De helende frequentie van Liefde

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

De helende frequentie van Liefde

Bericht door Susan » 11 sep 2015, 09:44

De helende frequentie van Liefde

Wat Liefde veroorzaakt

Welke verbazingwekkende werking gecompassioneerde liefde op het organisme heeft toont het volgende voorval dat wordt verteld door de Amerikaanse klankheler Tom Kenyon. Een onderzoeksteam onderzocht in opdracht van een firma die medicijnen tegen hoge bloeddruk ontwikkelde, de werking van een testmedicijn bij konijnen met een genetische aanleg voor hoge bloeddruk. Voordat de onderzoekers aan de dieren het medicament om de bloeddruk te verlagen toedienden, verhoogden zij daarenboven de bloeddruk van de konijnen door overeenkomstige maatregelen. Bij de uitwerking van de testresultaten viel op dat één groep der dieren niet werkelijk voor deze pogingen geëigend was omdat bij deze konijnen de bloeddruk, ondanks de manipulaties relatief stabiel bleef. Hij steeg niet zo hoog als verwacht en verlaagde zich opvallend snel naar de gezonde toestand.

Dit irriteerde de wetenschapper natuurlijk en ze zochten naar de oorzaak van de anomalie bij deze dieren. Uiteindelijk ontdekten zij dat de oplossing van het raadsel aan het gedrag van een studente lag, aan wiens zorg de onderzoeksdieren toevertrouwd waren. Deze studente was verantwoordelijk voor het voederen der dieren. De kooien van de dieren waren in drie rijen boven elkaar gestapeld. Omdat ze moeilijk bereikbaar waren, wierp de studente het voer in de bovenste en onderste kooien gewoon erin. Bij de dieren van de middelste rij opende ze een voor een de kooien, nam ieder konijn eruit, aaide ze uitvoerig en praatte met ze. Kortom, ze behandelde deze dieren als huisdieren. De liefde en compassie die de studente de konijnen van de middelste rij bood, zorgde ervoor dat deze dieren hun aangeboren neiging tot hoge bloeddruk konden overwinnen, tenminste in zoverre, dat ze voor het onderzoek niet meer deugden, omdat ze eenvoudigweg tè gezond waren.

De weldadige heilzame werking van liefde en compassie toont zich natuurlijk ook in het menselijke organisme. Latere onderzoekingen wijzen erop dat menselijke emoties zelfs in staat zijn om ons erfelijke materiaal positief te beïnvloeden. Wetenschappers die zich met DNA-onderzoek bezighouden hebben waargenomen dat de trilling van ‘emotionele’ compassie met een getal van 1,689 exact overeenkomt met die van de DNA ondulatie.

Wanneer men dus in het gevoel van compassie leeft, zal dat dienovereenkomstig regelend en activerend op het DNA werken, dat toch als centraal seinstelsel het volledige bouwwerk van ons lichaam en de permanentie regeneratie der cellen regelt. Een reden temeer om erop te letten in welke vibratie we ons op dit moment bevinden.

Volgens de Thaise Tao-Yoga meester Mantak Chia is het zo dat wanneer men in zichzelf ware liefde opmerkt, er voor zichzelf en alle anderen in zijn omgeving, een trilling van 8 Herz ontstaat. Die waarde is gelijk aan de eigen resonantietrilling van de aarde, waarop alle zoogdieren, zoals de mens, zijn ‘afgestemd. Deze liefdesvibratie werkt niet alleen positief op het genetische materiaal. Onder invloed van die trilling produceert de pijnappelklier een specifiek hormoon dat vervolgens de hormoon productie van andere klieren prikkelt, met overeenkomstig verjongende of zelfs levensverlengende werking.

Jill A. Möbius
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Zoeker » 11 sep 2015, 10:29

Ik weet niet of ik nou wel zo blij ben met een levensverlengende werking.
Ik hoef geen 100 te worden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door taigitu » 11 sep 2015, 10:50

Zoeker schreef:Ik weet niet of ik nou wel zo blij ben met een levensverlengende werking.
Ik hoef geen 100 te worden.
Maar als je op die trilling leeft zal je waarschijnlijk ook gezonder zijn en kan 100 jaar
oud worden best plezierig zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Zoeker » 11 sep 2015, 13:04

taigitu schreef:
Zoeker schreef:Ik weet niet of ik nou wel zo blij ben met een levensverlengende werking.
Ik hoef geen 100 te worden.
Maar als je op die trilling leeft zal je waarschijnlijk ook gezonder zijn en kan 100 jaar
oud worden best plezierig zijn.

Dat is ook weer waar. Maar een worst voorhouden vind ik geen slimme opmerking van de Thaise Tao-Yoga meester Mantak Chia. Liefde heeft geen beloning of voorwaarden nodig. Dat wekt de verkeerde motieven op en waar je dan uitkomt weet ik niet. Maar niet bij liefde.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Susan » 11 sep 2015, 14:56

Liefde heeft ook geen beloning nodig, heeft mijn inziens ook niets te maken met 'een worst voor houden' of beloning, de Thaise Yoga meester gaf alleen aan wat er gebeurd wanneer men in zichzelf ware liefde opmerkt, dat er voor en alle anderen in zijn omgeving, een trilling van 8 Herz ontstaat enz en hoe de posietieve uitwerking daar van zou kunnen zijn op het genetische materiaal.

Ben het dan ook eens met wat taigitu schreef:"Maar als je op die trilling leeft zal je waarschijnlijk ook gezonder zijn en kan 100 jaar oud worden best plezierig zijn"

Dat kunnen we ook van een optimale gezonde voeding/leefwijze zeggen, dat is geen worst voor houden,
maar wél dat de kans groter is om dan gezonder oud te worden.
Waar ook dan niet bij iedereen de uitkomst hetzelfde zal zijn, evengoed zullen ook dan sommigen nare aandoeningen kunnen krijgen.

Hier gaat ook helemaal niet om 'levensverlengende' onderzoeken, maar om meer inzicht in de
oorzaak en bestrijding van te hoge bloeddruk te krijgen. Hoge bloeddruk kan heel nare
gevolgen hebben, beschadigingen van blijvende aard en het lijkt me uiterst plezierig om oud te worden zonder allerlei beperkingen en/of bedlegerheid in hun laatste jaren die oa veroorzaakt
zijn door te hoge bloeddruk.
Want het gezegde 'krakende wagens rijden het langst'...gaat hier dan wel op helaas,
zij het op voor sommige mensen beslist géén fijne manier, maar trieste uitzichtloze laatste levensjaren.
(ook bijv. het aaien/knuffelen van dieren is van positieve invloed op de
hartslag van mensen heeft men lang geleden al eens ontdekt)

Naast goede optimale voeding, huisvesting etc, is het belangrijkste in het leven
voor iedereen om ook 'voeding' te krijgen door aanraking, genegenheid die je echt
laten voelen dat er van je gehouden wordt.
Met aapjes is dat ooit ook aangetoond, waar ze met de fles goede voeding kregen,
maar de ene onthielden van knuffelen, aanraken,waardoor men constateerde dat
dat aapje veel minder goed gedijde, dan het andere die wél prima groeide doordat
het naast de flesvoeding ook veel aangeraakt en geknuffeld werd.
Indien Liefde en gezonde voeding niet in disbalans zijn, gaat het mis, hier reken ik
ook 'geestelijke voeding' bij.

Mijn Vader is ruim de 97 gepasseerd, heeft nog dik plezier in het leven, vliegt
in zijn eentje nog rustig op en neer tussen Nederland en het buitenland waar hij
woont,leest/studeerd en schrijft nog steeds veel.
Is een beetje 'krakerig' in de gewrichten en heeft last van ouderdoms evenwichtstoornis,
gaat slechter zien en loopt nu met een wandelstok, vertikt het om z'n rollator te
gebruiken...(is voor oude mensen zegt ie..) :mrgreen:
eigenwijs was hij altijd al, :grin: maar ook een geweldige doorzetter, opgeven...komt dan ook niet in zijn woordenboekje voor tot nu toe althans, zegt hij er nadrukkelijk bij.
Blind worden oa...tja, dat is een grens voor hem.
Gaat nu voor de 100..dat 'feestje' lijkt hem wel leuk nu ie er toch dichtbij zit.

Ik hoef ook niet persé 100 of zo te worden, maar als het gaat zoals bij mijn Vader is
het prima!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Zoeker » 11 sep 2015, 23:00

Susan schreef:Liefde heeft ook geen beloning nodig, heeft mijn inziens ook niets te maken met 'een worst voor houden' of beloning, de Thaise Yoga meester gaf alleen aan wat er gebeurd wanneer men in zichzelf ware liefde opmerkt, dat er voor en alle anderen in zijn omgeving, een trilling van 8 Herz ontstaat enz en hoe de posietieve uitwerking daar van zou kunnen zijn op het genetische materiaal.

Ben het dan ook eens met wat taigitu schreef:"Maar als je op die trilling leeft zal je waarschijnlijk ook gezonder zijn en kan 100 jaar oud worden best plezierig zijn"

Het jammere vind ik dat er zo van liefde weer eens een ruilhandeltje wordt gemaakt.
Liefde in ruil voor een plezierige oude dag.
Het gaat mijn begrip te boven hoe al die 'meesters' dat propageren kunnen.
Het lijkt verdacht veel op die hemel die de kerk vroeger beloofde in ruil voor een deugdzaam leven…..

Hetgeen niet wegneemt dat het gestelde waar kan zijn. (ik heb geen idee hoeveel Herz liefde is)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Susan » 12 sep 2015, 13:09

Alles wat bestaat is trilling

In de antieke wereld formuleerde Hermes Trismegistos het al zo. Een bijzondere trilling ontspringt aan het hart. Zij kan helen en ons leven op een werkelijk wondervolle manier veranderen.
Het hart heeft een hogere invloed op de toestand van alle overige organen en lichaamsfuncties. De trillingen die het hart uitzendt, beïnvloeden onze lichamelijke gezondheid, ons emotioneel welbevinden, onze belevenissen in het algemeen menselijke, en ook onze spirituele ervaringen.

De verborgen substantie die dit alles stuurt, zijn onzichtbare trillingen die wij zelf permanent produceren en in de ruimte uitzenden. Trillingen bepalen onze wereld en vormen en veranderen materie. Alles wat bestaat, levende wezens zoals ook schijnbaar levenloze dingen zoals de tafel waaraan je zit, zenden trillingen de ruimte in. Want alle materie bestaat in zijn kleinste eenheden uiteindelijk uit trillingen die zich op natuurlijke wijze in de ruimte uitbreiden, net zoals golven zich naar buiten voortplanten wanneer men een steen in een kalme vijver werpt.

Trillingen zijn de basisgrondslag der materie, evenals die van ons lichaam. Zoals de nieuwste onderzoekingen laten zien, produceert ons brein bij zijn arbeid – bijvoorbeeld bij het denken – elektromagnetische trillingen die aan de oppervlakte van het hoofd meetbaar zijn en zich van daaruit in de omgeving uitbreiden. Nog voor onze trillingen andere levende wezens bereiken, werken ze in op ons eigen lichaam. Elke gedachte die we denken, elk gevoel verandert ogenblikkelijk de frequentie van onze lichaamcellen – hetzij positief of negatief. Zijn onze gedachten en de daartoe behorende emoties van constructieve aard, dan staat ons daarmee een ongelofelijk werkzaam instrument ter beschikking, om onze gezondheid duurzaam te verbeteren. Doch sterker nog dan de gedachten is de kracht van het hart.

De wetenschappers van het californische “Heart Math Institute” hebben het hart en de energieën die het voortbrengt, gedurende vele jaren zeer precies onderzocht. Daarbij deden ze de ongelofelijke ontdekking dat het elektromagnetische veld van het hart vijfduizend maal meer energie uitzendt als die bij het denken ontstaat. Het energieveld van het hart is met speciale toestellen te meten en kan een doorsnede van verscheidene meters omvatten. Het bestaan van het hart-energieveld is misschien ook wel de reden waarom we ons in de onmiddellijke nabijheid van mensen die werkelijk in hart en nieren ergens voor staan, zo prettig voelen; we baden als het ware in hun harten-energie en veroorzaken daardoor zelf trillingen met een hogere frequentie, wat ons welbevinden merkbaar verbetert.

De Amerikaanse auteur en wetenschapper, Drunvalo Melchizedek stelt dat liefde, door een open hart uitgestraald, exact dìe trilling teweegbrengt waarop materie reageert. Ontbrekende liefde zou de oorzaak zijn van alle ziekten, want liefde zou materie en daarmee onze lichaamscellen ordenend beïnvloeden en zo de weg naar gezondheid en heling effenen.

Jill A. Möbius
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door univers » 13 sep 2015, 11:46

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Susan » 15 sep 2015, 10:34

Het forum is o zo traag en viel weer eens een paar keer weg toen ik een bericht wou plaatsen..
(en dit is al een paar dagen zo aan de gang) [think]

Geest en Hart voor Liefde openen

Drunvalo Melchizedek onderzocht in de tachtiger jaren van de vorige eeuw met zijn team het frequentiespectrum van door verscheidene helers tijdens hun werkzaamheid uitgestraalde energieën. Zij ontdekten dat alle helers op het moment dat zij heling verstrekten, hun volledige concentratie gericht was op een zeker energiecentrum in hun lichaam; het boven het borstbeen gelegen (universele) hartchakra. Dit energiecentrum is in geactiveerde toestand blijkbaar met het talent verbonden om onvoorwaardelijke liefde uit te stralen. Deze liefde zou het zijn die de door ziekte gewijzigde materie bij de patiënt weer in balans brengt en zo de heling in werking zet. Liefde, compassie en medeleven gelden tot de hoogste ‘frequenties’ waarin een menselijk wezen kan vibreren. Deze hebben het vermogen om lichaam, geest en ziel te helen.

Wanneer men geest en hart voor de liefde opent, begint de universele goddelijke energie ongehinderd door de mens te vloeien. Ieder mens is van nature met deze kracht verbonden. Toch kunnen negatieve gedachten en gevoelen zoals angst, twijfel, schuldgevoel, haat en egoïsme deze energiestroom blokkeren en zo alle mogelijke gezondheids-, emotionele- of spirituele problemen tevoorschijn roepen. Gelukt het echter om ons met deze innerlijke energiebron te verbinden, dan staan ons praktisch oneindige kracht reserves ter beschikking.

Ook daarom benadrukken vele wijze leraren, dat het belangrijk is om opnieuw in harmonisch akkoord te komen met de kosmische goddelijke energie. Dat is mogelijk door meditatie of gebed, maar ook wanneer we ons hart verder openen en onze medeschepsels op deze planeet met medegevoel en opmerkzaamheid tegemoet treden. De frequentie der liefde is de hoogste ons ter beschikking staande energievorm en tegelijkertijd de grootste katalysator voor de ontvouwing van ons onbegrensde scheppingspotentiaal. Wij zijn hier om onze hoogste Zijnstoestand te (be)leven. De angst heeft ervoor gezorgd dat de wereld in de toestand is, zoals ze is. Liefde heeft de kracht ons zelf en de wereld te veranderen. Dat is onze keuze.

Jill A. Möbius
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De helende frequentie van Liefde

Bericht door Susan » 18 sep 2015, 10:51

Eenheidsbewustzijn en Liefde voor het Zelf.

Om zijn medemens en de wereld om ons heen echte compassie te schenken is het noodzakelijk om deze gevoelens tegenover jezelf in de praktijk te brengen, want dat wat men niet Is, kan men niet doorgeven. Om jezelf liefdevoller te kunnen beschouwen, is de affirmatie: “innerlijk ben ik volkomen, ben ik compleet”, vaak behulpzaam. Daarmee wordt bedoeld dat we op een dieper niveau van het Zijn reeds volkòmen zijn en er niets meer is dat toegevoegd, geleerd of verworven moet worden. Als men deze affirmatie herhaaldelijk in zichzelf zegt, begint een kleine vonk van acceptatie en zelfliefde te gloeien zodat we tenslotte, bij goede ‘verzorging’ daarvan, vreugde voor het eigen Zijn gewaar kunnen worden. Op deze wijze is ook het inzicht behulpzaam, dat alles wat existeert, uit dezelfde bron stamt en, onafhankelijk van de uiterlijke verschijningsvorm, een wezenlijk bestanddeel van het geheel uitmaakt. Op een hoger niveau bestaat geen scheiding, geen polariteit, geen oordeel over goed of slecht, waardevol of minderwaardig.

Alles is even waardevol, want alles maakt deel uit van de goddelijke schepping en heeft de goddelijke vonk in zich. Daarom kunnen we getroost ophouden ons met anderen te vergelijken en in plaats daarvan beginnen onszelf liefdevol aan te nemen met al onze sterk- en zwakheden en eigenschappen. Op dezelfde wijze kunnen we ook onze medemensen èn hun individuele uitdrukkingsvormen in tolerantie als gelijkwaardig deel van het grote geheel bezien. We kunnen ons verheugen over de verscheidenheid van levende wezens en daarachter de alles verbindende eenheid herkennen. Dit innerlijke zich richten op het eenheidsbewustzijn opent het hart. De eigen uitstraling verandert, en we trekken op een hoger plan dìe mensen aan die zich op een gelijkwaardige golflengte bevinden.

Mèt dit resonantiebegrip vergroot zich ook de kans om dìe toekomstige levenspartner te ontmoeten waarmee we boven de romantische liefde uit de diepe lagen der ware onvoorwaardelijke liefde kunnen beleven. Ware liefde is niet tot één bepaalde mens beperkt, men kan ze net zo goed voelen voor een bloem of een vlinder. Onvoorwaardelijke liefde is universeel en sluit alle leven méé in. Wanneer we onszelf er beter voor openstellen om alle leven met liefde en compassie tegemoet te treden, of het nu om een vogel gaat, een kever, een boom of de buurman, dan komen wij dichter bij het wezen van de ware liefde en kunnen we daardoor ook ons zelf met meer liefde tegemoet treden.

Een wezenlijke sleutel om onszelf in een gezondere trilling te brengen bestaat daaruit dat we ons meer richten op dingen waarvoor we in ons leven – nu en vroeger – werkelijk dankbaar mogen zijn, zoals gezondheid, een warm thuis, voldoende voeding en kleding, goede vrienden, materiele welstand, enz. Wie zich in de trilling der compassie bevindt, en daardoor dankbaarheid, liefde en vreugde uitstraalt, produceert een magnetisch veld dat situaties, mensen en dingen aantrekt, met een gelijkwaardige trillingsgetal. Een perfect recept om meer in de zonzij van het leven te vertoeven.

Jill A. Möbius
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie