mijn ervaringen in het paranormaal zijn, (bah, beladen woord nog voor velen) bepaalde dingen die van jongs af aan merkbaar waren en nu na vele jaren alleen maar sterker/intensiever zijn geworden. Of mensen idd een soort code in hun DNA hebben weet ik niet, maar dat geluisfrequenties herinneringen naar boven kunnen halen wel. Die trillingen en geluiden veroorzaken immers heel diep door alles heen gevoelens die soms herkenbaar zijn, maar lang niet altijd te herleiden naar iets in dit leven, soms allerlei stemmingen ook teweeg brengen die met oude kennis van bijvoorbeeld vorige levens te maken kunnen hebben. Vooral leuk ook dat hier het 'geen idee van hebben waarom je weet wat je weet' genoemd werd, want dat is al van jongs af aan bij me aanwezig wat ik eerder al eens schreef. Plus sterk voelen van energieëen, prettig of onprettig 'dwars door alles heen' ook op grote afstanden, wat deze dieren ook sterk hebben.

Ook hoor ik hele hoge of zeer lage geluiden die oa
op grote afstand zijn, terwijl anderen pas veel later als het dichtbij is gekomen kunnen horen. Met muziek en trommels zoals waar het hier over gaat, is dat ook zo en is 'dwars door m,n botten' dan merkbaar. Niet verwonderlijk dat dat onze emoties in evenwicht kan brengen en helend werkt.
Mede door allerlei ervaringen en ontwikkelingen in mijn leven, heb vooral geleerd dat het goed is op eigen intuïtie en gevoel af te mogen/kunnen gaan. Op eigen kracht te vertrouwen, niets aantrekken van 'wat men' er van denkt of het zelfs abnormaal vinden. En kijken we eens goed naar wat onze (totem) dieren ons over hun wezen en manier van doen laten zien, dan kunnen we daar veel aan hebben zoals het in deze kaarten dus beschreven is.
Maar om dat nu echt daadwerkelijk met mijn eigen stem te doen wat die dierengeluiden betreft om spanning of emotie te ontladen....hoewel...met open mond echt huilen vanuit je tenen gaat ook heel goed, maar voor dierengeluiden maken zoals hier aangeraden wordt, ga ik niet hoor. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 18 aug 2015, 05:17

Zo, dat is voor jouw doen écht een latertje geworden (en voor mij een 'vroegertje' :grin: )
Met plezier gelezen en heel herkenbaar, behalve met die geluiden.
Hoewel ik dat niet zeker weet, wat jij met geluiden hebt, heb ik met 'gevoel' en misschien zijn dat wel de geluiden die ik niet denk te horen.
Bovendien las ik ook veel herkenning in de kaart bij jou.
In een gesprek gisteren met een professioneel bleek, dat ik het vooral (ook) heb met geuren.
Tot gisteren was ik mij niet geheel van bewust dat ik dit zó sterk had. Wel dat ik het had (net als de meeste mensen), maar dat bleek bij mij dus veel sterker te zijn.
Susan schreef:Op eigen kracht te vertrouwen, niets aantrekken van 'wat men' er van denkt of het zelfs abnormaal vinden.
Helemaal toppie, dus dit:
Susan schreef:... mijn ervaringen in het paranormaal zijn, (bah, beladen woord nog voor velen)...
... proberen los te laten :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door univers » 18 aug 2015, 08:01

Hoewel ik dat niet zeker weet, wat jij met geluiden hebt, heb ik met 'gevoel' en misschien zijn dat wel de geluiden die ik niet denk te horen.
Ik noem dat buitenaardse geluiden,
Hoor het ook, zolang als ik het mij herinner.
Het rare is dat ik steeds dover word, maar die geluiden blijf ik horen.
Geuren ruik ik meestal als er een overledene komt buurten, aan de geur weet ik wie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door taigitu » 02 nov 2015, 12:11

Afbeelding

Vos - Camouflage


Vos... Waar ben je? Onder het gewas? Werd je een met het woud, opdat ik genas? Zit je te kijken, onzichtbaar voor mij? Moet ik een boom worden net als jij?
Listige Vos heeft vele bondgenoten in het bos. Een daarvan is het gebladerte, dat bescherming en veel kracht biedt. Het lijkt wel of Vos in rook opgaat te midden van het weelderige kreupelhout. Deze flora is de bondgenoot van Vos. De gave om in de omgeving op te gaan en onopgemerkt te blijven komt goed van pas wanneer je anderen wilt observeren.

Een andere natuurlijke gave van Vos wordt gevormd door zijn vermogen zich aan de winter aan te passen door van kleur te veranderen, net zoals de kameleon. Wanneer er geen bladeren meer rondslingeren, stelt zijn volle, witte winterjas Vos in staat in de sneeuw op te gaan. De kracht van Vos heeft te maken met aanpassingsvermogen, vernuft, observatie, integratie en met snelheid van geest en handeling. Verder is Vos een snelle beslisser en staat hij met vier poten stevig op de grond.

Doordat Vos min of meer onzichtbaar is, is hij de aangewezen kracht om de familie te beschermen. Als er gevaar dreigt, handelt Vos zonder dralen. Van Nanih Waiya, de naam voor Grote Geest in de taal van de Choctaws, heeft Vos de opdracht gekregen zijn familie veilig bij elkaar te houden. Hij krijgt dit voor elkaar doordat hij onopgemerkt kan observeren, waardoor anderen niet merken dat zij geobserveerd worden. Vos is altijd bezorgd over de veiligheid van familieleden; hij is een uitstekende talisman voor hen die ver van huis op reis zijn.

Als Vos ervoor gekozen heeft zijn kracht met jou te delen, is dit een teken dat je als de wind zult worden, onzichtbaar maar in staat in en door elke plaats of situatie te bewegen. Je zou er verstandig aan doen op dit moment meer te letten op wat anderen doen dat op wat ze zeggen. Gebruik je vernuftige aard op een positieve manier; vertel niet wie, wat en waarom je observeert. Als je de kunst van het camoufleren wilt leren, zul je je vermogens op proef moeten stellen.

Het zou een goede oefening voor je zijn om te besluiten onzichtbaar te zijn. Je zou kunnen proberen om je lichaam te visualiseren als een deel van je omgeving, met de kleuren van de plaats waarin je je bevindt. Kijk naar jezelf met je geestesoog, en zie dat je je heimelijk en gracieus beweegt zonder dat anderen acht op je slaan. Als je dit goed doet, werkt het echt! Je kunt onopgemerkt een feest verlaten of zo onopvallend als een meubelstuk worden. Hierdoor kun je rustig kijken naar het toneelstuk dat je studieobjecten opvoeren.

Wat je óók leert als Vos je leraar is, is dat je vertrouwen kunt hebben in je vermogen om een volgende handeling te voorspellen. Als je je een poosje met observeren hebt beziggehouden, zul je merken dat vele situaties voorspelbaar zijn. Dit stelt je in staat snel stappen te ondernemen. De kracht van Vos onderwijst via haar begrip van camouflage de kunst van Eenheid. Dit is van toepassing op alle niveaus, van rotsen tot God. Als je de kracht van Vos hebt, wordt van je gevraagd toepassingsmogelijkheden te zoeken voor Eenheid. Als een cowboy tijdens een rodeo kan Vos de woedende stier beletten een vriend of familielid onder de voet te lopen. Vos kan de onnozelste tactiek aanwenden als briljante camouglage-zet. Niemand die erg heeft in de listige kracht achter zulke vindingrijke manoeuvres.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Susan » 01 jan 2016, 12:15

Mijn 'start' kaart voor dit nieuwe jaar is:

Afbeelding


Eland... Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef.
Eland staat in het Noorden van het Medicijnwiel, net als Buffel. In het Noorden wordt wijsheid gevonden. Gevoel van eigenwaarde is de kracht van Eland. Wanneer je in een situatie met wijsheid handelt, zorgt de kracht van Eland ervoor dat je dit erkent of dat je jezelf een schouderklopje geeft.

Eland is het grootste lid van de hertenfamilie. Zij is zeer sterk. De roep van een mannetjes-eland klinkt ontzagwekkend door de met muskus geparfumeerde lentenacht. Zijn trots op zijn mannelijkheid en zijn wens om zijn zaad te delen met een vrouwtjes-eland zijn uitingen van zijn gevoel van eigenwaarde. Het geloei van een mannetjes-eland kan als een positieve kracht worden gezien; het geeft aan dat hij bereid is zijn gevoelens aan de hele wereld te vertellen.

De neiging om de hele wereld te laten meegenieten, komt voort uit een blijheid die samengaat met een gevoel van voldoening. Niets is prettiger dan iets dat goed is gedaan. Eland zoekt dan ook geen goedkeuring, hij schept vreugde in het delen van de spontane explosie van vreugde in het diepst van zijn wezen.

De wijsheid die uit deze schets spreekt is dat de schepping voortdurend nieuwe ideeën en verdere schepping voortbrengt. Eland vertelt ons dat vreugde met tros uitgeschreeuwd mag worden. Vreugde is 'besmettelijk', zo leert de wijsheid van Eland ons. We vrolijken op van het geloei, het geeft ons aanleiding onszelf of een ander 'goed zo!' toe te roepen.

Mensen met de kracht van Eland weten wanneer ze de zachtheid van Hert moeten gebruiken en wanneer de onverhoedse beweging van Buffel. Zij kennen het evenwicht tussen orders uitdelen om dingen gedaan te krijgen en bereid zijn dingen zelf te doen. De wijsheid in de kracht van Eland is verwant met de Grootvader Krijger die lang geleden zijn oorlogsverf aan de kant heeft gezet en nu de jong mannetjesdieren adviseert hun bloed te laten bekoelen.

De kracht van Eland wordt vaak gevonden bij ouderen die de Goede Rode Weg hebben bewandeld en die tijdens hun Pad op Aarde vele dingen hebben gezien. Zij scheppen vreugde in de rol van leraar voor de kinderen; zij geven graag als eersten aanmoediging. Dit neemt niet weg dat mensen met de kracht van Eland ook waarschuwingen uitdelen; zij gebruiken hun wijsheid niet alleen maar om te prijzen. Mensen met de kracht van Eland weten wat ze moeten zeggen, wanneer ze dit moeten zeggen en tegen wie ze het moeten zeggen.

Bij Indianenstammen worden de ouderen vereerd vanwege hun wijsheid, hun bekwaamheden als leraar, en de kalmte waarvan ze blijk geven tijdens Raadsvergaderingen. Als je wijzer bent dan je leeftijd zou doen vermoeden en je hebt de gave van de kracht van Eland, gebruik deze gave dan om anderen aan te sporen te leren en te groeien. De wijsheid in de kracht van Eland heeft vele facetten.

Als je de Elandkaart hebt getrokken, heb je reden je goed te voelen over iets dat je op je reis hebt volbracht. Het kan daarbij gaan om een gewoonte waarmee je hebt gebroken, de voltooiing van iets, een inzicht of doel, of een nieuw zelfgevoel dat je door hard aan jezelf te werken hebt bevochten. Het is tijd om je op harmonische wijze trots te voelen en om degenen die je onderweg hebben geholpen erkentelijk te zijn.

De kracht van Eland beveelt een goede oefening aan: schrijf op van welke dingen van jezelf en van je voortgang in het leven je kunt houden. Doe dan hetzelfde met betrekking tot vrienden, familie, collega's en het leven. Vergeet niet je bevindingen met anderen te delen. Zij hebben de aanmoediging net zou hard nodig als jij.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door univers » 01 jan 2016, 12:29

Afbeelding

Otter... Zo speels! Coquette bij de stroom. De kracht van vrouwen, de Verwezenlijkte Droom.
De kracht van Otter houdt een aantal lessen in over vrouwelijke energie. Deze zijn van toepassing op zowel mannen als vrouwen, daar we allemaal vrouwelijke kanten hebben. De huid van Otter wordt vaak gebruikt om er medicijnbuidels van te maken voor wijze vrouwen. De huid stelt namelijk evenwichtige vrouwelijke energie voor.

Otter is heel zorgzaam voor haar jongen; zij zal uren met hen spelen en daarbij allerlei acrobatische toeren uithalen. Otter leeft op het land, maar altijd dicht bij water. De elementen Aarde en Water zijn de vrouwelijke elementen. Otter, die zich in beide elementen thuis voelt, is de personificatie van vrouwelijkheid: lang, glad en sierlijk. Otter is de ware 'coquette' van de dierenwereld.

Otter is altijd in beweging en zeer nieuwsgierig. In tegenstelling tot andere dieren zal Otter nooit als eerste een gevecht beginnen. Ze verdedigt slechts. Dit vrolijke schepsel is dol op avontuur; ze gaat ervan uit dat alle andere schepselen vriendelijk zijn - totdat het tegendeel is bewezen.

Deze karaktertrekken vormen de schoonheid van een evenwichtige vrouwelijke kant, de kant die ons in staat stelt anderen in ons leven toe te laten zonder vooroordelen of achterdocht jegens hebt te koesteren. Otter leert ons dat evenwichtige vrouwelijke energie niet jaloers of kattig is. Het gaat om zusterschap, om plezier hebben en om delen in het geluk van anderen. Vanuit het vast verankerde geloof dat alle talenten ten goede komen aan de hele stam, is Otter blij voor anderen.

Lang geleden was het volgens het stammenrecht gebruikelijk dat als een vrouw weduwe werd, haar zuster haar eigen echtgenoot als minnaar aan de weduwe aanbood om te voorkomen dat haar scheppende kracht zou opdrogen en niet meer gebruikt zou worden. Dit is ook de kracht van Otter. In Otter's evenwichtige opvatting over het delen van goedheid bestaat geen ruimte voor afgunst, of voor angst om vervangen te worden.

Vrouwelijke energie zonder spelletjes of macht vormt een prachtige ervaring. Het is de vrijheid van liefde zonder jaloezie. Het is je naaste liefhebben als jezelf.

Het zou wel eens tijd kunnen zijn om je gevoelens over het delen met anderen van de overvloed in je leven aan een onderzoek te onderwerpen. Otter zou kunnen zeggen dat zowel mannen als vrouwen naar de schone eigenschappen van het vrouwelijk dienen te streven, zodat eenheid van geest kan worden bereikt. Dit zou inhouden dat jaloezie vernietigd wordt, tezamen met alle boze handelingen die hieruit voortkomen. Het zou betekenen dat je je ego met een Haviksoog in de gaten houdt en compleet vertrouwen handhaaft. Er zou een wereld ontstaan waarin alle mensen samenkomen om het recht van ieder persoon om te zijn te erkennen.

Als je dit symbool hebt getrokken, vertelt Otter je misschien dat je het speelse kind moet worden en eenvoudigweg moet toestaan dat dingen zich in je leven ontvouwen. Het zou wel eens tijd kunnen zijn om je verslaving aan gepieker op te geven. Otter leert je ook dat het van belang is niet aan materiele zaken te hechten, zodat deze je niet kunnen binden of je tot last kunnen worden. Als je wilt leren van de gewoonten van Otter, kun je eens kijken naar de ontvankelijke kant van je aard, die vol vreugde is. Heb je jezelf onlangs een cadeautje gegeven? Heb je tijdens je meditatie boodschappen ontvangen? Word Otter en stap zachtjes in de rivier van het leven. Drijf mee op het water van het universum... zo pas je evenwichtige, vrouwelijke - ontvankelijke energie toe. Eer deze energie, dan zul je de kracht van het vrouwelijke ontdekken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door univers » 01 jan 2016, 13:01

Otter is heel zorgzaam voor haar jongen; zij zal uren met hen spelen en daarbij allerlei acrobatische toeren uithalen.
Klopt, maak altijd de grootste lol met ze.
Otter is altijd in beweging en zeer nieuwsgierig. In tegenstelling tot andere dieren zal Otter nooit als eerste een gevecht beginnen. Ze verdedigt slechts. Dit vrolijke schepsel is dol op avontuur; ze gaat ervan uit dat alle andere schepselen vriendelijk zijn - totdat het tegendeel is bewezen.
Klopt ook, wil altijd alles weten.
Heb de pest aan ruzie of vechten.
Avontuur ? ben wel een zwerver, gaat het liefst er alleen op uit.(geen ge.oh aan je hoofd :mrgreen: )
Deze karaktertrekken vormen de schoonheid van een evenwichtige vrouwelijke kant, de kant die ons in staat stelt anderen in ons leven toe te laten zonder vooroordelen of achterdocht jegens hebt te koesteren. Otter leert ons dat evenwichtige vrouwelijke energie niet jaloers of kattig is. Het gaat om zusterschap, om plezier hebben en om delen in het geluk van anderen. Vanuit het vast verankerde geloof dat alle talenten ten goede komen aan de hele stam, is Otter blij voor anderen.
Kan je ook mee het schip ingaan, met vertrouwen.
Het zou wel eens tijd kunnen zijn om je gevoelens over het delen met anderen van de overvloed in je leven aan een onderzoek te onderwerpen. Otter zou kunnen zeggen dat zowel mannen als vrouwen naar de schone eigenschappen van het vrouwelijk dienen te streven, zodat eenheid van geest kan worden bereikt. Dit zou inhouden dat jaloezie vernietigd wordt, tezamen met alle boze handelingen die hieruit voortkomen. Het zou betekenen dat je je ego met een Haviksoog in de gaten houdt en compleet vertrouwen handhaaft. Er zou een wereld ontstaan waarin alle mensen samenkomen om het recht van ieder persoon om te zijn te erkennen.
Mijn vorige kaart was een havik, ook toevallig.
Als je dit symbool hebt getrokken, vertelt Otter je misschien dat je het speelse kind moet worden en eenvoudigweg moet toestaan dat dingen zich in je leven ontvouwen.
Het speelse kind ben ik altijd gebleven, het leven komt zoals het is.
Otter leert je ook dat het van belang is niet aan materiele zaken te hechten, zodat deze je niet kunnen binden of je tot last kunnen worden.
Klopt ook wel, tot verdriet van mijn vrouw, geef ik alles makkelijk weg. hecht zelf er geen waarde aan.
Zeg altijd, ik kan het toch niet meenemen in die houten jas. :mrgreen:
Word Otter en stap zachtjes in de rivier van het leven. Drijf mee op het water van het universum... zo pas je evenwichtige, vrouwelijke - ontvankelijke energie toe. Eer deze energie, dan zul je de kracht van het vrouwelijke ontdekken.
Doe ik al zolang, als dat ik hier op aarde rondhuppelt.
ik weet niet of het vrouwelijke energie is, maar de energie haal ik om mij heen vandaan.
Je moet het enkel kunnen voelen, zien komt vanzelf wel.

Vond het wel leuk om te analyseren,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door taigitu » 01 jan 2016, 13:24

Afbeelding


Havik...
Boodschapper van de lucht, omcirkel mijn dromen en breng me de boodschap tijdens onze vlucht.
Havik is verwant aan Mercurius, de boodschapper van de goden. De kracht van Havik leert je opmerkzaam te zijn, naar je omgeving te kijken. Observeer het doodgewone in alles wat je doet. Het leven geeft je tekenen.

Het leven is de inwijding. Als je de Havikkaart hebt getrokken, dan krijg je op dit moment een aanwijzing over de magie van het leven. Deze magie kan je vervullen van de kracht om een situatie te boven te komen die je nu moeilijk vindt of die nu spanning oplevert. De toetssteen is je vermogen om de nuances waar te nemen van kracht die zich dichtbij schuilhoudt. Is kracht het talent waarover je beschikt, maar waar je geen gebruik van maakt? Vind je het altijd moeilijk om oplossingen te vinden omdat je de bredere visie van Havik bent kwijtgeraakt? Of stalt de Grote Geest een geschenk uit dat je slecht hoeft aan te nemen? Hebben de kleuren van de ochtend je tot scheppen geïnspireerd? Of heeft de somberheid van een huidige situatie je zo terneergedrukt, dat je niet meer in staat bent de stem te horen van de regendruppels die tegen je raam spatten? Let op! Je bent slechts zo krachtig als je vermogen om waar te nemen, te ontvangen en je mogelijkheden te benutten.

Waar hier een beroep op wordt gedaan, is een intuïtieve vaardigheid om de boodschap in de roep van Havik te bespeuren. Het snerpende van Havik's roep dringt door tot de staat van onbewustzijn waarin je je bevindt en vraagt je naar de waarheid op zoek te gaan.

De Ouden herkenden deze magnifieke roofvogel als een boodschappen die berichten overbracht naar hun Pad op Aarde, de Goede Rode Weg, uit de wereld van de grootvaders en de grootmoeders die voor hen leefden. Als Havik zijn magische roep liet horen, was dat een teken om op te passen of om gewaar te zijn. Het kon de komst betekenen van een oorlogszuchtige stam, maar ook de geboorte van een kind aankondigen. De roep van Havik gaf aan dat de waarnemer zijn wakkerheid moest vergroten om een boodschap te ontvangen.

De kracht van Havik bestaat voor een groot gedeelte uit verantwoordelijkheidsgevoel. Haviksmensen hebben namelijk overwicht, zien het geheel. Havik lijkt niet op Muis, die alles door een vergrootglas ziet. Mensen met de kracht van Havik zijn zich bewust van voortekenen, van boodschappen van de geest, en van de kleur van het visitekaartje dat je hun drie maanden geleden gaf. Niets ontsnapt aan hun aandacht.

Als Havik boven je kaarten rondjes heeft gevlogen en erin is geland, dien je je bewust te worden van de tekenen in je leven; neem deze tekenen waar en aanvaard hen. Havik zou je kunnen leren dat je met beide handen een toekomstige gelegenheid moet aangrijpen. Havik zou je echter ook de boodschap kunnen brengen dat je je leven van bovenaf dient te bekijken, vanuit een hoger perspectief. Vanaf deze gunstige positie ben je misschien in staat om de toevalligheden te onderscheiden die je afhouden van de vrijheid om te vliegen. Denk eraan: Havik heeft een scherp oog en een moedig hart, want Havik vliegt dicht bij het licht van Grootvader Zon.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Gast1 » 01 jan 2016, 16:36

Afbeelding

Vlinder... die fladdert in het licht 's ochtends vroeg, je kende vele vormen, eer je je vleugels uitsloeg.

De kracht die Vlinder ons brengt, is verwant met de lucht. Het is de geest, en het vermogen om te geest te kennen of te veranderen.
Het is de kunst om van gedaante te verwisselen.

Om de kracht van Vlinder toe te kunnen passen, moet je op intelligente wijze je positie in de cyclus van zelftransformatie observeren.
Net zoals Vlinder bevind je e altijd in een bepaald stadium van je leven. Misschien verkeer je in het ei-stadium, het begin van alle dingen.
In dit stadium wordt een idee geboren. Het is dan nog geen werkelijkheid. In het larve-stadium besluit je om je idee werkelijkheid te laten worden.
In het coconstadium richt je je naar binnen, je voert je project of idee uit of ontwikkelt het.
Dit geldt niet alleen voor projecten of ideeën, maar ook voor aspecten van je persoonlijkheid waar je iets aan wilt doen. In het laatste stadium van gedaanteverwisseling wordt uit de pop Vlinder geboren.
In deze laatste fase laat je de wereld delen n de kleuren en de vreugde van je schepping.

Als je nauwkeurig kijkt naar wat Vlinder je probeert te leren, zul je beseffen dat het gaat om de eeuwigdurende cyclus van zelftransformatie.
Om erachter te komen in welk stadium van de cyclus je je bevindt, dien je je af te vragen:

Is dit het ei-stadium, is het alleen maar een gedachte of idee?
Is dit het larve-stadium, moet ik een besluit nemen?
Is dit het cocon-stadium, ontwikkel en doe ik iets om mijn idee werkelijkheid te laten worden?
Is dit het geboorte-stadium, deel ik mijn voltooide idee met anderen?

Als je jezelf deze vragen stelt, zul je ontdekken in welk verband je momenteel met Vlinder staat.
Wanneer je begrijpt waar je bent, kan het symbool je leren wat je vervolgens moet doen om verder te komen in de cyclus van zelftransformatie.
Als je weet welk stadium je doormaakt, zul je de creativiteit van Vlinder zien.

Het is gemakkelijk om de lucht, of geestelijke kracht, van Vlinder toe te passen.
Als je je bijvoorbeeld de laatste tijd uitgeput hebt gevoeld en je hebt afgevraagd hoe je je vermoeidheid kunt helen, let dat op de kleuren waartoe je je recentelijk aangetrokken hebt gevoeld.
Voelt je lichaam zich beter bij groen? Zou dit kunnen betekenen dat je meer groene groente moet eten? Deze manier van denken wordt geïnspireerd door de kracht van Vlinder.

Vlinder kan helderheid schappen bij je geestelijke ontwikkeling, kan je helpen een project uit te voeren en kan je terzijde staan bij het vinden van de volgende stap in je persoonlijk leven of je loopbaan.
De belangrijkst boodschap die dit symbool je te bieden heeft, is dat je gereed bent voor een gedaanteverwisseling. Leg de kaarten in het Vlinderpatroon om erachter te komen wat je volgende stap is.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Medicijnkaarten, trek een dagkaart

Bericht door Susan » 25 jan 2016, 09:56

Afbeelding

Uil... Magie, voortekenen, tijd en ruimte. Komt de waarheid aan het licht? Heilige vogel, verjaag misleiding in je stille vlucht.
De kracht van Uil wordt symbolisch geassocieerd met helderziendheid, astrale projectie en magie, zowel zwarte als witte. Uil wordt op de wielen van kracht van verscheidene Indiaanse leraren uit Amerika Nachtadelaar genoemd. Uil bevindt zich volgens de traditie in het Oosten, de plaats van verlichting. Sinds onheuglijke tijden is de mensheid bang geweest voor de nacht, de duisternis en het onbekende. Angstig wacht zij op het eerste straaltje ochtendzon. De nacht is echter de vriend van Uil.

Uil jaagt 's nachts op zijn prooi. Uil kan niet alleen zien in het donker, hij kan ook nauwkeurig vaststellen waar elk geluid vandaan komt en waarvan het afkomstig is. Dit levert hem groot voordeel op bij het zoeken naar voedsel. Uilen zijn nachtjagers. Sommige inheemse volken zijn bang voor Uil en noemen zijn veren 'bedriegersveren'. De veren van Uil hoor je niet. uil vliegt geluidloos, maar zijn prooi weet precies dat hij met Uil te maken heeft wanneer deze toeslaat met zijn vlijmscherpe snavel en klauwen.

Uil is vaak de kracht van tovenaars en heksen. Als Uil jouw kracht is, zul je je aangetrokken voelen tot magie en de duistere kunsten. Je moet elke neiging weerstaan om zwarte magie of een andere praktijk te bedrijven die energie wegneemt bij een mens of bij een ander wezen. Als je de kracht van Uil hebt, zullen deze nachtvogels geneigd zijn je op te zoeken, ook bij dag, omdat zij zich met je verwant voelen.

Het is geen wonder dat Uil in vele culturen wordt beschouwd als symbool van wijsheid. Uil kan immers zien wat anderen niet kunnen zien, hetgeen de essentie is van ware wijsheid. Waar anderen om de tuin geleid worden, ziet Uil en weet hij wat er aan de hand is.

Athena, de Griekse godin der wijsheid, droeg altijd een Uil op haar schouder. Deze openbaarde ongeziene waarheden aan haar. Uil bezat het vermogen Athena's blinde oog ziende te maken, zodat zij de hele waarheid kon spreken en niet de halve.

Als Uil jouw persoonlijke kracht is, kan niemand je misleiden. Hoe hard iemand ook probeert te maskeren of te verbergen wat hij doet, jij zult het weten. Mensen vinden het misschien een beetje beangstigend om met je om te gaan. Velen hebben immers bijbedoelingen waar jij onmiddellijk doorheen ziet. Als je je niet bewust bent van deze machtige kracht, beschouw je je heldere inzichten en je vermogens misschien wel als vanzelfsprekend. Anderen doen dit echter nooit. Je maakt hen wellicht bang doordat je hun blindheid weerspiegelt en nooit voor de gek kan worden gehouden. Mensen met de kracht van Uil weten meer over het innerlijk leven van iemand dan deze persoon zelf.

Als je de Uilkaart hebt getrokken, wordt van je gevraagd je scherpe, stille observatievermogen te benutten om een bepaalde levenssituatie bij intuïtie te kennen. Uil biedt zijn vriendschap aan en helpt je de gehele waarheid te zien. Uil kan je zijn boodschappen overbrengen tijdens meditatie of 's nachts via dromen. Let op de tekenen en voortekenen. De waarheid brengt altijd verdere verlichting.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie