Ongevraagd energie sturen......

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 02 mei 2016, 11:03

Ongevraagd energie sturen
door Marianne 22 augustus 2013

We kennen het allemaal, iemand die hulp nodig heeft graag te willen helpen met goede
bedoeling. Zeker mensen die met Reiki of andere vorm van energie werken, kunnen veel
betekenen voor de medemens. Sommige healers bezitten een grote drang om te willen helpen,
en sturen energie of Reiki zonder gevraagd te hebben aan de desbetreffende persoon.
Niet beseffend of er bij stil te staan of de ander wel energie wilt ontvangen, ook al kent men
deze persoon (erg) goed. De meest voorkomende gedachte is…baat het niet, dan schaadt het
niet. Of via andere wegen zoals toestemming vragen aan het hogere Zelf voor goedkeuring.
Wie met deze fabeltjes aan het werk gaat, komt goed bedrogen uit.

Hoe goed de bedoelingen ook zijn, een ding mag nooit vergeten worden, zonder toestemming
van de ander mag nooit energie gestuurd worden. Men neemt een beslissing vanuit eigen
gedachte of Ego, of deze nu wel of niet goed is zodat de ander onbewust nood gedwongen
wordt te ontvangen of niet bewust kan afwijzen. Al is het je partner, ouder, broer/zus,
vriend(in) en kent men deze nog zo goed, dan nog mag men niet het heft in eigen handen
nemen. Het is dan ook belangrijk aan te voelen dat de ander geen behoefte of zin heeft om
energie te ontvangen,,

Ieder mens heeft een eigen wil en keuze, ook in het wel of niet ontvangen van gestuurde energie.

Het is ergens schending van privacy om zomaar ongevraagd in het energieveld en aura van
iemand te gaan zitten die persoonlijk is., ook al gaat het welzijn van de ander je aan het hart
en voel je je emotioneel betrokken, juist dan is het geen zuivere onvoorwaardelijke energie die
men geeft dan wel opdringerige energie. Ga niet voor God spelen om te denken wat goed is
voor de ander. Vraag liever of de persoon wel of niet energie wilt ontvangen.
Zegt men NEE, heb respect voor je medemens en de energie die men geeft,
Zo niet? dan is men het niet waard om met energie te werken die spiritueel is.

Zelf heb ik ook weleens ongevraagd Reiki of energie gekregen, en kan ik beamen dat het
helemaal niet prettig aanvoelt . De gedachte en gevoel dat iemand in je privé ruimte zit en met
je kan doen wat men wilt zonder je medeweten wat veel lijkt op negatieve magie beoefenen.
Er zijn zeer weinig mensen die toestemming van mij hebben om energie te sturen zonder eerst
te vragen, het zijn mensen die ik voor 100 % vertrouwt

Laten we elkaar respecteren, zo ook de Universele energie die onvoorwaardelijk en liefdevol is.
Energie is liefde, liefde is energie.

Wil je toch hulp geven?
Brand dan een witte kaars en vraag in liefde hulp voor je medemens, zo blijft de hulp zuiver.

Het is altijd moeilijk om de juiste woorden mee te geven omdat ieder mens een eigen visie of
mening heeft. Hopelijk mocht ik met deze tekst kunnen uitleggen hoe zuiver energie geven,
werkt.

Bron: © Marianne
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 03 mei 2016, 09:39

Marianne schreef:We kennen het allemaal, iemand die hulp nodig heeft graag te willen helpen met goede bedoeling.
Zeker mensen die met Reiki of andere vorm van energie werken, kunnen veel betekenen voor de medemens.
Sommige healers bezitten een grote drang om te willen helpen, en sturen energie of Reiki zonder gevraagd te hebben aan de desbetreffende persoon.
Niet beseffend of er bij stil te staan of de ander wel energie wilt ontvangen, ook al kent men deze persoon (erg) goed.
De meest voorkomende gedachte is…baat het niet, dan schaadt het niet.
Of via andere wegen zoals toestemming vragen aan het hogere Zelf voor goedkeuring.
Wie met deze fabeltjes aan het werk gaat, komt goed bedrogen uit.

Hoe goed de bedoelingen ook zijn, een ding mag nooit vergeten worden, zonder toestemming van de ander mag nooit energie gestuurd worden.
Men neemt een beslissing vanuit eigen gedachte of Ego, of deze nu wel of niet goed is zodat de ander onbewust nood gedwongen wordt te ontvangen of niet bewust kan afwijzen.
Al is het je partner, ouder, broer/zus, vriend(in) en kent men deze nog zo goed, dan nog mag men niet het heft in eigen handen nemen.
Het is dan ook belangrijk aan te voelen dat de ander geen behoefte of zin heeft om energie te ontvangen.
Dan geef ik bij deze iedereen toestemming die dat bij mij zou willen doen.
Ik vraag me af of deze bewering wel klopt en denk zelf van niet.
Ik zal geen waarschijnlijk geen 'healer' zijn in de definitie, maar ik 'ben het wel' ... (andere discussie).
Ik stuur heel veel mensen, zonder dat ze het weten 'energie' en wil dat ook wel eens 'aandacht' noemen.
Een drang echter, heb ik nooit en een behoefte nog minder.
Het is de energie van de ander die bij mij binnenkomt, die ik dan ga beantwoorden.
Zonder overleg, zonder woorden en dat is ook helemaal niet nodig.
Woorden vertroebelen.
Mijn avatar kies ik altijd heel zorgvuldig, ik kom daar dadelijk op terug.
Marianne schreef:Ieder mens heeft een eigen wil en keuze, ook in het wel of niet ontvangen van gestuurde energie.

Het is ergens schending van privacy om zomaar ongevraagd in het energieveld en aura van iemand te gaan zitten die persoonlijk is,
ook al gaat het welzijn van de ander je aan het hart en voel je je emotioneel betrokken, juist dan is het geen zuivere onvoorwaardelijke energie die men geeft dan wel opdringerige energie.
Ga niet voor God spelen om te denken wat goed is voor de ander.
Vraag liever of de persoon wel of niet energie wilt ontvangen.
Zegt men NEE, heb respect voor je medemens en de energie die men geeft,
Zo niet? dan is men het niet waard om met energie te werken die spiritueel is.
Auwwie ... over 'keuzes' hebben we ook al veel gediscussieerd.
Als je geest zich helemaal opent, is er geen keuze.
Er is alleen maar een 'is' een 'zijn' en in die betekenis bestaat er (zoals mijn geest spreekt) geen keuze.
Er is geen schending van privacy omdat er geen privacy is, privacy is een beperking, een concept, paradigma en een encadrering, een afgesloten hokje.
Je bent veel meer God (met een hoofdletter) dan dat je denkt te weten.
Vraag niets en zeg niets, 'ben' ...
Als iemand 'nee' zegt, bedoelt deze persoon misschien wel 'ja' ...
Daarom, 'ben' en laat je geest handelen.
Marianne schreef:Zelf heb ik ook weleens ongevraagd Reiki of energie gekregen, en kan ik beamen dat het helemaal niet prettig aanvoelt.
De gedachte en gevoel dat iemand in je privé ruimte zit en met je kan doen wat men wil zonder je medeweten wat veel lijkt op negatieve magie beoefenen.
Er zijn zeer weinig mensen die toestemming van mij hebben om energie te sturen zonder eerst te vragen, het zijn mensen die ik voor 10o% vertrouw.
Marianne vertelt nu heel veel over zichzelf en ...
Marianne schreef:Laten we elkaar respecteren, zo ook de Universele energie die onvoorwaardelijk en liefdevol is.
... begrijpt niet veel van dat wat ze schrijft, getuige ...
Marianne schreef:Energie is liefde, liefde is energie.
... wat haaks op haar beweringen staat.
Het is juist precies dit laatste citaatje wat helemaal klopt en ...
Marianne schreef:Wil je toch hulp geven?
... wat dus ook (ongevraagd) energie geven is ...
Marianne schreef:Brand dan een witte kaars en vraag in liefde hulp voor je medemens, zo blijft de hulp zuiver.
... ik zou terugkomen op mijn avatar, zie:

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 03 mei 2016, 13:33

Ongevraagd energie toegezonden krijgen van iemand is voor mij een inbreuk op mijn privé.
Want bewust toegezonden energie raakt mij zowel fysiek als mentaal. Ik weet dat uit de
ervaringen die ik heb met het behandelen van mensen. En zo ik niet wil dat iemand
onuitgenodigd mijn woning betreedt, zo wil ik ook niet dat iemand onuitgenodigd mijn
lichaam beïnvloedt met (helende energie), juist niet. Ook al is dat met de beste bedoeling.
Het gevolg is namelijk dat zich manifestaties/veranderingen in mijn lichaam kunnen
voordoen en die ik dan niet kan herkennen of de oorzaak ervan ken. Want heling van een
bijvoorbeeld een blokkade in een energiestroom in mijn lichaam kan pijn veroorzaken.
Zoals ook met homeopathische middelen eerst een verergering van het probleem kan
voorkomen, voordat er verbetering optreedt. Het kan dus averechts werken als men niet
vooraf op de hoogte is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 03 mei 2016, 13:44

Ik vind dat heel bijzonder taigitu en zal daar nog even over nadenken.
Eigenlijk hoeft dat niet, maar ik kan op dit moment niet de juiste woorden vinden.
Het zit 'm in het vinden van de juiste woorden.

Ongevraagd energie sturen ...
Ik geloof dat ik dat namelijk heel erg vaak doe ...
Als ik dat niet zou 'mogen' zou dat een belemmering voor mij vormen en dat is een soort van averechtse claim.
Dat zou helemaal niet goed kunnen voelen, hoewel ik je wel denk te begrijpen.
Wauw ...

Ik ga de tuin maar eens in.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 03 mei 2016, 15:10

Gast1 schreef:Ik vind dat heel bijzonder taigitu en zal daar nog even over nadenken.
Eigenlijk hoeft dat niet, maar ik kan op dit moment niet de juiste woorden vinden.
Het zit 'm in het vinden van de juiste woorden.

Ongevraagd energie sturen ...
Ik geloof dat ik dat namelijk heel erg vaak doe ...
Als ik dat niet zou 'mogen' zou dat een belemmering voor mij vormen en dat is een soort van averechtse claim.
Dat zou helemaal niet goed kunnen voelen, hoewel ik je wel denk te begrijpen.
Wauw ...

Ik ga de tuin maar eens in.
Ik maak onderscheid in de energie die in een discussie wordt gecreëerd en helende
energie. In een discussie is je energie/gevoel/mening aanwezig. Daar ontkom je niet aan.
Maar ook daarbij ga ik de ander geen ongevraagde energie sturen. Ik kan wel mijn
empathie uiten (niet sturend) in de discussie. Dat is ook energie die helend kan werken
en die kan via de woorden worden overgebracht. Daar is de ander dan bij aanwezig.

Maar helende energie sturen, ongevraagd, is een no-no.
Als je uitgaat van het idee dat het voor jou een belemmering zou zijn als je geen energie
mag sturen, dan gaat het om jou en niet de ander.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 03 mei 2016, 18:38

taigitu schreef:Ik maak onderscheid in de energie die in een discussie wordt gecreëerd en helende energie.
In een discussie is je energie/gevoel/mening aanwezig. Daar ontkom je niet aan.
Maar ook daarbij ga ik de ander geen ongevraagde energie sturen.
Ik kan wel mijn empathie uiten (niet sturend) in de discussie.
Dat is ook energie die helend kan werken en die kan via de woorden worden overgebracht.
Daar is de ander dan bij aanwezig.
Okay Taigitu. Ik zie nu hoe onderstrepingen kunnen binnenkomen met 'mindere energie'.
Wow.
Ik reageerde op dat wat Marianne schreef en ik geloof dat ik het dus niet met haar eens ben.
Zoals ik al schreef:
Ik stuur heel veel mensen, zonder dat ze het weten 'energie' en wil dat ook wel eens 'aandacht' noemen.
Een drang echter, heb ik nooit en een behoefte nog minder.
Het is de energie van de ander die bij mij binnenkomt, die ik dan ga beantwoorden.
Zonder overleg, zonder woorden en dat is ook helemaal niet nodig.
Woorden vertroebelen.
Ik steek ongevraagd een kaarsje aan (vandaar mijn avatar) en denk aan de ander en op die wijze stuur ik energie.
Ik mag toch wel een (soms symbolisch) kaarsje aansteken?
taigitu schreef:Maar helende energie sturen, ongevraagd, is een no-no.
Ik begrijp dat niet en ik doe dat (helende energie sturen) al mijn hele leven.
Blijkbaar zijn er nog meer mensen die dat doen *klik*.
We kunnen iedereen een warm hart toedragen, zelfs onze schijnbaar grootste vijanden.
Ze zijn meer vriend dan dat we denken en dus doe ik dat.
taigitu schreef:Als je uitgaat van het idee dat het voor jou een belemmering zou zijn als je geen energie mag sturen, dan gaat het om jou en niet de ander.....
Ja, dat klopt.
Ik geef liever dan dat ik ontvang.

Maar misschien begrijp ik het allemaal wel niet goed ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 03 mei 2016, 20:38

taigitu schreef:Ik maak onderscheid in de energie die in een discussie wordt gecreëerd en helende energie.
In een discussie is je energie/gevoel/mening aanwezig. Daar ontkom je niet aan.
Maar ook daarbij ga ik de ander geen ongevraagde energie sturen.
Ik kan wel mijn empathie uiten (niet sturend) in de discussie.
Dat is ook energie die helend kan werken en die kan via de woorden worden overgebracht.
Daar is de ander dan bij aanwezig.
Gast1 schreef:Okay Taigitu. Ik zie nu hoe onderstrepingen kunnen binnenkomen met 'mindere energie'.
Wow.
Ik reageerde op dat wat Marianne schreef en ik geloof dat ik het dus niet met haar eens ben.
Zoals ik al schreef:
Ik stuur heel veel mensen, zonder dat ze het weten 'energie' en wil dat ook wel eens 'aandacht' noemen.
Een drang echter, heb ik nooit en een behoefte nog minder.
Het is de energie van de ander die bij mij binnenkomt, die ik dan ga beantwoorden.
Zonder overleg, zonder woorden en dat is ook helemaal niet nodig.
Woorden vertroebelen.
Ik steek ongevraagd een kaarsje aan (vandaar mijn avatar) en denk aan de ander en op die wijze stuur ik energie.
Ik mag toch wel een (soms symbolisch) kaarsje aansteken?
taigitu schreef:Maar helende energie sturen, ongevraagd, is een no-no.
Gast1 schreef:Ik begrijp dat niet en ik doe dat (helende energie sturen) al mijn hele leven.
Blijkbaar zijn er nog meer mensen die dat doen *klik*.
We kunnen iedereen een warm hart toedragen, zelfs onze schijnbaar grootste vijanden.
Ze zijn meer vriend dan dat we denken en dus doe ik dat.
taigitu schreef:Als je uitgaat van het idee dat het voor jou een belemmering zou zijn als je geen energie mag sturen, dan gaat het om jou en niet de ander.....
Gast1 schreef:Ja, dat klopt.
Ik geef liever dan dat ik ontvang.

Maar misschien begrijp ik het allemaal wel niet goed ...
Je vraagt aan het Goddelijke, de bron, de kosmos of aan de engelen of zij hun liefde, kracht en hulp willen sturen naar een bepaalde situatie en het gebeurt. Let wel: De uitkomst is nooit aan ons. Wees niet resultaat-belust! Vertrouw. Het doet altijd goed, het kan geen kwaad. Maar wat ‘de weg’ is of wat ‘de uitkomst’ moet zijn, daar gaan wij mensen niet over. Er is een grotere kracht werkzaam. Via onze intentie kunnen we daar richting aan geven.

Zo werkt het ook met healing. We vragen verlichting voor pijn, herstel van het evenwicht – in het lichaam bijvoorbeeld, we vragen genezing van oud zeer, emotionele verwondingen. We kunnen om inzichten vragen, om hulp vragen en we kunnen vragen om mensen en situaties in het licht te zetten. Het is onze intentie die telt en ons vertrouwen, dat het kracht geeft. Licht en Liefde sturen, healing, bidden, mediteren, intenties, het is allemaal samenwerking met ‘de Divine’, de Goddelijke kracht. De Goddelijke kracht in onszelf, in samenwerking met het geheel. Daar gaat het allemaal om, op die manier herontdekken we het Goddelijke in onszelf en kunnen we instrument zijn van deze energie: Licht en Liefde.
Bovenstaande quote is van jouw link. Hier wordt gezegd dat je aan de Bron, en
aan de engelen vraagt of ZIJ degene helpen die hulp nodig hebben.

Wil je iemand behandelen voor een bepaald probleem, dus heling, dan ga je gericht (met
toestemming) op dat probleem energie sturen. Als ik dat doe, dan wil ik o.a. weten hoe
het probleem is ontstaan. Mede omdat blokkades meestal ontstaan door onverwerkte
emoties en daar, naast een behandeling, ook aan gewerkt moet worden. Een gesprek
vooraf, gedurende en na de behandeling is dus onderdeel van het geheel.
Heeft iemand een gebroken been met veel pijn, dan kan je proberen naast de medische
behandeling (controle arts), met energie sturen verlichting van de pijn te bewerkstelligen.
Zo heb ik vorige maand iemand op afstand behandeld die aan een versleten knie was
geopereerd. Dan kan dat zonder uitgebreide gesprekken. Ze viel flauw van de pijn.
Na de 2e behandeling kon ze de pijnmedicatie afbouwen.
Ook hier vraag ik of ze wil dat ik haar behandel.

Ja, we kunnen iedereen een warm hart toedragen. Het is de juiste manier om in het
leven te staan. Het is een constante. We zijn namelijk energie.
Al ons handelen, denken, doen en laten heeft energie als vertrekpunt.
We zijn constante zenders en ontvangers; we zenden en ontvangen constant of we
willen of niet.

Je schrijft: 'Een drang echter, heb ik nooit en een behoefte nog minder.
Ik durf te stellen dat de behoefte om dit te doen aanwezig is. Je intentie kan zijn om
de ander de helpen
, maar het is een keuze die je maakt. Jouw wens om de ander te helpen is een behoefte.
Als je daardoor voorbij gaat aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander ......... ?
Het is één van de mooiste compensaties van het leven, dat geen mens oprecht kan proberen een ander te helpen, zonder daarbij tegelijkertijd zichzelf te helpen.
-RALPH WALDO EMERSON
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 08:53

taigitu schreef:Wil je iemand behandelen voor een bepaald probleem, dus heling, dan ga je gericht (met toestemming) op dat probleem energie sturen.
Als ik dat doe, dan wil ik o.a. weten hoe het probleem is ontstaan.
Mede omdat blokkades meestal ontstaan door onverwerkte emoties en daar, naast een behandeling, ook aan gewerkt moet worden.
Een gesprek vooraf, gedurende en na de behandeling is dus onderdeel van het geheel.
Heeft iemand een gebroken been met veel pijn, dan kan je proberen naast de medische behandeling (controle arts), met energie sturen verlichting van de pijn te bewerkstelligen.
Zo heb ik vorige maand iemand op afstand behandeld die aan een versleten knie was geopereerd. Dan kan dat zonder uitgebreide gesprekken.
Ze viel flauw van de pijn. Na de 2e behandeling kon ze de pijnmedicatie afbouwen. Ook hier vraag ik of ze wil dat ik haar behandel.
Helder, ik begrijp het nu beter taigitu.
taigitu schreef:Je schrijft: 'Een drang echter, heb ik ooit en een behoefte nog minder.
Ik durf te stellen dat de behoefte om dit te doen aanwezig is. Je intentie kan zijn om de ander de helpen, maar het is een keuze die je maakt.
Jouw wens om de ander te helpen is een behoefte.
Mee eens. We hebben er eerder over geboomd inzake 'egoïsme'.
taigitu schreef:Als je daardoor voorbij gaat aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander ......... ?
Niet mee eens. Je gaat pas aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander voorbij, als je het gevraagd hebt en daarop een 'nee' hebt gekregen en het dan toch doet.
taigitu schreef:
Het is één van de mooiste compensaties van het leven, dat geen mens oprecht kan proberen een ander te helpen, zonder daarbij tegelijkertijd zichzelf te helpen.
-RALPH WALDO EMERSON
De brave man zit ernaast en het is zoals je al schreef: Ik durf te stellen dat de behoefte om dit te doen aanwezig is. Jouw wens om de ander te helpen is een behoefte.
En daar ben ik het mee eens en zo schreef ik dit ook. We hebben er eerder over geboomd inzake 'egoïsme'.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 04 mei 2016, 11:40

Gast1 schreef:
taigitu schreef:Als je daardoor voorbij gaat aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander ......... ?
Niet mee eens. Je gaat pas aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander voorbij, als je het gevraagd hebt en daarop een 'nee' hebt gekregen en het dan toch doet.
Je schreef eerder:
Gast1 schreef:Er is alleen maar een 'is' een 'zijn' en in die betekenis bestaat er (zoals mijn geest spreekt) geen keuze.
Er is geen schending van privacy omdat er geen privacy is, privacy is een beperking, een concept, paradigma en een encadrering, een afgesloten hokje.
Je bent veel meer God (met een hoofdletter) dan dat je denkt te weten.
Vraag niets en zeg niets, 'ben' ...
Als iemand 'nee' zegt, bedoelt deze persoon misschien wel 'ja' ...
Daarom, 'ben' en laat je geest handelen.
Je hebt een rare manier om met integriteit om te gaan in deze.
Zoals je het stelt mag jij iemand energie sturen omdat die ander geen 'nee' heeft gezegd, omdat jij dat niet hebt gevraagd?
En schending van privacy is er niet omdat er geen privacy is? Dat kan je toch niet menen. En waarom zou die er niet zijn volgens jou, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Want de redenering 'Je bent veel meer God dan je denkt te weten.....enz'. doet het niet voor mij. Dat is voor mij zelfverheffing.

En die zin "Als iemand 'nee' zegt, bedoelt deze persoon misschien wel 'ja'........
Hier krijg ik nare gedachten bij.
Het is één van de mooiste compensaties van het leven, dat geen mens oprecht kan proberen een ander te helpen, zonder daarbij tegelijkertijd zichzelf te helpen.
-RALPH WALDO EMERSON
Gast1 schreef:De brave man zit ernaast en het is zoals je al schreef: Ik durf te stellen dat de behoefte om dit te doen aanwezig is. Jouw wens om de ander te helpen is een behoefte.
En daar ben ik het mee eens en zo schreef ik dit ook. We hebben er eerder over geboomd inzake 'egoïsme'.
Met de quote van Emmerson ben je het niet eens, maar tegelijkertijd ben je het wel eens over mijn stelling dat je helpt vanuit een behoefte.
Ik bedoel hetzelfde te zeggen als wat Emmerson beschrijft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 13:48

taigitu schreef:
Gast1 schreef:Er is alleen maar een 'is' een 'zijn' en in die betekenis bestaat er (zoals mijn geest spreekt) geen keuze.
Er is geen schending van privacy omdat er geen privacy is, privacy is een beperking, een concept, paradigma en een encadrering, een afgesloten hokje.
Je bent veel meer God (met een hoofdletter) dan dat je denkt te weten.
Vraag niets en zeg niets, 'ben' ...
Als iemand 'nee' zegt, bedoelt deze persoon misschien wel 'ja' ...
Daarom, 'ben' en laat je geest handelen.
Je hebt een rare manier om met integriteit om te gaan in deze.
Ik ben het met je eens.
Ik wijk af van het establishment.

Onder jouw gekleurde zinnetje van mij schreef ik een niet onbelangrijk kort zinnetje.
Een zinnetje waar we beiden al vaak over hebben geschreven.
In de eerste quote herhaalde je een stukje tekst van wat jezelf schreef, ik borduurde daar op voort en zie dat ik een slechte woordkeuze heb gemaakt.
Je gaat niet voorbij de geest van een ander. Je kunt wel voorbij de 'ik' van een ander gaan.
Integriteit is de persoonlijke eigenschap, karaktereigenschap, van een individu die inhoudt dat de betrokkene eerlijk en oprecht is en niet omkoopbaar.
Het ego kent privacy.

De geest en ziel kent geen privacy.
Het is iets wat we met z'n allen delen, althans zo zie ik het.
Zo 'voel' ik het en inderdaad, ik meen het.
Anders zou ik het natuurlijk niet schrijven, toch?
Ik heb al vaker over god met een grote G geschreven, en ik faal er continu in om dat uit te leggen.
Ik merk dan steeds dat je afhaakt omdat je waarschijnlijk iets religieus proeft, ik weet het niet.
Met je opmerking 'zelfverheffing' bevestig je dat je het niet begrijpt.

Inzake Emerson heb je gelijk.
Excuses daarvoor.

Terug naar de eerste quote die je aanhaalde van mij.
Heel erg lang heb ik mij een rare gevonden en dat ben ik nog steeds.
Heel erg lang heb ik mijzelf niet begrepen, totdat ik een soort van spitsing ontdekte.
Anderen ontdekten dat bij mij ook.
Op een ander forum zaliger (Tammy weet dat denk ik nog wel) dacht iemand (ene zekere 'Camel') dat ik schizofreen was.
Bijna alle leden van dat forum namen het voor me op en hij heeft later een ban gekregen.
Ik ben nooit boos op hem geweest, integendeel zelfs.
Het was juist die 'Camel' die me hielp in mijn zoektocht om mij zelf te begrijpen.
Het antropologische dualisme vond ook bij mij zijn plaats.
Dat (antropologische dualisme) is heel lastig te begrijpen, net als ik en het zij zo.

Lang geleden was er net zo'n rare als ik.
Het was Plato, maar misschien was hij minder raar omdat hij erkend werd als filosoof.

En er zouden nog heel wat meer rare mensen op Aarde verschijnen en de meeste zijn veroordeeld, gemarteld en gedood.
Ach ...............

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door univers » 04 mei 2016, 14:14

Arme martelaar :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.



Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 07:20

taigitu schreef:Want de redenering 'Je bent veel meer God dan je denkt te weten.....enz'. doet het niet voor mij.
Dat is voor mij zelfverheffing.
Dit heeft mij bezig gehouden.
Dit heeft mij bezig gehouden omdat taigitu dit schreef.
10-tallen jaren heb ik mij zelf niet begrepen en later (zo was mij ook voorspeld) zo ik vanzelf alles (in mij) vinden.
Dat heb ik een jaar of 10 geleden gevonden en daarna kreeg ik alleen maar bevestigingen.

God is 'alles' en ik ben alles (nogmaals):
Je begrijpt 'God' niet en houdt vast aan het 'religieuze' en dat maakt je blind.
God is onzichtbaar, maar zichtbaar in al dat wat er is.
In jou en in mij, in alles. Door jou en in mij is God zichtbaar en ben je ... God.
Dat is geen zelfverheffing ...
God is de kracht, de energie en chemie (liefde) die bindt en zoekt naar 'overleven'.
God is inderdaad de scheppingskracht.
Ik ben alles, ik ben God, maar niets meer of minder dan de mug tegen de muur of de mier in de menigte.

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 08:36

Ik ben de laatste jaren zwaar op de proef gesteld en dat gebeurt nu nog steeds.
De laatste tijd is het steeds vaker voorgekomen dat ik God niet meer kon ontwaren.
Niet om mij heen en niet in mijzelf.
Het zijn de momenten die ik dan volledig kwijt ben en mij ook niet kan herinneren.
Laatst was dat zelfs een hele dag, op de avond na dan.

Nu het weer weer uitnodigt, komt er ook weer nieuwe energie binnen.
Soms lijkt deze zelfs sterker te zijn dan ooit en het komt steeds vaker voor, maar dat is pas sinds een kleine week.
Morgen ga ik er een hele dag op uit met de fiets, net als verleden maandag.
Ik ga me vergapen aan God, in en door mij en ik ga bewonderen.
Fluitend en zingend, bepakt met rugzakje en fototoestel.
Ik ga mediteren en bomen knuffelen en zelfs hele landschappen.
Ik vraag niet om energie, ik weet dat ik ze zal krijgen.

Maar nu even terug naar het topic, ik denk dat ik het helemaal begrijp en ga een nieuw topic openen over 'energieën' ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 05 mei 2016, 09:34

Gast1 schreef:
taigitu schreef:Want de redenering 'Je bent veel meer God dan je denkt te weten.....enz'. doet het niet voor mij.
Dat is voor mij zelfverheffing.
Dit heeft mij bezig gehouden.
Dit heeft mij bezig gehouden omdat taigitu dit schreef.
10-tallen jaren heb ik mij zelf niet begrepen en later (zo was mij ook voorspeld) zo ik vanzelf alles (in mij) vinden.
Dat heb ik een jaar of 10 geleden gevonden en daarna kreeg ik alleen maar bevestigingen.

God is 'alles' en ik ben alles (nogmaals):

Je begrijpt 'God' niet en houdt vast aan het 'religieuze' en dat maakt je blind.
Je aannames raken kant nog wal.
Ik heb in diverse topics te kennen gegeven dat ik niet in de persoonlijke god geloof of in
de religies die daar wel van uit gaan. Lees me eens in Religie en levensbeschouwing.
Ik ga uit van de Natuurlijk Wetmatigheid van het universum. Energie.
Er is geen mannetje God die ons regels voorschrijft hoe te leven en die ons 24/7 in de
gaten houdt en straft en wat er nog meer wordt aangeplakt. Dat is een creatie van de mens.

Maar mooi dat jij 'alles' in jezelf hebt gevonden.
Ik ben nog steeds op ontdekkingsreis......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door univers » 05 mei 2016, 11:52

Ik ga mediteren en bomen knuffelen en zelfs hele landschappen.
Voor onderweg. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 12:39

taigitu schreef:
Gast1 schreef: Je begrijpt 'God' niet en houdt vast aan het 'religieuze' en dat maakt je blind.
Je aannames raken kant nog wal.
Ik heb in diverse topics te kennen gegeven dat ik niet in de persoonlijke god geloof of in de religies die daar wel van uit gaan.
Lees me eens in Religie en levensbeschouwing.
Ik ga uit van de Natuurlijk Wetmatigheid van het universum. Energie.
Er is geen mannetje God die ons regels voorschrijft hoe te leven en die ons 24/7 in de
gaten houdt en straft en wat er nog meer wordt aangeplakt. Dat is een creatie van de mens.

Maar mooi dat jij 'alles' in jezelf hebt gevonden.
Ik ben nog steeds op ontdekkingsreis......
Jeetje taigitu. :shock:

Misschien heb ik een niet al te beste woordkeuze gemaakt, maar kijk eens wat je er in vet en in rood gearceerd uitpikt.
Feitelijk bevestig je daarmee zelfs wat ik meen te constateren.
Ik lees je aandachtig en jouw teksten hebben onverminderd mijn aandacht.
Andersom lijkt dat echter niet het geval te zijn ...

Ik weet hoe je er tegenover staat en zo sta ik er ook in.
Elke keer opnieuw schrijf ik het, zelfs zojuist in dit topic in mijn vorige post nog;
Gast1 schreef:God is de kracht, de energie en chemie (liefde) die bindt en zoekt naar 'overleven'.
God is inderdaad de scheppingskracht.
De video die daaronder geplaatst heb zie ik als de sprekende kracht, de energie en chemie (liefde).

Kijk eens hoe je afsluit:
taigitu schreef:Maar mooi dat jij 'alles' in jezelf hebt gevonden.
Ik ben nog steeds op ontdekkingsreis......
Jammer dat je me niet begrijpt of niet begrijpen wil, terwijl je mijns inziens een prachtige innerlijke wijsheid hebt.

Gast1

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 12:44

univers schreef:
Ik ga mediteren en bomen knuffelen en zelfs hele landschappen.
Voor onderweg. :mrgreen:
Die tijd heb ik gehad Uni. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongevraagd energie sturen......

Bericht door taigitu » 05 mei 2016, 16:27

Gast1 schreef:
God is 'alles' en ik ben alles (nogmaals):

Je begrijpt 'God' niet en houdt vast aan het 'religieuze' en dat maakt je blind.
God is onzichtbaar, maar zichtbaar in al dat wat er is.
In jou en in mij, in alles. Door jou en in mij is God zichtbaar en ben je ... God.
Dat is geen zelfverheffing ...
God is de kracht, de energie en chemie (liefde) die bindt en zoekt naar 'overleven'.
God is inderdaad de scheppingskracht.

Ik ben alles, ik ben God
, maar niets meer of minder dan de mug tegen de muur of de mier in de menigte.
Wat ik nu zo lastig vind bij de dingen die je schrijft steeds weer opnieuw, dat op ene moment God (met een grote G) ALLES is, zoals hierboven de chemie(?) liefde.
Een ander moment waarop je chemie/ liefde zou moeten praktiseren, schakel je die Goddelijke liefde uit en ga je voor ego?
Wat stukjes uit de discussie:
Auwwie ... over 'keuzes' hebben we ook al veel gediscussieerd.
Als je geest zich helemaal opent, is er geen keuze.
Er is alleen maar een 'is' een 'zijn' en in die betekenis bestaat er (zoals mijn geest spreekt) geen keuze.
Er is geen schending van privacy omdat er geen privacy is, privacy is een beperking, een concept, paradigma en een encadrering, een afgesloten hokje.
Je bent veel meer God (met een hoofdletter) dan dat je denkt te weten.
Vraag niets en zeg niets, 'ben' ...
Als iemand 'nee' zegt, bedoelt deze persoon misschien wel 'ja' ...
Daarom, 'ben' en laat je geest handelen.

taigitu schreef:
Maar helende energie sturen, ongevraagd, is een no-no.

Gast1 schreef:
Ik begrijp dat niet en ik doe dat (helende energie sturen) al mijn hele leven.

taigitu schreef:
Als je daardoor voorbij gaat aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander ......... ?

Gast1 schreef:
Niet mee eens. Je gaat pas aan de integriteit van het lichaam en geest van de ander voorbij, als je het gevraagd hebt en daarop een 'nee' hebt gekregen en het dan toch doet.
Met alles wat hier schrijft over God (met een grote G) en jij als God (zie boven)
zorgt voor mij wel enige verwarring. En ja, dan benadruk ik nogmaals welke waarde ik
aan het begrip God toeken.
Jij ontleend aan het begrip God, zoals in bovenstaande teksten, blijkbaar een recht waarbij je ongevraagd je energie naar mensen mag sturen. Daarbij ga je, voor mij, daadwerkelijk voorbij aan de integriteit van de andere mens. Je zou het een inbreuk op de privacy kunnen noemen.

Het gaat voorbij aan de energie die we onbewust delen met elkaar, de uitwisseling op energetisch niveau. Daar ontkomen we niet aan tenzij we het ons bewust worden (bijvoorbeeld door iets dreigends in de omgeving) en kunnen we kiezen om uit die energie te stappen of weg te lopen. Het is de energie van het universum
Maar als je gericht iemand die energie gaat sturen zonder toestemming, dan kan die persoon die energie niet ontlopen worden. Tenzij dat de energie gevoeld wordt en die persoon zich realiseert dat die energie niet bij hem hoort en hij zich ervoor afsluit.

En dan kan je het begrip privacy als een ego-ding benoemen, maar tegelijkertijd stuurt jouw ego een ander persoon ongevraagde energie als een reactie op een bericht dat bij jouw binnenkwam. Want het zenden van die energie is een dan keuze. Dan kan je wel aanvoeren dat jij ook God bent, maar de energie van het universum neemt dat besluit niet, dat doet je Ik/ego. Daarbij kan je niet weten in welke emotionele of fysieke energie die persoon zit. En als jij dan, ongevraagd, een helende energie zendt, waarvan je niet kan inschatten wat die doet met die persoon zowel fysiek of mentaal, dan ga je over de grenzen van de ander.

Lichaam en geest zijn één.
Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam
- Hoofdinhoud Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden (2008)
Hoofdstuk 1: Grondrechten

10 Artikel 11 12

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
In het Engels|In het Frans|In het Duits|In het Spaans

Todos tienen derecho a la integridad física, salvo las limitaciones que se establezcan por o en virtud de la ley.
1.
Toelichting

In dit artikel staat het recht op de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Iedereen mag zelf bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt, welke medische handelen worden verricht en welke medicijnen worden ingenomen.

Beperkingen zijn alleen mogelijk als dit wettelijk is geregeld. Die staan bijvoorbeeld in de Politiewet 1993. Zo mag de politie een bloedproef van iemand verlangen of iemand fouilleren.
2.
Formele toelichting

Het recht op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam is in artikel 11 neergelegd. Afzonderlijke opneming van dit recht naast de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer geeft expliciet uitdrukking aan de belangrijke betekenis van het recht in onze rechtsorde en sluit tevens de onzekerheid over de grondwettelijke bescherming daarvan uit.

Beperkingen op dit recht mogen uitsluitend plaatsvinden op wettelijke grondslag. Een voorbeeld van een dergelijke beperking kan worden gevonden in bepalingen in de Politiewet 1993 ter zaken van het geweldgebruik en de veiligheidsfouillering.

http://www.europa-nu.nl/id/vgrnblu821m2 ... id_lichaam
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie