Ongevraagd energie sturen......

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 19:28

taigitu schreef:Wat ik nu zo lastig vind bij de dingen die je schrijft steeds weer opnieuw, dat op ene moment God (met een grote G) ALLES is, zoals hierboven de chemie(?) liefde.
Een ander moment waarop je chemie/ liefde zou moeten praktiseren, schakel je die Goddelijke liefde uit en ga je voor ego?
Het is ook lastig, maar misschien minder lastig dan dat je denkt.
Ik heb er heel veel over geschreven en zal het proberen in een notendop te vertellen.
Alles is chemie, althans zo zie en voel ik het, nou ja ... vooruit, ik stel dat zelfs.
Een chemische binding is een aantrekkende kracht tussen twee of meer atomen, ionen of moleculen.
Chemische binding houdt de deeltjes in moleculen en in vloeistoffen en vaste stoffen bij elkaar.
De 'aantrekkende kracht' is energie en dus liefde pur sang.
Alles bestaat uit atomen en een molecuul is opgebouwd uit atomen die in een vaste rangschikking van chemische bindingen met elkaar verbonden zijn.
Ik noem dit liefde, de aantrekkende kracht die verbindt, God met een grote G.
Die liefde (dat van wat ik zojuist beschreven heb) is inderdaad in alles te vinden:
God is in jou (wat inderdaad ook terug te vinden is in de Bijbel, -het koninkrijk van God- maar dat terzijde) en in alles, ook in de mug en de mier.
Ik ben alles, ik ben God, maar niets minder dan de mug of de mier.

Ik ben het voertuig wat praktiseert. Ik ben het ego met God in mij.
Zou ik iemand vragen of de persoon (het ego van de persoon) in kwestie hulp wil en dat vervolgens ignoreren, dan zou ik voorbij gaan aan de integriteit van de ander.
taigitu schreef:Wat stukjes uit de discussie:
... en met een streep er onder.

Je herhaalt dat 'helende' energie sturen, ongevraagd een no-no is.
Je herhaalt mij dat ik schreef dat ik (helende energie sturen) al mijn hele leven doe.
Je vergeet echter dat je het mij daarna nog een keer uit hebt gelegd (helende energie sturen) en ik schreef op 04 mei 2016, 08:53 uur dat ik het nu beter begrijp.
Jammer dat je dit niet gelezen hebt.

Ik stuur inderdaad mij hele leven al energieën, maar niet op de wijze die een healer doet.
Ik dacht mijn hele leven dat ik helende energie schonk aan mensen die mij dierbaar waren, op een manier zoals ik het altijd heb gedaan.
Ik doe het zoals Marianne schreef, (Brand dan een witte kaars en vraag in liefde hulp voor je medemens, zo blijft de hulp zuiver.)
Ik verwees nog naar mijn avatar die ik altijd heel zorgvuldig kies en dat heb ik geschreven op 03 Mei 2016, 09:39 uur, wat dus ook (ongevraagd) energie geven is … maar nogmaals, anders dan dat een healer dat doet.

Daarna ga je nog een keer herhalen en het bezorgt mij waarlijk een beetje hoofdpijn, ik ben al een hele poos bezig met mijn bericht naar jou toe.

Zoals ik al schreef, ik kan iemand iets heel moois wensen en dan energie sturen in de vorm van een kaarsje, maar ik ga die persoon dan niet 'behandelen' … ik zou zelfs niet weten hoe.
Nogmaals, ik heb op 04 Mei 2016, 08:53 uur geschreven dat ik het nu beter begrijp, en toch herhaal je weer. Ik merk daaruit op dat je mijn reacties niet (goed) leest.

En wat doe je nu toch, je haalt er zelfs artikelen bij over grondrechten?
Ik ben al ruim drie jaar bezig met allerlei artikelen en rechtspraak, bezwarencommissies en advocaten.
Wetten en artikelen beperken de vrije geest en dat doet de Bijbel ook, maar blijkbaar komt het hoe dan ook niet over bij jou.
Dit voelt écht niet goed, mij overkomt een soort van negatieve energie.
Je maakt mij werkelijk verdrietig.

Erg lang geleden kreeg ik ongevraagd per post een heel erg lief kaartje van iemand die ik heel erg waardeer en dat is nog steeds zo.
Het was een zelfgemaakt kaartje met de tekst 'Overtuiging' is bijna alles.
Ik kijk er nu naar en dat doe ik elke dag, maar ik voel me nu ook naar en de kracht van het kaartje lijkt energie te verliezen.
Ik bespeur traanvocht en nee, het gaat niet goed.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 05 mei 2016, 21:28

Gast1 schreef: Daarna ga je nog een keer herhalen en het bezorgt mij waarlijk een beetje hoofdpijn, ik ben al een hele poos bezig met mijn bericht naar jou toe.

Zoals ik al schreef, ik kan iemand iets heel moois wensen en dan energie sturen in de vorm van een kaarsje, maar ik ga die persoon dan niet 'behandelen' … ik zou zelfs niet weten hoe.
Nogmaals, ik heb op 04 Mei 2016, 08:53 uur geschreven dat ik het nu beter begrijp, en toch herhaal je weer. Ik merk daaruit op dat je mijn reacties niet (goed) leest.
Er is verschil tussen energie en helende energie zenden zenden.
Voor iemand en kaasje branden is iemand in het 'licht' zetten, via de energie van de kaars naar een persoon. Daar zit geen sturing in.
Maar jij schreef eerder o.a......
"Gast1 schreef:
- Ik zal geen waarschijnlijk geen 'healer' zijn in de definitie, maar ik 'ben het wel' ... (andere discussie)
- Ik begrijp dat niet en ik doe dat (helende energie sturen) al mijn hele leven.

Dat je je nu weer wat anders schrijft is prima. Het is alleen tegengesteld van eerdere uitspraken. Moet ik als gevolg jouw eerdere, bovenstaande uitspraken waarin je zegt wèl helende energie te sturen je hele leven, niet meer serieus nemen. Die woorden niet meer voor waar aannemen in de doorlopende discussie? Want die woorden bepaalden mede het verloop van deze discussie. Wat dan in een volgende discussie.....?
Gast1 schreef: En wat doe je nu toch, je haalt er zelfs artikelen bij over grondrechten?
Ik ben al ruim drie jaar bezig met allerlei artikelen en rechtspraak, bezwarencommissies en advocaten.
Wetten en artikelen beperken de vrije geest en dat doet de Bijbel ook, maar blijkbaar komt het hoe dan ook niet over bij jou.
Dit voelt écht niet goed, mij overkomt een soort van negatieve energie.
Je maakt mij werkelijk verdrietig.
En ik geloof je als je zegt dat je al ruim 3 jaar met allerlei wettelijke dingen bezig bent.
En dat je tegen beperkingen oploopt..... geloof ik ook direct. Het kan zeer frustrerend zijn.
Ik heb ook rechtszaken aan de hand gehad. En heb daarin dus ook enige ervaring wat het met je kan doen.
Alleen, met een bepaald stukje uit die tekst, wil ik je duidelijk maken dat iedereen recht heeft op zelfbeschikking over zijn lichaam. Ook in de context van dit topic.
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

1. Toelichting
In dit artikel staat het recht op de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Iedereen mag zelf bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt, welke medische handelen worden verricht en welke medicijnen worden ingenomen.
Ik wil hiermee benadrukken dat bewust energie zenden zonder toestemming, ofwel energetisch iemand behandelen met helende energie, die grens overschrijdt.
Dat deze grens niet is verwoord in dat artikel komt omdat dit fenomeen niet wetenschappelijk is bewezen/aanvaard. Maar met helende energie beïnvloedt je iemand en dat werkt zowel fysiek als mentaal. Lichaam en geest is één.
Gast1 schreef:Erg lang geleden kreeg ik ongevraagd per post een heel erg lief kaartje van iemand die ik heel erg waardeer en dat is nog steeds zo.
Het was een zelfgemaakt kaartje met de tekst 'Overtuiging' is bijna alles.
Ik kijk er nu naar en dat doe ik elke dag, maar ik voel me nu ook naar en de kracht van het kaartje lijkt energie te verliezen.
Ik bespeur traanvocht en nee, het gaat niet goed.
Dat is heel vervelend en niet de bedoeling. Maar een discussie kan pittig verlopen.
Jij voelt je hier niet 'gehoord' of 'begrepen' en ik wil duidelijkheid in je tegenstellingen.
Jij beweert eerst met stelligheid dingen die je later weer anders neerzet.
En ik ga op jouw eerste teksten over energie in, met als overtuiging als zijnde jouw waarheid. Wat later afgezwakt tot ontkend wordt. Daardoor ontstaat er verwarring. En dan kan het botsen.

Zou een kaartje niet voor je werken, laat niets je tegenhouden om het weg te gooien. Alleen jij bepaalt de waarde van een tekst.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door univers » 05 mei 2016, 23:37

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie